PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Mateke, heel fijn dat het herstel zo soepel verloopt. Hier gaan de nachten vrij goed moet ik zeggen. Geef jij borstvoeding? Ik heb het geprobeerd maar het was echt drama! Ik ben toen 3x per dag gaan kolven en kreeg haar daar volledig mee gevoed. Haar flessen worden nu steeds groter dat ik denk ergens deze week de combi te moeten gaan doen met kunstvoeding om daar uiteindelijk op over te stappen. Meer kolven zie ik namelijk niet zitten omdat ik dan echt de hele dag kolf en fles aan het geven ben. Hier vraagt onze meid sinds 3 dagen enorm veel aandacht en kan haar geen moment wegleggen of ze begint te jengelen. Herkenbaar bij iemand? Snap het natuurlijk wel, 9 maanden in de buik van mama? en nu ineens zoveel om je heen. alleen mama komt dan nergens aan toe ?

@Lara ik geef borstvoeding inderdaad. Het was even wat trager op gang gekomen maar nu verloopt het helemaal 'zoals in de boekskes', zoals de vroedvrouw zei. Bij ons wordt ze nu gemiddeld nog 1x wakker 's nachts om te drinken. Het hangerige is wat afhankelijk van hoe druk de dag geweest is ?. Als we veel gedaan hebben, heeft ze meer knuffeltijd bij mama nodig maar dat vind ik niet erg ?

@Mateke wel even een heftige start als ze te veel af viel dan, gelukkig gaat dat nu allemaal goed en is de borstvoeding goed op gang gekomen!
@Niesss kamertje ziet er super leuk uit!
@Femkeee gelukkig is de placenta nu wel opgeschoven, dat is wel weer een geruststelling! Verlof duurt dan ook niet lang meer :)
@Heefteenwens goed om te horen dat alles goed gaat met jullie!
@XBo super fijn dat de 13-weken echo goed was, echt goed dat ze nu al zo vroeg meer dingen kunnen checken :) Spannend voor het geslacht! Wij wisten het denk ik bij 15 weken ongeveer. Placenta ligt bij mij wel aan de achterkant, denk dat ik het vanaf 18 weken ongeveer voelde, maar ik moet zeggen dat mijn darmen ook suuuper onrustig waren, dus ik vraag me af wanneer het precies is begonnen haha, misschien al wel iets eerder. Mijn vriend kon het heel snel daarna ook al voelen. Er is inderdaad zoveel wat je aan moet schaffen haha, wij hebben ook nog niet alles pff :p
@XxLara haha, je hebt je handen vol zo te horen! Maar gelukkig gaat het verder goed!
Vorige week groei echo gehad, alles zag er goed uit, hij ligt alleen nog wel in stuit maar dat hoeft nu blijkbaar nog niet zoveel te zeggen, dus ik hoop dat hij over een paar weken vanzelf gaat draaien! Verder voel ik me prima, alleen soms wat meer moe s avonds de laatste week, maar dat is te overzien haha. Ik stop 6 weken van tevoren met werken omdat ik bij mijn werk veel moet staan en lopen, ik hoef nu dus ook nog maar 3,5 week, wat gaat dat snel!

Hoi!
Ik mag me dan eindelijk ook melden in dit forum. In de laatste ronde OI met letrozol 5mg ben ik zwanger geworden. Gisteren de vitaliteitsecho in het ziekenhuis: 7 weken en 1 dag. Alles zag er goed uit.
@iedereen wiens kind inmiddels is geboren of ter wereld is gekomen: van harte gefeliciteerd.

Gefeliciteerd AnnekES, geniet van je zwangerschap! 

Bloem fijn dat de groeiecho goed was. Hopelijk draait hij nog in de komende weken.
En wat komt je verlof al dichtbij zeg!

Mateke fijn dat het herstel zo goed en vlot verloopt zeg! 

Bo wat fijn een goede 13 weken echo en bijzonder wat ze allemaal al kunnen zien hé? Toch een hele geruststelling weer. Heb je ook al een afspraak voor de 20 weken echo? 
Wij wisten het geslacht met 14 (+4) weken, hadden dag na de 13 weken echo een geslachtsbepaling. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, ik ben hem vanaf week 21 pas gaan voelen. 

Hi meiden,

Sorry hier steeds beetje afwezig. Gaat niet zo lekker bij ons. Eerlijk gezegd is de roze wolk ver te zoeken en ben echt op. De kleine heeft mega last van darmkrampen en reflux hierdoor presteerd hij het om hele nachten lang non stop te krijsen maar op een volume hoorbaar aan het eind van de straat en niets krijgt hem getroost. Echt zo hartverscheurend en zielig. We halen alles uit de kast om hem te helpen, osteopaat, probiotica, sapsimplex, infacol, cinababy, pittenzakken alle houdingen maar niks helpt. Volgens het consultatie bureau en verloskundige is de situatie wat het is en is het accepteren dat het hopeljk na 3 maanden minder wordt. Ik wordt hier heel verdrietig van. Verdrietig dat ik nu dus 3 maanden verlof door een hel moet gaan en dan wanneer het over gaat zijn en leuk wordt weer fantastisch naar mn werk kan. Ik heb besloten te gaan stoppen met de borst we vermoeden dat het de situatie verergerd omdat hij nog steeds niet naar behoren aanhapt en veel lucht inslikt waarschijnlijk en wellicht door dingen die ik eet waar hij op reageerd maar wat dat weten we dan niet. Dus ik ga maar stoppen ben daar ook verdrieetig over alles voelt al alsof ik faal als moeder.. kan mn eigen kind niet eens troosten en stil krijgen. Dat breekt echt je hart..

Hoop dat het bij jullie allemaal wat voorspoediger verloopt❤️❤️

@Bloem hopelijk draait hij inderdaad nog de komende weken! En jij kan ook alweer aftellen naar je verlof ?. Fijn!
@AnnekES welkom en proficiat ?!
@Stephanie oh wat jammer te horen dat het zo moeizaam loopt bij jullie. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit zooooo zwaar voor je is, fysiek en mentaal. Je moet het zeker niet zien als falen. Als ik het zo hoor, haal je echt al alles uit de kast om jullie kleintje zo goed mogelijk door deze nare periode te helpen en dat getuigt van je grote inzet en zeker en vast dat je een goede moeder bent voor hem ❤️. Ik hoop heel erg met je mee dat het binnenkort beter gaat en dat jullie samen kunnen gaan genieten van deze periode ??. Heeeeeeel veel succes en vraag zeker op tijd om hulp ook bij je omgeving om bijvoorbeeld even op te passen zodat jij wat kan rusten of om even wat in je huishouden te helpen als jij druk bent met de kleine. Ik denk aan jullie ?.
Ik ben sinds gisteren van de pijnmedicatie af. Het gaat me goed af. Nora geniet van de draagdoek en zo kan ik mijn huishouden ook wat op orde houden ?. Volgende week staat een gehoortest gepland en de week erna nog een algemeen onderzoek bij het consultatiebureau. Ze is vandaag nog maar 2 weken oud maar het lijkt wel alsof ze er altijd al geweest is ?. 

@Mateke. fijn dat je borstvoeding goed verloopt. ?
@Bloem, jeetje bij jou begint het ook al echt aardig op te schieten zeg! Fijn dat je groei echo goed was. Hopelijk draait hij nog? het is hier inderdaad echt de handen vol hebben.
@Annekes, welkom. Geniet van je zwangerschap en de tijd die komen gaat?
@Stephanie jeetje meid, klinkt allemaal erg heftig. Maar voel je niet schuldig, al herken ik je gevoel wel. Hier is borstvoeding niet gelukt en ben ik gaan kolven 3x per dag. Maar ik merkte dat het me zoveel energie kostte dat ik doodop ben en heb besloten het al langzaam af te gaan bouwen. Ik kolf nu nog 2x per dag. Dus heb nu een combinatie van borst en kunstvoeding en stap zo langzaam over. Ik heb me best gedaan, en jij ook? hopelijk vinden jullie snel weer een beetje rust. 

Hier gaat het verder goed. Het is wel echt pittig en heb nog regelmatig last van de nodige tranen?‍♀️ Hoop dat die snel overgaan. Ik vind het allemaal best pittig en aanpoten hoor als mijn partner werken is. De dagen vliegen echt om, ongelooflijk! Haha. Hoe gaat het vrdr met jullie? 

Terug
Bovenaan