PCOS, Letrozol Zwanger Forum

Hi meiden

@mateke ik ben nu inderdaad ook over op anti koemelk en hypoallergenen melk. Ik heb ook hooikoorts, astma en eczeem en die kleine zat nu dus ook helemaal onder de eczeem, naar huisarts geweest en die adviseerde inderdaad hypoallergene voeding. Wat fijn dat je kleine zolang heeft doorgeslapen! Hier komt louie vaak om 3.00 en dan weer om 6.00/7.00 maar soms kan het ook zomaar 2 of 3x per nacht zijn

@bloem ik snap dat je nu denkt van shit was ik maar gaan doorwerken tot 36 weken maar het is niet een gegeven dat je kindje pas met 40 weken komt. Stel je kindje kom eerder (net als bij mij met 37 weken) dan ben je blij dat je wat vroeger met verlof bent gegaan. En je moet je ook bedenken dit is je laatste tijd dat je echt even alleen bent en tijd voor jezelf hebt dus maak daar gebruik van! Haha daarna wordt alles anders! Geloof me dit ga je mij later nog vertellen dat je blij was nog even tijd voor jeZelf te hebben haha. En weetje je kunt altijd nog wat vakantie opnemen om je verlof te rekken.

@xbo jeetje bij jou gaat het ook echt al heel hard!

Voor de dames die al zijn bevallen.. gaan jullie aan de anticonceptie? Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat lopen met de pcos en wanneer een of ik uberhaupt een menstruatie kan verwachten. Ik gebruik geen anticonceptie en ben allergisch voor condooms haha.. alom wij zijn dus best gevaarlijk bezig haha. Maar aan de andere kant denk ik ach als het zo is dan is het zo maar jk verwacht nier snel zwanger te worden aangezien het nu ook best lastig ging en lang duurde haha..

Liefs!

@stephanie oh arme Louie, hopelijk is hij met de nieuwe voeding snel van de eczeem vanaf. Het doorslapen is bij ons nu 2 nachtjes zo, hopelijk blijft het ook ?. Ik heb een voorschriftje gekregen voor de minipil maar ben ze nog niet gaan halen. Ik zou ook eigenlijk liever even afwachten hoe het gaat en of er een menstruatie zou doorkomen of niet. Dus ik denk dat wij wel gaan starten met condooms binnenkort (we hebben nog geen seks gehad, de huid rond mijn litteken is best nog gevoelig) en dat ik eventueel nog wel die minipil zou nemen maar ben er nog niet helemaal uit ?. Sowieso wil ik wel minstens een jaar wachten om terug zwanger te worden dus er zal toch wel iets van anticonceptie nodig zijn. Al is het maar dat ik door die keizersnede best niet te snel weer zwanger word om te vermijden dat het litteken zou opengaan ofzo. En mijn lijf mag toch ook wel even bekomen van deze zwangerschap zeg maar ?. Hoe gaat het ontzwangeren bij jullie trouwens? Ik ben alle extra gewicht ondertussen al kwijt en zit zelfs al een beetje onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Gisteren heb ik nog eens een normale jeans aangedaan en dat lukte perfect ?. Voor de rest wel nog wat een 'blubberbuikje' zeg maar ?. Binnenkort kan ik starten met buikspieroefeningen. Ben benieuwd! Want die zijn sinds die keizersnede echt niks meer waard ?

@mateke ja inderdaad met een keizersnede wordt er zoiezo een jaar geadviseerd om aan te houden volgens mij. Ik ben ook al mn kilos weer kwijt en zit weer op mn oude gewicht. Inderdaad wel een slap zakje als buik. Mijn buikspieren zijn ook echt niks waard, kan nog steeds niet vanuit liggende positie recht omhoog uit bed. Vanavond kreeg ik ineens mega buikkrampen en had ik een spoortje bloed in mn ondergoed.. zou er dan toch iets van een menstruatie komen? Ik had voor de zwangerschap helemaal geen eisprongen en werd nooit ongesteld. Maar volgens de gyneacoloog kan je lijf na een Zwangerschap resetten en kan alles nu zomaar anders zijn. Ben benieuwd of dit doorzet of dat het misschien nog een restje van de bevalling is.. geen idee of dat kan

Stephanie; ik geef borstvoeding en ben begonnen met de mini pil. 
Bij borstvoeding hoef je geen menstruatie te hebben en wel een eisprong. Dus alles voor de zekerheid. 
Wel benieuwd hoe mijn lichaam straks alles weer gaat oppakken ivm PCOS.

Mateke; ik hoor je praten over sprongetjes? Waar kun je hier meer over lezen of hoe kom je aan de informatie. Ik ben nieuwsgierig! 

Hier gaat het goed. De kleine meid gegroeid goed en is morgen 5 weken oud. Ze slaapt periodes van 5/6 uur in de nacht. Overdag vaak 3/4 uur tussen de voeding al moet ik zeggen dat ze nu al 5 uur er tussen heeft zitten en nog in dromenland zit. Ze krijgt 6 voedingen op een dag maar ik denk niet dat ik dat vandaag ga redden. 

@heefteenwens jeetje wat slapen jullie kindjes allemaal al goed door! Wat is het gewicht van jullie kleintjes. Ik heb het idee dat louie voor het aantal weken nog wat achterloopt qua gewicht maar ook qua ontwikkeling zoals darmpjes en doorslapen aangezien hij maar 2400 gram was bij de geboorte. En dat van de sprongetjes kun je de app oei ik groei downloaden. Daar krijg je nauwkeurig alle sprongen door. Leuk om te lezen! ☺️

@heefteenwens Zoals Stephanie zegt: via de app van Oei ik groei of het boek kan je meer info krijgen ?.
@Stephanie bij haar check vorige week met 4 weken woog Nora 4,630 kg. Haar geboortegewicht was nu ook wel 3,900 kg. Het doorslapen is hier maar bij 2 nachtjes gebleven ?. De voorbije 2 nachten was ze wel telkens weer wakker geworden. Nora eet nu elke 3 uur ongeveer. Veel langer zit er meestal niet tussen. 's Avonds komt ze vaak ook clusteren. Best vermoeiend.

@Mateke, daarom...net wat jij zegt dat je blij bent dat je voor de middag klaar bent. Ik vraag me echt af hoe ik dat ga doen straks met werk maar daar zal je ook wel weer inrollen haha.
@Stephanie, heb je al een vast ritueel gevonden? Ik gebruik trouwens sab simplex voor de darmpkrampjes en vind het heel goed werken. Is de baby acne al bijna weg? Hier gelukkig wel! 

@bloem, probeer er maar lekker van te genieten van je verlof. Het kan ook zomaar eerder komen.
@Xbo, lekker bezig zeg. Je hebt al veel geshopt. Wat voor kinderwagen heb je gekozen? ? fijn dat je je goed voelt!
@Nies, vies hè zo'n suikertest ? goed dat je een stapje terug hebt gezet. Aan jezelf en de baby denken!
@heefteenwens, wat knap dat ze snachts al zolang tussen de voedingen laat. 
Hier gaat alles ook goed. Overdag komt ze om de 3-4 uur en ze heeft nu 2 nachten gehad met 1x 6 uur ertussen en 1x 5 uur. Maar ik weet ook dat dit niks wilt zeggen, net zoals bij jou @Mateke? maandag hebben we een afspraak bij de kinderarts omdat ze nu op de nutrilon pepti zit. Benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik heb ook de app oei ik groei! Super fijn en handig! 

@Stephanie, wat anticonceptie betreft. Ik had de gynaecoloog gebeld maar moet dan een nieuwe verwijzing aanvragen bij de huisarts en kon pas volgend jaar terecht werd al gezegd?‍♀️ Ik heb de 16e een controle bij de verloskundige dan toch maar even bespreken. Ik dacht dat het advies van mijn gynaecoloog was niet meer aan de  pil te gaan, maar wat dan wel ?‍♀️

Terug
Bovenaan