PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@bloem wow wat gaat dat hard? voor je het weet is de kleine er en ben je je dagen aan het vullen met flesjes maken en luiers verschonen maar natuurlijk ook lekker veel knuffelen!

@annekes welkom en gefeliciteerd! Erg benieuwd hoe je alles van het zwanger zijn gaat ervaren☺️

@mateke wat fijn dat jullie helemaal jullie draai hebben gevonden en fijn dat het goed gaat met de borstvoeding want ik heb wel ervaren dat dat niet een gegeven is☺️

@xlara ik heb dat ook die tranen. Voel me ook met regelmaat onzeker en denk dat ik een slechte moeder ben.. dat komt gewoon doordat het hier nog niet echt lekker gaat met slaapjes en dergelijke. Je hormonen zijn de eerste 9 maanden nog fucked up haha dus ik bereid me er maar op voor dat dit nog bij het ontzwangeren hoort haha. Wij zijn ook borst aan het afbouwen. Heb dinsdag de afspraak bij het consultatie bureau met de kinderarts ben benieuwd hoe dat in zn werking gaat! Alles is nog zo nieuw. Ik vind her ook best zwaar als mn vriend werken is. Stom he dat die mannen ook niet gewoon langer verlof hebben! We zullen het er maar mee moeten doen haha.

LiefS!

maak me echt ontzettend zorgen. Woensdag positieve test gehad en gisteren een clearblue test gedaan 1-2 weken. Volgens de app ben ik 4 weken zwanger. Vanmorgen vroeg (+-) half 8sex gehad en rond een uur of 2 enkele druppels vloeibaar rood bloed bij het plassen en ook met afvegen (sorry voor de details) daarna was het redelijk weg maar zojuist echt bruin bloed gevonden. Vanaf woensdag heb ik echt aanhoudende menstruatiepijn een opgeblazen gevoel en buik en obstipatie. Dat is niet veranderd. Zojuist nog maar een test gedaan en deze is gelukkig nognpositirf, al weet ik helaas dat dit niks zegt. Heeft iemand ervaringen of tips? Morgen de fertiliteitsarts maar bellen. ik was hier in behandeling vanwege onregelmatige cyclus en heb hiervoor medicatie (letrozole) gehad. Hoop dat ze iets voor me kunnen betekenen, onzekerheid is het ergste voor mij. 

@Lara kan me wel inbeelden dat dat kolven veel energie vraagt. En het is toch zeker niet te onderschatten hè, zo alleen thuis zijn met de kleine. Hier ook dagen dat ik allerlei dingen gedaan krijg en dan weer andere dagen dat ik gewoon vastlig onder een aanhankelijke baby die graag bij mij wil liggen ?. Al moet ik zeggen dat op die momenten de draagdoek ook echt een life saver is! Het slaaptekort hakt er met momenten ook wel al stevig in. Met de borstvoeding ben ik nu ook wel de enige die 's nachts iets kan betekenen voor onze kleine meid dus mijn man kan wel gewoon lekker doorslapen... Maar goed, ze drinkt nog goed, ze slaapt best goed. We mogen hier zeker niet klagen.
@Stephanie je hoeft je zeker niet slecht te voelen over die borstvoeding! Je moet vooral doen wat voor jullie werkt en zoeken hoe jullie het het beste kunnen volhouden. Het is allemaal al pittig genoeg met die hormonen die nog in je lijf zitten en de kleine die nog heel veel van je aandacht nodig heeft. Elk beetje energie dat je kan sparen is goud waard!
@gebruiker bruin bloedverlies betekent dat het oud bloed is. Het kan natuurlijk nog alle kanten opgaan maar het kan ook nog gewoon innestelingsbloed zijn of een bloedvaatje dat gesprongen is. Ik heb zelf ongeveer een dag bruin bloedverlies gehad op 6w ongeveer en nu een stevige gezonde dochter in mijn armen dus hoeft niets te betekenen als het vanzelf weer ophoudt.

@Mateke fijn dat het zo goed gaat bij jullie. en wauw, al een wandeling van een uur gemaakt! Dat is echt heel veel volgens mij zo net na je bevalling. Let op jezelf he!

@XxLara begrijpelijk dat je dan misschien de keuze gaat maken om borstvoeding te combineren met kunstvoeding. Het moet voor jou ook nog te doen blijven. En die kraamtranen zijn helemaal normaal gok ik zo haha!

@Bloem- wat fijn dat de groei echo goed was! Hij zal vast nog wel gaan draaien naar de goede ligging haha. En je gaat al bijna je verlof in joh! Lekker hoor!?

@AnnekES welkom nu ook hier!?

@Niessss nee ik heb volgende week een afspraak weer bij de verloskundige en dan de 20weken echo inplannen. De agenda is hier ook niet zover van te voren open in het ziekenhuis!

@Steph-anieee logisch hoor dat je afwezig bent, je hebt je handen vol! Wat rot dat je het gevoel van die ‘roze wolk’ niet zo ervaart.. Denk dat het echt met ups&downs kan gaan. Hopelijk gaat het snel ietsje beter en kun je echt lekker gaan genieten van je kersverse gezinnetje. ?

@Gebruiker wat Mateke zegt, het kan alle kanten opgaan. Hopelijk de goede natuurlijk!

Nou, wij hebben zaterdag de pretecho/geslachtsbepaling gehad, en mijn gevoel zat goed hoor. Wij krijgen een meisje ? zo bijzonder en zo leuk! Het eerste meisjes pakje is besteld haha.

Deze week hebben we beide lekker een week vrij, en willen we de kinderwagen/autostoel en belangrijke dingen uit gaan zoeken. Helemaal als straks de 2G regel word ingevoerd (ik ben nog niet gevaccineerd) vind ik het fijn dat we dat geregeld hebben.

@xBo Oh een meisje ?! Zo fijn! Nu kan je beginnen shoppen ?. Gaan jullie het geslacht ook al bekend maken bij je familie en vrienden of houden jullie het nog geheim? En ik let zeker op mezelf hoor ?. Het deed me net deugd om nog eens buiten te komen en ergens naartoe te kunnen wandelen.

@Mateke: blij dat het allemaal voorspoedig gaat, zolang ze goed drinkt en slaapt lijkt het me een voorbeeldige baby haha.
@Steph-anieee: behalve de gedroomde roze wolk die vrouwen voor wordt gehouden is een baby hebben ook een fikse realiteit, met alles wat daarbij hoort. Miljarden vrouwen zijn je voor gegaan, je kunt het!
@Gebruiker: ik had in week 5 bruin slijmverlies. Fert. arts gebeld en die bevestigde dat bruin bloed oud bloed is en nog komt van de innesteling. Dat kan zelfs tot week 13 duren. Vorige week maandag werd dit tijdens de echo weer gezegd door mijn fertiliteitsarts. Ook als je hebt gevreeen, kan er sneller een bloedinkje komen, omdat de baarmoedermond - en hals zo stevig doorbloed zijn. Tip: seksuele onthouding. Geen coitus, geen bloed. Er rest je niets anders dan af te wachten. Ze gaan vaak voor week 7 nog geen echo doen. 
@xBo: een meisje! Jeey! Dat wordt shoppen! Ik dacht me te herinneren dat je in het andere forum vertelde dat je in de zorg werkte. Ben je dan in het begin van de vaccinatiecampagne niet gevaccineerd?
Jeetje, wat heb ik zwangerschapsvermoeidheid -en misselijkheid onderschat. All day sleepy.. Ik had ergens gelezen dat dat in 2e trimester weer over gaat. Is dat juist?

Morgen mag ik voor een echo naar het ziekenhuis, bij de fertiliteitsarts omdat ik daar onder behandeling ben/was. Ik kan aan niets anders meer denken. Gelukkig is het bloedverlies over, en vanmorgen gaf de clearblue test 2-3 weken aan en zaterdag 1-2. Dus ik hou mezelf maar voor dat het Heh gehalte in iedergeval is gestegen gisteren. Maarja dat is na een miskraam geloof ik ook. Ik voel me zo onzeker, dat is het aller ergste eigenlijk he?

@Stephanieee wat vervelend dat het nog niet zo lekker loopt, zeker doen waar je jezelf het beste bij voelt, als de borstvoeding niet fijn loopt dan is het voor jullie allebei beter om er mee te stoppen! Met de fles gaat hij ook wel prima groeien! ;) Ik hoop dat je er snel iets meer van kunt gaan genieten, het is je gegund! 
@Mateke fijn dat het zonder pijnmedicatie ook goed gaat :)
@XxLara fijn dat je zo een combinatie hebt gevonden met borstvoeding en kunstvoeding als het je zoveel energie kostte, gelukkig gaat het verder allemaal goed ?
@XBo leuk dat jullie nu het geslacht weten, kun je inderdaad lekker beginnen met shoppen haha ?
Ik had dit weekend nu weer wat meer last van mijn bekken, misschien toch iets te veel gedaan, het lijkt steeds iets langer te duren voordat het weg trekt, maargoed verder mag ik nog steeds niet klagen ? We volgen nu ook een zwangerschapscursus, tis 3x en ook met partner, op zich wel interessant alhoewel ik tot nu toe t meeste al wel wist. Volgens mij is de info vooral voor mijn vriend wat nieuwer haha. Ik heb het internet al helemaal afgestruind geloof ik ? Stiekem wordt het steeds een beetje spannender nu het dichterbij komt, vind het nog steeds moeilijk voorstellen hoe het is als de kleine er straks is!
Vind het in ieder geval heel leuk om van jullie nog te lezen hoe het gaat sinds de baby's geboren zijn ?

Terug
Bovenaan