PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@mateke ja dat is echt zo hoor haha. Of zoals mijn vriendinnen zeggen;” welkom bij de rest van je leven?”

Ik heb daarnet even mijn hele verhaal over de miskraam en alles omtrent het traject op mn website gezet, tijd om het taboe te doorbreken. Zou het leuk vinden als jullie mijn verhaal willen lezen, dit is de link—> https://www.survivalguidetoadulthood.com/test-stress-zwanger-worden-na-een-miskraam/

@femke zoo happy voor jou! En nu ademhalen!❤️?

@stephanie Mooi verwoord! Het is echt wel moeilijk om dat taboe te doorbreken. Hier is er een illustratrice, Eva Mouton, die heel erg open is over haar kinderwens die maar niet in vervulling wil gaan. Ze heeft ook een tweeling verloren door vroeggeboorte een paar jaar geleden. Naar aanleiding van een cartoon die ze hierover heeft getekend een aantal maanden geleden is hier het concept 'de buskesclub' ontstaan, voor iedereen die soms even het hele proces rond de kinderwens en dagelijks leven achter zich wil laten en met een kampeerbus de wereld zou willen rondtrekken bij wijze van spreken. Een afbeelding daarvan met 'lid van de buskesclub' deed daarbij onlangs de ronde op instagram. Heb lang getwijfeld en er toch nog niks over gepost. Ik voel soms precies dat ik het recht niet heb ofzo omdat het bij ons toch het minst ingrijpende traject ofzo was, hoewel je toch heel dat rouwproces doormaakt en weet dat je nooit 100% natuurlijk zwanger zal kunnen worden. Wanneer iemand ernaar vraagt, ben ik wel gewoon eerlijk. Maar zo open erover communiceren ligt nog moeilijk hier. Echt ongelooflijk dapper dat je dit doet! En een opsteker voor veel vrouwen zoals jij en zoals ons bij wie het allemaal niet van een leien dakje loopt ❤️

@steph-aniee, top geschreven weer! Zo herkenbaar voor mij ook. Testen terwijl je weet dat het geen zin heeft. Ik heb nu de plek in de buurt gevonden waar ik vroege echo's kan boeken. Vrijdag mag ik weer(ziekenhuis), dan op 27 mei(pretecho) weer en dan op 7 juni (verloskundige, termijnecho) en op 1 juli heb ik nu de geslachtsecho staan. Ik denk dat ik nog wel iets ga boeken tussen 7 juni en 1 juli. Gewoon omdat het kan. 

@heefteenwens, en of het rust geeft!

We hebben het gister ook aan onze ouders verteld. Mijn moeder reageerde heel rustig, maar ik kreeg vandaag een appje dat het toch wel heel bijzonder was om een kleinkind te krijgen bij haar eigen dochter (mijn broers hebben kinderen, maar dan is het toch de schoondochter die zwanger is) en mijn schoonmoeder stond erbij te springen van blijdschap. Ze waren allemaal wel redelijk verbaasd over de snelheid waarmee het ons nu toch gelukt was. 

@Mateke, ja, ik snap wel wat je zegt ja. Ons traject met letrozol voelt dan toch nog als niks vergeleken de IVF-trajecten enzo. Ik heb vandaag de podcast geluisterd van Natascha Ritfeld en Saskia Overmars. Natascha is gestopt met het traject na 5 jaar medische molen, verkeerd ontdooide embryo's en een miskraam. Wat lijkt me dat heftig zeg. 

@Femke Ja exact. Ik heb geen miskraam gehad en uiteindelijk 'maar' 4 rondes met medicatie. Al stonden we ook echt wel op het randje van IVF door de slechte uitslag van mijn man zijn onderzoek. Dus we zaten ook wel al volop in dat rouwproces toen ik dan plots toch zwanger bleek te zijn. Doet toch nog altijd wat raar eigenlijk. Dat was in het begin wel echt even een knop die ik moest omdraaien en ik merk dat dit soms toch nog wat wringt.
Vandaag 15 weken en ik had gisteren het idee dat ik de baby al wat kon voelen bij de fysiotherapeut. Al lijkt me dat ook wat vroeg. Maar we waren met onder andere buikspieroefeningen bezig en toen ik al vaak die spieren had moeten aanspannen en loslaten, voelde ik precies zo een gasbel zich omdraaien in mijn buik. Daar leek het toch zowat op. Maar het voelde niet zoals mijn darmen ofzo, was meer vooraan in mijn buik aanwezig ook. Was echt een gek gevoel. Vanmiddag had ik het nog een keer gevoeld en zondagavond ook toen ik bed lag. Of misschien hoop ik er gewoon te veel op :p.

@mateke het zou best kunnen hoor? vaak zeggen ze dAt je het bij de eerste pas met 20 weken voelt omdat je het gevoel nog niet herkend maar het misschien wel eerder aanwezig is. Hier soms ook plopjes/belletjes maar dan ga ik toch twijfelen of het mn darmen zijn of niet hah, het is namelijk weer aardige scheten parade hier die naar boerderij ruiken??

Terug
Bovenaan