PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Niess oh fijn dat het opschiet in de babykamer! Ik ben zelf 2x gevaccineerd. Mijn man heeft nu 1 vaccinatie gehad. Ik denk dat je vooral moet doen waar jij je goed bij voelt.
@xBo leuk om te horen dat alles goed gaat bij jou! Al bijna aan de NIPT toe ?. Wij hebben als commode in het slaapkamertje ook een ladekast van Ikea gehaald. 

Daarnet zijn we weer bij de gynaecoloog geweest. Ze groeit nog steeds op haar curve. Nu weegt ze 3,050 kg. Ik heb ook inwendig onderzoek gehad deze keer. Daar heeft ze gevoeld dat ik 1 cm ontsluiting heb, maar dat de baby nog heel hoog zit. Dus ze zal nog wat mogen zakken de komende weken ?.

@Nies, ik ben afgelopen december ook nog in Curaçao geweest. Toen was het heerlijk rustig natuurlijk door Corona. Maar daar waren we op dat moment ook wel aan toe! Maar fijn dat je het nog lekker weg bent geweest in ieder geval. Tijdens de zwangerschap kan ik ook echt slechter tegen warmte. Maar goed, daar heb ik nu niet zo'n last meer van nu het weer om slaat. Wat betreft de vaccinaties, het is zo'n extreem lastige keus. Ik heb uiteindelijk wel de vaccinaties genomen, maar of ik er nu de goede keus aan heb gedaan ?‍♀️ 
@Stephanie, je moet eens op YouTube kijken naar verlosmoeder. Zij is een jaar geleden bevallen en tegelijkertijd verloskundige. Ze heeft een vlog over wat mee te nemen in de vluchtkoffer, ik heb dat een beetje aangehouden. Ik had hele erge maagzuur, ik kom echt niet zonder rennies en kreeg toen als advies vd verloskundige omeprazol als het zo heftig was. Ik heb 1 tabletje op en toen nergens geen last meer van gehad? fijn dat het vocht al wat gezakt is! 

@heefteenwens, heerlijk hè! Genieten van je verlof en je rust pakken wanneer je het nodig hebt! Ik hoop ook wel dat ik de eerste ben, begin het nu wel beu te raken. 

@Xbo, zo zijn wij ook begonnen. Geniet er lekker van want echt de tijd gaat zo ontzettend snel! Voor je het weet zit je gewoon aan de 40 weken! Het vocht vast houden hoort er inderdaad wel een beetje bij. Aaaah ik vond wel die eerste weken met NIPT en 20 weken echo zo ontzettend spannend! Bij mij begon je pas een buikje te zien met een week of 15-16 denk ik en dan ook echt minimaal. Ik kwam ook pas aan in het tweede trimester. En ineens bleven de kilo's eraan vliegen?
@Mateke, ook wel weer lekker onder de dons deken haha? vind dat er nu wel echt een gezellige tijd aankomt! Maar in januari ben ik er altijd klaar mee en hoop ik weer op zon en verlang ik echt weer naar meer daglicht en langere dagen.
Ik heb afgelopen donderdag controle gehad, alles is goed en ze ligt al goed ingedaald. Ik heb vanaf nu wekelijks elke donderdag controle. Wat ik nu regelmatig heb is enorme steken in me liezen, dit komt omdat ze toch steeds verder en verder zakt. Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden voor de bevalling en de pijn die komen gaat. hebben jullie dat ook? Vandaag 37.4 pfff laatste loodjes. Zo benieuwd wanneer ons meisje zich laat zien! ?

XxLara ja heerlijk he! Haha nee het weer in Nederland is wel meteen een grote overgang, gelukkig word het naar het weekend toe weer beter zeggen ze. Wat betreft de vaccinatie. heb het er vorige week ook met verloskundige over gehad em zij gaf ook aan er is geen goed of fout in deze, ook niet echt iets waar je iets mee kan dus... Snap best dat je last krijgt van de zenuwen hoor, het komt toch wel heel dichtbij nu. Zo benieuwd wanneer jullie jullie meisje in de armen kunnen sluiten. 

XBo fijn dat alles er op de laatste echo goed uitzag, op naar de termijn echo! Balen van je bloeddruk maar fijn dat je je verder goed voelt. Bij mij is het buikje echt pas in de laatste week van onze vakantie gekomen, heb een foto van zaterdag waar echt nog niets op te zien is (behalve vetrolletjes dan :') ) en woensdag zit er ineens een buikje, zo gek! Qua gewicht zit ik onder het gewicht voor de zwangerschap maar eten blijft nog steeds een dingetje hier. At al niet heel veel en als ik daarvan nu de helft eet is het veel... Blij om te horen dat ik ook niet de enige ben die al zo vroeg bezig is met de babykamer haha. 
Aanstaande vrijdag hebben wij de 20 weken, zo benieuwd hoe het gaat met de kleine man (en of het nog steeds een jongetje is haha). 

@Lara mijn favoriete seizoen is ook echt de herfst ?. Binnenkort boswandelingen onder een herfstzonnetje met de baby, zalig! En daarna nog Sinterklaas en de feestdagen en dan mag het inderdaad wel weer mooi weer zijn ?. Hoewel, als het nog zou sneeuwen in de Ardennen hier zoals vorig jaar, is een weekendje sneeuw met de baby ook nog wel leuk denk ik. Fijn dat ze bij jou al goed ingedaald is! Ik ben ook wel wat zenuwachtig maar vooral omdat je niet weet wat je te wachten staat. Die pijn, ja dat is onvermijdelijk, maar het is ook wel nuttige pijn want die zal er ook voor zorgen dat je baby geboren wordt dus daar kijk ik wel wat met een dubbel gevoel naar ?. Ik had echt gedacht dat ze bij mij ook al een stuk was ingedaald door inderdaad die steken in mijn lies en de voorweeën en het feit dat mijn ribben plots zoveel minder pijn doen. Sloeg dat even tegen toen de gyn gisteren zei dat het hoofdje nog erg hoog ligt ?.
@Niess bij ons is die vaccinatie ook wel een heel ding geweest. Ik wilde het zeker wel laten doen nadat zowel mijn huisarts als mijn gynaecoloog mij dit ten sterkste hadden aangeraden. Mijn man vond het te riskant en was echt niet mee in het verhaal. Als ik nu zie hoe goed de kleine meid het al in mijn buik doet, ben ik toch blij dat ik het gedaan heb, zeker nu met het verkoudheid- en griepseizoen ook in aantocht. Het zal zo al moeilijk genoeg zijn om niet echt meer ziek te worden de komende weken denk ik. Laat staan dat ik er dan nog Corona bovenop zou krijgen ?. Al die kinderen die met hun snotneuzen weer tegenover me aan tafel zitten nu... Mijn ontsmettingsmiddel is toch nog steeds mijn beste vriend op het werk, hoor ?

Ben ook een paar dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben. Letrozol dubbele dosis, 2e ronde

Ik voelde me als hoe ik me voel wanneer ik OG moet worden. Gevoelige bobbies, krampjes, lage rugpijn. Maar dit keer in vergelijking met alle andere keren, had ik een rare smaak in mn mond, soort brok in mn keel. Hierdoor ben ik gaan testen! En hoeraaa, ben zo blij!

@Cicigarcia spannend inderdaad! Duimen voor een goede echo dan ?.
Volgende week nog een weekje werken en dan verlof ?! Ik kijk ernaar uit! Ik heb deze week de laatste verslagen afgewerkt, alle dossiers nog eens op orde gestoken en het uurrooster voor mijn vervangster definitief afgewerkt dus alles is klaar om door te geven ?. Nog een weekje rustig therapie geven dus volgende week zonder al te veel ander gedoe. Mijn bekken begint nu toch echt wel terug meer en meer pijn te doen en ik voel me echt zo'n dikke waggelende pinguïn ?. Ik had 1 zwangerschapstrui gekocht, voor de rest gebruik ik vestjes die ik al had, en die trui past al niet meer helemaal over mijn buik ondertussen ?. Leve de lange t-shirts. 

Terug
Bovenaan