PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Lara oh wat gek. Ze hadden hier ook de curve laten zien en dan zie je dat ze echt aan de bovengrens zit. Ze volgt wel nog gewoon de curve dus er is ook echt niks abnormaals ofzo te zien.  Mijn gyn maakt zich nu geen echte zorgen, hoor. Ze zei dat ze met haar eigen baby gelijkaardige echo's had. En zo veel verschil kan er toch niet zijn tussen de Belgische en de Nederlandse gemiddeldes denk ik? ?‍♀️ Ze schatten dat onze baby wel richting de 4 kg zou gaan. Nu hoorde ik gisteren van mijn schoonmoeder nog dat mijn man ook boven de 4kg zat toen hij geboren werd. En mijn broer en zus waren ook rond de 4 kg bij geboorte. Mijn eigen geboortegewicht is geen referentie aangezien ik deel ben van een tweeling en we 5 weken te vroeg waren. Maar goed, dan moeten we ook niet ver zoeken waar het vandaan komt, ook al ben ik zelf maar 1m53 groot. 

@Niess haha ik snap het wel ?. Was ook het eerste dat ik deed: overal lijstjes van maken. En liefst had ik dat kamertje ook al lang in orde gehad ?.

@heefteenwens wat fijn dat je het op die manier onder controle kan houden, dan is het nog goed te doen.

@niesss oh heel begrijpelijk dat je dat spannend vind! Gelukkig was het hartje goed te horen ? Eventueel ter vervangen van die zakjes is er ook lactulose, kun je halen bij de kruidvat om te proberen. Is een soort hoest siroop die we in het ziekenhuis vaak geven. Die zakjes macrogol zijn inderdaad niet heel lekker haha!

@mateke ben altijd zo benieuwd of het gewicht ook overeenkomt als ze er eenmaa zijn! Soms maak je jezelf er zo druk om van zijn ze niet te groot, niet te klein? Maar ze is gezond en heeft het goed hihi!

Wanneer kochten jullie de eerste kleine dingetjes?? Voel mezelf zo gek als ik nu al wat haal, maar het is ook zo leuk! En wanneer hebben jullie het je ouders en broers/zussen verteld?

@xBo haha ja het is gewoon een heel gelukkige baby hier in mijn buik ?. Toen ik net wist dat ik zwanger was, kwam ik ergens superschattige knuffeldoekjes tegen. Die heb ik dan meteen besteld. Kon me niet inhouden ?. Mijn broer wist het gelijk met mijn ouders. Hij woont nog thuis en was net de woonkamer binnengekomen als we het tegen mijn ouders vertelden. Die hebben we het echt meteen verteld de dag dat we ontdekten dat ik zwanger was. Mijn tweelingzus wist het een week ofzo voor de eerste echo. Maar zooooo moeilijk om te zwijgen aangezien ik haar heel veel zie, ook ivm werk, en ze echt heel betrokken was bij het hele letrozolverhaal. Mijn andere zus zie ik minder vaak en die wist het na de eerste echo.

@Bo thanks voor de tip, die hou ik even in gedachten :) 

Ik heb toen op vaderdag wel wat voor vriendlief gekocht, shirtje bij de Prenatal met "Papa's kleintje" erop en sokjes met papa. 
Wij hebben verder eigenlijk alleen nog maar de grote dingen gekocht, kleine dingetjes komen straks wel als we het geslacht weten. Kan ik tenminste gericht gaan shoppen haha!

Moet wel zeggen dat wij van vrienden en familie al wel wat kleine dingetje gehad hebben. Knuffeltjes, knuffeldoekjes, sokjes, rompertjes enzo. 

Wij hebben het de ouders en broers verteld na de eerste echo. Mijn beste vriendin wist het wel meteen maar die wist ook precies wanneer ik ging testen haha. Op het werk heb ik het ook meteen verteld. 

Thanks meiden! Onze ouders hebben we het ook gelijk verteld! Ik wil het mijn broertje en zusje dit weekend vertellen, ondanks dat het pril is voelt het niet goed erover te liegen. Ook wanneer het in het ergste geval fout zou gaan wil ik dat ook kunnen delen. 

@niesss op mijn werk weten ze van het traject! Hoeveel weken was je toen je het op het werk vertelde? En was dat nog voor de eerste echo? Ik wil het maandag mijn leidinggevende wel vertellen ivm nachtdiensten, en dan na de eerste echo de rest van mijn collega's. Vind dat wel lastig hoor!

Heb het eigenlijk meteen na het weekend verteld na het bloedonderzoek op het werk, dus ik was toen net 4 weken. Wij zijn maar met zijn 3'en op het werk dus dat maakt het misschien ook anders en omdat we het de familie pas zouden vertellen na de eerste echo was het voor mij wel heel fijn dat je er in ieder geval ergens gewoon over kon praten. 

@niesss ja begrijpelijk! Helemaal als het er maar zo weinig waren om het te vertellen. Zit daarover dus echt in dubio, ook omdat iedereen zo meeleeft. Deden ze het HCG onderzoek bij jullie standaard? Ik heb daar niets over gehoord namelijk 

Nee HCG was niet standaard. Testte voor het weekend licht positief en krijg toen vrijdag op zaterdagnacht hele erge last van krampen, heeft echt tot zondag geduurd. Ze waren toen bang voor een buiten baarmoederlijke zwangerschap dus vandaar dat ze toen een bloedonderzoek gedaan hebben.

Terug
Bovenaan