PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@mateke ja precies we gaan zien of het daar aan ligt want heb aankomende vrijdag weer een echo van het ziekenhuis en die is altijd inwendig. Dus ben benieuwd of het er dan weer anders uitziet☺️

Stephanie; Fijn dat je weer een goede echo hebt ontvangen. Heb je nog steeds geen/minimale kwaaltjes??

Vandaag ben ik 10 weken zwanger! Ik voel me dan ook met de dag beter. Gister en vandaag eigenlijk geen kwaaltjes. Eind van de dag wel wat moe maar niet meer dat ik me bed uit kom en me afvraag wanneer ik weer naar bed mag. Ook hoef ik niet elk 1,5 uur wat te eten omdat ik dan weeïge werd. Al met al verloopt het hier goed.
Nog 1,5 week wachten tot de 2de echo! Zo benieuwd.
Nu gaan voorbereiden, hoe we over 1,5 week onze families en vrienden gaan inlichten over de zwangerschap!  Oja en nog 1 zaterdag een goede smoes bedenken waarom ik geen alcohol kan nuttigen!? #zullen ze het al in de gaten hebben???

@heefteenwens Fijn dat je je beter begint te voelen ☺️! Ik kijk ook uit naar dat moment ?. De smoes van de blaasontsteking en de antibiotica daarvoor al gebruikt ?? Heb je ineens een goede reden waarom je veel moet plassen als je daar last van hebt ?. Ik ben morgen 9 weken ?. Nog 3 weken voor mijn eigen termijnecho. Ik kijk ernaar uit ?

@Stephanie, fijn om te horen dat alles goed is. Hopelijk vind je na het eerste trimester wat meer rust. 

@Heefteenwens, fijn hè! Bijna het eerste trimester achter de rug? zo slecht als dat ik me vorige week voelde, Zo goed voel ik me nu ? echt heel fijn. Ik ben ook steeds minder weeïg enz. Niet te hard roepen natuurlijk haha. Het enige waar ik wel ontzettend last van heb is slechte, moeilijke ontlasting. Dat is iets minder prettig. 

Morgen heb ik mijn termijnecho ? ik ben dan donderdag of vrijdag 11 weekjes ? best wel weer spannend zo'n echo. Ook word er bloed geprikt en ga ik ook nog de nipt test doen. Gaan jullie die ook doen? Ik weet dat het in België standaard gebeurd toch? Maar hier in Nederland is dat niet het geval. En wat ik ook bizar vind is dat in België in week 12 al het geslacht bekend gemaakt word ? hebben jullie trouwens een voorgevoel wat het gaat worden? Ik echt totaal niet. 

@xxlara ik denk op 1 of andere manier een meisje maar mn vriend denkt een jongen. Heb je de ramzi methode al gedaan op je echo? Bij mij was het nog niet goed te zien omdat ik hele slechte en wazige fotos kreeg. Wellicht deze week een betere foto want ben dan 9 weken.

Ik ga de NIPT wel doen maar weet niet of ik met nevenbevinding ga doen ik twijfel nog heel erg door de verschillende reacties die ik heb gelezen. Ik heb 16 april een councelings afspraak met de VK dat gaat over NIPT en hoever je daarin wenst te gaan, dat zijn ze blijkbaar wettelijk verplicht om je daar over te informeren. Dat wist ik dus niet.

Wat denk jij dat het wordt?

Mijn symptomen zijn weer een beetje minder. Mn borsten zijn weer zacht en niet pijnlijk meer. Wel moe moe en nog eens moe. Merk dat fulltime werken en bezig zijn met een aankomende verhuizing toch wel zijn tol eisen. Lig elke dag 20.30/21.00 op bed haha?

@Lara ooh spannend ?! In België gebeurt de NIPT inderdaad standaard en wordt bijna volledig terugbetaald. Vlokkentest en dergelijke gebeuren dan alleen als er onregelmatigheden worden gevonden met de NIPT. Hier maken ze meteen een volledige chromosomenkaart en checken ze dus niet enkel op de belangrijkste trisomieën. Omdat je die volledige kaart hebt, weet je dus ook quasi zeker op 12 weken het geslacht al ?. Ik vind het wel spannend ?. Stiekem hopen we op een meisje, maar als het een jongen is, is het ook zeker goed natuurlijk ?.
@Stephanie ooh ik herken het ?. Mijn borsten zijn ook terug minder pijnlijk. Af en toe jeuken ze wel nog een beetje. Verder vooral nog misselijk en constant honger en totale uitputting ?. Deze week zijn de scholen in België ook extra gesloten voor de paasvakantie begint dus ik heb het even wat rustiger op het werk en dat is toch wel even welkom. Voor volgende week heb ik een weekje vakantie gepland om uit te rusten en achterstallige huishoudelijke klusjes in te halen ?. Ik lig ook steeds ten laatste om 21u in bed ?.
Donderdag heb ik dan uiteindelijk toch mijn eerste vaccinatie. Na veel getwijfel toch maar beslist om het te doen. Zowel mijn gynaecologe als mijn collega als een nichtje van me die allemaal zwanger zijn, hebben ook hun vaccin genomen. Mijn collega heeft er even een dagje wat slapjes van geweest erna maar geen koorts gemaakt. Ben benieuwd hoe ik me vrijdag zal voelen. Gelukkig heb ik ene flexibele rooster en ik heb al zo weinig mogelijk cliënten op vrijdag gepland zodat het geen al te grote impact heeft als ik niet kan werken dan.

@stephanie nee nog niet gedaan. Hier denk ik ook meer meisje en mijn vriend is 100% overtuigd van een jongetje. Meestal heeft hij gelijk? ik ga dinsdag bloed prikken voor NIPT inclusief nevenverbindingen. 

@Mateke, ohhh zo spannend een vaccinatie zo vroeg in je zwangerschap. Ik zou het toch niet aan durven eerlijk gezegd. Fijn hoor dat je dan al weet wat het word ??
Mijn termijnecho was goed en de baby is weer goedgekeurd? ik werd vooruit gezet naar 11wkn4dgn maar dat kan echt niet. Want had toen nog geen inseminatie gehad. Dussss er is besloten dat ze de eerste dag van mijn laatste menstruatie gewoon aanhouden. Ik ben dan morgen. 11 weekjes. 

Terug
Bovenaan