PCOS, Letrozol Zwanger Forum

Oeps, ondanks mijn verlof toch het forum niet zo goed bij gehouden!? 
@XBo super van je 20 weken echo! Wat betreft stoelgang heb ik al de hele zwangerschap problemen haha, ik gebruik er van die zakjes voor (eerst metamucil en nu heb ik psylliumvezels geloof ik), via de huisarts voorgeschreven gekregen maar die kun je inderdaad ook gewoon zonder recept krijgen!
@XxLara jammer dat het goede slapen toch van korte duur was haha, gelukkig gaat het verder allemaal goed!
@Mateke kan me inderdaad voorstellen dat het spannend is om de baby dan achter te laten, wel lekker om even iets met zn 2en te doen! En wat een leuk nieuws van je schoonbroer! En ahw, wat sneu de vaccinaties, fijn dat ze die in ieder geval weer heeft gehad dan!
@Stephaniee balen dat het nog steeds niet goed gaat met de voedingen, hopelijk heb je snel een oplossing van de kinderarts! Lijkt me zo moeilijk als je niks voor hem kan doen
@Femkeee wauw gefeliciteerd!! Wat is het snel gegaan dan inderdaad! Ik wil zelf ook graag in bad bevallen als dat kan, dan wel in het ziekenhuis, als dat haalbaar is haha. Het klinkt wel heftig, nu lekker verder gaan genieten in je bubbel!
Ik ben morgen 38 weken, het gaat nog steeds goed alhoewel ik iets meer last begin te krijgen van mijn rug. De baby is nog niet ingedaald, ben benieuwd wanneer dat gebeurt, verloskundige zei al wel dat het ook kan zijn dat dat pas bij de bevalling is. Tot nu toe nog weinig tekenen dat hij zich te vroeg gaat melden haha. Heb echt het vermoeden dat ik overtijd ga, maar je weet het nooit natuurlijk. De zenuwen beginnen wel een beetje op te spelen. Vind het best spannend. Kan aan de ene kant niet wachten tot hij er is, aan de andere kant mag het ook nog even duren omdat ik het spannend vind hoe het dan gaat lopen haha. Vorige week op 37 weken laatste controle gehad, volgende stond dus eigenlijk pas op 39+2 maar toen ik er naar vroeg waarom dat er dan toch ruim 2 weken tussen zat, gaf ze aan dat we hem eventueel ook iets eerder kunnen zetten als ik t fijn vond. Heb de controle nu op 38+5, komende maandag. De verloskundige verwachtte niet dat hij er voor die tijd zou zijn dus ik ga er vanuit dat het in ieder geval gewoon 2022 wordt ;)

@xBo het is inderdaad voor het goede doel hè. Ze heeft de dag zelf en de dag erna nog heel veel (op mij) geslapen met af en toe een huiltje ertussen. Uiteindelijk heeft ze net geen koorts gemaakt (37,8C). Van het rotavirusvaccin heeft ze ook wel wat last gehad van haar darmpjes. Lastig dat je stoelgang niet meewerkt maar fijn dat alles nog zo goed gaat voor de rest!
@Lara oh dat is toch al wel netjes ?. Hier laat ze 's nachts stilaan een 6-7 uur tussen de voedingen. Ik denk dat we aansluitend aan de vaccinaties ook sprongetje 2 hebben gehad want ze is echt een paar dagen op rij heel hangerig en huilerig geweest. De drukke kerstdagen ertussen hielpen ook niet natuurlijk ?. Voor de rest is ze een heel tevreden baby die erg alert is en graag rondkijkt enzovoort. Je merkt dat ze ook meer en meer reageert wanneer je tegen haar praat en dan teruglacht of net een klein 'gesprekje' begint ?. Superschattig!
@Bloem voor jou wordt het ook spannend nu! Fijn dat je toch al vroeger op controle mag. 2 weken ertussen lijkt me inderdaad ook veel. Indalen zal binnenkort dan wel gebeuren. Laat je ondertussen nog maar lekker verwennen en geniet nog van je verlof ?

Sorry meiden alweer even geleden dat ik gereageerd heb!

@Bloem fijn dat de kleine nog steeds met zijn hoofdje naar beneden ligt en dat jij je nog zo goed voelt. Nog wat kleine dingetjes en dan zijn jullie er helemaal klaar voor zo te horen!
Fijn dat je eerder terecht kon bij de verloskundige, snap dat het toch een wat geruststellender gevoel geeft.
@Rshaa wat spannend en gefeliciteerd. Heb je verhaal voorbij zien komen in het andere topic en wat bijzonder om met dit nieuws het jaar af te mogen sluiten. Geniet van je zwangerschap!
@XBo heerlijk toch dat je je zo goed voelt en wat heerlijk dat je de kleine al kan voelen! Vond & vind het nog steeds zo bijzonder (al word het nu soms wel een klein beetje vervelend haha)! Fijn dat de 20 echo helemaal goed was, hele opluichting he! 
Wat betreft de stoelgang ik heb zakjes gekregen van de huisarts maar deze kwamen er net zo hard weer uit, ben toen vooral op mijn voeding gaan letten (veel vezelrijke voeding) en vooral goed blijven drinken. 
@Lara wat slaap ze al lang wat fijn zeg! Ow en die lockdown he, vreselijk! Als het goed is 14 januari mijn laatste werkdage en hoop dat er dan met de persconferentie toch weer een klein beetje goed nieuws komt.. 
@Mateke lekker zo'n middagje samen weg en wat een leuk nieuws van je zwager! Aah en die vaccinaties, arme Nora! Hopelijk kunnen ze met medicatie iets aan de reflux doen. 
@Just-Me, bij mij sloeg de eerste ronde van 2,5 mg Letrozol niet aan, de daarop volgende ronde met 5 mg sloeg wel aan en was het ook direct raak (ondanks dat wij dachten dat het een weg gegooide ronde was i.v.m. coronabesmetting en mijn vreind had meerdere dagen achter elkaar koorts gehad). Snap dat het zwaar valt, maar hou moed! Letrozol is niet de enige oplossing, er zijn nog zoveel andere mogelijkheden en zeker gezien de dosering!
@Stephanie wat fijn om weer wat van je te horen! Jeetje wat gaat de tijd had zeg, fijn dat jullie een doorverwijziging hebben gekregen. Vreselijk om je kindje zo te zien, hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid!
@Femkee gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat de bevalling is meegevallen en wat goed dat Flynn het zo goed doet, geniet maar lekker in jullie bubbel!

Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn verlof komt in zicht en moet ook wel zeggen ben er wel echt aan toe. Hoop stiekem dat de kleine man zich meldt zo rond de 38 weken, maar hoe harder je dat hoopt hoe langer die zal blijven zitten waarschijnlijk :') 

Hi meiden!

@xbo wow dat gaat opschieten al zeg 21 weken! Voel je de baby al? Ik had ook veel last van mn stoelgang ik kreeg macrogol zakjes met electrolyten voor de stoelgang. Hielp opzich goed!

@bloem wow spannend he! Ik vond de aanloop naar het bevallen toe ook zo spannend maar het is ook een hele mooie gebeurtenis in je leven! Die pakt niemand meer van je af!

@nies bij jou gaat het ook opschieten he!! Spannend hoor allemaal erg benieuwd naar jullie aankondigingen hier straks’

@xlara wow wat een luxe dat jullie meisje zolang slaapt! Overdag red louie net 1,5 max 2 uur en snachts tegenwoordig wel wat langer 4 a 5 uurtjes als we mazzel hebben

@matteke is de kleine nog ziekjes geworden van de prikjes? Louie moest laatst de eerste kinkhoestprik want ik heb de 22 weken prik niet mogen halen in mn zwangerschap en hij was er behoorlijk ziek van. Koorts enzo

Wij hebben inmiddels een verwijzing gekregen kunnen pas 10-01 terecht dus ben benieuwd. Het lijkt wel wat af te nemen de krampen en reflux nu we richting de 12 weken gaan. We zitten nu volledig midden in sprong 2 dus weer even een lastig weekje met veel hangen en huilen haha. Maar wel leuk dat ze daarna weer meer kunnen! Louie lacht nu tegenwoordig tijdens het verschonen en dat maakt toch weer een hoop goed! Ook is hij zijn handjes helemaal
Aan het ontdekken nu☺️

@Niesss oh voor jou ook spannend! Ik duim mee dat hij wat vroeger wil komen, maar je kan het helaas niet voorspellen hè ?.
@Stephanie ze had hier net geen koorts gemaakt en heeft vooral heel veel geslapen. Kinkhoest zat hier inderdaad ook mee in de cocktail. Het was wel een hele lijst van ziektes waartegen ze nu voor de eerste keer is gevaccineerd ?. Ik vind het wel straf dat ze er niet meer last van gehad heeft, al vond ik vooral dat rotavirusvaccin vervelend. Haar darmpjes zijn er een hele tijd door van slag geweest. Ik heb het idee dat deze nu stilaan weer beter zijn. Ik denk toch dat het door dat vaccin was maar ze had er dus erg krampjes door gekregen en was ook wat geconstipeerd waardoor ze onlangs zelfs bijna 2 dagen geen stoelgang had gemaakt. Ze was duidelijk zoooo opgelucht toen het er allemaal op een gegeven moment uit kwam ?. De voorbije 2 dagen heeft ze toch al zeker elke dag een volle luier gehad dus hopelijk is het probleem nu opgelost. Ik las dat je 10/1 bij de kinderarts terecht kan. Hopelijk kan Louie dan goed geholpen worden! En zo leuk dat hij zijn handjes al ontdekt ?! Hier grijpt Nora tegenwoordig ook al best veel vast maar nog eerder onbewust denk ik. Ik kijk er al naar uit dat ze ook haar handjes begint te ontdekken!

@Bloem- 38 weken alweer! Spannend zeg zo die laatste weekjes. Je weet nooit wanneer de kleine zich aan gaat dienen. Succes nog heel eventjes!?

@Mateke fijn dat de bijwerkingen uiteindelijk meevielen bij de kleine!

@Niesss aaaah bijna verlof, zo onwijs fijn! En ik hoop met je mee dat de kleine iets eerder komt, zou toch wel lekker zijn hé haha!

@Steph-aniee ja ik voel haar al wel! Voornamelijk ’s avonds, maar ook vaker ’s morgens nu. En natuurlijk nog niet heel hard, maar geniet er zo van ?
Wat onwijs vervelend zeg die krampjes/reflux.. Hopelijk kunnen ze je bij de verwijzing wat hulp of tips bieden die voor de kleine Louie gaan helpen. 

Thanks voor alle tips omtrent de stoelgang. Die zakjes heb ik jaren gebruikt, maar misschien dat ik er toch weer eens aan moet.. Vezelrijk eten en genoeg drinken doe ik zeker, dus daar ligt het niet aan haha.

Vandaag met mijn moeder naar een groothandel geweest (heeft een eigen zaak) en toffe dingen voor de babykamer gescoord. De grote dingen zijn echt zo goed als af, en ook is het kamertje al voor een groot deel aangekleed ? Zo gezellig om in dat kamertje te rommelen.

Trouwens, hebben jullie een wiegje/co-sleeper & ledikant? En hoe doen jullie het met bekleding? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wij hebben een wiegje en ledikant. Voor het ledikant heb ik nu een hoeslaken, lakentje en dekentje. Voor het wiegje nog niets. Maar dan zie je soms ook weer dat men voor de kinderwagen aparte dekentjes etc koopt. Hoeveel hebben jullie van alles?

@xBo in haar ledikantje in haar kamertje hebben we momenteel enkel onderlakentjes liggen, nog geen dekentjes of dergelijke. In de cosleeper hetzelfde. We hebben voor in de wandelwagen ofzo 2 dekentjes, een dun en een warmer deken. Die dekentjes gebruiken we ook wel eens voor in haar bedje bij een dutje ipv een slaapzakje. We hebben 4 slaapzakjes in omloop, 3 lakentjes van het ledikantje en 3 lakentjes voor de cosleeper. Dan heb je een lakentje op het bed, 1 reserve en 1 dat meestal bij de was ligt ?.

@xbo louie slaapt hier nog in de co sleeper. In het begin deed ik braaf een lakentje strak instoppen met een deken maar louie slaapt al sinds week 3 op zijn buik en aangezien ze dan boven de dekens uitkruipen ben ik overgegaan op slaapzakken. Vind ik ook een stuk veiliger. Ik heb veelste veel van te voren geïnvesteerd in lakens en dekens. In de kinderwagen gebruik ik ook geen laken, enkel een deken. Ik vind die lakentjes echt gedoe haha. Ik had wel voor de bevalling voor elk bedje 2 lakens en 2 dekens want dat moest voor de kraamhulp maar maak er bijna geen gebruik van. Slaapzakjes zijn favourite hier zeker die van de hema want die zijn kleine maatjes en kon hij vrijwel direct al aan.
Hopelijk heb je hier iets aan?

Liefs!

Terug
Bovenaan