PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@lilo wow 9,5 maand alweer wat gaat dat snel! Hoe bevalt het allemaal met de kleine? Over de bevalling laat ik het vooral over mij heen komen, pijn doet het zoiezo wel denk ik haha. Wil wel in het ziekenhuis bevallen dat is wat ik vanaf dag 1 al aangeef, het idee dat het medisch personeel in handbereik is geeft me toch wel een zekerder gevoel. Verder heb ik aangegeven zo lang mogelijk te willen wachten met pijnbestrijding en Zo nodig ook wel in bad zou willen bevallen, maar ik hou me er niet aan vast we zien het vanzelf wel.. als ik iets van vrienden en familie heb geleerd is dat een bevalling niet te plannen valt helaas.

@xlara hou je het vocht wel goed in de gaten ivm hoge bloeddruk? Ik moest vorige week in het ziekenhuis blijven even. Lage bloedplaatjes icm hoge bloeddruk en veel vocht vasthouden waren ze toch wel beetje huiverig voor pre eclampsie. Dus meteen urine moeten inleveren maar gelukkig geen eiwitten gevonden dus mocht weer naar huis. Straks terug om half 11 voor bloeddruk controle want mn hoofd zit ook vol vocht inmiddels. Ik moet zeggen dat ik het laatste trimester wel het minst relaxed vind haha.

Gelukkig wel sinds afgelopen vrijdag met verlof dus kan lekker rustig aan doen. Het idee van 4 maanden geen werk is toch ook wel lekker haha.

Iemand van jullie al last van voorweeen? Ik heb dat 2 nachten achter elkaar gehad nu.. blijkbaar werd ik wat bozig op mn vriend want die zat helemaal in mn aura terwijl ik de pijn zat weg te puffen. Dan weten we dat ook weer?

@Bloem fijn dat alles in orde was met je controle! Geniet er nog maar van inderdaad, haha ?. Al moet ik zeggen dat nu de pijn in mijn ribben voor de eerste keer in maanden echt heel draaglijk is, ik deze periode nog net iets minder erg vind dan deze zomer ?. Kunnen aftellen naar mijn verlof en dan naar de baby, zalig! Niet slapen is dan wel een mindere ?.
@Lara oef vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt en dat je nog zoveel last hebt van je hand. Ik duim met je mee dat ze vroeger komt ??
@Stephanie Ik heb net hetzelfde idee over de bevalling. In het ziekenhuis sowieso, als het kan en ik heb er zin in dan wil ik ook wel een badbevalling en liefst zo laat mogelijk pijnbestrijding zodat ik niet meteen vastlig op dat bed. Pijn heb je sowieso inderdaad ?. Geniet van je verlof nu! De rust zal ook wel deugd doen. Die voorweeën heb ik ook al gehad. Meestal 's nachts en mijn man krijgt daar dan blijkbaar niets van mee ?. Vaste slaper. Dat belooft voor als de bevalling 's nachts begint ?. Kan me wel voorstellen dat je tijdens zo'n weeën wat boos zou worden op je vriend als die te veel rond je zit ?.
Ik heb vandaag fysiek even een mindere dag. Mijn bekken begint weer op te spelen en heb wat harde buiken. Weer een slechte nacht gehad ook met voorweeën en levendige dromen. Ben toch blij dat ik pas in de namiddag moet beginnen werken dan. Dan kan ik mijn dag rustig beginnen en wat langer slapen. Nog 3 weken voor mijn verlof ?. Aftellen maar! Ik kijk toch ook wel uit naar 12 weken zonder werk, zoals Stephanie zegt ?.

@mateke jeetje moet jij dan zolang doorwerken? Dat is toch niet te doen? Zeker niet met die bekken kwalen enzo!? snap dat je echt wel uitkijkt naar je verlof.. mijn eerste dag was heerlijk! Heb de heledag lekker wasjes kunnen doen en lekker kunnen luieren heeeerlijk haha!

@bloem fijn dat het bij jou ook lekker vordert! Geniet ervan voor je het weet zit je in het derde trimester te klagen zoals wij haha

Ik zat van de week weer terug te denken aan heel het traject wat we met zijn alle hebben moeten doorlopen en dan voelt ook weer als een eeuwigheid geleden zo he?! Fijn om te lezen dat de zwangerschap bij ons alle zo goed verloopt! Stiekem trots op ons allemaal!

Dikke kus for my traject sisters!

@Stephanie ja, de nadelen van zelfstandige zijn in België ?. Je krijgt in totaal 12 weken moederschapsrust die je kan inplannen voor en na je bevalling dus ik probeer zo lang mogelijk door te werken om dan zo lang mogelijk nog met de baby thuis te kunnen zijn. Ik werk nu wel maar de helft van de uren die ik anders doe en ik heb mijn praktijk in huis dus ik moet zeggen dat het tot nu toe nog steeds best goed meevalt. Basically hoef ik een hele week gewoon niet buiten te komen en enkel in de namiddag/avond twee stappen te verzetten naar mijn praktijk om een paar uurtjes te werken ?. Dus het lukt best nog wel. De rest van de tijd lig ik op de bank, ik kan uitslapen en af en toe maak ik een kort wandelingetje blokje rond. Wel heel fijn dat je al een rustige eerste verlofdag hebt gehad ?! Het is toch wel wat geweest met dat traject inderdaad hè. Zo fijn dat we nu al met een clubje zijn die zo ver al gevorderd zijn ondertussen ?

@Stephanie, ik hou het zeker goed in de gaten. Mijn bloeddruk is tot nu toe goed. Ik heb as donderdag weer controle en vanaf dan elke week. Hoe was jou controle vanmiddag? Voorweeën heb ik denk nog niet gehad, wel regelmatig wat buikpijn en steeds vaker last van harde buiken. oh en het 3e trimester vind ik ook echt het minst fijn hoor haha
@Mateke ik voel me vandaag ook even wat minder lekker, bleghh! Het wisselt bij mij toch ook heel erg per dag. Wat ik nu ook regelmatig heb is dat ik helemaal badend in het zweet wakker word en had ook erg slecht geslapen afgelopen nacht.       

Goedemorgen meiden, 

Ik kruip ook weer onder mijn meeleessteen vandaan. We zijn afgelopen zaterdag terug gekomen van een heerlijke vakantie op Curacao. Heerlijk om nog eventjes samen te genieten voor de kleine man straks komt. Voel me ook vrij goed, sinds vorige week begin je ook echt wel een buikje te zien, stiekem toch ook wel weer heel erg leuk. We zijn deze week ook begonnen aan het kamertje, aankomende zondag beginnen met schilderen en de 13e komen ze behangen. 
Hoe gaat het met jullie allemaal? 

@Lara oei, dat warm hebben 's nachts heb ik niet in die mate. Tijdens de zomer had ik wel vaak heel erg last van gloeiende voeten. Anders krijg ik dat opgelost met een koud voetenbad voor ik ga slapen maar deze zomer lukte dat dus niet. Voor de rest valt dat wel mee dus. We hebben gisteren ons donsdeken weer bovengehaald na de hele zomer enkel onder een laken te slapen. Ik lag er deze ochtend zo lekker knus en warm onder dat ik eigenlijk echt geen zin had om op te staan ?. Heerlijk was het. 
@Niess welkom thuis ?. Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en dat er aan de babykamer wordt begonnen ?! Hoeveel weken ben je nu?
Ik heb deze week best wel wat last van steken/precies menstruatiepijn in mijn lies en onderbuik. Indalen icm bekkenpijn denk ik? Lastig maar goed, wat rust en warmte doen deugd.

He wat vervelend Mateke, inderdaad maar even rustig aan doen. Lekker een warm bad of douche nemen, hopelijk geeft het wat verlichting. Gelukkig komt het eind voor jou in zicht, nog eventjes 3 weken volhouden. 

Ik ben ondertussen 18 weken, volgende week de 20 weken echo al en dan zijn we alweer bijna op de helft. Gaat echt zo snel allemaal. 

Terug
Bovenaan