PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@XxLara nog maar een weekje wachten dus voordat het shoppen kan beginnen! :)
@Heefteenwens tot nu toe nog weinig kwaaltjes, vandaag ben ik 6 weken, vanochtend toch nog een clearblue test gedaan, die zegt 3+ dus het is mooi opgelopen, ga hierna geen testen meer doen, alleen nog die van Moeders voor Moeders. Daarvoor maandag de telefonische intake gehad, en ze komen vanavond langs om de eerste krat af te geven en voor het ondertekenen. Toch fijn om het idee te hebben iets terug te kunnen doen!
@Mateke wat fijn van je mooie echo! Goed om te horen dat alles er goed uit ziet.
@Femkee ik heb mijn echo dan tegelijk met jou, ik heb hem ook 27 mei, is voor mij dan de eerste echo op 7+1 :)
@Stephaniee dat het zo druk is op je werk helpt dan ook niet echt mee, hopelijk krijg je snel wat meer rust en wil het een beetje lukken met de verhuizing!
Het weekend na de eerste echo gaan we het aan de familie vertellen, daar heb ik wel zin in, eindelijk er over kunnen praten!

@stephanie Oh wat jammer dat je placenta vooraan ligt en dat je wat langer op beweging zal moeten wachten. Bij mij ligt hij achteraan. De gyn gaf aan dat ik over een week of 3 wel duidelijk beweging zou moeten kunnen voelen. Die harde buiken heb ik ook af en toe op het einde van de dag als ik veel therapieën heb moeten geven en dus lang heb moeten zitten. Mijn rug en bekken beteren wel met de oefeningen van de fysiotherapeut maar maandag was ik weer over mijn grenzen gegaan en daar heb ik gisteren nog wel van afgezien ?. Hopelijk kan je het op je werk alleszins snel wat rustiger aan doen!
@Bloem leuk dat je het bijna kan gaan vertellen ?! Dat vond ik toch wel het leukste van die periode ☺️.

Heej iedereen
Misschien zijn jullie er nog niet echt mee bezig, maar ik heb deze week een leuk webinar gevolgd over boekentips voor baby- tot peuterleeftijd. Echt fijn om te zien wat de mogelijkheden zijn, al vanaf de geboorte! Het was een webinar van de Vlaamse organisatie Boekstart en er staan een hoop tips en een uitgebreide boekenlijst op hun website. Voor de geïnteresseerden: https://boekstart.be/boekentips
Ik vond het in ieder geval wel interessant! Ik lees zelf doodgraag en als logopedist ken ik ook alle voordelen van boekjes en voorlezen al vanaf de geboorte en de start van de taalontwikkeling, dus hier in huis wordt het een boekenfestijn alom als het aan mij ligt :D! Ik vond het vooral fijn om nog enkele tips te krijgen voor de echt allerkleinsten, want dat is toch wel nog een uitdaging.

Hi Meiden, 
ik heb vandaag de 20 weken echo gehad. Wat vond ik het enorm spannend zeg. Zon uitgebreide echo en echt alles word gecheckt. Maar ik kan opgelucht ademhalen en zeggen dat de baby helemaal goedgekeurd is?? en het is een meisje!!!? ? 

Lara; Gefeliciteeeerd met je goede 20weken echo!! Had je zelf ook verwacht dat het een meisje was?
Vanmiddag naar de babypark geweest! Wat een keus!!! Zou niet weten waar ik moet beginnen!??‍♀️ Tips? 

@Mateke, dankjewel?? genieten doen we zeker!
@heefteenwens, heel veel dachten een jongetje ( onder andere mijn vriend ) en toen dacht ik de hele tijd, dan zal het wel een jongetje zijn. En ineens sinds 2 weken had ik sterk het gevoel dat het een meisje zou zijn ? veel keus hè! Ik zou gewoon beginnen met de grote basis spullen, zoals babykamer, kinderwagen en maxicosi en een box. Vanuit daar kan je aanvulling doen want als je dat hebt dan komt de rest vanzelf wel ?

Hallo allemaal! 
@Lara gefeliciteerd met de goede 20weken echo! Wat leuk! Een meisje ?? Echt een opluchting hè, als je die 20weken echo ook weer kunt afstrepen. Nu nog heel even en je kunt gaan genieten van het getrappel en de salto's in je buik ?. Of voel je het al?
@Stephanie, ik wilde even zeggen dat je je niet te druk hoeft te maken over de placenta aan de voorkant. Ik had dat ook bij m'n 2e zwangerschap en bij de 1e niet. En ik hoefde bij nr 2 maar een weekje langer te wachten voor ik de trapjes voelde. Daarbij vond ik het tegen het einde van m'n zwangerschap een enorm voordeel. Want de oudste duwde als hij om z'n as draaide z'n kontje bijna door m'n buikwand heen en dat deed behoorlijk pijn soms. Dat lukte dus bij de 2e niet met die placenta ertussen.
@Mateke, Bedankt voor je tip over de boekjes. Vind het zelf ook heel fijn om samen met de kinderen te lezen. Het is nu ook heel leuk dat mijn oudste ook begonnen is met voorlezen. 
@Heefteenwens, wat Lara zegt. Gewoon beginnen bij de grote dingen en laat je niet gek maken door de verkopers. Commode, bed, box, autostoel en kinderwagen zijn denk ik wel de belangrijkste zaken. Daar heb ik nog wel wat tips over als ervaringsdeskundige ?:
Een wieg is in mijn ogen vooral handig als je de baby de eerste maanden in jullie slaapkamer wilt laten slapen. En dan is zo'n cosleeper helemaal fijn. Ik heb dat gedaan omdat ik ook borstvoeding geef en geen zin om daarvoor s nachts in de kou in de babykamer te gaan zitten. 
Een kolf en draagzak of draagdoek zou ik nu nog niet kopen. Een kolf is natuurlijk sowieso alleen nodig als je borstvoeding gaat geven en dan nog is het natuurlijk ook even afwachten of het allemaal goed lukt met de borstvoeding. Verder zijn er baby's die een draagdoek/-zak helemaal niks vinden. Dus als je dat wel wilt proberen kun je het beste kijken of je er 1 kunt huren of lenen om het eerst uit te proberen voor je (al snel) €150 kwijt bent aan iets wat je niet kunt gebruiken.
Check bij bedjes/boxen even goed (bijv online via consumentenbond etc) of ze veilig zijn. Tijdje terug las ik dat uit tests van de consumentenbond bleek dat er best wel wat bedjes niet voldeden aan de huidige veiligheidsnormen. En dan ook echt van bekende merken zoals Bopita enzo. De afstand tussen de spijlen mag niet te groot zijn en er mag geen ruimte tussen bed/box en matrasje zijn enzo.
Op de website van de ANWB wordt elk jaar een autostoeltjes test gepubliceerd in samenwerking met de Adac (Duitse ANWB). Die is ook wel handig om naar te kijken. Voordat je de duurste van de duurste aangesmeerd krijgt en die achteraf minder veilig blijkt dan eentje die de helft goedkoper is.
Voor de kinderwagen: let goed op formaat en gewicht. Formaat in uitgeklapte toestand is in winkels en op smalle stoepen/paadjes wel een belangrijk punt. Dus dat is miss als je in een stad woont iets om naar te kijken. Formaat in ingeklapte toestand is ook belangrijk. Vraag in de winkel of je de wagen(s) die je mooi vindt mag inklappen (kun je meteen kijken of dat een beetje werkt) en mag kijken hoe ze in je eigen auto passen. Bedenk ook waar je de wagen thuis wilt opbergen. Als je maar een klein halletje hebt past het al snel niet en staat dat ding steeds in je woonkamer. Een Stokke is bijv een mooie comfortabele wagen, maar die dingen zijn wel echt groot. In opgeklapte toestand ben je zo 3 kwart kofferbak kwijt. Gewicht is denk ik vooral een belangrijk punt als je op een hogere verdieping woont zonder lift. Het is aardig veel gedoe om zo'n groot zwaar ding steeds trappen op en af te sjouwen als je even boodschappen moet doen. En nog een puntje waar ik zelf op gelet had was of de kinderwagen makkelijk met 1 hand te sturen is. Het komt vaker voor dan je denkt dat je toch even 1 van je handen vrij moet hebben voor iets anders.
Oh en nog als laatste, haal lekker veel hydrofieldoeken in huis. Van die grote xl doeken om als (picknick)kleed/zonnescherm over de wagen /handdoek na het badderen te gebruiken en de kleinere hydrofielluiers gebruik ik als spuugdoek/bij het verschonen onderweg/als geïmproviseerde slab of zonnehoed.
Zo dat waren mijn tips. Voel je vrij om ze compleet naast je neer te leggen, maar wie weet heeft iemand er wel wat aan.
Wilde verder nog zeggen dat ik trouwens ook heel blij ben dat er allemaal goede NIPT uitslagen waren. Zo fijn om al die goede berichten te lezen.
Ondertussen lig ik hier een met een jongetje van alweer bijna 6 maanden die heeft besloten dat dit wel een mooi moment is om een heel gesprek met me aan te knopen ?. En we hadden afgelopen nacht ook al zo goed geslapen ? ?. Zo gek hoe snel dat gaat. Wat dat betreft zou ik zeggen probeer af en toe heel mindful stil te staan bij je zwangerschap, want die 9 maanden gaan sneller voorbij dan je denkt.

Terug
Bovenaan