PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@bloem oh fijn dat er bij jullie ook schot in de zaak komt in de babykamer! En leuk dat je nog een weekje vakantie hebt kunnen nemen ☺️. Ben benieuwd hoe je afspraken bij de vk en de bekkenfysio waren!
@Lara bij jou begint het toch wel echt te korten hè! Spannend! Ja ik had mijn ringen nog niet uitgedaan en nu begin ik daar wel spijt van te hebben ?. Heb al geprobeerd om ze nog uit te doen maar het lukt niet meer ?. Mijn broeken beginnen ook wel wat te spannen al heb ik nu zelf niet het idee dat ik veel vocht vasthoud. En een echt klein baby'tje verwacht ik nu niet meteen maar zolang het geen heel grote baby is, allemaal ok. Als ze maar geen al te groot hoofd heeft ?.
De laatste tijd merk ik dat als ik met iemand sta te praten, dat het lijkt alsof die persoon de hele tijd tegen mijn buik staat te praten ipv oogcontact te maken ofzo. Ik krijg ook echt vaak de opmerking dat ik zo'n grote buik heb en of ik wel zeker ben dat het er geen 2 zijn ?. Zo vervelend. Ik weet dat ik niet abnormaal veel ben bijgekomen (nu 8,5 kg) en dat ik echt niet zo'n abnormaal grote buik heb (denk ik) en de gyn heeft er nog niets van gezegd. Maar ik vind het gewoon wel vervelend. Ik ben nog meer dan enkel die buik, hoor.

@mateke wow wat netjes 8,5 kilo maar! Hier zit ondertussen al 15 kg aan? van 58 kg naar 73 kg hopelijk komt het ooot nog goed hahah. Ik eet ook niet eens slecht maar alleen maar gezond dat is nog wel het ergste haha. Kan net zo goed elke dag naar de mcdonalds rijden haha.

@xlara snap dat je er helemaal klaar mee bent. Ik houdt ook veel vocht vast vooral in mn voeten en enkels. Ik vertrek met schoenen sochtends naar werk en kom terug op mn sokken. Heel irritant want voelt ook heel vervelend.
Ik ben ook echt benieuwd of jouw kleine eerder gaat komen of niet.

@bloem fijn dat alles al zo lekker vorderingen maakt bij jullie! Geniet maar goed van je fitheid want 3e trimester kickt er echt in haha. Tot 30 weken was ik best fit daar
Is nu niets meer van over haha.

Liefs!

@Mateke, 8,5 kilo maar....ik sluit me bij @stephanie aan. Ik doe ook mee met de 15 kilo wat ik tot nu toe aangekomen ben ?? ik vind eigenlijk over het algemeen wel dat mensen zoveel kijken naar me...alsof ze nog nooit een zwangere vrouw gezien hebben ?
@Stephanie ik ben ook benieuwd! Ik vraag me echt af of die ringen überhaupt ooit nog gaan passen?? maar dat ik veel vocht vast houd in me vingers etc is natuurlijk al een duidelijk door het carpaal tunnelsyndroom. Ik ben ook gewoon echt toe aan mijn oude lichaam als ik heel eerlijk ben? het is wat hè, de laatste loodjes. Tegelijkertijd probeer ik nog wel lkkr van de rust te genieten nu het nog kan haha! Morgen 36 weken....bijna iedereen denkt dat ze eerder komt.
@bloem, dat 3e trimester is er zoals Stephanie zegt ook hier ingekickt 

@Lara haha ja zo lijkt het wel hè ?. Ik had al gedacht om van die gekke plastieken oogjes op mijn buik te kleven. Kunnen ze toch met 1 paar ogen oogcontact maken ?. Vandaag ook weer gesprek gevoerd met 4 verschillende ouders van cliënten van me en allemaal kijken ze naar die buik alsof ze nog nooit een zwangere vrouw hebben gezien ??. Kan me wel goed voorstellen dat je het ondertussen gehad hebt. Ben benieuwd wanneer jullie kleintje beslist om te komen ☺️

@stephanie Ja 8,5 kg maar ?. Vind het soms genant om te zeggen tegen vriendinnen van me die ook best veel waren bijgekomen tijdens hun zwangerschap. Bij 1 ervan was er 9kg 'blijven plakken' die ze nu probeert weg te werken. Het is ook niet dat ik echt let op wat ik eet ?. Mijn man werkt sinds deze zomer in het magazijn van een bedrijf dat onder andere snoepautomaten aanvult en als er producten overtijd dreigen te geraken, mogen ze daar gratis wat van meenemen. Anders wordt het toch maar weggegooid. Dus we hebben standaard veel te veel chocolade en koeken in huis ?. Het zal nog te zien zijn hoeveel van die 8,5 kg momenteel dus vet is en hoeveel er na de bevalling uit zichzelf zal afgaan ?

Hoi allemaal! Ik wilde even een berichtje plaatsen om te laten weten dat ik weer een beetje meegelezen heb. Het forum deed het op de een of andere manier een hele tijd niet bij mij en daardoor heb ik heel lang niet gekeken. Pasgeleden vroeg ik me ineens af hoe ver jullie onderhand zouden zijn, dus ging toch maar weer eens kijken.
@Lara, 36 weken alweer! ? Nu komt het echt dichtbij. Ik begrijp goed dat je er nu wel een beetje klaar mee bent. Had ik bij onze eerste ook. Toen was ik ook al met 32 weken thuis in de ziektewet en duurde het me allemaal veel te lang. Ik hoop dat iedereen gelijk krijgt en je niet lang meer hoeft te wachten. Ik ga iig goed opletten de komende weken. Zo leuk dat het bijna zo ver is! ?
@Mateke, wat fijn dat jullie meisje ineens toch wat minder groot blijkt te zijn. Nu nog even volhouden met werk en je kunt eindelijk lekker gaan genieten van je verlof. Wat fijn ook dat de pijn in je ribben gezakt is. Hoe staat het er nu voor met de babykamer? Kan me zo goed voorstellen dat je daar toch wel stress door hebt (gehad). In combinatie met nesteldrang is dat haast niet te doen natuurlijk. Ik was zo rond de 20 weken al helemaal in de 'moeten we er niet snel aan beginnen want je weet maar nooit' modus. ? Geniet nog van het gezellige getrappel de komende weken! 
@Stephanie, jij bent er ook al bijna. Zo leuk. 15 kilo aankomen tijdens de zwangerschap is nog steeds helemaal niet veel vind ik. Zeker als je gezond eet en het lukt nog een beetje te bewegen dan is het meeste van dat gewicht waarschijnlijk zo weer weg na de bevalling. Vocht vasthouden telt natuurlijk ook mee als extra gewicht. Hoop dat het nog een beetje vol te houden is tot je verlof.
Ben stiekem wel een beetje nieuwsgierig of jullie voorkeuren en ideeën hebben over jullie bevallingen. Het is natuurlijk best spannend voor de eerste keer (tweede keer was weer even spannend trouwens, vond ik). Ik hoop in ieder geval dat jullie er straks achteraf met net zoveel liefde op terugkijken als ik. 
@de rest, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en mooie echo's! Heel erg leuk om te lezen dat steeds meer zich bij dit forum kunnen aansluiten. Ik wens jullie hele mooie fijne zwangerschappen toe.
Mijn kleine man is onderhand 9,5  maanden. Het is voor mij dus alweer een hele zwangerschap geleden allemaal. De tijd vliegt. Is echt niet normaal. Ik voel me de laatste tijd ook wel eens nostalgisch over het zwanger zijn. Wij houden het bij twee kinderen, dus bij elke mijlpaal sta ik maar extra stil. 
Geniet ervan allemaal! Probeer heel mindfull af en toe even extra stil te staan bij het zwanger zijn en straks de kleine baby's. Want alle clichés zijn waar en voor je het weet ben je alweer bezig met gedoe op school  enzo.

@Lilo Fijn om je nog eens te horen en dat het zo goed gaat met jullie ☺️! De muren die wit moesten zijn in de babykamer, zijn al helemaal wit. Mijn man is nu op 1 muur nog een tekening aan het schilderen met bergen en bomen enzovoort. Een heel project ?. Daar is hij ook al wel best ver mee gevorderd ondertussen. Morgen wordt er normaal gezien weer verder geschilderd en hoop ik dat het dan toch wel bijna af zal zijn en dat dan enkel de allerlaatste kleur er nog op moet volgende week ?. Het duurt me allemaal te lang ?. Ik ben nu ook echt volop in de fase dat ik me stoor aan alle rommel in huis en het liefst alles in 1 keer nog zou opruimen en poetsen enzovoort en dan ben ik gefrustreerd omdat ik dat fysiek niet aankan ?. Kamer per kamer dus. De loodgieter was dan nog langsgeweest voor een lek dat we hadden bij onze verwarmingsketel. Over een week of 2 komen er nog een aantal klusjesmannen onze traphal verder afwerken en de elektriciteit in huis helemaal in orde brengen (want die was afgekeurd toen we het huis kochten vorig jaar). Ik zal zo blij zijn als dat ook weer helemaal achter de rug is. Ik zit er nu toch allemaal wel mee in mijn hoofd.

Haha ja als ik jullie hoor moet ik er zeker nu nog maar van genieten? 
Controle bij de verloskundige was goed woensdag, mijn buik groeit nu ineens zo hard! Ik ben nu ruim 24 weken en ik zit nu al op 9 kg erbij haha ?
@Lilo fijn dat het goed gaat, kan me voorstellen dat de tijd voorbij vliegt!
@Mateke inderdaad een goed gevoel als straks dan echt alles klaar is!

@lilo, wat leuk om jou weer eens te horen. En jeetje 9,5 maand alweer...ik kan ook echt goed geloven dat die tijd ontzettend snel gaat! Ik heb weinig voorkeuren of ideeën voor de bevalling! Ik laat het vooral maar op me afkomen en probeer me eigen er niet te druk over te maken. Dat het geen pretje is dat weet ik wel maar ze zal er toch uit moeten en daarbij loopt vaak alles toch anders dan je had gepland of in gedachten had? Ik ben na mijn vakantie ook niet meer terug aan het werk gegaan en dus al vanaf week 31 thuis. Maar dat vind ik wel heerlijk opzich. Ik heb echt mijn rust nodig merk ik en lichamelijk word het nu ook wel echt een stuk zwaarder! Hopelijk meld ze zich voor de uitgerekende datum ???
@Bloem, fijn dat de controle goed was bij de verloskundige. Ik had soms ook weken dat ik stil stond en dan ineens had ik een groei spurt. Houd je ook veel vocht vast? Dat kan namelijk ook best doorwegen.
Wat ik eigenlijk doe is elke week een foto van mezelf maken. Als ik vergelijk met foto week 32 en 36 heb ik gewoon weer een groei spurt gemaakt. Het vocht houd ik nu zo goed vast dat de vingers in me rechterhand inmiddels 24/7 tintelen ? echt zo'n vervelend en naar gevoel. Ook heb ik regelmatig ineens steken in mijn lies als ik loop en de harde buiken beginnen ook steeds vaker te komen. Al met al, Bijna ready to pop

Terug
Bovenaan