PCOS, Letrozol Zwanger Forum

Het is weer even geleden, geprobeerd om toch kort op iedereen nog te reageren haha
@Niess fijn dat je eerste echo goed was, en leuk dat je het nu hebt kunnen vertellen!
@Mateke wat rot dat je zoveel last hebt, het is inderdaad nog wel lang om “even vol te houden”. Hopen dat de tips gaan helpen. Wel fijn om de kleine zo goed te kunnen voelen! Een 3D echo lijkt me zo leuk, zie je toch net iets meer! J
@Stephaniee ooh jij nu ook al zo’n last, wat vervelend, gelukkig helpt de yoga wel iets.. Gelukkig is de groei wel goed!
@Heefteenwens balen zeg van je suiker.. Hopelijk lukt het om onder controle te houden! Hoe gaat dat nu verder? Voeding aanpassen en dan vooral veel controleren?
@XxLara ik heb me laten vaccineren op 12 weken, ik hoefde er maar 1 omdat ik corona heb gehad, ik heb enkel een beetje een gevoelige arm gehad, verder nergens last van gehad. Ik weet dat er natuurlijk misschien nog niet alles bekend is, maar ik voelde me er beter bij om het wel te doen. Het wordt ook door iedereen aangeraden (artsen, verloskundige..), dus ik dacht ik vertrouw daar gewoon op.
Ik ben inmiddels 15 weken, woensdag 16. We zijn de afgelopen 2 weken op vakantie geweest in Griekenland, het was heerlijk. Meteen 2,5 kg aangekomen haha, oeps. Voel me verder nog steeds goed, weinig kwaaltjes tot nu toe. Dinsdag hebben we de geslachtsecho, we gaan toch proberen het geslacht nog voor onszelf te houden tot de geboorte waarschijnlijk, als t lukt haha. Donderdag dan controle bij de verloskundige. Ik heb nog steeds dat het niet zo “echt” voelt, misschien komt dat als ik de baby kan voelen. Ik heb het idee dat het over iemand anders gaat als het gaat over de zwangerschap haha.

ohhh meiden thnx voor jullie ervaring. Ik vind het zo spannend! Ik weet gewoon echt niet wat te doen. Het ene moment denk ik, ik laat het doen, andere moment denk ik, no way! Wat een lastige keus is dit. 

@Heefteenwens ik zie inderdaad ook gewoon heel veel mensen / kinderen op het werk. Ik maak me dus ook best wel zorgen over het feit dat straks denk ik de besmettingen weer extreem stijgen na alle vakantie etc. Aan de andere kant denk ik, hoe ziek word ik daadwerkelijk als ik het krijg. Het is echt een afweging die ik gewoon niet gemaakt krijg. 

@Femke, thnx voor jou ervaring. Ik voel me dus bij beide keuzes niet goed! En bij vaccineren nog net wat minder goed. Vooral omdat ik angst heb voor de lange termijn. 

@Bloem wat spannend, heb je een voorgevoel?

@bloem Fijn dat je je goed voelt en dat je een fijne vakantie hebt gehad ?! Die 2,5 kg kan je altijd nog op de baby steken ?. Spannend dat je bijna de geslachtsecho hebt! En zo moeilijk om te zwijgen, succes ?
@Lara Ja het is toch wel een moeilijke afweging hè. Nu denk ik dat het niet al te veel effect zal hebben op je kindje als je je laat vaccineren. Je zit nu (bijna?) in het laatste trimester van de zwangerschap dus alle belangrijke functies enzovoort zijn al aanwezig. Je kindje is nu vooral nog aan het groeien en aan het bijkomen. Dus ik denk dat je daar wel gerust in kan zijn ?. Ben benieuwd naar je uiteindelijke beslissing ?
Wij gaan morgen de geboortelijst leggen! Lekker een voormiddagje spulletjes voor onze kleine meid uitkiezen die ik niet allemaal zelf moet betalen ??. Zoooooveel zin in!

Ik zit nu in het ziekenhuis voor mijn suikertest. Dat drankje vond ik nu zelf best wel meevallen ?. De baby heeft ook stilaan door dat ze suiker heeft gekregen ?. Wordt nog een feestje zodadelijk. Gisteren de geboortelijst gaan leggen en wauw wat kost een baby veel geld als je alles zo samengeteld op een lijst ziet staan ?. Ben ik even blij dat ik een grote familie heb die er cadeaus van kan uitkiezen ?. Er staat nu voor bijna €3000 aan spullen op de lijst ?. Het was wel echt een heel leuke voormiddag gisteren met het uitzoeken van al die mooie, leuke spulletjes voor de baby ?. Topdag!

Hi meiden,

Sorry ben even afwezig geweest.

@heefteenwens klote he ik heb helaas ook zwangerschapsdiabetes. Heb maandag aanstaande een afspraak in het ziekenhuis en wordt nu dus ook medisch en loop niet meer bij verloskundige

@mateke ik hoop zo dat de kine een beetje helpt voor je want ik voel nu soms wat jij altijd al voelt en dat is niet fijn haha!

@xlara wat naar dat je dikke enkels krijgt! Hoop dat alles verder goed gaat. Die twijfel over vaccineren kan ik mij helemaal in vinden maar ik ga het niet doen. Puur omdat de gevaccineerde nu ook ziek worden. Hoe erg beschermd het mij dan vraag ik mij af. Daarnaast vind ik gewoon dat er nog niet genoeg onderzoek is gedaan en het onderzoek op zwangere vrouwen in amerika is nog niet eens afgerond dus vind het zo frapant dat ze met 100% zekerheid kunnen zeggen dat het vaccin geen schadelijke effecten kan hebben op de baby. Ook mijn gyn zegt iets anders dan mijn verloskundige en zolang alle medici nog in het duister tasten wacht ik nog even af. Ook na dat hele “dansen met jansen” debakel haak ik een beetje af. Dat uitgaan heeft juist voor deze oplopende besmettingen geleidt en nu blijkt dat vaccin ook weer niet genoeg te beschermen dus zolang dat steeds blijft wisselen wacht ik even tot duidelijk is wat nou wel en niet helpt. Maar je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt want in dit geval is er geen goed of fout vind ik. Het is puur gevoelsmatig en voor iedereen is dit nieuw en eng.

Ik voel me vandaag echt heel slecht. Eten staat me tegen, mn buik voelt mega opgeblazen heb echt 0 energie en kan de heledag wel janken. Geen idee waarom ben gewoon moe denk ik. Zou het normaal zijn op dit termijn. Vindt alles toch wel steeds spannender worden jullie?

Liefs!

@stephanie oh wat rot dat jij nu ook af en toe die pijn hebt en vervelend dat je nu die zwangerschapsdiabetes erbovenop hebt. Ik wens het echt niemand toe. Ik heb soms ook wel echt rotdagen waarop ik spontaan huilbuien heb en gewoon echt geen energie heb. De laatste tijd doe ik ook weer vaker dutjes. Ik merk dat ik tijdens de namiddag vaak weer echt moe ben. Deze middag ook weer 2 uur geslapen ?.
Mijn suikertest was goed dus gelukkig geen zwangerschapsdiabetes hier. Ben wel blij dat ik op z'n minst van die kwaal gespaard blijf ?. Het is zo al lastig genoeg.

@XxLara we hebben allebei het gevoel dat t een jongen wordt, maar dat is natuurlijk niet echt ergens op gebaseerd haha. Gisteren de echo gehad, alles zag er goed uit, we hebben het geslacht mee gekregen in een envelop en ik breng die zo naar de bakker. Dan laten we cupcakes maken die we dan dit weekend samen op eten, vonden dat iets leuker dan het bij de verloskundige horen. Mijn vriend moet altijd achter mij zitten tijdens de echo, en t voelt niet echt alsof we dan echt samen zijn ofzo. Vind t nu wel lastig dat die envelop hier dus ligt hahaha.
@Mateke leuk om alles uit te zoeken! En fijn dat je niet alles zelf hoeft te betalen inderdaad haha!
@Stephaniee pff wat rot dat je ook zwangerschapsdiabetes hebt :(

Wat een leuk idee Bloem, spannend! 
Is het niet héél erg verleidelijk om de envelop open te maken? 

Mateke fijn dat zwangerschapsdiabete je bespaart blijft! Ow en spulletjes uitzoeken, zoo leuk.
En wat fijn dat je zo'n grote familie hebt, scheelt een hoop haha!

Stephanie wat balen dat je je zo voelt en wat rot dat jij ook zwangerschapsdiabetes hebt!

Lara ik heb mij ook (nog) niet laten vaccineren. Ik heb het al gehad (eind april dus vrij recent nog) en vind dat er gewoon nog te weinig bekend is over de gevolgen op langer termijn. Maar nu je merkt dat het in de landen om ons heen allemaal zo word aangescherpt begin ik ook wel heel erg te twijfelen, maar zolang we het uit kunnen stellen doen we dat nog maar even... 
Wat zij tegen mij ook zeiden als je twijfelt doe het niet. Je kan het nou eenmaal niet meer uit je lichaam halen als het er in zit... 

Terug
Bovenaan