PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Mateke, wat balen zeg al die pijn. Hoe gaat dat met werk enzo met de belgische wetgeving? Hier in Nederland moet je dacht ik verplicht 6 weken van te voren met verlof als je ziek ben door zwangerschap. Anders mogen wij hier nog doorwerken tot 4 weken van te voren en we krijgen totaal 16 weken. Hoe ver was je nu ook alweer? 

@Heefteenwens, owh wat balen! Wel goed dat je voor de controle bent geweest, dat blijkt dan maar weer. Had je de uitslag direct terug? Heb jij trouwens overgewicht? Het voelt voor mij als zo een ver-van-mijn-bed-show. 
@Niess, haha wat jij omschrijft dat herken ik wel. Mensen die vragen naar je traject. Ik zei dan altijd; de dosis slaat aan, dus we mogen nu verder zonder controles in het ziekenhuis. Achteraf wel gehoord dat ze vonden dat ik er ineens erg makkelijk over sprak en ze dus al een vermoeden hadden dat ik zwanger was. Op hoeveel weken zit jij nu ook alweer?

@Niess ja, fingers crossed ?. Heb om kwart over 5 mijn afspraak.
@Femke Balen inderdaad maar goed, het is nu zo. Ik heb het geweldige voorrecht dat ik zelfstandige ben ?. Wij krijgen als zelfstandige in totaal 12 weken zwangerschapsverlof waarvan verplicht 1 week op voorhand op te nemen en 2 weken na de bevalling. Dus als ik van die weken gebruik wil maken, zit ik later minder lang thuis met de baby. De gynaecoloog wil me ook nog zo lang als mogelijk is aan de slag houden. Ik zie september momenteel alvast niet zitten en ik hoop dat ik dan arbeidsongeschikt kan worden geschreven. Dan verloopt alles via de ziekteverzekering maar dan moet je geloof ik al minstens 3 weken aan een stuk arbeidsongeschikt verklaard worden om een uitkering te kunnen krijgen. Ik heb een extra verzekering gewaarborgd inkomen waarbij ik bij een arbeidsongeschiktverklaring ook wat extra uitkering per maand kan krijgen maar dan moet je dacht ik al zeker een maand of 2 thuisgeschreven worden en dat zie ik niet meteen gebeuren als ik pas in september zou stoppen met werken. Het is nog veel onzekerheid op het moment... Ik ben nu 25 weken ver dus we hebben nog wel wat te gaan.

@Femkeeee haha ja, ik voel me zo schuldig als mensen er naar vragen en ik dan erover lieg. Ze zullen het allemaal wel begrijpen maar toch.
Vind het altijd lief als mensen er echt uit interesse naar vragen. Was vorige week vrijdag ook even bij een vriendin, zij konden helaas niet op een natuurlijke manier zwanger worden dus weten heel goed wat het zo'n traject inhoudt en dan heb je er echt een heel fijn gesprek over, dan fiets ik daar weg en dan kan ik echt mezelf een rotwijf vinden dat ik er over lieg.

Ik ben nu bijna 9 weken!

Nies: Super leuk die reacties. Het is even liegen voor eigen best wil moet je maar denken en iedereen zal het straks begrijpen! Met hoeveel weken zwangerschap wil je het helemaal wereld kundig maken? 

Femkee: Ik heb een goed BMI dus overgewicht is ver te zoeken. Komt denk ik echt voort vanuit de PCOS. Daarom heb ik dit onderzoek ook gekregen.
Over verlof gesproken, ik wil proberen tot 5 weken voor de uitgerekende datum te werken. Hopelijk gaat het lukken!! 

Ik Hi Meiden,
Tijdje geleden alweer!
@heefteenwens vervelend dat je zwangerschapssuiker hebt. Ik heb ook beide testen gehad, met 16 en 24 weken en dit was goed. 

@Nies, het is inderdaad even voor je houden,,,maar ze zullen het straks vast allemaal begrijpen. Bij mij wisten sommige het al vrij snel maar echt de bekendmaking aan iedereen deed ik met ongeveer 12 weken. 

@Mateke jij ziet ook wat af, hopelijk heb je snel baat erbij!
Hier inmiddels hele dikke enkels, echt bizar zo dik van het vocht. Verder erg vermoeid momenteel en kan ik slecht tegen de warmte? en dan ben ik nog op het punt gekomen dat de verloskundige en huisarts de Corona vaccinatie aanraad waardoor ik nu begin te twijfelen terwijl ik er eerst echt fel op tegen was. Ik heb uit paniek een afspraak gemaakt en zou dinsdag m'n eerste spuit hebben. Maar toch....voelt het niet helemaal goed om het te laten doen. Maar merk dat ik ook wel angstig ben om Corona te krijgen, pffff. Ik bedenk me wel 20x per dag momenteel! Wie van jullie heeft hem genomen? Van @mateke weet ik het maar verder?

@heefteenwens Ik duim met je mee dat je zo lang nog kan doorwerken ?!
@Lara tijdje geleden inderdaad! Balen dat je zo'n last hebt van de warmte en dikke enkels. Hier in België is het alweer volop aan het regenen en zakken de temperaturen weer tot een 21 graden. Hopelijk is het bij jullie binnenkort ook weer wat frisser. Dat twijfelen en 20x per dag van mening veranderen over het vaccin herken ik wel hoor ?. Had ik ook echt last van. Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het gedaan heb. Ik kom via werk met zoveel mensen en kinderen in contact en ik kwam ook op 3-4 verschillende scholen bij ons in de buurt om therapie te geven. Maar uiteindelijk moet je ook gewoon doen waar je je goed bij voelt. Succes met de uiteindelijke beslissing ?.
Gisteren dan bij de kiné geweest. Ze heeft de spieren in mijn rug ter hoogte van mijn ribben wat losgemasseerd. Ik heb wat stretchoefeningen meegekregen maar meer kon ze niet echt doen. Gisterenavond en deze ochtend had ik zelfs even het idee dat ik meer pijn had dan anders ?. Maar goed. We zien wat het geeft. Woensdag moet ik terug.

@heefteenwens, oh bah. Nu maar goed opletten dan. Er is al zoveel wat we niet mogen eten?. Ik heb vanavond gelijk maar even mijn suiker gemeten, maar die was netjes.

@Xxlara ik ben nu 1x gevaccineerd. Ik wilde het eerst aankijken tot september en had gehoopt dat er meer onderzoek gedaan zou zijn tegen die tijd. Onderdeel van dat besluit was de aanneme dat de besmettingen niet meer zo erg zouden zijn. Die aanname bleej niet juist en wij hebben 2 artsen in de vriendengroep, waarvan 1 longarts die net bevallen is. De andere arts is zwanger en gevaccineerd terwijl ze zwanger was. De longarts heb ik het nog extra gevraagd en zij gaf aan wel te vaccineren als ze in mijn schoenen stond. Ik heb nog getwijfeld terwijl ik daar stond, maar in tegenstelling tot de vrouwen die trombose kregen, horen we nu ook niks van zwangere vrouwen waarbij iets aan de hand zou zijn na de vaccinatie. Met dat in mijn achterhoofd heb ik mij nu 1x laten vaccineren. Succes met je besluit en ik denk dat er voor alles wat je kiest wel iets te zeggen valt.

Lara; Ik zit er ook aan te denken om mij te laten vaccineren. Je hoort veel Corona en ook ik zie veel mensen in mijn werk. Mijn collega is ook positief getest van de week, zo te zien heeft ze het aan niemand over gedragen. Aan de andere kant ook te twijfel omdat er nog weinig onderzoek naar is. 

Ik twijfel lekker met je mee!! 

Terug
Bovenaan