PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Femkeee, dankjewel! Ja ik kwam er inderdaad net ietsje daarvoor erbij! Ik ben vorig jaar mei gestopt met een pil dus eigenlijk precies een jaar! 

Wij hebben ons gister ook al zitten verdiepen in de opvang, erg eigenlijk dat je dat gewoon nu al moet doen haha. 
Wat ontzettend lief van je moeder & schoonmoeder! 
En wat lekker een vakantie, waar gaat de reis naar toe?
Toevallig hebben wij vorige week geboekt, nog voordat we wisten dat we zwanger waren, maar dat wordt nu dus onze 'baby-moon' haha!  Maar helaas voor mijn geen lekkere cocktails op Mambo Beach nu. 

@Mateke ik vind het ook zo lastig, mijn vriend wil het pas na de eerste echo vertellen en dat snap ik enigzins ook wel maar mán...
Mijn beste vriendin weet het al wel en op het werk heb ik het ook verteld. Ben gewoon op dit moment 'blij' dat mijn moeder ver weg woont en ik haar dus niet dagelijks/wekelijks zie anders was het nog een stuk lastiger vol te houden ben ik bang, wij vertellen elkaar altijd alles.

Gisteravond kwam mijn schoonmoeder langs en zij hebben een appartement gekocht, stuk kleiner dan hun huidige huis dus toen zat ze ook van ja maar een reiswieg kan je altijd wel kwijt dus voor oppassen geen probleem hoor, ben dan ook zo bang dat ik mezelf verspreek. 

Wij hebben voor de ouders een 'survivalkit', een koffertje met daarin wat spulletjes zoals een luier, rompertje, speen en de echo in een lijstje. Zag op internet ook nog een hartslag poster, dat vind ik ook echt een heel gaaf idee. 
Voor mijn broertje, zwager & schoonzussen vind ik het echt nog heel lastig, denk zelf aan een rompertje of zo'n kraskaart, maar kan nog nergens dé kaart vinden haha! 
Voor vriendinnen heb ik wijnfles etiketten laten drukken met de tekst 'The best friends get promoted to aunts'

@XxLara fijn dat je een goede vakantie hebt gehad! Wij hebben het soms wel over namen, maar eigenlijk nog niet zoveel, ben vandaag ook pas 11 weken dus we hebben nog wel even de tijd ?

@Niess gefeliciteerd!! Wij hebben gewacht tot de 1e echo, alleen mijn beste vriendin wist het al, en op het werk

@Mateke wat mooi dat je man zo'n band heeft met zijn grootmoeder, mooi om dat dan als 2e naam te gebruiken! Hoop dat alles goed was met de echo vanavond!

@Femkeee gelukkig een goede nipt! En lekker dat de vakantie nu is geboekt ☺️

We hadden een goede 20 wekenecho ?. Alles erop en eraan, ze was goed gegroeid en volgt mooi de gemiddelde curve. Ze wilde enkel haar gezichtje eerst niet laten zien. 'Ze is niet zo fotogeniek,' zei de gynaecoloog. 'Dat heeft ze van haar moeder,' heb ik dan maar gezegd ?. Haar handjes bleven maar in de weg zitten. Ze zit mooi met haar hoofdje naar beneden momenteel. Hopelijk blijft ze gewoon mooi zo zitten ?. Weer gerustgesteld voor de komende weken. 14 juli hebben we de volgende echo en dan staat de suikertest ook op de planning.

@Heefteenwens, zovaak zijn er niet echt aanbiedingen voor de Joolz day. Ik ga toch ook voor de Joolz day aanstaand weekend. Ik weet dat babypark wel de laatste prijs garantie bied. Ik ga voor de kleur awesome antraciet.
@Nies, ook leuk een babymoon, heee jammer van de cocktails wel. En goed smeren smeren voor het zwangerschapsmasker hè als je naar Curaçao gaat. Het ja echt bizar hoe vroeg je kinderopvang moet regelen inderdaad. Nu op naar je eerste echo. De dag dat ik ontdekte dat ik zwanger was ben ik in de avond direct naar mijn ouders toegetreden haha. 

@Femke, sinds ik in het tweede trimester zit vliegen de kilo's er wel snel aan. Zeker ook nog met een weekje vakantie en letterlijk niks doen zit ik nu op +7 kilo met 23 weken ? op zich is het volgens internet wel een gemiddelde. 

@Matele, fijn dat je een goede echo hebt gehad. Weer een opluchting.
Ik had gister ook weer een controle. Mijn 2e suikertest in week 24 staat ook alweer gepland. Ik heb me nu aangemeld voor de 22 weken prik tegen kinkhoest. Nemen jullie dat ook? Wat betreft namen hebben we er nu 2, maar vind het echt heel erg lastig hoor. Gister hebben ze de babykamer al gebracht. Hij was al binnen dus ik dacht, kom maar door. Verder ben ik nu wel echt lekker aan het shoppen geslagen. 

@Lara ik ga ook een vaccin tegen kinkhoest nemen en mijn man normaal gezien ook. Wij krijgen daar bij de volgende afspraak normaal gezien meer info over. Leuk dat je nu volop aan het shoppen bent ?! Bij ons is het plan om een babyshopdag te doen met mijn zussen en mijn moeder. Daar kijk ik ook al naar uit! De babykamer is bij ons ook bijna aan de beurt ?. Mijn man is bijna klaar met schilderen in onze eigen slaapkamer en deze zomer pakt hij dan de babykamer aan.

@Bloem dankjewel! Grappig, bij mij inderdaad ook mijn beste vriendin en op het werk. 

@Mateke wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!
Mijn beste vriendin heeft ook al echt een shopdag gepland haha, die voelt zich al echt een soort van tante. Geloof zelfs dat zij meer moest huilen bij het feit dat ik zwanger was dan ik in eerste instantie zelf haha! 

@XxLara ja dat goed smeren wordt wel een dingetje voor mij haha. 
Ja die opvang is wel echt een dingetje, vriendlief vind het nog heel erg een ver van zijn bedshow maar zijn gewoon echt al dingen waar je over na moeten denken. Hahah en dat direct naar je ouders kan ik heel goed begrijpen!
En wat heerlijk dat shoppen en de babykamer al binnen, kan ook echt niet wachten om daarmee aan de slag te gaan. 

Sinds het goede nieuws slaap ik zo ontzettend slecht. Wil het liefst alles al geregeld hebben, daarbij de zenuwen voor de eerste echo want is alles wel goed. Inslapen is geen probleem maar vanaf een uur of 2 wordt ik wakker en vanaf dan is het echt alleen maar woelen & draaien. Iemand nog een goede tip? 

@Niess haha ja ik heb met mijn tweelingzus ook zo hard zitten huilen op de bank ?. Ik had in het begin ook die slapeloosheid en dat piekeren. Nu, dat piekeren, daar geraak ik niet meer vanaf denk ik ?, maar ik heb zo wel wat manieren om daarmee om te gaan. Als ik weer eens lag te draaien of keren, stond ik vaak gewoon op om even een glaasje water te drinken, wandelingetje door het huis te maken of wat te lezen. Schermen probeerde ik wel te mijden omdat je daar toch wel meer wakker van wordt. Als gewoon lezen niet werkte, schreef ik in een schriftje alles op wat in mijn hoofd opkwam. Gewoon gaan zitten en beginnen schrijven tot het eruit was. Dat hielp wel om de rust even terug te brengen en dan kon ik meestal nog wel even terug slapen. Van zodra de extreme vermoeidheid van het eerste trimester echt toesloeg, ging ik vanzelf wel beter slapen ?.

Thnkas voor de tips! Ik word vaak wakker omdat ik moet plassen dus dan ga ik er al even uit, pak ik vaak beneden even glas water en dan weer in bed. 
Ben in mijn hoofd ook al zoveel aan het regelen, vriendin gaf ook al de tip om dat op te gaan schrijven dan is het op dat moment in ieder geval even uit je hoofd en dan kan je de voglende dag er ook echt iets mee doen als het nodig is. Lezen is ook nog een goede inderdaad!

Terug
Bovenaan