PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Bloem geniet maar volop van jullie kleine man ☺️! Ik merk wel dat ik vandaag niet veel kan hebben en dat ik snel moe ben en dan harde buiken heb dus we doen kalm aan. Net nog een paar uurtjes kunnen dutten dus dat doet ook wel weer deugd.

@Bloem, ooh ik herken dat gevoel heel goed hoor van het graag een meisje willen hebben. Het heeft bij mij zo een 2 weken geduurd. Ik ben me helemaal rot gaan shoppen om mijzelf te overtuigen dat jongetjes net zo schattig kunnen zijn, ik vertik kleertjes met auto's zolang ik het voor het zeggen heb, ik heb het voornemen dat ik het attent zijn er in ga stampen en ondertussen hoop ik dat hij straks de grote broer is die zijn zusje kan beschermen?.

Bloem; Gefeliciteeerd met je Zoon! Ik zou het heel leuk vinden om een jongen te krijgen. Wij weten niet wat het wordt, blijft nog even spannend voor ons!?

@Femke dat van de kleertjes met de autootjes snap ik wel ?. Ik heb hetzelfde met disneyfiguurtjes en dergelijke ?. Gelukkig zijn er genoeg andere leuke kleurtjes en printjes te vinden ☺️. En het klinkt alsof je al een goed plan met waarden en normen hebt klaarliggen voor je kleine gentleman ??.
Zo, ben net terug van de osteopaat. Toch ook een hele belevenis, haha ?. Kom je voor pijn aan je ribben en rug en begint die daar aan je oren en je tenen te trekken ?. Volgens hem en volgens wat hij me ook had laten voelen, zat de hele linkerkant van mijn lichaam eigenlijk geblokkeerd: schouder, heup, bekken. Mijn middenrif, wat 'de motor van je bewegingsapparaat' is (?), zat eigenlijk geblokkeerd waardoor dus die linkerkant niet meewerkt en waardoor ik dus last krijg aan de rechterkant. Zo had hij het toch ongeveer uitgelegd. Ik zou echt niet meer kunnen beschrijven wat hij nu net allemaal gedaan heeft, maar aan het einde kon ik wel voelen dat hij het een en ander heeft losgemaakt. Volgens hem zou ik de komende dagen dus verbetering moeten beginnen voelen aan mijn ribben en dan zou het zinvol zijn om over een week of 3 terug langs te gaan en een week of 2 voor de bevalling ook nog een keer om mijn bekken vrij en los genoeg te maken om goed te kunnen openen tijdens de bevalling. Dus we wachten af en duimen ondertussen dat er effectief resultaat zal zijn.

Hi meiden,

Ben ik weer ik ben ook even afwezig geweest echt intens druk gehad met alle collegas die op vakantie waren..

@bloem gefeliciteerd ook een jongen! Ik herken je gevoel ik was ook lichtelijk teleurgesteld had zo gehoopt op een meisje want ik heb veel neefjes en ik vind die zo druk en die fantasie begrijp ik gewoon niet haha. Maar nu ben ik helemaal gewend aan het idee.. al mn vriendinnen hebben of krijgen meisjes dus een andere ervaring is ook wel leuk! Daarnaast zijn jongetjes onwijze moeder kindjes dus dat wordt een hoop knuffelen en vertroetelen haha!

@mateke osteopaat ja wat een belevenis he! Ik heb daar ook ooit eens heen gemoeten met een probleem aan mn lever en dat kwam ook doordat ik verkeerd stond op een been ofzoiets. Ze hebben het wel verholpen, ik ben zoiezo fan van alternatieve geneeskunde ipv medicatie. Vaak vallen dingen op te lossen door houding, rust, voeding, leefstijl. (Studeer zelf orthomoleculaire voedingstherapie sinds de diagnose pcos is gesteld)

Verder ben ik doodmoe. Fulltime werken breekt me echt op en ik slaap voor geen meter. Vaak elke 45 min wakker om te plassen en nu sinds afgelopen week is baby heel actief in de nacht en krijg ik geregeld een stomp in mn ribben haha. Ik ga vandaag even aankaarten dat ik het niet meer trek en misschien paar uur per week de ziektewet in wil..

We will see!

Hoop dat met de rest alles goed gaat? Gaat hard de tijd voor mij nog 6,5 weken en dan met verlof! En gevoel dat ik nog zooooooveel moet doen voor de baby komt HELP! Haha

@stephanie ja ik ben zelf nogal wetenschappelijk opgevoed en later opgeleid dus sta (misschien onterecht) nogal kritisch tegenover alternatieve geneeskunde e.d. Maar goed, het is niet voor niets dat je bij wijze van spreken een osteopaat op elke hoek van de straat tegenkomt vermoed ik. Ik heb ook vriendinnen die erbij zweren en dan kan ik in elk geval tegen mezelf ook wel zeggen dat ik alles heb geprobeerd. Als ik dan toch zoveel last blijf hebben, denk ik wel dat ik het beter zal kunnen aanvaarden ?.
Ik kan goed begrijpen dat je doodop bent... Die slechte nachten en dan nog zo druk op het werk. Mijn energieniveau is de laatste tijd ook beneden alle peil dus ik kan het echt begrijpen. Hopelijk kan je het de komende weken inderdaad wat rustiger aan doen en wat minder uren kloppen! Meer tijd voor dutjes dan ?. Succes!
Hier was het gisteren nog even een klein beetje paniek. We hadden iemand gevonden die een deel van mijn uren op de praktijk kon overnemen binnenkort maar nu had ze laten weten toch nog te twijfelen. Dus ja, paniek bij mij en de collega's want het is zo al een hele puzzel om zoveel mogelijk kinderen toch nog een plaatsje te kunnen geven wanneer ik er niet meer ben. Ik start in september sowieso niet meer met mijn volledige rooster en we hebben de extra hulp echt wel nodig om iedereen op te vangen. Gelukkig had ze net nog laten weten dat ze de vervanging toch wel wilde doen. Oef. Scheelt toch wel weer in zorgen...

Hahaha net terug van de gynaecoloog voor de echo op 28 weken en ik ben er nog niet goed van ?. Alles was prima in orde met onze kleine meid. Ze begon volop te stampen toen de gyn aan de echo begon en hij schrok er precies even van dat ze zo hard kan stampen. Ja, welcome to my world ?. Ze is echt wel een drukke baby. Verder alle organen bekeken. Was allemaal goed. Dan begon hij aan de metingen van hoofd, buik, beentjes en we krijgen dus effectief een grote baby ?. Ze zit momenteel aan percentiel 85 qua gewicht, wat dus echt wel de uiterste bovengrens is van de gemiddelde zone ?. Ze weegt nu naar schatting 1,4 kg en is ongeveer 38 cm groot. Nu ja, zit in de familie bij ons, die grote baby's. Maar het is toch even schrikken ?. Ze gaan het nu heel goed in het oog houden en eventueel zou ik dan (wanneer het zover is) worden ingeleid als het nodig is. Op zich wel fijn om te weten dat de kans zeer klein is dat ik overtijd zal gaan en dat ze het allemaal zo goed in het oog gaan houden de komende weken. 

@mateke het ziet er naar uit dat je de 40 weken niet zal gaan halen dan denk ik dat ze je wellicht met 38 weken gaan inleiden dan. Ik had gister weer een echo met 27+5 en bij ons was hij ruim 32 cm en 1153 gram. Alles was gelukkig goed en placenta was mooi verdwenen voor de uitgang vandaan en lekker omhoog geschoven?

Terug
Bovenaan