PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Bloem, 1x in de week vanaf week 36 inderdaad. Daarvoor was het bij mij 1x in de 3 weken wat ook al afwijkend was van wat de verloskundige op de website had staan (1x per 2 weken), maar ik dacht dat dat misschien kwam doordat ze de extra groeiecho ertussen deden. Ik zal trouwens ook niet alle verloskundigen zien van de praktijk voordat ik moer bevallen. Dat klopt eigenlijk ook niet. Anderzijds zal het me een rotzorg zijn, want voor het traject van de PCOS heeft ook al iedereen tussen je benen lopen gluren, man, vrouw, oud, jong....

@Femke ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent! Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten ?. En van die ervaren moeders... Ik voel me toch ook vaak maar alsof ik maar iets doe en hoop op het beste ?. En je rolt er ook gewoon zo in. Alsof je in het diepe wordt gegooid en je maar meteen moet kunnen zwemmen ?. Bereid je vooral voor op de overload aan informatie die je zelfs meteen na de bevalling zal krijgen ivm je eigen verzorging en die van de baby. Ik was er echt even door overdonderd. Maar komt helemaal goed!
@Bloem Ik had op 34 weken, 36 weken en 38 weken controle en vanaf 38 weken iedere week, al is die laatste op 40 weken niet meer nodig geweest ?.

@Mateke ja klopt, het maakt je weer wat bewuster. En ik merk dat ik zoveel aan mijn buik zit haha! Het gevoel van de waarschijnlijke schopjes neemt nog niet toe, maar kan niet wachten om het beter te voelen en het zeker te weten.

@Femkeeee haha ja dat shoppen voor een meisje is wel heel leuk! Ik heb inderdaad de 13 weken echo ook gehad, die was helemaal goed. En jeetje, jij bent echt al op het einde. Wat gaat het voor mij als buitenstaander enorm snel! Wel balen van je hoofdpijn en bloedneuzen, maar hopelijk is dat nu dan helemaal over.. Succes met de laatste loodjes!?

@Bloem hoe gaat het met jou en de laatste loodjes meid? ?

Onze 20 weken echo vandaag was helemaal goed. De kleine meid is goedgekeurd en er valt toch een last van je schouders af, zo onwijs fijn!

Hi Meiden,
Jeetje ik loop weer flink achter zie ik!
@Nies, vervelend van je liesbreuk zeg! Hopelijk heb je er niet al teveel last van. 

@Bloem, jeetje wat gaat het snel ook bij jou! Nog even en het is zover! Geniet ook echt nog lekker van de tijd dat je zwanger bent. Straks krijg je het druk genoeg! 
@Rshaa, wat een geweldig nieuws zeg! Gefeliciteerd! 

@Xbo fijn dat je 20 weken echo goed was. Toch altijd weer een geruststelling hè! Vond dat toen zo spannend!
@Femke, laatste loodjes voor jou! Ik kreeg vanaf week 37 wekelijks een controle. 

Hier gaat alles goed, onze (kleine) meid groeit goed! Jeetje alweer 7 weken en 3 dagen vandaag. De tijd ging altijd al wel snel, maar nu is het helemaal niet normaal! Ze slaapt sinds 2 nachten op haar eigen kamertje. Gister avond had ze haar fles om 22:30 voor het laatst en toen pas weer om 06:00 vanmorgen! Heb ook het idee alsof ze gewoon veel beter slaapt op haar eigen kamer. 

@xBo Wat fijn dat de echo goed was! Kan me voorzien dat het een last van je schouders is. Geniet nog met volle teugen van de komende weken ?!
@Lara wauw ze slaapt al lang ?! Bij ons heeft ze een nachtje van gemiddeld 5,5 uur. Slapen overdag gaat wisselend. De ene dag heeft ze een paar lange dutjes, de andere dag zijn het korte slaapjes van Max. 30 minuten.
Sinds een dikke week is ze ook superalert en wil ze alles gezien hebben. Ze komt dan al heel flink met haar hoofdje recht van mijn schouder ?. Mijn man zit momenteel technisch werkloos thuis en we hebben er even van geprofiteerd om een uitstapje naar de bioscoop te maken zonder baby gisterenmiddag ?. Dochter bij mijn schoonouders gedropt voor een hele namiddag. Wat vond ik dat spannend. Was ze eerst nog even heel luid aan het huilen vlak voor we ze moesten achterlaten. Gelukkig was ze rustig toen we moesten vertrekken. Ik denk dat ik ze anders niet had willen achterlaten ?. Maar ze had zich verder voorbeeldig gedragen en flink geslapen zelfs ☺️. En toen we weer terug bij mijn schoonouders kwamen om ze op te halen wachtte ons nog een verrassing. Bleek mijn schoonbroer daar net te zijn aangekomen met zijn vriendin en zij is nu zwanger! Van een tweeling! Mijn schoonouders zijn nog niet bekomen van het nieuws denk ik ??. Wel fijn dat ze dadelijk niet veel jonger zijn dan Nora. Dan kunnen ze later fijn samen spelen ☺️

Lieve dames, mag ik even storen in jullie topic? Ik ben al een tijdje actief in het PCOS letrozol topic. Omdat het niet zo lekker gaat, dacht ik: misschien helpt het om eens mee te lezen in een paar succes verhalen... Kort gezegd; ik heb 4 goede maanden gehad op letrozol 2,5 mg, maar nog zonder succes. Nu twee maanden helemaal niet. Ze hebben geen verklaring voor waarom het zo verloopt en waar het nu ‘mis’ gaat. Vanaf morgen gaan ze me een maand monitoren, in de hoop dat ze iets kunnen zien. Daarna onderzoeken. Anyway, ik merk dat ik in heel rap tempo het vertrouw kwijt raak. In mijn lijf (en het herkennen van signalen) maar ook in mijn kansen. Op deze manier gaat het niet lukken en wat ik ook bedenk, de onzekerheid groeit met de dag. Ik vroeg me af of er hier dames zijn die een moeilijke start hebben gehad (sorry, ik weet dat het voor iedereen zwaar is! Ik hoop dat jullie snappen hoe ik het bedoel :( ) en daar toch goed doorheen zijn gekomen? Natuurlijk is ook dit geen garantie, maar misschien vind ik hierin een beetje hoop terug en helpt dat…
Liefs

@Just-me oh wat vervelend ?... Bij mij deed de 2,5 mg niets. Ik ben zwanger geworden met 5 mg. Ik weet wel dat hier verschillende dames op het forum zitten waarbij de letrozole helemaal niets deed en waarbij het een hele zoektocht is geweest naar wat er zou kunnen werken. Ik geloof dat het bij @Lara uiteindelijk met IUI was gelukt en dat het al zeker bij @xBo en @Bloem geloof ik ook niet van een leien dakje liep (sorry als ik het verkeerd onthouden heb ?). Naast de letrozole bestaan er nog heel wat andere opties dus geef zeker de moed nog niet op! Al snap ik heel goed dat je lijf op dit moment niet je beste vriend is. Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis je goed verderhelpen na het monitoren van deze cyclus en kan je snel naar hier overschakelen ?

@Xxlara ik kan me voorstellen dat de dagen met zo'n kleine voorbij vliegen!  En wat heerlijk zeg, dat ze (in ieder geval die nacht) al zo goed doorsliep. Het is natuurlijk geen must, en super normaal als het niet zo is. Maar voor jullie wel extra lekker!
@Mateke ook leuk, een uitstapje samen met je man! Al kan ik me voorstellen dat het vooral de eerste keer heel lastig is om de kleine achter te laten haha. En wat leuk dat er in de familie nog een kleintje word verwacht, gefeliciteerd! 
@Just-me ik heb wel veel vaker gehoord en gelezen dat bepaalde medicatie die het eerst goed deed, ineens niet meer kan werken. Hoe dat komt? Geen idee, maar frustrerend is het wel. Wat is de keuze dat ze de dosering niet ophogen en daarbij monitoren? 2,5mg is natuurlijk erg laag, en super fijn dat dat wel iets deed. Maar er zijn nog 2 stappen in de Letrozol die nu misschien wel aanslaan. 
Er zijn vele meiden in dit forum die genoeg problemen hebben gehad met medicatie. Bij mij werkte Letrozol helemaal niet, en het spuiten ging ook niet van een leien dakje. Uiteindelijk met goed geluk een ronde gehad met lichte overstimulatie die we toch mochten gebruiken voor een kans, een die ronde zwanger geworden.. 
Ben benieuwd wat komende maand gaat laten zien bij je. En blijf hoop houden, hoe moeilijk en frustrerend het ook is. Er zijn nog zoveel opties ?

Terug
Bovenaan