PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Lara ja ik ben al blij als we allebei gewassen en aangekleed zijn voor de middag ?. Nora is ook vooral heel actief en alert 's avonds.
@Stephanie een draagzak hebben we ook, op verzoek van mijn man. Die zag dat knopen met een draagdoek niet echt zitten ?. Nora kan vaak enkel in slaap vallen als ik haar in slaap wieg. Ik probeer nu dus haar zodanig in slaap te wiegen dat ze net niet slaapt en dan probeer ik ze in haar bedje of haar park te leggen zodat ze het laatste beetje nog zelf moet doen. Dat lukt met wisselend succes ?. Een avondritueel hebben we ook nog niet echt. Vanaf 6 weken ongeveer zouden ze meer een dag/nachtritme ontwikkelen en dan denk ik wel dat het belangrijker wordt om dit in te voeren. Voorlopig is het 's avonds vaak nog wat overleven en gewoon hopen dat ze er niet te lang over doet om in slaap te vallen ?. 's Nachts doet ze het best goed met bijna op de kop voedingen elke 3 uur en snel terug inslapen maar het in slaap vallen 's avonds na haar laatste voeding rond 22u-23u wanneer wij ook in bed kruipen, is vaak nog lastig.
Morgen hebben we de 4 wekencheck op het consultatiebureau. Dan wordt ze nog eens gewogen en gemeten. Ben benieuwd!
Hoe is het nog met onze zwangere dames hier ??

@mateke zo herkenbaar! Wij hebben precies hetzelfde. Ik kan de klok erop gelijk zetten stipt elke 3 uur komt hij, soms kan ik het nog wat rekken door zijn speentje te geven maar vaak gaat hij meteen aan op standje gillen haha. Het inslapen is hier na de fles van 22.00/23.00 ook een drama volgens mij is dat wel normaal hoor er meerdere moeders over. Snachts gaat het inderdaad beter met in slaap vallen gek he hoe dat dan gaat!

Wij gaan vanaf volgende week (dan is hij 6 weken) ook beginnen met een ritueel erin te zetten.

Veel succes bij de check!☺️❤️

@Stephanie aah niet gedacht dat het zo gelijk kon lopen ?. Deze nacht was ze er wel echt weer vaak ?. Om 24u haar eindelijk in slaap gekregen en dan was ze er weer om 2u, 4u en 6u30 ?. We zijn nu al eventjes terug van de check. Het is geleden van 9u dat ze nog heeft gegeten maar ze ligt nog steeds goed te slapen. Hopelijk wordt ze dadelijk wakker want mijn borsten staan op springen, haha. De check was helemaal in orde. Ze was goed bijgekomen en gegroeid. Wanneer we op flesvoeding zouden overschakelen, raadde de arts wel aan om hypoallergene voeding te geven aangezien mijn man hooikoorts heeft en als kind ook droge huid en eczeem had. Over 4 weken krijgt ze dan haar eerste prikjes en is er een nieuwe check gepland. Nu volop tummytime stimuleren ?

@xXLara haha volgens mij loopt een bevalling inderdaad toch altijd anders, maar vind het een fijn idee dat ik er iets meer over weet door de cursus, in hoe verre we er iets aan hebben gaan we tegen die tijd meemaken haha ? Heb verder ook geen bevalplan oid.
@Stephanieee de babyspa klinkt leuk! :)
@Mateke fijn dat de controle helemaal goed was!
Ik heb vanavond nog een controle bij de verloskundige, nu 33 weken. Mijn verlof begint volgende week al, ik heb er achteraf misschien wel spijt van dat ik heb gekozen voor 6 weken van tevoren ipv 4 weken van tevoren, want voor nu voel ik me eigenlijk nog prima. Mijn bekken gaat ook wel goed eigenlijk nu. Kan het op het werk helaas niet meer veranderen nu, vind dat wel jammer, had dan misschien liever wel 2 weken langer erna gehad, maar waarschijnlijk gaat het verlof na de bevalling toch nooit genoeg zijn voor je gevoel ?

Vind het lastig om te reageren op alle updates omtrent de voedinge/kindjes haha, maar ik lees mee hoor! 

@Steph-aniee leuk die baby spa! Lijkt me een bijzondere ervaring ook weer.

@Mateke fijn dat de check goed was vandaag.

@Bloem- oooh bijna je verlof joh! Helaas kun je van te voren niet weten hoe je je voelt.. Snap dat je die 2 weken er anders lekker aan vast had willen plakken. In het ziekenhuis word ik een soort van verplicht om 6 weken van te voren verlof op te nemen, maar start per 1 februari met een nieuwe baan, dichter in de buurt (ook in de zorg). Misschien dat ik daar met 5 weken met verlof kan, maar dat moet ik nog bespreken.
Wat fijn dat het met je bekkenklachten eigenlijk best goed gaat nu. Hopelijk blijft dat zo tot het einde! Hoe voel je je verder?

Met mij gaat alles goed, de 16 weken gepasseerd ondertussen. Kinderwagen, autostoel, kinderstoel en box zijn besteld en worden februari geleverd. Ledikantje komt waarschijnlijk volgende week en ben al lekker aan het kledingshoppen online ?

Verder voel ik me prima, geen kwaaltjes. Soms na een drukke dag merk ik dat ik tijdens het lopen een soort drukkend, zeurend gevoel helemaal in het midden onderin mijn buik heb. Geen idee of dit dan mijn baarmoeder is, of de kleine die er misschien op drukt. Ach, we gaan lekker door zo!

Heey meiden, 

Het is alweer even geleden dat ik gereageerd heb, maar lees nog altijd mee. Zo leuk om de ontwikkelingen van jullie kindjes ook te volgen, kan er nog niet over mee praten maar wel weer heel veel van leren voor onze kleine man straks!

@Bloem wat fijn dat je je zo goed voelt, snap wel dat je dan baalt van die 6 weken. Geniet in ieder geval van je verlof, het is ook nog wel heel fijn dat je goed voelt, kan je echt nog even genieten van alle tijd voor jezelf!

@Stephaniee zo'n babyspa lijkt me ook zo geweldig. Toevallig gister met een vriendinnetje afgesproken dat de eerste date van onze baby's zal worden haha! 

@Bo wat leuk een meisje! Nu lekker shoppen hihi!

Hier gaat alles redelijk, had vorige week wel echt even een dipje. Had al aantal weken last van mijn onderbuik/lies maar dacht met een groeiende baby hoort dat er vast allemaal bij. Pijn werd vorige week alleen steeds heftiger en had regelmatig (vooral bij het opstaan) echt de tranen in mijn ogen staan van de pijn. Verloskundige kon niets geks ontdekken behalve dat er een plek heel veel pijn deed, urine laten testen maar dat zag er allemaal goed uit. Dus uiteindelijk bij de huisarts beland en waarschijnlijk een scheurtje in een buikspier (lijkt mij het meest logische) of een liesbruik. Kan nu 8 december terecht voor echo, dus nog even afwachten.
Maandag kan ik in ieder geval al wel bij de fysio terecht, hopelijk heeft die nog wat tips & tricks, verder gewoon goed naar mijn lichaam luisteren. Heb dus sinds vorige week ook echt even stapje terug moeten doen en moet gewoon bij meer dingen dan ik zou willen hulp vragen, maar het is niet anders.. 

De kleine man doet het gelukkig wel allemaal goed. Maandag hebben we een 3D echo, ben zo benieuwd! De oma's gaan ook mee dus helemaal leuk! :) 

Vanmorgen ook de suikertest gehad maar bah wat vies en wat een taaie ochtend haha!

@bloem Fijn dat het goed gaat met je bekken! En probeer toch maar te genieten van die 2 weken extra. Kan je op het gemak de laatste details voorbereiden ?.
@xBo oh fijn dat alles goed gaat! En toch leuk als alle spullen stilaan verzameld geraken ?. Geniet ervan en van het shoppen ?!
@Niess ai vervelend die pijn. Hopelijk kan de fysio helpen. Neem zeker je rust! Fijn dat de kleine man het goed doet ?. Hoever was jij ook alweer? Ik vind het moeilijk om bij te houden ?. Hopelijk was je suikertest in orde!
Hier hebben we denk ik het eerste sprongetje. Gisteren was Nora heel hangerig. Ze wilde de hele tijd drinken, om het uur. Slapen wilde ze bijna niet doen en dan nog enkel bovenop mij. Veel gezeur en gehuil. Daarvoor ook al 2 slechte nachten gehad. Hopelijk is ze er zowat door ondertussen 

Toch nog even een kleine update want ik ben er zoooo blij mee ?: onze kleine Nora heeft nu al 2 nachtjes op rij 5-6 uur aan één stuk doorgeslapen! Vannacht was ik zelfs al vroeger wakker geworden dan haar ?. Ik voel me voor de eerste keer in een maand zelfs echt een beetje uitgerust ?

Terug
Bovenaan