PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Lara: Wat fijn dat er een goede uitslag van de NIPT was! Dat zal je vast een fijn gevoel geven. Heb je een specifiek iemand aangevraagd als kraam hulp of je aan gemeld bij een bureau?
@Stephanie: Wat spannend hé, de volgende echo! Wat zul je er naar uit kijken. Voel je je al weer beter? Gelukkig geen corona!
@Mateke: Wat fijn dat ook alles bij jullie goed verloopt. Ik krijg nu ook vanalles aangeboden aan baby spullen! 
Vandaag heb ik de '12 weken' echo gehad. Vandaag was ik 11+5 weken. Het was de eerste echo bij de verloskundige praktijk.  Super leuke echo gehad, kindje lag mooi met het gezichtje naar ons toe waardoor het goed zichbaar was. 
Nu een hele lijst mee van de verloskundige van wat er allemaal geregeld moet worden. Met 15 weken heb ik een controle afspraak. Geen echo maar wel hartje luisteren. Dit is eigenlijk met 16 weken maar dat kwam qua planning niet uit. Morgen ga ik bellen voor alle afspraken die ik moet plannen (20 weken echo, bloedprikken, zwangerschap verklaring inleveren op het werk, voor mijn partner een afspraak maken om de kleine te herkennen, zwangerschap melden bij de zorgverzekeraar) Mooie to do list! 
Voor de kraamzorg heb ik iemand persoonlijk benaderd, ze kan bij ons kramen als alles volgens planning loop! Super veel zin in! Leuke vrouw. Iemand die wat ouder is en veel ervaring heeft. Nuchter persoon. Dat moet ik hebben! 
Voor zwangerschap kleding heb ik nog niet gekeken. Ken ook veel meiden de shirts 1 of 2 maten groter koopte omdat zwangerschap kleding soms wat ouderwets is. Dus misschien ga ik dit ook wel doen. 
Dit was weer even een update van mij. 

@heefteenwens Wat fijn dat je weer een goede echo had ☺️! Ja er komt toch wel weer veel geregel en papierwerk bij kijken ?. Soms voel ik me er wel wat door overweldigd. Ik ben zelf zelfstandige en ik heb nog niet helemaal uitgevogeld wat ik daarvoor net allemaal in orde moet brengen bij welke instanties ?. Ik ben ook al niet zo'n krak in administratie ?. Het zal zichzelf wel uitwijzen en in orde komen. We hadden bij de gyn ook al een lijst van alle echo's meegekregen en daarop stonden ook wel een aantal dingen zoals wanneer je je startbedrag kan aanvragen en wanneer je je kamerkeuze voor het ziekenhuis moet doorgeven enzovoort. De rest zullen we wel uitzoeken denk ik. Over kraamzorg is bij ons nog niets gezegd. Geen idee wanneer je dat hier moet regelen. Met de opvang zijn we wel al bezig geweest want dat moet dan ook weer al zo snel. Je bent nog maar net zwanger en je moet al beginnen plannen waar je je kind over een jaar kan achterlaten ?. 

Hoi hoi! 
Ik was weer stiekem aan het meelezen omdat ik nieuwsgierig was hoe het met jullie gaat. Blij om steeds weer goede berichten te lezen ?.
Ik wilde als ervaringsdeskundige inderdaad de tip geven om na een goede termijnecho en evt. NIPT wel echt de kraamzorg en kinderopvang te gaan regelen. De kraamzorg van je keuze kan vol raken en je moet er toch niet aan denken dat je laat in de zwangerschap nog iets anders moet zien te regelen. En bij de opvang hebben ze vaak een wachtlijst. Zeker voor de maandag, dinsdag en donderdag. Dus als je er vroeg bij bent heb je grotere kans dat je van de lijst af bent en een plekje hebt nog voor je verlof afloopt.
Spullen als kinderwagens en meubels hebben vaak een levertijd, die zeker nu met Corona soms wat langer kan zijn (tenzij je je meubels bij de Ikea haalt, dan valt het wel mee natuurlijk ?). Dus die spullen kopen/bestellen zou ik ook niet tot na de 30 weken zwangerschap uitstellen. Wij hebben bijvoorbeeld een paar onderdelen van de kinderwagen pas in januari gekregen terwijl we in augustus besteld hadden en onze zoon in december geboren is. Nu was dit wel heel extreem, maar ik wilde het toch als tip geven.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Geniet verder! En ik hoop dat de kwaaltjes snel minder worden bij degenen die hier last van hebben. ?

Bedankt, Lilo, voor de tips ?!
Vandaag ben ik 11+2 weken. Ik merk sinds deze week dat de kwaaltjes wat beginnen zakken, oef! Ik kan weer later dan 21u opblijven en de misselijkheid en acne zijn ook minder. Van mijn borsten had ik gelukkig al een tijdje minder last. Volgende week dinsdag de echo, ik ben echt aan het aftellen!

@lilo bedankt voor de tips! Ga er meteen mee aan de slag!

Meiden mn termijn echo was goed! De baby was zich steeds aan het afzetten tegen de wand en druk aan het bewegen. 3 dagen vooruit gezet naar 11 weken☺️ ik kan weer adem halen☺️

@stephanie; super fijn dat de echo goed was. 3 dagen is behoorlijk wat! Kun je je er ook in vinden, 3 dagen vooruit? Nu verder met alles regelen en ontspannen! 

@heefteenwens ik denk dat die 3 dagen vooruit wellicht niet helemaal accuraat is. De baby lag steeds in het hoekje van mn baarmoeder en daardoor kon ze steeds het kontje niet helemaal vinden. Op een gegevn moment moet is even met mn heupen schudden en dan zag “hem” zo verschuiven en toen ging “hij” zich dus steeds uitrekken en daardoor waren de metingen weer teveel centimeters haha. Uiteindelijk hebben ze 4 metingen gedaan en daar het gemiddelde van genomen.

Hebben jullie nog echos tussendoor? Inprincipe is mijn volgende echo pas met 20 weken. Ga wel nog even wat extra pret echos boeken denk ik.

Hebben jullie nog kwaaltjes? Ik ben vooral gewoon moe, val savonds op de bank in slaap maar verder helemaal niks.
En zien jullie al wat aan jullie buik?

Liefs

Terug
Bovenaan