PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Stephanie, mooi stuk heb je geschreven en wat heb je veel testen gedaan ? fijn dat je nu wel wat meer rust hebt gevonden. 
@Bloem, welkom terug? zo fijn om je weer hier te zien. Geniet van de zwangerschap?
@Femke, ook jij welkom. Zodra je de 12 weken voorbij bent gaat het ineens zoveel sneller vond ik! 

Ik heb vandaag mijn suikertest gehad. Wie krijgt dat nog meer? Word namelijk in de 16e week en 24e week gedaan bij pcos schijnbaar. Morgen ben ik alweer 17 weekjes. Ik kijk zo ontzettend uit naar de 20 weken echo en ben zo benieuwd of het een baby girl of baby boy is??

Bloem!! Wauwww super fijn dat je je weer hier op dit forum mag melden! Fijn dat het voor de tweede keer zo snel gelukt is na veel gedoe!! Had al gelezen op het andere forum dat je zwanger was! Super blij voor je! Nu blijven duimen!!
Lara; Ik heb tussen de 20 en 24 weken de suiker test! Wat vond je ervan? Viel het mee dat super zoete drankje? Ik kijk ook uit naar de 20 weken echo! 
Vandaag alweer 16 weken! Wat gaat het toch ook snel.. maar wat vind ik het toch ook spannend om alles te regelen en te doen. Ben nog al een treuzelkont! Ik begin steeds meer te groeien, het begint dus ook wel te landen. Merk dat ik nog in de geniet stand moet komen. Zit nu nog steeds te denken: oh ik moet dit regelen of dat.. oja dat heb ik ook nodig.. terwijl ik me nog helemaal niet druk hoef te maken over de babykamer enzovoort.. 
Hoezo een controle freak hier?? 

Bedankt voor jullie lieve berichten ?

@XxLara ik heb inderdaad al wel ergens een keer iets gelezen over de suikertest bij pcos, viel het mee? Wanneer heb je de 20 weken echo? ?

@heefteenwens kan me voorstellen dat je ook bezig bent met alles wat je nog moet regelen, maar hopelijk kun je toch ook een beetje genieten!

@Lara hier staat de suikertest gepland op 24 weken! Viel het mee inderdaad?
@heefteenwens Ow herkenbaar ?. Ik zou het liefst van al alles nu al geregeld hebben, maar dat gaat natuurlijk niet ?. Ik merk dat ik de laatste tijd heel erg bezig ben met allerlei dingen op te zoeken voor de inrichting van de babykamer, al zijn we daar nog lang niet. Het geboortekaartje heb ik wel al zo goed als af ?. Veel te vroeg, I know. Afspraak voor de geboortelijst voor deze zomer ligt ook al vast ?. En nu ik even niks kan doen, behalve genieten, begint het toch weer te malen (ik zou dit en dat nog in orde moeten brengen, ik vergeet toch niks,...). Ik zou ook graag kleertjes kopen maar nu ligt de zomercollectie volop in de rekken dus moet ik noodgedwongen toch nog wachten. Waarschijnlijk gewoon wel goed voor mijn bankrekening dan ?. 

Een vriendin van me is 10 dagen geleden bevallen en deze week zijn mijn nicht en nog een andere vriendin bevallen. Dus ik kan nog (k)raambezoekjes plannen en cadeautjes voor de andere baby's kopen dan ?. Afleiding zoeken.

@xxlara ik krijg ook de suikertest alleen nog niet besproken wanneer aangezien ik de eerste verloskundige afspraak pas heb met 17 weken. Ik wordt zoiezo standaard al vaak op suiker gecheckt aangezien ik insuline resistent ben en heel mn familie diabetes heeft.

Ik ben vandaag 15 weken en de buik begint nu wel echt te komen en het besef ook steeds meer. @heefteenwens dat gevoel van dingen regelen heb ik ook wel hoor haha. Alleen heb ik de belangrijkste dingen wel al geregeld en de rest volgt vanzelf.

Kraamzorg en kibderdagverblijf is iniedergeval al geregeld. Wij hebben nog niks gekocht want wij krijgen 16 juni de sleutel van ons nieuwe huis en die week erna dan verhuizen verhuizen en dan heb ik inmiddels ook de 20 weken echo gehad. Dan pas gaan we ons richten op de baby kamer. Hier en daar krijg ik al veel spullen toegeschoven van bekenden maar wil ook gewoon graag dingen zelf kopen wat mijn smaak is. Merk nu al dat veel mensen zich ermee proberen re bemoeien en dat vind ik zeer vermoeiend haha.

Ergens verwacht ik dat we ook nog wel gaan trouwen op het gemeentehuis om alles alvast goed te regelen en dan het feest en de ceremonie over een jaar of 2 doen ofzo. Maar we will see.

Ben benieuwd hoe het verder met jullie gaat? Nog tips wat er geregeld moet worden?

@stephanie Wauw een nieuw huis en een baby in hetzelfde jaar en misschien ook nog trouwen! Topjaar ?!
Qua dingen die geregeld moeten worden: ik heb gegoogeld naar wat je allemaal moet regelen en van die verschillende lijstjes de dingen eruit gehaald die voor mij van toepassing zijn en dan mijn eigen to do-lijstje gemaakt.
Vandaag heb ik alle kleertjes die we gekregen hadden eindelijk gesorteerd. Wat een klus! Het waren wel veel jongenskleertjes van mijn schoonzus maar die houden we dan wel opzij. Wie weet, wordt de 2de een jongen of kan mijn zus ze later gebruiken. De unisex-kleertjes heb ik al opgevouwen en tijdelijk in de kast gelegd. Later zal ik ze allemaal wel eens wassen. 
Ik heb er zo'n zin in om de babykamer in te richten maar er is eerst nog wel wat werk aan onze eigen slaapkamer ?. Heel erg last van nestingsdrang de laatste dagen ?.
Voor de rest ok hier. De oefeningen van de fysiotherapie werken goed. Mijn rug speelt al minder vaak op. Ook een opluchting.

Hi meiden,
de suikertest viel wel mee, het drankje was alleen wel ontzettend goor. Als je van heel zoet houd vind je het miss wel prima?
@bloem ik heb 25-5 mijn 20 weken echo. Ben dan 18 weken en 5 dagen, ietsje eerder heb ik de echo.
@Stephanie leuke vooruitzichten! Ik ben ook 4 weken geleden verhuisd? ik heb de kinderopvang nog niet definitief geregeld. Ik ga volgende week nog bij 1 kinderdagverblijf kijken. Ik heb een afspraken lijstje vd verloskundige en daar staat precies in wat je wanneer een beetje niet regelen. Als je dus niet getrouwd ben moet je vriend de baby erkennen bij de gemeente. Weet niet of je dat al gedaan hebt?
@Mateke, het voelt heel zwaar dat ik nog niks kan kopen voor de baby wat betreft kleertjes omdat we het geslacht nog niet weten haha. Unisex vind ik maar weinig leuke dingen of ik vind het toch net iets meer jongen of meisje. Zodra de 20 weken echo is geweest ga ik wel alles kopen en bestellen. Ik kan niet wachten ? 

@xxlara heb je je inmiddels al een beetje gesetteld in je nieuwe huis? Nee erkenning hebben we zoiezo nog niet gedaan maar dat hoeft voorlopig ook nog niet. Als het maar gedaan is voor de geboorte, vandaar dat we misschien gewoon officieel willen touwen☺️

Heb wel de kinderdagverblijven vast vastgelegd alleen ik ga vandaag nog bij een laatste kijken. Wij hebben veel opvang nodig dus beter om je bij meerdere in te schrijven dan☺️

Terug
Bovenaan