PCOS, Letrozol Zwanger Forum

Mateke; die onrustige nachtrust herken ik ook hoor. Kan uren lang wakker liggen in de nacht. En soms een nacht dat is heel vast en diep slaap. Gelukkig is het vaak 2 slechte nachten en 2 goede nacht. Ik probeer overdag niet te gaan slapen om zo in een 'goed' ritme te blijven. Als ik overdag ga liggen is het 30 minuten. 

Bo; Gefeliciteeerd met je goede echo! Zo fijn voor jullie! Geniet er van! Hoe ver ben je nu? 

Ik ben nu 34+3. De tijd gaat heel snel. Nog een paar dagen werken en dan met verlof. Ik kijk er na uit om alles in huis klaar te maken. Van de week nog een echo gehad en de kleine ligt elke keer anders. Heeft dus nog voldoende ruimte om lekker rond te bewegen. 

@Mateke zeg dat wel! Er valt zo’n last van je schouders bij zo’n eerste echo.  Hoe gaat het nu met je nachten? Ik slaap sinds begin de zwangerschap mega onrustig. Ben niet extreem moe ofzo, maar wordt echt 4x per nacht wakker en lig dan alleen maar te woelen.

@Heefteenwens dankjewel meid! Ondertussen 6+4. Jij alweer echt ten einde van je zwangerschap, bizar hoe snel dat voor een buitenstaander gaat zeg. En straks heb je gewoon verlof, zo fijn!?

Aanstaande vrijdag hebben we nog een echo in het ZH met 7+3, en die week erop met 8+2 alweer bij de VK. Helemaal leuk dus! Ben benieuwd hoeveel verschil er ook te zien is op de echo’s in zo’n korte periode. Een echo met 6 weken is een vruchtzakje met een knipperend flubbertje erin haha. 
Heb de komende nachtdiensten die nog gepland stonden lekker weg kunnen ruilen, dus als alles goed gaat heb ik die gewoon de gehele zwangerschap niet meer. Zo fijn!

Oh, en sinds 6 weken komt de misselijkheid toch een beetje om de hoek kijken ? niet overgeven en tijdens het eten gaat het prima, maar een continu gevoel van een blok op je maag hebben en totaal nergens zin in hebben. Ach, als het hierbij blijft allemaal teken ik ervoor ?

@heefteenwens goh, of ik al dan niet een dutje doe, heeft weinig invloed op mijn nachtrust heb ik al gemerkt. Bij mij is de verhouding eerder 4 slechte nachten, 1 goede nacht ?. Maar goed. Nog een week of 4 werken en dan heb ik ook verlof en kan ik het hopelijk wat rustiger aan doen. Ik heb nu tijdens mijn weekends ook quasi niets gepland om goed te kunnen rusten.
@xBo mijn nachten zijn dus nog hetzelfde ?. Ik probeer nu ook zowat mindfulness te doen en iedere keer als ik wakker wordt een soort van bodyscan te doen om bewust spanningen los te kunnen laten in mijn lijf. Ik weet dat ik tijdens het eerste trimester ook echt heel erg onrustig sliep en vaak wakker werd. Sowieso is het eerste dat lijdt onder hormoonschommelingen bij mij mijn nachtrust ?. Dus ja. In het tweede trimester ging het wel wat beter qua slapen maar nu is het dus weer miserie. Ik heb ook weer veel heel vreemde en levendige dromen de laatste tijd. Maar goed, nu is het de baby in mijn buik die me wakker houdt, over een aantal weken is het de baby uit mijn buik ?. Fijn dat je nu even zoveel echo's na elkaar hebt en dat je even geen nachtdiensten zal moeten doen! Lijkt me toch aangenamer voor je bioritme nu je zwanger bent. Ai en die misselijkheid is herkenbaar. Ik at regelmatig even een cracker tussendoor om het ergste van de misselijkheid wat weg te werken. Soep was bij mij ook een goeie om wat in mijn maag te hebben dat niet te zwaar viel.
Vrijdag zijn we de spullen gaan ophalen die we laatst hadden besteld dus nu hebben we normaal gezien alles in huis voor de eerste weken met de baby ?. Gisteren was mijn man om half 7 's ochtends al begonnen met schuren en schilderen in de babykamer (die vlak naast onze slaapkamer ligt) ?. Doet mijn vermoeidheid ook niet bepaald goed maar ik heb niet geklaagd want ik was blij dat er terug schot in de zaak kwam ?. Die vriend die eerder ook ging komen helpen was dan gisteren ook effectief geweest, dus er hangt ook al effectief verf aan de muren ?! En de tekening is getekend. Die moet nu nog geschilderd worden en 1 muur moet nog wit. Die was eerst blauw dus die moest nog even geprimerd worden voor we er de goede verf op zouden doen. Ik ben nog langs de vroedvrouw geweest die na de bevalling in het ziekenhuis aan huis zou komen voor een kennismakingsgesprek en heb er wel een goed gevoel bij. Het was een heel sympathieke en warme vrouw! En zo kunnen we iedere week weer iets afvinken van de to do-lijst ?. Volgende week staat de doopsuiker op de planning en dinsdag weer een bezoekje aan de gynaecoloog.

@mateke die slapeloosheid vreselijk! Hier ook dubbel en dwars aanwezig hoor! Ik slaap van 22.00 tot 1.00 goed en daarna begint het drama elk uur tot 6.00 wakker en daarna val ik in diepe slaap maar gaat de wekker weer om 6.45 voor werk.. doodmoe ben ik! Maar nog tot vrijdag en dan lekker verlof! Aftellen geblazen!!! Zijn jullie al zeneuwachtig voor de bevalling? Ik kan me er soms best druk over maken.. meer dat je niet weet hoe het gaat lopen en of het gaat meevallen of niet..

@xbo wat fijn dat je echo goed was! Lekker van genieten meis!

@xlara tijd gaat hard he?! 35 weken alweer! Ik deze week 34 weken! Gebiet nog wel elke dag van het getrappel in mn buik en jij?

Liefs!

@stephanie Ah zo fijn dat je bijna aan je verlof kan beginnen ?! Kan je langer in bed blijven liggen en dutjes doen wanneer je wil ?. Ik moet nog 3 weken en 3 dagen werken ?. Voor de bevalling ben ik wel wat zenuwachtig maar ik maak me er niet echt druk in. Ik heb me geïnformeerd en ingelezen en ik weet mijn opties enzovoort dus we zien wel. Gezonde stress zeg maar ?. En geniet nog maar van die bewegingen ☺️! Doe ik ook volop (behalve wanneer ze besloten heeft mijn hele binnenkant bont en blauw te stampen ?).
Vandaag weer bij de gyn geweest op controle. Ze weegt nu 2,610 kg dus ze heeft zich ze voorbije weken flink ingehouden ?. Qua percentiel is ze gezakt naar 75 dus dat is gewoon nog net mooi gemiddeld. Toch gek dat ze dan de voorbije keren zo druk deden en over inleiden enzo begonnen. Misschien had ze toen gewoon een groeispurtje denk ik dan nu. Ik hoop dat de bevalling gewoon natuurlijk op gang kan komen. Voor de rest alles nog steeds prima in orde. De laatste dagen heb ik opvallend minder last van mijn ribben dus ze is al wat ingedaald volgens mij, al heeft de gyn daar niets van gezegd. Maar goed, over 2 weken terug en dan zullen we wel meer horen. Dan is het met inwendig onderzoek erbij, hoera... ?

@Mateke alvast goed voorbereid dan in ieder geval! :) ben benieuwd hoe ze dan verder groeit, wel fijn dat ze nu mooi gemiddeld is!

@XBo super fijn van je echo! ? En fijn dat je nog veel echo's hebt! Hopen dat het een beetje mee gaat vallen met de misselijkheid ??

Wij zijn vorige week nog een weekje met vrienden op vakantie geweest, lekker nog even ontspanning ? ben morgen 24 weken en dan heb ik ook weer een controle staan bij de verloskundige, en de afspraak bij de bekkenfysio staat ook voor morgen dus ben benieuwd. Vind het nu toch soms wel spannend worden sinds ik over de helft ben, een beetje zenuwen over hoe het straks allemaal gaat zijn haha ? deze week komt ook de loodgieter om leidingen te verleggen op de babykamer en de weken erna volgen nog de timmerman en stukadoor, en moet er nog een vloer gelegd worden. Ben wel blij als we straks de babykamer in kunnen gaan richten ☺️

@Stephanie, de tijd gaat zo snel....morgen ben ik 36 weken! Volgens de echo's elke keer ook 5 dagen verder dus zou in zelfs al 36.5 zijn morgen. Ik ben ook zo benieuwd of ze eerder komt. Ik heb allemaal een vermoeden van wel namelijk. Wat betreft het slapen word ik zo'n beetje elk uur wakker om te plasssn. Verder houd ik ook echt veel vocht vast. Ik ben blij dat ik mijn ringen optijd heb afgedaan enzo. Ben nu zelfs op het punt gekomen dat me zwangerschapsbroeken ook zo ongemakkelijk zitten. De band snijd gewoon in me buik ?? ze heeft tegenwoordig iets nieuws denk, dan zit ze lkkr met dr hiel / voet te trappen em dat voel ik dan aan de zijkant van me buik. Volgende week heb ik weer controle en vanaf dan elke week. Wat betreft de bevalling vind ik het ook wel spannend worden. Maar meer omdat je niet weet wat je te wachten staat. 

@Mateke, zo zie je maar. Krijg je strx ineens een klein baby'tje ? nog even volhouden tot je verlof! Fijn dat er vordering in de babykamer zit?
@Bloem heerlijk, geniet er nog van! De periode dat ik net de 20 weken voorbij was voelde ik me nog zo fit. Ik ben wel al op het punt gekomen dat ik er klaar mee ben ??

Terug
Bovenaan