PCOS, Letrozol Zwanger Forum

Aaah @Mateke, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Ellie en zusje! Want een schattige naam! Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan! Ik ben heel benieuwd hoe haar grote zus reageert op haar kleine zusje! Geniet ervan want de tijd gaat vast nog sneller dan bij een 1e Wij gaan vandaag een dagje weg want onze lieve kleine grote meid is vandaag gewoon al 2 jaar! Morgen ben ik 36 weken en ondanks dat je naar het einde gaat. Gaat het zo ontzettend hard! De laatste maand is in gegaan in ieder geval voor mij. Benieuwd of deze jongen zich eerder of later gaat melden

Dank je wel!
Nora was zo lief toen ze Ellie de eerste keer zag. Ze kreeg meteen veel knuffels en aaitjes. Ze zal een geweldige grote zus zijn.
Morgen mogen we naar huis! Wat kijk ik daar naar uit. Ik heb deze week wel nog zoveel mogelijk van de rust genoten, maar ik wil weer thuis zijn met ons hele gezinnetje samen. Al bij al is het een best aangename week geweest, minus de pijn van de revalidatie van de keizersnede natuurlijk. Borstvoeding is supervlot op gang gekomen en gaat goed. Sinds vandaag heb ik stuwing, dus dat is een prima teken. Het gewichtsverlies bij Ellie is mooi binnen de perken gebleven en ze was vandaag zelfs alweer 30 gram bijgekomen dus super! Ze doet het echt heel erg goed, is voorlopig een heel rustig kindje. Mijn revalidatie gaat ook weer best vlot. Ik ben al vrij goed weer op de been. De vroedvrouwen in het ziekenhuis waren al onder de indruk, haha. Uiteraard heb ik wel nog pijn maar al bij al valt het mee.
Morgen dus naar huis en dan wordt onze Nora ook alweer 2. Ben zo blij dat ik op haar verjaardag thuis kan zijn. We hebben een mooie babypop voor haar gekocht die ze morgen krijgt. Dan heeft zij ook een kindje om te verzorgen.
Ik blijf dus nog even op mijn roze wolkje hier zitten, haha.

@XxLara ben ook zo benieuwd naar wanneer jij zal bevallen! Nu is het jouw beurt hè. Ik hoop dat je ook een mooie kraamperiode tegemoet kan gaan en volop kan genieten van je uitgebreidere gezinnetje. Jullie kleine meid is ook gewoon al 2. Wat vliegt de tijd! Ik hou het forum de komende tijd nog wel wat in het oog.

@Nateke, hoe zijn jullie eerste weken zo gegaan als gezinnetje van 4? Hopelijk hebben jullie je draai inmiddels gevonden! Nora ook alweer 2 geworden! Wat gaat de tijd toch eigenlijk snel hè, nog gefeliciteerd!

Hier vandaag inmiddels 39 weken en meneer zit volgens mij nog wel prima! Ik heb al zo vaak gedacht met alle voor weeën dat het zou gaan beginnen, maar helaas heb je dit dus blijkbaar vaker bij een 2e! Tegelijkertijd vind ik het ook wel weer spannend omdat ik weet hoe pijnlijk een bevalling is. Eerst was het onbekende spannend nu het bekende! We wachten nog rustig af!

@XxLara oh spannend nog! Ben benieuwd wanneer hij zin krijgt om zich echt te melden ;).
Onze eerste weken zijn al heel gemoedelijk verlopen. Ellie heeft al een mooi ritme gevonden op vlak van de voedingen en is tussendoor best wel een rustig kindje. Nora vindt het geweldig dat we een baby in huis hebben, haha. ‘Ellie kijken’ is 1 van de meest gehoorde zinnetjes in huis. Mijn herstel van de keizersnede gaat ook weer heel vlot, wat uiteraard ook fijn is. Het is natuurlijk wel vermoeiend en met een peuter in huis kan je zelf niet altijd een extra dutje doen wanneer je maar wil, maar goed, we weten dat dat een fase is en we overleven dat ook wel weer ;). Ik probeer nu vooral de profiteren van de dagen waarop Nora naar de opvang gaat en de momenten dat mijn man ook thuis is om dan wat bij te slapen tussen de voedingen door. Om het onszelf makkelijk te maken hadden we ook onze vriezer vol eten gestoken voordat ik moest bevallen en daar ben ik nu ook wel blij mee. Moeten we niet iedere avond een volledige maaltijd koken wanneer we echt eens totaal uitgeteld zijn.

@Mateke, heel fijn dat Nora haar baby zusje leuk vind en ook fijn dat jullie je draai al meer gevonden hebben. Ja dat is het verschil met een 1e en een 2e hè dat je toch tussendoor minder rust hebt. Geniet vooral inderdaad van de rust momentjes als Nora naar de opvang is. Die heb je denk ik ook wel echt nodig. Kan me voorstellen dat het fijn is als je een vriezer vol hebt en je dus niet elke avond een maaltijd hoeft te koken, zeker Indd wanneer je beide uitgeteld bent. Hier inmiddels 40.1 en nog geen baby bij ons dochtertje was ik 40.3 dus ik ben heel benieuwd! Ik was er zo van overtuigd dat deze baby eerder zou komen dan de uitgerekende datum. Nu duurt het dus echt lang….

@XxLara spannend nog dan! Ik duim voor je dat je niet te lang meer moet wachten.

Hier is het momenteel even spannend. Er circuleert RSV in de opvang van de oudste en die heeft het volgens mij te pakken. Vies hoestje, koorts gisteren, loopneus. We proberen ze zo goed mogelijk bij Ellie weg te houden en hopen dan maar dat zij het ook niet krijgt. Ellie heeft al een paar dagen last van snot (ik hoor het aan haar neusje). Kinderarts had met de laatste check op 4 weken al gezegd dat we meteen terug moesten komen van zodra ze koorts zou maken of zou beginnen hoesten. Ik hoop dat het niet nodig zal zijn… Dat zijn dan wel de nadelen van al een peuter rond te hebben lopen. Ziektekiemen houd je niet zomaar meer buiten tijdens die eerste weken/maanden.

Hoe is het hier met iedereen? @XxLara ondertussen ben jij ook bevallen, ik ben benieuwd hoe het allemaal is gegaan en hoe het met jullie gaat op dit moment! En @Mateke, hoe is het met jullie? Went het leven met zijn 4tjes al?
@Femkeeee voel jij je nog goed, en hoever ben je nu? Gaat ook al wel opschieten denk ik?
En @Bloem-, hebben jullie weer een nieuwe kans gehad? Ik moet nog regelmatig aan je denken.

Hier begin oktober weer gestart en heb maandag de Otrivelle mogen spuiten. Eerste ronde liep weer uit op overstimulatie, en nu 2 eitjes die meedoen. Vind het toch wel weer zo spannend.. Volgensmij was het bij Bobbie de eerste ronde dat we echt een kans hadden raak, maar daar durf ik me niet aan vast te houden. Verder net als in het vorige traject een heel gedoe wat werkt voor mij en zoeken naar een evenwicht dat er wat gaat groeien maar ik niet doorsla.. Blijft zo lastig. Nou, op naar de wachtweken!

@XBo fijn om nog eens van je te horen en dat je bent kunnen starten. Lastig dat het weer zo’n zoektocht is! Maar goed dat je nu wel op het wachtbankje zit. Hopelijk mag er snel eentje blijven plakken. Met de feesten heb je nu ook nog wel even wat afleiding voor tijdens die weken hè.

Hier gaat het zijn gangetje. De ene dag al wat vlotter dan de andere. We hadden nu net 3 familiefeesten op rij gehad voor kerst, waarvan de feesten op kerstdag en tweede kerstdag heel erg druk waren met veel volk en kleine kindjes. Kerstavond was wel rustiger. Maar het was toch wel echt een uitputtingsslag, zowel voor mij als voor onze 2 dames. We zijn er nu stilaan wel wat van bekomen. Ellie heeft ook haar eerste vaccinaties gehad vorige week en daar ook even last van gehad. Nu ben ik 2 weken thuis met de meisjes aangezien de opvang vakantie heeft en mijn man moet werken. Het is pittig maar we nemen het dag per dag. Tijdens het laatste kerstfeest was Ellie totaal overprikkeld en echt ontroostbaar aan het huilen op het laatste. Mijn moeder was er ook erg van geschrokken omdat het normaal toch wel een rustige baby is. Ik was heel erg blij toen we gewoon weer thuis waren en ik ze uiteindelijk rustig kreeg en in bed. Komend weekend staan er weer 2 feesten gepland, normaal wel wat rustiger en 1 van de 2 ook bij ons thuis. Hopelijk verloopt dat wat beter. Nora heeft heel erg haar ‘ik ben 2 en ik zeg nee’-momenten en wil niet elke dag meer een dutje doen maar goed. Hoort erbij hè. Ondanks de soms lastige momenten is het toch ook wel echt genieten hoor ;)

Ik ben ook benieuwd hoe het bij @XxLara is verlopen en hoe het nu gaat! En natuurlijk hoe het met alle anderen gaat :)!

Terug
Bovenaan