PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@xBo ja, een gek idee inderdaad ?. Maar goed, ik zei ook al tegen mijn man: 1 baby tegelijkertijd. Eerst maar even focus op deze baby en dan zien we wel voor later. Gezondheid van baby en mij gaat inderdaad voor en ik ben wel blij dat we het nu al weten en er niet pas tijdens de bevalling mee geconfronteerd worden.
@heefteenwens fijn dat je controle goed was! Ben benieuwd wanneer jullie kindje zich zal aandienen ?! Nu is het bij ons dus effectief letterlijk aftellen inderdaad ?. Nog 5 nachtjes slapen... We hebben inderdaad nog een paar dagen tijd om de laatste dingen in orde te brengen. Mijn man heeft maandag en dinsdag ook verlof genomen op zijn werk zodat we nu nog gezellig met ons tweetjes rustig alles kunnen voorbereiden.
Maandag moet ik in het ziekenhuis ter voorbereiding een COVID-test gaan laten doen. Dinsdag dan nog een laatste controle bij de gynaecoloog. Tijdens de keizersnede mag mijn man er ook van begin tot einde bij zijn. Wanneer de baby gehaald is, moet ze eventjes mee met de kinderarts voor controle. Mijn man mag dan meegaan. Dan wordt ze zo snel mogelijk warm onder een dekentje huid op huid gelegd bij mij voor de eerste borstvoeding enzovoort terwijl ze de snee dichtmaken. Daar ben ik wel blij om want ik keek al zo uit naar dat eerste huid-op-huidcontact met de baby. 

@Mateke, jeetje meid! Ontzettend spannend dat je weet dat je over een paar dagen jullie dochter mag verwelkomen. En inderdaad, eerst deze baby maar eens. Over ooit in de toekomst zou ik niet teveel nadenken!? en beter dat het vantevoren zo gepland word dan dat je probeert te bevallen en het alsnog een spoed keizersnede word.
@Heefteenwens, ik ben vandaag 40 weken en 1 dag. Ben dus gister op precies 40 weken gestript. Ze deed een inwendig onderzoek en had 1xm ontsluiting en was in principe wel een goede strip poging. Ik had eigenlijk nu een afspraak weer staan voor volgende week woensdag met 40.6 maar ik heb gebeld of ze maandag nog een strip poging willen doen. Of ze moet zich ineens melden dit weekend! En dan maar even kijken als dat ook niet helpt wat ze dan eventueel gaan / kunnen doen. Het is inderdaad wel delen van de slijmprop denk ik. Maar wat dat betreft is mijn bloeddruk goed, is ze goed ingedaald, hartje alles is goed dus hier zit de baby ook nog te lekker denk ik? jij ook veel succes! Laatste loodjes 

@Datkomtlaterwel gefeliciteerd! ? Je naam herken ik inderdaad nog wel! :) Super fijn dat je nu ook een positieve test hebt!!
@XxLara balen dat het strippen niks heeft gedaan, wel spannend als je nu al 1 cm ontsluiting had! Nu dan afwachten tot maandag, hopelijk is het strippen dan niet meer nodig ??
@Mateke fijn dat je nu een datum hebt om naar toe te leven, zeker als ze nu zo in de weg zit in je buik haha. Zo spannend!
@Heefteenwens hopelijk gaat het bij jou nu ook niet lang meer duren!? 

@Lara toen de gynaecoloog zei dat ze me ook geen 'proefarbeid' wilde laten doen, toch even natuurlijk proberen, was ik inderdaad wel echt opgelucht. Anders ben je langs 2 kanten bevallen en dat lijkt me toch echt wel heel zwaar. Fijn dat je vroeger langs mag gaan voor een nieuwe strippoging!
@Bloem heel spannend inderdaad ?. Maar zeker welkom!
Hier in België spreken ze momenteel volop over dat de vierde coronagolf gestart is nu de besmettingen weer de hoogte in gaan en nu blijkt mijn vader Corona te hebben ?. Gelukkig voelt hij zich niet al te ziek. Het lijkt voor hem alsof hij gewoon stevig verkouden is. Dinsdag zijn we nog bij hen geweest voor zijn verjaardag en voelde hij zich al niet zo heel goed blijkbaar. Dus nu alle hens aan dek en iedereen moet zich laten testen. Mijn moeder heeft al negatief getest, net als mijn zus. De anderen hebben hun resultaat nog niet binnen. Wij hebben al een zelftest gedaan en ik heb nu sowieso als voorbereiding voor de keizersnede maandag in het ziekenhuis een afspraak staan voor een COVID-test. Onze zelftesten waren gelukkig negatief. Mijn man zal dan ook nog een gewone PCR-test moeten laten doen. Toch ook weer een extra stressje dat we nu liever niet hadden gehad ?. De komende dagen komen wij dus even niet buiten, enkel voor doktersafspraken ?. 

Mateke; hoe is het met de Corona afgelopen? Alles rustig gebleven qua besmettingen? 

Lara; Alles nog rustig bij jou? Morgen voor de tweede strip poging? 

@heefteenwens Mijn andere broer en zus en de rest van de familie die op het feestje was, hebben gelukkig ook negatief getest! Ik heb morgenochtend mijn pcr-test ivm de keizersnede maar ik verwacht dat die ook gewoon wel negatief zal zijn, net als die van mijn man binnenkort. Het is dus gelukkig enkel bij mijn vader gebleven en die begint zich ook stilaan weer beter te voelen dus al bij al nog een goede afloop!
Ik was nu aan het proberen om mijn verlovingsring en trouwring uit te doen voor de keizersnede maar het lukt me echt niet meer ?. Onder koud water gehouden, zeep gebruikt, de touwtjesmethode geprobeerd en ze zitten echt goed vast... Dinsdag bij de controle bij de gyn maar even vragen of het erg is als ik ze niet uit krijg ?. Mijn vingers zijn nu ook niet zooooo heel erg opgezwollen vind ik, maar ik heb die ringen nu al zeker 2 jaar non stop aan en ik heb er nooit last van gehad dat ze zouden knellen of dergelijke ook al kreeg ik ze voor de zwangerschap ook al met moeite terug over mijn vinger en het zou toch echt zonde zijn als ze die in het ziekenhuis dan zouden moeten doorknippen...

@Mateke, spannend, hopelijk blijft het inderdaad bij alleen je vader! Frustrerend ook wel als je gevaccineerd bent dat het uiteindelijk toch niks uit maakt aan of je besmet kan worden en of het weer oplaait of niet he? Ik ben gevaccineerd. Hier zag ik onze expert Gommers net op tv zeggen dat ze eind november begin december weer een piek verwachten. Hoop niet dat dat gevolgen heeft voor een eventuele bevalling eind december?.

Ik zat hier wel even te gniffelen over die ringen (sorryyyy?). Ik ben een paar weken geleden met mijn moeder 2 wat goedkopere grotere zilveren ringen gaan shoppen. Mijn gebruikelijke ringen had ik vlak daarvoor er ook al met moeite afgekregen, en ik denk dat ik toen pas op week 27 zat ofzo?. Hoop voor je dat ze mogen blijven zitten!

Ik zit trouwens weer helemaal in de check-het-forum-modus. Ben benieuwd wie baby 2 brengt?. Can't wait!

Hier trouwens aardig lopen wassen dit weekend. Ik heb echt een paar keer gedacht dat ik de wasmachine te warm had gezet. Wat zijn die kleertjes toch klein he?

Jeetje meiden wat gaan jullie hard haha! 

@Mateke, oehh wat spannend! Het is nu echt aftellen.
Fijn dat het bij je vader is gebleven en hij nu ook rustig aan weer aan het opknappen is, toch altijd even schrikken en zeker nu het zo dicht op de geboorte van jullie dochter is. 
Is de babykamer al wel helemaal klaar nu? 

@Lara balen dat het strippen niets heeft gedaan. Hoe is het nu bij jou? 

@Heefteenwens fijn dat de controle weer goed was, op naar volgende week. 

@datkomtlaterwel van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
De onzekerheid blijft ben ik bang, de eerste echo in het ziekenhuis vond ik echt mega spannend. Vervolgens hebben wij gekozen voor de NIPT en de 13 weken echo en dat zijn ook weer spannende momentjes, zo ook met de 20 weken. Nu leef ik toe naar de 24 weken en straks weer de bevalling. Ben bang dat dat zorgen maken en de onzekerheid er gewoon de rest van ons leven er vanaf nu bij hoort.

@Femkeee ik lees ook nog steeds mee in het andere topic en mis haar ook al. Hoop zo dat het goed met haar gaat... 

Hier is afgelopen weekend weer hard aan de kinderkamer gewerkt. De vloer ligt er in en is echt zo gaaf. Hopelijk van de week ook de plinten en de nieuwe vensterbanken en dan kan het soppen en inrichten gaan beginnen, kijk er zo naar uit. 

Terug
Bovenaan