PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Niess vervelend van de pijn, en dat je dan dus nog best lang moet wachten op de echo. Hopen dat het snel wat beter voelt! Gelukkig doet de baby het goed, hoe was de 3D echo? ?
@Mateke zo jammer dat het maar bij die 2 nachten doorslapen is gebleven haha, hopelijk krijgt ze snel dat ritme terug! ?
@Stephaniee ja dat is ook weer zo, ik moet maar proberen er nog even extra van te gaan genieten haha. Wat betreft anticonceptie duurt dat bij ons natuurlijk nog even, maar ik heb er ook al over na zitten denken, ik had gewoon nooit een cyclus zelf, en ik heb er ook niet echt verwachtingen van dat het straks ineens wel op gang gaat komen, maar aan de andere kant is er ook geen garantie dat het niet zo is, dus vindt dat vrij lastig. Ik zou ook niet meteen weer zwanger willen worden, maar de pil zie ik niet zo zitten, en heb eigenlijk een hekel aan condooms haha. Denk dat we dat misschien aan het begin dan toch maar moeten gebruiken en kijken of er toch een cyclus op gang zou komen. Heeft er bij jou uiteindelijk een menstruatie doorgezet of was t alleen een restje na de bevalling?
@Heefteenwens fijn dat het goed gaat en dat ze goed groeit!
Mijn verlof is nu dus sinds gisteren begonnen, ik had eigenlijk gehoopt vandaag nog een dagje extra te kunnen werken omdat er 2 afwezigen waren op het werk, maar helaas houdt mijn werkgever dat heel erg af, dus toch maar volledig in mijn verlof nu dan. We hebben komend weekend nog sinterklaas bij mijn ouders en ik moet nog een surprise maken dus dan die tijd daar voor maar gebruiken haha. Verder gaat het eigenlijk nog steeds goed, alhoewel ik s nachts wel slechter slaap, de baby duwt soms zo tegen mijn blaas, dat het niet zo fijn voelt haha. We hebben dit weekend een zwangerschapsfotoshoot gedaan, vind het leuk om straks die foto’s nog te hebben. De komende dagen heb ik nog wel wat dingen gepland, ook even de laatste dingen verder gaan regelen, de kamer is bijna klaar en ik ben begonnen met de kleertjes/hydrofiele doeken etc wassen haha.

@Lara denk dat je daar inderdaad wel gewoon inrolt en met wat oefening en ervaring wel een goede ochtendroutine vindt uiteindelijk. Ik heb me al voorgenomen dat een goede voorbereiding het halve werk is ? en ben van plan om ervoor te zorgen dat iedere avond zowel mijn tas als die van Nora al zo goed mogelijk klaarstaat zodat ik dat 's ochtends alvast niet meer moet doen. Hier heeft Nora weer een nachtje 5 uur geslapen ?. Het is inderdaad wat op en af.
@Bloem geniet van je verlof en de rust die je nog even hebt ?! Niets zo leuk als gezellig wat rommelen in de babykamer ?. 

XxLara ja echt heel vies! Maar hebben het gehad en denk dat alles goed is. Als de suiker te hoog was zou je gebeld worden en anders werd het besproken met eerst volgende controle afspraak. Vriendinnetje heeft hem afgelopen maandag gehad en is gisteren gebeld dus ik ga er vanuit dat ik aan de goede kant zit haha :)  

Mateke wat jammer dat het bij de 2 nachten is gebleven, hopelijk vind het ze snel het ritme!

Heefteenwens wat fijn dat ze het zo goed doet!  

Bloem ja best wel lang, maarja het is niet anders.. Het is zkh waar we standaard vanuit onze huisarts naar worden doorverwezen kon pas op 24 december, dus heb toen zelf maar even rondje gebeld. Ga nu naar zelfde zkh als waar we voor het fertiliteitstraject hebben gelopen in Utrecht, dan maar iets verder rijden haha. De 3D echo was echt zo leuk! Zie ook echt gelijkenissen met papa, zelfde mondje en onderlip haha. Zal eens kijken of ik foto kan uploaden.

EDIT: kunnen jullie deze linkjes openen?
https://boktimg.nl/img/m/0xAJES.jpg
https://boktimg.nl/img/m/vG0iwJ.jpg

En wat een leuk een zwangerschapsshoot! Ik heb er toevallig ook eentje gepland. Ben niet echt van de foto's dus heb sowieso tot nu toe maar een paar foto's van mijn buik dus vind dat dan wel leuk om als aandenken te hebben straks. Geniet van je verlof!

Wat ik mij trouwens af vroeg, heeft één van jullie nog wel eens iets gehoord van BloemetjeinKnopp? Lees nog altijd mee op het andere forum maar heb nooit meer wat van haar gehoord... 

@Niesss bah, dat is wel even schrikken. Maar hoe zou je daar aan komen, een scheurtje in je buikspier. Gewoon overbelast? Net een verkeerde beweging gemaakt? Hopelijk gaat het nu beter met de pijn en is het snel 8 december. En wat een gave foto’s zeg van de 3D echo, zo bijzonder!
Ik denk ook nog regelmatig aan BloemetjeinKnopp, ben zo benieuwd hoe het met haar gaat.. Helaas nooit meer ergens iets gelezen.

@heefteenwens fijn dat het allemaal goed gaat. En 5 weekjes alweer! Geniet ervan!

@XxLara we zijn voor de Joolz day + gegaan in de kleur timeless taupe! Heel blij mee. Kan stiekem niet wachten tot we in februari alles binnen krijgen! En wat fijn dat het bij jullie ook allemaal goed gaat. En ze maakt al redelijk wat uurtjes ’s nachts, heerlijk zeg!

@Bloem- geniet van je verlof meid. En genoeg tijd voor je surprise haha! Veel plezier alvast dit weekend! En wat gaaf zo’n shoot, wij willen dat tegen die tijd ook gaan doen. Heel bijzonder om achteraf te hebben. Hopelijk zijn de foto’s mooi geworden!

@Niesss afgelopen nacht was het weer een goed nachtje. Ben benieuwd wanneer dit vaker zal voorkomen ?. Wat leuk, die 3D-echo! Bij onze 3D-echo zag je toen ook duidelijk haar mondje en de manier waarop ze toen lag, ligt ze nu nog echt vaak! Dus het geeft toch wel een goed beeld van hoe ze eruit zal zien vind ik ?. En zeker doen, zo'n shoot! Ik ben ook echt niet van de fotoshoots enzo (altijd zo awkward) maar ik was wel heel blij dat wij uiteindelijk ook nog een shoot hebben gedaan. Als ik nu de foto's zie, vind ik het bijna niet te geloven dat ik nog niet zo heel lang geleden met zo'n dikke buik rondliep ?.
Deze week hebben we ein-de-lijk meer info gekregen over een plekje bij een onthaalouder vanuit de dienst die de plekjes verdeelt en waar we al sinds februari/maart op de wachtlijst stonden. Ik heb er zelf de voorbije weken wel regelmatig voor moeten bellen en mailen en er wat achter gezeten. Vandaag ben ik op kennismakingsgesprek geweest en gelukkig viel het allemaal heel goed mee want een ander plekje vinden leek precies heel moeilijk als ik de verantwoordelijke zo hoorde aan de telefoon. Alle opvang in de buurt hier zit zo overvol... Ik ben blij dat ik nu weet waar Nora binnenkort terecht kan. Zeker omdat ik 10 januari alweer moet beginnen werken ?. Aan de ene kant kijk ik er wel naar uit om terug te beginnen werken en even weer wat meer te zijn dan enkel mama ? en ik mis mijn cliëntjes toch ook wel. Ik noem hen ook niet voor niks 'mijn kindjes' ?. Langs de andere kant is het toch maar met een klein hartje omdat ik het mama zijn van onze lieve Nora ook wel heel fijn vind en echt geniet van onze knuffelmomentjes de hele dag door ?.

Hi ladies!

@niess vies he die suikertest?! Ik vond het echt goor was ook niet voorbereid dat je zo een hele fles naar achter moest werken haha. Wat leuk die 3D echo!

@bloem komt wel echt dichtbij nu he? Lekker kleertjes wassen en genieten en toeleven naar de tijd die gaat komen? je zal gaan merken dat dat weer een heel ander soort fase is

@xlara indd tegen mij werd ook gezegd dat als ik volgende zomer nog niet ongesteld ben geworden ik dan pas hoef te bellen. Ik vind echr dat Ze weinig begeleiden hierin man man man. Ik heb afgesproken met mn vriend om niet aan de anticonceptie te gaan en we zien het wel.. zijn we snel weer zwanger dan is het maar zo we willen zoiezo toch wel een tweede mocht dat ons gegunt zijn. Dan zitten ze iniedergeval lekker dicht op elkaar hahaha ? nee helaas niet ongesteld worden, denk ergens wel een eisprong te hebben gevoeld want voelde zoals met de letrozol maar weet het niet zeker. We gaan het zien?

Hoe gaat het hier nog met iedereen?
Ik heb vandaag mijn controle 6 weken na de bevalling gehad bij de gyn. Alles zag er goed uit. Litteken is goed aan het genezen, baarmoeder heeft terug de normale grootte en is ook goed aan het genezen. Dus we kunnen hier ook gaan starten met de postnatale kinesitherapie. Nora doet het nog steeds goed. Ik kan haar voedingsmomenten al heel goed voorspellen. Ze heeft sinds kort echt een duidelijk schema. 's Nachts slaapt ze nu echt 5-6 uur aan een stuk door (hoera!) en ze geeft ook steeds minder terug na een voeding (ook hoera want minder was ?!). Vandaag had ik ze dan voor de eerste keer eventjes naar mijn ouders gebracht zodat ik rustig naar de gyn kon. Eerste uitstapje zonder de baby maar wat was ik toch ook wel heel blij dat ik ze terug zag en ze terug mee naar huis kon nemen ?

Heey girls! 

@Mateke wat fijn dat Nora het zo goed doet zeg! En dat het litteken ook goed aan het genezen is. 
Kan me voorstellen dat je blij was om haar weer te zien en mee te kunnen nemen, hoe vond Nora het zonder mama? Heeft ze zich een beetje gedragen bij opa & oma? 

@Stephanie, nee ik had ook niet zo'n hele fles verwacht. Dacht meer aan een shotje ofzo hahah! Had ook een grote laatste slok, kreeg hem al amper weg en toen zat er blijkbaar nog een inimini slokje in het bekertje zegt ze nee ook die moet echt op, pfff. Gelukkig was de uitslag in ieder geval goed. 

Vandaag de echo gehad en het is toch een kleine liesbreuk.. Dit kan gelukkig tijdens de zwangerschap verder geen kwaad, er zal niet zomaar een stuk darm uit komen door alles wat ervoor zit verwachten ze. Behalve dat het dus heel vervelend en pijnlijk kan zijn, niets om mij verder echt zorgen over te maken. Wel nog even overleg gehad met huisarts en verloskundige maar ook wat betreft de bevalling verwachten zij (vooralsnog) geen problemen dus dat is ook wel een zorg minder voor nu :)

Terug
Bovenaan