PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Stephanie woeps dan is die van ons inderdaad best wel groot en zwaar ?. Ja de 40 weken zal ik wel niet halen. Vind ik persoonlijk ook niet zo erg. Dan kunnen we lekker wat sneller onze kleine meid vasthouden ☺️. Fijn dat je placenta is opgeschoven! Weer een zorg minder kan ik me inbeelden. En ook fijn dat bij jullie ook alles nog goed gaat ?!

@Mateke je zal dan indd niet de 40 weken uitlopen! Spannend! Ik heb al zolang geen echo meer gehad dat in eergister gevraagd heeft of ze er toch niet eens eentje kunnen maken. Dat gaat nu volgende week woensdag gebeuren. Ben wel benieuwd hoe groot onze meid is!
@heefteenwens ik wil stoppen met werken omdat ik heel erg veel last heb van het carpaal tunnelsyndroom en dus vele nachten ook ervan wakker lig. Nu gelukkig even vakantie.
@Stephanie dat gevoel van nog zoveel moeten komen is zo herkenbaar! Ik word soms ook gewoon nog knettergek in baby winkels.
ik vraag me dan ook af, leggen jullie de baby de eerste maanden bij jullie op de kamer en gaat hij / zij dan in een wiegje of co sleeper? Ik kan de keus niet maken ?? iets met hormonen denk ofzo! Ik moet voor me gevoel echt op gaan schieten aangezien ik volgende week al 31 weken ben! 

@Lara oh leuk dat je nog een echo krijgt dan ☺️! Wel echt balen dat je zoveel last hebt van Carpaal tunnelsyndroom en dat je er niet door kan slapen. Ik snap wel dat je dan liever niet meer gaat werken. Geniet van je vakantie ?. Wij hebben onze lijst liggen in de winkel met wat we nog nodig hebben en nu ben ik ook de hele tijd nog aan het bedenken wat we zeker in huis moeten hebben voor de baby er is en wat nog even kan wachten totdat de familie cadeautjes van de lijst kan kopen ?. Wij gaan een cosleeper naast het bed zetten voor de eerste maanden. Lijkt me fijner tijdens de koude winter om zelf niet steeds weer op die koude vloer te moeten gaan staan 's nachts ?. Ik begin stilaan ook wel kleine 'stresskes' te krijgen omdat het uiteindelijk niet zo heel lang meer duurt en ik alles klaar wil hebben en het lijkt alsof er nog zoveel moet gedaan worden ?

@Mateke, ja heel fijn dat ik eindelijk weer eens een echo krijg. Vind dat echt raar dat ze het in Nederland zo weinig doen vergeleken bij jullie. Nu weten ze toch helemaal niks over ons meisje, of ze lang groot zwaar of niet zwaar is?‍♀️ Ja ik zit aan een wiegje te denken, ik vind een co sleeper toch een beetje eng. Ten eerste ben ik best een draaier in bed en erg beweeglijk, ik zou bang zijn dat ik met me arm in de co sleeper sla. Ik wil wel proberen om haar overdag in haar eigen bedje ( ledikant ) op haar kamertje te laten slapen.  Maar wat betreft dus wiegje, co sleeper of mozesmandje....elke verkoopster raad iets anders aan en ik word daar zooo onzeker van. Ben al zovaak naar de winkel geweest en onzekerder thuis gekomen dan dat ik heen ging. Dus meiden als jullie tips hebben ben heel benieuwd wat jullie nemen en doen en waarom? Haha

@Lara Hmm ik snap je bezorgdheid wel. Ik ben zelf een rustige slaper dus ik voel me er wel gerust in. Ik zou zeggen, doe waar jij je het beste bij voelt. Als je een cosleeper niet vertrouwt, dan doe je dat niet en zet je gewoon een wiegje ofzo. Heel vervelend dat die verkoopsters zo'n andere dingen zeggen en je in de war brengen. Ik heb voor een cosleeper gekozen omdat ik denk dat ik dan zelf ook het meeste slaap zou kunnen krijgen omdat je dan toch ook enkel uit je bed moet als je niet anders kan. En ik hoop dat mijn man dan ook meer slaap kan krijgen wanneer hij na 3 weken terug moet gaan werken. Dan maak ik hem al niet wakker met steeds in en uit bed te gaan zoals nu ? en hoe meer slaap we allebei kunnen hebben, hoe beter denk ik ?.

@Mateke hopelijk helpt het wel bij de osteopaat, ondanks de alternatieve methoden haha. Gelukkig is je vervanging dan toch geregeld, kan me voorstellen dat 't stress geeft als er ineens twijfel over is! Grappig dat de gynaecoloog nu ook heeft kunnen ervaren dat je een drukke baby hebt ? ze groeit hard dan, fijn dat ze dat goed in de gaten houden nu en je eventueel eerder kunnen inleiden!

@Stephaniee super fijn dat je placenta is verschoven!

@XxLara fijn dat je nu vakantie hebt, en als je er zoveel last van hebt is het beter om te stoppen met werken en dan wel je rust te kunnen pakken!

Ik ben nu pas bijna 19 weken, maar ben ook al aan het twijfelen voor een cosleeper, vind het zo moeilijk in te schatten hoe het gaat lopen straks.. Mijn vriend heeft zoiets van we schaffen die gewoon aan en dan kunnen we het in ieder geval gebruiken als we dat op dat moment willen haha.

Heb komende woensdag de 20 weken echo, ben benieuwd. Afgelopen week hebben we toch al een bedje, commode en box opgehaald tweedehands ? ik begin sinds deze week af en toe wel wat last te krijgen van mijn bekken, hoop dat 't niet veel erger wordt, anders toch binnenkort maar even naar een bekkenfysio om er misschien op tijd bij te zijn, maar als ik 't van Mateke hoor mag ik zeker niet klagen ?

@Bloem haha ja, het was eenmalig de vervanger van mijn eigen gynaecoloog die we hadden deze week. Normaal zou bij onze volgende echo op 31 augustus mijn eigen gynaecoloog terug moeten zijn uit moederschapsrust. Het was wel een mooi getimede schop van onze kleine meid ?. Ik hoop dat je niet te veel last krijgt van je bekken! Al is dat met de juiste oefeningen best wel onder controle te krijgen dus zoek zeker op tijd goede hulp. Ik heb van mijn bekken nog maar heel weinig last.
Ja die osteopaat... heeft een dag of 2 geholpen maar het is nu weer net zo erg als ervoor ?. Maar goed. Veel rust nemen, dutjes doen, warmte leggen en we zien wel. Nu ik in het derde trimester zit, kan ik de pijntjes precies beter verdragen omdat het nu mag van mij ofzo denk ik ? haha.
Je kan de meeste cosleepers ook wel gewoon gebruiken als wiegje. Dus als je er 1 aankoopt kan je altijd nog zien hoe je het gebruikt naargelang wat je zelf het fijnst vindt. Misschien nog een idee voor de twijfelaars ??

Oh en nog even tussendoor. Het is hier in Antwerpen vandaag de enige, echte, officiële moederdag dus: fijne (bijna-)Moederdag iedereen ??!

Terug
Bovenaan