PCOS, Letrozol Zwanger Forum

Zzzowie; Welkom bij de club! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het uiteindelijk met de eerste keer gelijk raak was! Toch spannend de eerste weken van je zwangerschap, vind ik tenminste!! Ik merkte vanaf 5,5/6 weken de eerste echte kwaaltjes! Vooral vermoeidheid, misselijk, hoofdpijn, veel naar de toilet. Daarna kwamen de geuren en voedsel wat me echt ging tegen staan. 

Gebruiker; begrijpelijk dat je nieuwe baas verbaast was. Succes en hopelijk krijg je straks gewoon verlenging! 

Stephanie; Ik heb al wel een idee wat ik straks qua werken wil maar moet dit nog bespreken. Al wel een balletje laten vallen. Leidinggevende heeft nu vakantie dus na haar vakantie ga ik het bespreken. 

Gister toch al wat zwangerschap broeken gepast, zit toch wel bijzonder! Vanmiddag ga ik ze online bestellen. Broek van Supermom zat ook goed. Dit even als tip en zit best skinny! Dat heb ik namelijk ook nodig, wijde pijpen hou ik ook niet van!

@heefteenwens Ik vind zo'n zwangerschapsbroek echt heel goed zitten, eerlijk gezegd. Ik denk dat nooit meer anders zal willen :p.
@Stephanie klinkt toch al wel lang he ;). En toch lijkt het nog zo kort en langs de andere kant voelt 2 november al zo dichtbij. De komende maanden zullen voorbij vliegen denk ik.

@zzzowie woooohoeeeee welkom! En wat fijn voor je! Ik had ook al heel snel een eerste echo bij 5 weken ook door buikkrampen en uitsluiten van bbz. Ik heb uiteindelijk best veel echos gehad omdat ik heel onzeker was vanwege een eerdere miskraam. Qua klachten had ik vooral gek slapen, vaak wakker, gekke dingen heel sterk ruiken en vooral veel buikkrampen. Nu al weken weinig last van dingen, al mn symptomen verdwenen ook een beetje na 6,5 week. Maar sinds gister ineens hevige pijn in mn onderrug.
Ik moet zeggen dat het nu wel steeds leuker wordt ne je het geslacht weet en weet dat de nipt goed is en je buik lichtjes gaat groeien. Dan gaat het wat meer leven. Vond vooral het eerste deel heel onzeker en saai.

@heefteenwens zwangerschapsbroeken zijn echt nog te groot voor mij, maar mn gewone broeken te krap heel irritant. Heb bij the sting gister even wat flared stretch legging gehaald die wel over mn buik kunnen in de hoop dat het binnenkort lekker weer wordt en ik jurkjes aan kan haha.
Ik heb eigenlijk xs van maat maar door mn buik moet ik nu s waardoor de broeken bij mn benen weer lelijk zitten haha, ik vind het maar alllemaal ingewikkeld als je nog niet mega zwanger bent zeg maar, nu lijk ik meer dik vind ik hahah.

Liefs!

@zzzowie wat leuk dat er iemand aansluit weer in dezelfde onzekere fase?. Ik heb zondag weer een echo. Mijn laatste menstruatie is van 19 maart. Ik zou dus zondag 7 weken moeten zijn, maar toen ik vorige week voor een extra echo ging, hebben ze daar een week vanaf gehaald?. Ondertussen wel heel vaak gelezen dat het goed komt en ook nog niet ongesteld geworden en meer kwaaltjes gekregen (geloof ik). 

@Steph-anie, wat een buikje al?. 
Ik heb ook vast naar kleding zitten kijken. Mocht nog niks kopen van mezelf overigens. Hier zitten de coronakilo's er ook een beetje aan. Ik zwem graag, maar de baden zijn nog steeds dicht natuurlijk. Nog een paar kilo of een uitgezette buik en ik pas echt niks meer?.

Wat goed om verder te lezen dat alles goed met jullie gaat. Ik schrijf maar half mee, dat heeft alles te maken met de onzekerheid over die echo. 

@stephanie Ow die rugpijn, zo is het bij mij ook begonnen. Zeker goed in het oog houden dat het niet doortrekt naar je billen of lies en anders op tijd een fysiotherapeut inschakelen voor tips en oefeningen. Ik probeer nu regelmatig een rustig wandelingetje in te plannen van 10-15 minuutjes, even blokje om ofzo. Dat helpt ook wel. En nu wordt het inderdaad ook weer wat leuker hè ?. Zoals de assistent van mijn gynaecoloog zei: nu kan je beginnen shoppen ?.
@Femke hopelijk is de echo zondag goed en kan je echt beginnen genieten van het zwanger zijn, kwaaltjes en al ?. Ik zat ook al snel aan de zwangerschapsbroeken ?. Die buik kwam best wel snel. Ik denk dat het bij mij nu wel duidelijker wordt dat ik zwanger ben en niet gewoon dik ?.

@zowie, gefeliciteerd met je zwangerschap! Het eerste trimester vond ik ook zo'n onzekere periode en toen kon ik er eigenlijk nog niet echt van genieten. Na de 12 weken echo en de uitslag van de NIPT kreeg ik meer rust. Maar nu is de 20 weken echo weer spannend. Ik denk als er eenmaal een wondertje in je groeit elke periode onzekerheid geeft. Het begin van het moederschap ?
@Mateke, voelt als een mijlpaal hè. Ik had het pas ook op de app haha.
@Stephanie jou buikje begint ook al aardig te groeien. Het is al lekker zichtbaar? hoe ver ben je nu precies?
@heefteenwens wat ik vooral nog met de broeken doe is de band dubbel slaan zodat het enigszins een beetje blijft zitten. 

Ik ga straks 1 dag minder werken en neem daar ouderschapsverlof voor op voorlopig. Ik heb gister wel gesproken met mijn manager en ik mag vanaf week 28 niet meer op de groep werken met de kinderen. Ik werk namelijk met de leeftijd 4-12 jaar en dit is dan een te hoog risico op het krijgen van Corona. Ik zal dan wat vervangende werkzaamheden doen en ik denk al best wel mindere in uren omdat ze denk ik niet genoeg andere werkzaamheden kunnen aanbieden.

@xxlara ik ben nu 14+1 maar die buik heeft echt momenten hoor, soms is die heel opgeblazen en soms weer niet. Heb toch echt wel het idee dat het kindje nog heel laag zit want met het luisteren met de doppler moet ik helemaal bij mn schaambeen zoeken.

Ik vind het nog steeds best eng dat zwanger zijn eerlijk gezegd. Het lijkt of de grens steeds verschuift. Eerst dacht ik als ik de 12 weken voorbij ben kan ik gaan genieten en toen was het ineens weer spannend door de nipt en straks weer de 20weken echo en dan weer de vraag gaat de baby lang genoeg blijven zitten en gaat de bevalling wel goed. Denk dat dit het begin is van moederschap, welkom bij een leven zonder zorgen haha als ik mijn vriendinnen mag geloven jaha. Maar je groeit er vanzelf wel mee in net als dat ik me gewoon besef dat elke dag een wonder is en zo probeer ik ervan te genieten.

Als mijn 20 weken echo goed is ga ik meedoen aan een fend studie in het ziekenhuis. Dan doen ze onderzoek naar de hersenontwikkeling van ongeboren babys. Dat betekend dat je vanaf 20 weken tot je bevalling nog 5 extra echos krijgt en dat vind ik wel fijn?

@stephanie Ik denk dat zwanger zijn heel de rit lang eng zal blijven ?. En dan nog het moeder zijn en hopen dat je dat goed doet. Ik denk niet dat we ooit nog zullen stoppen met ons zorgen te maken ?. Ow wel interessant, dat onderzoek! En fijn dat je dan zoveel extra echo's krijgt ?!
@Femke Jij had vandaag weer een echo, hè? Ben je al geweest of moet je nog gaan?

Terug
Bovenaan