PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@xBo wij waren het op een woensdag te weten gekomen (door tripje naar de spoedafdeling nadat ik bijna was flauwgevallen van buikpijn door een cyste die geknapt was) en die maandag erop had ik met mijn 2 collega's overleg. Ik heb het toen ook wel verteld omdat zij ook op de hoogte waren van het hele traject en er regelmatig naar vroegen. Dus bij ons ook wel bloedonderzoek maar dus eerder toevallig aangezien ze verschillende tests in het ziekenhuis deden om te zoeken waar die buikpijn vandaan kwam.

Hi meiden! Ben weer even afwezig geweest sorry ben geloof ik niet heel goed hierin!
Heb een beetje terug gelezen!

@xbo omg ik ben zoooooo blij voor jou want wat een weg heb jij afgelegd meis! Nu vooral rustig afwachten het begin is altijd spannend maar voor je het weet ben je net zo ver als ons!

@milou wat verschrikkelijk verdrietig ik weet er alles van helaas vorig jaar november ook een miskraam gehad en heeft toch nog best lang geduurd voor ik het een plekje kon geven. Neem je tijd en praat er goed over met elkaar het is niet niks!

@nies wat fijn dat je het kamertje al besteld hebt! Ja het is wat vroeg maar de levertijden Zijn inderdaad echt dramatisch dus beter te vroeg dan te laat als je het mij vraagt!

@mateke jeetje flinke meid draag jij bij je haha! Wel goed dat ze het zo goed monitoren! Niet dat je straks moet bevallen van een veelste groot kindje haha

Ik ben ondertussen 31 weken en ook weer hele rollercoaster gehad. Bloedsuiker gelukkig onder controle en eigenlijk gewn zwangerschapssuiker meer. Ze zijn we wel achtergekomen dat ik te weinig bloedplaatjes (trombocyte) heb en daardoor kon mijn kinkhoestvaccinatie niet doorgaan vorige week. Nu moet ik 10 september opnieuw bloedplaatjes prikken want als het weer te laag is moeten ze maatregelen nemen bij de bevalling. Heeft iets te maken met de stolling van je bloed. Verder groeit de kleine man goed. Afgelopen zondag waren wij kunstgras leggen in de tuin en dus heledag druk geweest daardoor besefte ik savonds dat ik de baby nog niet gevoeld had.. ik was maar gaan slapen maar ook snachts niks gevoeld en maandag ochtend ook niet. Toen toch maar de spoed gebeld en mocht meteen komen. Gelukkig was er niks aan de hand en in het ziekenhuis besloot meneer natuurlijk saltos te gaan maken en mij voor paal te zetten grrr haha maar in het ziekenhuis bleek wel dat hij al flink is ingedaald en ik vooral even perikelen zoals gras leggen en zware dingen tillen achterwege moet laten en rust moet nemen. Dus nu 30% ziekgemeld op het werk en daardoor moet ik 6 weken voor de bevalling stoppen met werken maar dat interesseert me echt helemaal niets haha want heb echt geen zin meer haha!

Morgen intake met verloskundige ben echt heel benieuwd!

Hoop dat met jullie alles oke gaat?

Liefs!

@stephanie Goed dat je je suiker onder controle hebt! Wel fijn idee voor jou vermoed ik. En ook goed dat ze je bloedplaatjes in het oog gaan houden en dat ze het nu al ontdekt hebben gelukkig. Beter nu zodat ze er inderdaad rekening mee kunnen houden dan dat ze het te laat ontdekken denk ik dan. En pfioew, nog mee kunstgras leggen ?. Fijn dat je dat allemaal nog kon. Ik zou er zelfs niet aan mogen denken hoe lang ik daarna plat zou moeten liggen als ik dat ook maar zou proberen, haha ?. Moet wel echt schrikken geweest zijn dat je geen beweging voelde van je kleine man. Gelukkig is alles in orde ?. Voelde je zelf dat hij al was ingedaald of had je er geen idee van? Ik heb de laatste dagen al van 2 personen te horen gekregen dat mijn buik zo laag zit en ik voel de laatste weken best wel weer wat extra druk op mijn bekken maar geen idee of dat door indalen is of gewoon omdat ik laag draag. Gyn had er in ieder geval niets over gezegd laatst. Oh en dan kan je daardoor wel sneller in verlof? Ook wel fijn denk ik ?. Ik heb het eigenlijk ook helemaal gehad met werk, haha ?. Ik heb mezelf nu een aangepast rooster gegeven (18u allemaal therapie in de praktijk hier thuis met veel pauzes tussen om plat te liggen ipv 30u met schoolbezoeken bij). Ben ik gisteren mee gestart en ben eens benieuwd wat het zal geven en hoe lang ik het nog volhoud.
Voor de rest gaat het hier z'n gangetje. Laatste afspraak van mijn sociale kalender staat dit weekend gepland. Mijn man is jarig en wilde een klein feestje geven voor zijn ouders en broers dus die komen allemaal taart eten. Hij heeft me verzekerd dat ik gewoon op de bank mag liggen en me nergens iets van moet aantrekken ?. Voor de rest is het kalm aan tot aan de bevalling. Ik heb het idee dat mijn bezoekje aan de osteopaat misschien toch wat effect heeft ondertussen. Ik had gisteren nog een (voor mij) lange therapiedag van 11u tot 19u met de nodige pauzes evenwel, maar ik kon het best goed volhouden. Naar het laatste uurtje therapie toe begon ik wel echt ongemakkelijk te zitten en werd de pijn weer wat heviger maar ik had dat al veel eerder verwacht. Nu ja, des te beter. Elke week werken is weer een week financieel beter dan arbeidsongeschikt thuis zitten ?. Vanavond hebben we een infomoment van het ziekenhuis ivm arbeid, bevallen, virtuele rondleiding. Jammer dat het door Corona nog steeds allemaal online moet ipv in het ziekenhuis zelf, maar nu kunnen we het vanuit onze luie zetel volgen ipv ongetwijfeld ongemakkelijke stoelen in het ziekenhuis ?

Stephanie wat goed dat bij jou de suiker ook onder controle is zeg!En goed dat ze daar nu al achter zijn gekomen en het nu goed gaan monitoren!Zal wel schrikken geweest zijn zeg dat je de kleine man niet meer voelde maar hij heeft je aardig voor de gek gehouden. Gelukkig maar!Doe maar even goed rustig aan de laatste weken!

Mateke fijn dat je man daar zo in mee denkt en wat fijn dat de osteopaat toch een beetje verlichting lijkt te geven. 
Succes vanavond, wel onwijs balen dat zoveel nog steeds online is hé... 

Wij hebben gister de 13 weken echo gehad en mini is helemaal goed door de keuring gekomen. Zo bijzonder wat ze allemaal al kunnen zien. Helaas mogen ze niet naar het geslacht kijken en daar ook niets over zeggen, doordat de nieuwsgierigheid te groot is heb ik vanmorgen gebeld om toch nog maar een extra pretecho in te plannen. Ze zitten helemaal vol op het moment en werd op de reservelijst geplaatst. Na minuten werd ik al gebeld en kan vanmiddag om half 6 terecht, zo spannend!

@Steph-aniee dankjewel meid! Kan niet wachten haha! Wat fijn dat bij jou de suiker nu ook onder controle is. Hopelijk zijn je bloedwaarden de 10e goed en kun je gewoon je vaccinatie halen! En wat heeft die kleine man je laten schrikken zeg! Voortaan proberen toch maar wat rustiger aan te doen en geen dag meer in de tuin bezig te zijn haha.
@Mateke succes met de voorlichting vanavond, zijn toch weer leuke dingen! En zoals je zegt, ook wel lekker om het vanuit je luie stoel te kunnen doen haha!
@Niesss ooooh wat enorm leuk en spannend! Heeeeel veel plezier hoor vanmiddag, geniet ervan!

We krijgen een jongetje! ??
Hadden zelfde vrouw als gister, ze moest wel lachen om mijn gebrek aan geduld haha. Hebben het op een briefje laten schrijven en thuis samen opgemaakt, allebei geen verwachtingen of voorgevoel dus helemaal leuk!

@Mateke, ja heel vreemd. Ga het morgen nog eens navragen heb dan toch controle! Maar bij mij verwachtte ze dat ze uitkomt op zo'n 3500-3700 gram. Gewoon vrij "normaal" dus.
@Nies ik heb psylliumvezels "bij moeilijke stoelgang" van de apotheek. Kan je gewoon zo kopen! 

@Xbo mijn ouders hebben we het dezelfde dag van de test verteld, en goede vrienden / vriendinnen ook vrij snel na de eerste echo en sommige al wel wat eerder. En echt  verder pas na de termijnecho? ik ben pas echt spulletjes en dingetjes gaan kopen na de goede 20 weken echo. Miss dat dit ook wel komt omdat er in mijn omgeving 3 mensen zijn die de zwangerschap hebben moeten afbreken na een hele slechte 20 weken echo. Ik had dat toch wel een beetje in mijn achterhoofd zitten ofzo.
@Stephanie, fijn dat het onder controle is! En niet teveel meer sjouwen en doen. Lekker rustig aan gaan doen meid! Bij mij is ze ook al goed ingedaald blijkbaar. Ik ga ook met 34 weken met verlof ivm dat ik al volledig in de ziektewet zit. Gelijk antwoord op jou vraag @Matele, als je in Nederland in de ziektewet gaat voor je verlof, moet je verplicht met 34 weken al. 

@Nies, oh wat leuk! Gefeliciteerd met jullie baby boy! ??

@Niess fijn dat je een goede echo had! En leuk! Een jongetje ?
@Lara oh ben benieuwd wat ze er bij jou over zeggen! 3500-3700 is wel gewoon mooi gemiddeld hè ☺️. Mooi gewichtje zo ?.
Ik heb me net echt doodgeërgerd aan mijn man ?. Het nieuwe album van ABBA was blijkbaar interessanter dan info over arbeid, bevalling en het ziekenhuis en hoe alles zou kunnen verlopen wanneer het zover is. Wanneer ik hem erop aansprak, was de reactie 'ja dat is toch vooral voor jou belangrijk om te weten'. Echt. Bedankt voor de interesse ?. Zo'n dingen kunnen mijn zwangerschapshormonen dan echt niet aan op dit moment ?. En slecht geslapen vorige nacht dus mijn lontje is ook wel extra kort vandaag ?.

Terug
Bovenaan