Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@XxLara helaas gaat het bij dit regioziekenhuis niet lukken omdat ze geen ervaringen hebben met Menopur, en dit voor mij wel nodig is. Ik heb nu begin oktober een afspraak weer in het Maasstad ziekenhuis.
Wat vliegt de tijd zeg, je bent alweer ruim over de helft. En heel fijn dat de 20 weken echo goed was, ook weer een mijlpaal!
@Mateke fijn dat je suikertest goed was. Hopelijk kun je het een beetje rustigaan doen de komende tijd. Het einde komt voor jou wel in zicht!
@MilouP je gevoel herken ik! Bobbie word eind april 2 en om me heen word/is iedereen allang weer bezig met een tweede, wat natuurlijk prima is. Maar ik moest er het eerste jaar absoluut nog niet aan denken, ondanks dat ik wel wist dat ik het uiteindelijk wel wilde! Nou, in juni gebeld voor een intake en begin oktober kunnen we dus pas weer starten.
@Femkeee jeetje, wat bijzonder! Gefeliciteerd! Heb je de echo al gehad?
@XBo begin oktober intake, dat komt ook weer dichterbij dan! Hier is het einde inderdaad in zicht.
Ondertussen 32 weken ver en doodop. Deze week ben ik op school weer begonnen en de week is nog niet om of ik ben al stikkapot. Ben benieuwd of ik het nog 5,5 week volhoud of dat ik toch nog vroeger zal moeten stoppen. Mijn vervangster kan in ieder geval elk moment inspringen wanneer het nodig is.
Onze kleine meid lag de voorbije 2 echo’s in stuit maar goed, maakt niet uit want het is toch sowieso keizersnede met 39 weken hier. Ze doet het wel nog steeds goed. Met de echo vorige week was ze 1800g, perfect gemiddeld. Nora was op dezelfde termijn al 2060g. Dus deze keer een iets kleinere baby. De pijn die ik bij Nora in mijn ribben al had voor week 20, begin ik nu af en toe te voelen maar gelukkig nog niet zoals met Nora toen. Mevrouwtje bijna-peuter hier in huis zijn we aan het leren om op haar achterwerk de trap af te komen, zodat ik ze minder moet dragen en ze heeft een peuterbedje gekregen waar ze nu zelf in en uit kan. Scheelt toch wel weer een hoop voor mijn rug en bekken. Nora is wel volop bezig met tweewoordzinnetjes en soms zelfs driewoordzinnetjes te maken en ik vind het heerlijk! Ze is zo lief en bij de pinken. Geweldig! Voor baby 2 hebben we ondertussen eindelijk de naam gekozen dus we kunnen verder met de doopsuiker en het geboortekaartje. Er is tussen de slaapkamers ook al wat meubilair verzet enzovoort dus er komt stilaan schot in de zaak bij de voorbereidingen!
@XBo, voor je het weet is het alweer oktober. De tijd gaat toch zo snel!
@Femkee ik ben ook heel benieuwd hoe het met jou gaat?
@Mateke, zo herkenbaar. De babykamer is geschilderd en daarbij is alles gezegd haha. Waar ik voorheen allang klaar was moet ik nu nog beginnen. Donderdag word de babykamer geleverd en verder heb je natuurlijk al veel in huis van de eerste, en je word gewoon makkelijker haha. Ik ben inmiddels wel gestopt met werken want ik ben zo ontzettend intens moe! Niet normaal gewoon. Haar bedje is een peuterbedje dus we kunnen de zijkanten weghalen. Maar ik heb dit toch nog niet gedaan. Ben jij ook al overgestapt op een dekbed of niet? Dat wil ik binnenkort toch miss ook wel gaan proberen want ze vraagt steeds meer om een deken. Verder ben ik as donderdag ook alweer 30 weken. Ik moet ook wel zeggen dat ik er echt klaar mee ben, en die hitte afgelopen week hoe gaat het met jou? Nog wel aan het werk?
@XxLara blij dat ik niet de enige ben met vertraging bij de voorbereidingen, haha. We zijn ook al overgeschakeld op een dekbed inderdaad. Met die hitte nu slaapt ze uiteraard zonder deken. Veel te warm. Ik ben vandaag 33 weken en ik heb het zo gehad, vooral door de warmte denk ik. Ik ben inderdaad nog aan het werk. In principe zou ik nog 5 weken moeten werken. Maar goed, we zien wel hoe lang we het effectief trekken.
Hier alles goed. Morgen 10 weken en woensdag de termijnecho. Ik merk dat ik wat onrustiger ben door een missed abortion in mijn omgeving. De meid had 3 weken rondgelopen met een kindje waarvan het hartje niet meer klopte. Werkt toch een beetje op mijn zenuwen. Bij dus als het woensdag is!
@Mateen @XxLara wat vliegt de tijd toch bij jullie en @Mateke wat moeten jullie toch langs doorwerken zeg... pffff...
@XBo heel veel succes met het traject! Ik vond het heel fijn dat ik mocht beginnen bij hetgeen dat de vorige keer had geholpen in het Maasstad. Ik hoefde geen bloedtest en kon min of meer gelijk van start. Dat was alleen mijn eigen planning toen niet. Wellicht wat dat betreft dan wel weer beter dat je naar het Maasstad gaat. Hopelijk voor jou ook een niet al te lang traject met de reistijd... wanneer mag je voor de intake in oktober?
@Femkeeee Ondertussen heb je je echo gehad geloof ik? Hoe was het? En tja, dat lang doorwerken. Dat kies je uiteindelijk ook wel een beetje zelf. We krijgen 15 weken verlof in totaal, zelf in te plannen voor en na de uitgerekende datum. Je moet enkel verplicht minstens 1 week voor je uitgerekende datum stoppen met werken. Maar ik probeer dus ook gewoon zo lang mogelijk te blijven werken om nadien zo lang mogelijk met de baby thuis te kunnen zijn. Dus hier vanaf 38 weken verlof, op 39 weken de keizersnede en dan heb ik dus 14 weken met de baby + nadien nog 2 weken ouderschapsverlof en een weekje krokusvakantie in februari om nadien weer op school te starten. Ik zou dus in principe nu nog 3 weken ‘moeten’ werken volgens mijn planning. Dit weekend extra controle gehad in het ziekenhuis omdat ik me niet goed voelde en symptomen van zwangerschapsvergiftiging had. Was het gelukkig niet, bloeddruk, bloedwaarden en urine waren ok. Blijkbaar had ik wel een blaasontsteking zonder dat ik dit had gemerkt. Dus ik vermoed dat ik me daardoor niet goed voelde. Ondertussen weer wat beter. Wel nog bekkenpijn en mijn ribben beginnen op te spelen zo nu en dan en op het einde van de werkweek ben ik ook wel echt heel erg moe, maar het gaat wel. Ik hoop die laatste 3 weken dus wel gewoon nog uit te kunnen doen.
@Femke, alweer een paar weekjes verder ben je inmiddels en had je een goede termijnecho? Toch altijd eng als je dan zulke verhalen in je omgeving hoort hè, bah!
@Mateke, volgende week je laatste week? Komt steeds dichterbij nu hè! Gelukkig was controle in t ziekenhuis allemaal OK en hopelijk inmiddels nog steeds? Ik ben vandaag 33.1 en ben zo hard aan het aftellen. Heb het echt op alle vlakken zo gehad!
@XxLara oh ik snap je helemaal! Ik heb het ondertussen ook zo gehad, haha. Nu 36+4 weken ver en inderdaad nog een weekje werken volgende week. Ik ben enorm aan het aftellen. Dan nog een weekje rust en daarna bevallen als alles verloopt volgens plan. Enkel het park moet nog in elkaar worden gezet en ik moet mijn koffer nog maken voor het ziekenhuis. Maar pfff met zo’n groeiende baby die niet kan indalen door mijn te kleine bekken staan mijn ribben en middenrif zo onder druk. De nachten vallen zo ook niet meer mee. 100 keer per nacht omdraaien omdat dan weer de ene kant van mijn ribben zeer doet, dan weer de andere kant. Dan nog een aantal keer per nacht wakker om te plassen. Ik kijk uit naar een baby uit de buik ipv in de buik haha. Verder alles in orde hier. Bij jou hopelijk ook?