PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Bo goh, een soort van enthousiaste zenuwen ofzo ?. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet benoemen. Blij dat het einde nu echt wel in zicht is en stiekem vind ik het wel fijn dat je dan echt ook wel zo een datum hebt waar je dan naartoe kan leven ?. Langs de andere kant is het wel even overweldigend nieuws en raast het in mijn hoofd van alle kleine dingen die ik nog even in orde wil hebben (commodes ingeladen, huis aan kant, ...). En stiekem ook wel een beetje jammer dat een gewone natuurlijke bevalling sowieso uitgesloten is ondertussen 

Lara; Ik dacht dat het aan mij lag dat ik het in de nacht zo warm heb, maar ik ben dus niet de enige! ? normaal lig ik al onder een winter deken met pyjama broek en shirt aan. Nu lig ik nog onder de zomer deken in een hempje en gooi ik de deken van me af! ?
Mateke; Spannende dagen tot vrijdag. Benieuwd wat ze gaan zeggen. 

Ik heb morgen weer een controle. Benieuwd of ze ook al gaan kijken naar de ontsluiting. Daarnaast benieuwd vanaf wanneer ze gaan strippen... het mag van mij al wel!☺️

@Mateke ja is het zeker! Had bij elke echo nog altijd wel zoiets dat zit helemaal niet in mijn buik joh, ook omdat ik echt nog geen buikje had, dat begint nu ook wel wat meer te komen haha dus het word allemaal steeds echter.  
Ow en die momentjes samen, heerlijk! Ik smolt ook echt toen hij kusje op mijn buik gaf. Hij gaat het zo fantastisch doen als papa! 

Fijn dat je zo snel al terecht kon, spannend allemaal zeg. 

@Heefteenwens ook al zo spannend! Heel benieuwd of het een jongetje of een meisje zal zijn. 

@Bloem wat fijn dat je bekken stabiel is nu met de oefeningen. Hahah en bij ons de naam ook echt nog wel een dingetje hoor... 

Hi dames!

Jullie kennen mij misschien nog van het zwanger worden forum, al heb ik daar al een hele tijd niet meer gereageerd. Na vanaf januari in de medische molen te hebben gezeten werd het allemaal wat veel en vond ik het iedere maand lastiger worden dat ik weer ongesteld werd. En ook vooral om dan andere (positieve) verhalen te lezen. Moed zakte me steeds een beetje in de schoenen. Dus alles verwijderd en lekker met ons eigen proces bezig. 

En met succes! Afgelopen zaterdag dan eindelijk een positieve test in handen. Had officieel maandag/dinsdag ongesteld moeten worden dus het is nog super pril, maar de testen lopen mooi op en had gisteren echt een goede, bijna knaltest. Clearblue gaf maandag 2-3 weken aan. Zo zo blij mee!

Ik lees hier veel bekende namen en fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie en sommigen al in een ver stadium zitten. 

Waren jullie ook enorm onzeker in het begin? Ik merk dat ik er nog niet echt van kan genieten en enorm bezig ben met of ik wel kwaaltjes voel. Had namelijk gelezen dat de kans op een miskraam bij Letrozol gebruik en PCOS toch wel wat hoger ligt. En doordat het allemaal zo lang heeft geduurd vind ik het lastig om echt blij te zijn en te genieten. Hou toch een slag om de arm. Is dit herkenbaar voor jullie?

Vind het fijn om te lezen dat het bij zo veel van jullie in ieder geval goed gaat, dat biedt me een beetje rust ofzo haha. Heb zelf niet veel klachten op een wat zeurderig gevoel in mijn onderbuik na en af en toe wat gevoelige borsten. Hoop zo dat het ons ook gegund is en dat het blijft plakken :) ik vind het wel leuk om hier mee te lezen en schrijven!

@heefteenwens Ben benieuwd hoe je controle was vandaag!
@datkomtlaterwel Ik herken je naam ook nog van het andere forum. Welkom en proficiat ??! We duimen zeker mee dat het blijft plakken. Ik was in het begin ook wel wat onzeker. Bij ieder toiletbezoek was het turen in de onderbroek en bij het afvegen, bang om bloed te zien ?. Denk dat het ook wel heel normaal is dat je je nog wat onzeker voelt. Heb je al een afspraak bij de vk staan?

@Heefteenwens, is echt van de hormonen volgens mijn verloskundige. En het leuke is dat ze zei dat het na de bevalling nog wel even aan houd. Ik heb het voorlopig in ieder geval nog niet koud in bed denk ik. Maar vind het echt vervelend om elke x zo badend in het zweet wakker te worden. Zo vies haha.
@datkomtlaterwel, wat leuk om jou hier tegen de komen en fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Ik had pas rust naar de termijnecho, maar toen vond ik de weg naar de 20 weken echo weer spannend. Maar die eerste weken vond ik ook echt slopend en was ik ook net als @mateke elke x bang om bloed te zien als ik naar het toilet moest. Verder had ik ook weinig symptomen in het begin vd zwangerschap?
@Matele, succes morgen???

Vandaag controle gehad, met inwendig onderzoek had ik 1cm ontsluiting en heeft ze me dus kunnen strippen. Benieuwd of het wat gaat doen! Anders pas weer woensdag een controle afspraak staan maar de verloskundige dacht niet dat ze me dan nog ging zien. Afwachten weer ? zo spannend! 

@Datkomtlaterwel- ja, ik herinner me je zeker nog! Gefeliciteerd met je zwangerschap??! Die onzekerheid herinner ik mij ook nog wel. Zo rond week 9 werd ik rustiger. Ik keek heel erg naar de kans dat een miskraam afnam als je het hartje had zien kloppen.

@alle meiden, ik mis Bloemetjeinknopp in het andere topic, hoop zo dat ze hier nog eens aan mag schuiven. Hebben jullie enig idee of ze ergens anders meeschrijf? Moet ongelooflijk zuur zijn voor haar om over al onze successen te lezen?. Ik denk nog regelmatig aan haar.

@Niesss, leuk is dat he, als je de baby samen kan voelen???. Ik heb heel lang getwijfeld over of ik het goed voelde. Toen ik het eenmaal zeker wist, kon mijn vriend het ook al voelen.

@Bloem, wat gaat het nu ineens snel he? Hier was het ook stress hoor, rond die 28 weken, maar inmiddels kan de kleine man prima komen(nou ja, liever niet nog natuurlijk). Af is anders, maar het is zeker genoeg af! Ik zit maandag op 31 weken en ben nu langzaamaan de vluchtkoffer aan het inpakken.

@Xbo, heb jij al een geslachtsecho ingepland of wil je het überhaupt niet weten? Bij het zorghotel bij "ons ziekenhuis" zit Kijknoues, ik word altijd helemaal blij van die vrouw! De Hogeschool Rotterdam zoekt trouwens ook nog zwangere dames tussen de 10 en 30 weken om de echo's van de studenten op te oefenen. Gratis?.

@Mateke, wat een spannende dag vandaag! Ben heel nieuwsgierig. Ik lees ook altijd al die dingen door. Ik had woensdag een pretecho en had even gevraagd of ze wilde kijken naar de afstand tussen de placenta en de uitgang. Ze gaf aan dat met de meting die ze nu had gedaan, ze met 32 weken(als ik hiervoor terug kom bij haar collega) zeker nog even een inwendige echo zou maken. Ook erg gerust stellend?.

@Heefteenwens, ook al bijna de 40! Ik kan me de spanning helemaal voorstellen hoor.

@Xlara, ow, dan kan er ieder moment iets gebeuren. Spannend!

Ik kijk echt zo uit naar alle geboorteberichtjes! Dat is toch waar we alles voor hebben doorstaan!???

@Lara oooh spannend ?! Ik hoop dat het effect heeft gehad en dat je dit weekend gezellig met jullie baby'tje kan knuffelen ??
@Femke wauw ook alweer bijna 31 weken. Het gaat toch snel hè ?. En oei ja, ook geruststellend inderdaad ?. Nu ik moet wel zeggen, mijn placenta lag eerst echt gelijk met mijn rug ofzo en bij de laatste echo's lag die helemaal bovenaan in mijn baarmoeder, bijna onder mijn ribben zeg maar. Dus met dat je baarmoeder groeit, kan je placenta ook nog wel mee naar boven opschuiven. Bloemetjeinknopp heeft zich inderdaad niet meer gemeld maar ze had ook wel gezegd van het traject even on hold te zetten. Het is ook niet niks bij haar hè... Ik denk dat het op zich voor haar mentale gezondheid wel goed is dat we haar even niet meer gehoord hebben... 
Ik houd jullie zeker nog op de hoogte van wat er vandaag beslist wordt ?. Ben wel wat zenuwachtig. Ik heb ook een enorm slechte nacht gehad. Veel last van de baby die echt hoog in mijn ribben zit en duwt. Mijn hele middenrif doet er echt zeer van en het beneemt me soms letterlijk even de adem. Ze neemt zoveel plaats in ondertussen. Ik kan niet meer op mijn linker- of rechterzij liggen 's nachts dus nu lig ik op mijn rug, ondersteund door 4-5 hoofdkussens zodat ik niet te plat lig ?. Ik baal er echt van dat ik niet een keertje van houding kan veranderen 's nachts. Ik moet vaker opstaan om even rond te lopen om de pijn aan mijn ribben te doen zakken dan om te gaan plassen ?. Van mij mogen ze haar er nu wel snel uithalen ??. De laatste dagen heb ik ook echt veel harde buiken en voorweeën de hele dag door en ik heb het idee dat de baby echt aan het proberen is om in te dalen maar dat het dus gewoonweg niet lukt want ze blijft nog steeds even hoog liggen naar mijn gevoel. De druk op mijn bekken is ook nog toegenomen heb ik het idee. Daar heb ik dan 's nachts ook weer vaker last van. Ik ga gewoon uit van keizersnede op dit moment. Een 'gewone' bevalling zie ik op deze manier gewoon niet gebeuren.

Terug
Bovenaan