PCOS, Letrozol Zwanger Forum

Het was ook maar een gedachte natuurlijk! Als de pijn zoveel invloed heeft op je dagelijks doen en laten zou ik het zeker niet zomaar opgeven.  Als morgen niets uithaalt bij de gyn misschien toch nog eens de fysio/andere fysio of via de huisarts proberen? Ik denk bij zulke dingen altijd wie niet waagt, wie niet wint. 
Mij hebben ze al meerdere keren afgeschreven, ik zou niet meer kunnen hardlopen en voetballen. Wat betreft het voetballen heb ik mij daarbij neergelegd maar hardlopen kan ik gewoon weer en zelfs zo goed als pijnvrij. Als ik mij toentertijd had neergelegd bij het feit dat ik het niet meer kon dan zat ik nu op dammen waarschijnlijk. Bij jou is nu natuurlijk tijdelijk maar 16 weken is echt nog wel een hele lange periode en al zou het maar iets kunnen helpen dan is dat toch al een verbetering als ik je nu zo hoor!

Haha ja dat snap ik wel maar wat fijn dat jullie kleine meid zo druk is, lijkt me ook zo bijzonder. Voelt voor mij ook nog allemaal zo ver weg met dat kleine frummeltje. Kan ook echt niet wachten op de echo over 3 weken. Vind het nog zo'n bizar idee dat het 'frummeltje' wat er nu zit dan gewoon al echt een compleet mini-mensje is.

Aankomend weekend gaan we de ouders inlichten en ik heb nu echt al serieuze last van spanningen haha. Mijn moeder & broertje verwachten het nog niet. Die wonen redelijk ver bij ons vandaan dus is ook wel makkelijk verborgen houden. Mijn schoonouders hebben al wel iets vermoedens denk ik maar ben echt zo benieuwd naar hun reacties.

@Niess ja had gekund natuurlijk. Morgen nog maar eens stevig aan de bel trekken bij de gyn. Wel heel leuk om het te kunnen vertellen aan iedereen ?! Ik vond dat echt wel heel leuk om te doen. Geniet ervan ?

@nies oooh wat fijn meis! Heerlijk genieten komende tijd!

@channie wat verschrikkelijk meid! Sterkte in deze lastige periode. Als je erover wilt praten kan dat altijd bij ons natuurlijk! Ik hoop dat je veel begrip en steun kunt vinden in je nabije omgeving

@mateke wat shit zeg dat je zoveel last hebt! Ben bang dat het vanaf nu niet veel beter gaat worden aangezien je elke week steeds een beetje groter en zwaarder wordt.. kunnen ze geen sterkere pijnstilling voorschrijven of zalfjes of iets?

Ik moet zeggen dat ik ook niet lang meer kan staan zonder pijn in mn onderrug en bekken. Ik doe nu zwAngerschaps yoga en dat verlicht wel wat. Verder deze week een soort wee achtige pijn in mn onderbuik die zo heftog was dat ik alleen maar in elkaar gedoken kon liggen. Vandaag een echo gehad en de baby blijkt in stuit te liggen wat de pijn veroorzaakt in mn onderbuik. Verder doet de baby het super goed en groeit goed met de curve mee. Hij weegt nu zo een 640 gram. Ik voel de baby nu savonds ook vet goed soms trapt ie echt heel hard haha en dan schrik ik gewoon haha.

Hoe is het met de rest?

Liefs!

@stephanie ja ik hoop bij de gyn toch nog iets meer te horen te krijgen dan volhouden en niets aan te doen. In het slechtste geval schrijft ze me maar thuis zodat ik op z'n minst al niet meer die zorg heb rond het moeten rechtzitten tijdens het werken, wat me niet meer lukt. Kan ik toch wat meer rusten.
Wat lastig van je bekken ?. Goed dat de zwangerschapsyoga helpt maar als je echt te veel last hebt, zou ik zeker een bekkenfysio zoeken! Kan wonderen doen! Die kan je goed laten zien en uitleggen hoe je vb het beste in en uit de auto stapt, uit je bed komt, ... en eventueel wat extra oefeningen meegeven voor je bekkenbodemspieren. En dan die pijn in je onderbuik. Wow. Hopelijk draait hij binnenkort en is dat weer minder. Hier ligt die van ons ook soms in een houding dat ik denk van auw, leg je snel weer even anders alsjeblieft ? (nu net ook weer wakker door geworden ?). Wel heel fijn dat je hem nu ook meer voelt ?. Dat schrikken als ze even hard stampen of stompen herken ik wel ?. Verder vind ik dat toch wel echt een heel leuk gevoel (behalve als ik ervan wakker word, haha).

Zo, daarstraks weer een echo gehad. Ze is blijkbaar al best wel groot. Al 32 cm en 680 g bij 24 weken. Stevige baby, zei de gynaecoloog ?. Haar voeten zitten rechts onder mijn ribben. Dat zorgt waarschijnlijk ook voor de pijn. Ik ben zelf maar 1,53 m groot. Extra beurten kinesitherapie voorgeschreven gekregen en de goede raad om een osteopaat te zoeken. Na iedere 2-3 cliënten warmte op mijn ribben leggen en 's middags zeker anderhalf uur platte rust houden en paracetamol als het nodig is 's avonds om te slapen. Zo gaan we proberen om het nog even vol te houden en de pijn wat draaglijker te maken. Ben benieuwd...

Mateke; wat fijn dat je steeds echo's hebt. Zelf zo benieuwd hoe de kleine ligt en hoe groot het is. Dacht dat ze in Nederland rond de 30 weken weer een echo maken. Moet dus nog even geduld hebben!
Nies; super leuk dat je het bijna gaat vertellen. Weet je ook hoe je dat gaat doen? Hoeveel weken ben je nu? 

Stephanie; ai je bekken! Gelukkig draait die kleine nog lekker rond en verplaatst het zich snel! 

Hier gaat het ook goed. Ik voel de kleine steeds beter. Nu 25+1 met de placenta aan de voorkant. Ik werk in de zorg en als ik 3 cliënten in een korte periode doe voel ik wel de spanning in mijn buik oplopen. Echt richting harde buiken. Als ik dan even weer ga zitten zakt het weer.. Gelukkig heb ik hier nog de controle over en weet ik dat ik iets minder hard moet gaan lopen! Nog 3,5 week werken en dan even 2 weken vakantie. Heerlijk!! 

Gister de meeste grote dingen voor de babykamer besteld. Volgende week nog een dagje voor de laatste grote spullen. De rest koop ik in mijn vakantie!
Jullie alles al in huis? 

@heefteenwens ja die echo's zijn wel fijn. Gisteren hebben we voor de eerste keer ook een 3D-echo gehad ?. Hebben we dat kleine snoetje al eens echt kunnen zien ?. Ze hangt nu te blinken op de frigo ?. Wij hebben 26 juli een afspraak in de babywinkel voor de geboortelijst en dan wil ik graag de kinderwagen en een cosleeper kiezen. Binnenkort nog een tripje naar de Ikea voor een fauteuil voor in de babykamer en dan hebben we alle grote stukken in huis ?. Vanaf 26 juli hebben wij ook even twee weekjes vakantie. We gaan tijdens de weekends wel even weg naar de zee en langs een vriendin die in de Ardennen woont maar voor de rest gewoon lekker rust thuis. Vergeet jij ook zeker niet op tijd rust te nemen en geniet van je vakantie binnenkort ?!

Stephaniee wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken ook!
Fijn dat je yoga je wat verlichting geeft . Hopelijk draait de beeb snel zodat je er minder last van hebt! En zo leuk dat je hem al meer voelt bewegen! :D

Mateke, hopelijk gaat het de tips van de gyn straks weer wat beter! In ieder geval beter als het advies van 'nog even volhouden'. 

Heefteenwens ik ben nu 7 weken, dus echt nog wel heel pril! Maar vind het al knap dat ik het zolang stil kan houden haha, het liefst had ik het al van de daken geschreeuwd haha. We hebben voor de aankomende opa & oma's een logeerkoffertje gemaakt met wat spulletjes erin (https://ibb.co/whwBLSB - https://ibb.co/5K6p9Dy - https://ibb.co/gDhJ7tP)

Voor mijn broertje doe ik een gebaksdoos met allemaal lekkere dingetjes en dan een briefje erin met 'Eet deze alsjeblieft op, zodat ik straks niet de enige ben met een buikje' en dan een klein fotootje van de echo erbij. Mijn zwager en schoonzus komen zondag ook als mijn schoonouders komen eten dus dan doe we ook gewoon nog maar wat lekkere dingetjes maken. 

Volgende week gaan we met onze beste vrienden uit eten en dan vertellen we het gewoon :) We zien hun soms vaak 2 x in de week en vind het gewoon steeds lastiger om een smoes te verzinnen waarom ik geen drankje meer drink, geen carpaccio of zalm meer eet. Bij de rest wachten we gewoon tot 10-12 weken... 

Wat leuk dat je al zo goed als alles hebt! Een goed vooruitzicht 2 weken vakantie, hebben jullie nog plannen?  

Terug
Bovenaan