PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Mateke, lekker zo eens met z'n 2en weg hè, maar wel even wennen haha. Hebben wij ook al een x gedaan.
@Xbo, de 2 nachten daarna waren drama. Te hard geroepen hahaha. Afgelopen nacht kwam ze om de 4 uur. Dat was wel weer prima naar 2 slechte nachten. Maar ze doet het verder super goed hoor. 
@Justme, ik ben begonnen met 2,5mg dat deed niets, toen een paar maanden 5 mg en toen werkte dit opeens ook niet meer. Toen ben ik naar 7,5 mg gegaan en daarna over op hormonen spuiten met gemeenschap en daarna hormonen spuiten in combinatie met iui. Dit was de eerste ronde succesvol en ben ik zwanger geraakt. Mijn hele traject heeft 1,5 jaar geduurd. Ik kan alleen maar zeggen, geef de moed niet op! Er zijn nog genoeg mogelijkheden en 2,5 mg is hardstikke laag dus goed kans dat 5mg weer gewoon aan gaat slaan ?
Hier gaat alles goed verder, jammer dat wr weer in lockdown zitten in Nederland zo met ons verlof. Daar baal ik wel echt ontzettend van zeg!! ??

@Lara haha oeps, slaapt ze ondertussen weer wat langer door? Ik kan wel begrijpen dat je zo baalt van die lockdown. Vandaag worden bij ons in België ook weer extra maatregelen besproken. Ben benieuwd...
Vandaag is Nora 8 weken en heeft ze haar eerste vaccinaties gekregen. 2 prikken en een oraal vaccin. Zo zielig als ze dan moest huilen door die prikken! Ik begon al bijna zelf mee te huilen ?. Nu maar hopen dat ze er verder niet al te veel last meer van heeft. Ze is de rest van de dag al de hele tijd aan het slapen. Ik denk dat dat ook wel door die cocktail aan vaccins komt. Koorts heeft ze voorlopig nog niet. Verder was alles best goed in orde. Ze was weer flink bijgekomen en gegroeid. Wel geeft ze erg veel en vaak terug, reflux dus, en ik heb het idee dat ze daar stilaan ook wel last van ondervindt dus we zijn verder doorverwezen naar de kinderarts voor eventueel medicatie te kunnen krijgen hiervoor. Verder doet ze het prima! De eerste lachjes komen al vlot en ze slaapt ondertussen 6 uur aan een stuk 's nachts. Het is echt zo'n lieve rustige baby (behalve wanneer ze last heeft van reflux dan ?) ?
Hoe gaat het met de rest van de dames? En dan in het bijzonder de dames die de laatste loodjes nog aan het afleggen zijn ?? Ik ben zo benieuwd naar de volgende baby ?!

Hi meiden,

Ik loop weer eens achter de feiten aan?? heel weinig tijd om steeds op het forum te kijken en dan vergeet ik weer te reageren. Fijn om te zien dat iedereen hier een beetje zijn draai aan het vinden is met de kindjes maar ook met de zwangerschappen.

Louie is zaterdag alweer 10 weken oud waar blijft de tijd?! Ben mij er mentaal op aan het voorbereiden dat hij 12 januari alweer een wendag heeft op het kdv en vanaf 17 januari hele dagen gaat ik kan wel janken want dat betekend dat ik ook weer moet gaan werken! Bleh echt geen zin in nog.

Verder gaan ze het zwaar krijgen met louie op het kdv denk ik haha. Nog steeds gezeur met voeding en nu eindelijk een verwijzing voor de kinderarts gekregen. Ik hoop dat ze iets voor de kleine man kunnen betekenen want het is gewoon zo zielig. Na elke maaltijd volledig hysterisch omdat hij pijn heeft en slapen is ook een drama. Maar he we zetten gewoon door!

Hoe gaat het met jullie?!

Liefs❤️

Dank voor jullie reacties! Hoe vervelend dit proces ook is, het is toch fijn om te weten wat er allemaal mogelijk is… Na een paar off-dagen heb ik vandaag en ook morgen twee ontspannende momenten gepland voor mezelf. Ik wil los proberen te komen van die angst. En na contact vandaag met de poli heb ik gehoord dat ze toch willen ophogen naar 5mg! En dat kan dan mooi icm deze ronde waarin ze extra monitoren. Vind het wel spannend weer. Maar ook fijn dat ik niet gevoelsmatig weer een ronde ‘weggooi’. Misschien brengt 2022 ons geluk en mag ik hier aansluiten. ☺️ Hoe dan ook, dank voor jullie bemoedigende woorden en geniet van de feestdagen! ?

Hi Ladies!

Ik ben op 18 december bevallen van ons zoontje Flynn Jonas R. Hij woog bij zijn geboorte 3380 gram en was 49cm. De bevalling was bizar en snel. Het plan was het ziekenhuis met bad. Ik had vrijdagavond om 20.45 gebroken vliezen, om 23.00 maar 2cm ontsluiting en vervolgens ergens rond 2 uur snachts in een weeënstorm beland en om 3 uur bij de controle van verloskundige bleek volledige ontsluiting terwijl we nog thuis waren. We hebben een hoekbad en mochten daarom de bevalling thuis in bad doen. Een redelijke droombevalling, hoewel geen begeleiding bij het wegpuffen van de laatste centimeters ontsluiting de bevalling wel wat heftig heeft gemaakt. Hij is nu bijna een weekje oud en ik verwacht hem morgen of overmorgen terug op zijn geboortegewicht! Alles gaat dus helemaal goed! We hebben alleen wat pittige huilnachtjes achter de rug, maar inmiddels gaat het al 3 nachtjes redelijk.

Ik ga even terug mijn bubbel in.

@Stephanie oh pfoe lijkt me zo pittig voor jullie en zo zielig voor Louie! Hopelijk kan de kinderarts helpen.
@Femke Proficiat met de kleine Flynn ?! Fijn dat de bevalling is meegevallen en dat hij het goed doet. Geniet ervan, zeker nu met kerst ??!

@XxLara haha helaas.. Maar helaas kunnen we van een baby qua nachten ook niet teveel verwachten en is het zeldzaam als ze zo goed slapen!

@Mateke aah die vaccinaties, lijkt me inderdaad zo rot bij zo’n kleintje.. Maar het is voor het goede doel moeten we maar denken. Heeft ze er uiteindelijk veel last van gehad of valt het mee?

@Steph-aniee 10 weken alweer! Zo’n wendag lijkt me voor de moeder ook enorm lastig ? Geniet nog heel even van je laatste weekjes verlof voor het werken weer begint ?

@Femkeeee aaaah meid gefeliciteerd met jullie Flynn!? Wat een mooie naam ook! En wat een bizar snelle en vlotte bevalling zeg.. Geniet van deze periode en rustig aan!

Hier morgen 21 weken. Alles nog steeds prima, en het slapen blijft ruk. Wel merk ik sinds deze week dat het onderin mijn buik allemaal wat meer op spanning komt te staan, alsof ze daar continu ligt. Ohja, en mijn stoelgang gaat ook achteruit. Was altijd al een ding maar nu.. Jullie nog tips? ?

@Mateke inmiddels slaapt ze weer een stuk beter. Zo minimaal 4 maximaal 6 uur tussen haar voedingen dus niks te klagen ? hoe gaat het bij jullie?
@Stephanie hoe gaat het met jullie? Hopelijk heb je de verwijzing voor de kinderarts inmiddels. Wat erg dat hij na elke voeding zo hysterisch is en ook nog eens zo slecht slaapt. Arm ventje, en arme mama ook. Slaap heb je toch wel nodig om enigszins wat te kunnen functioneren.
@Femke, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Hopelijk ben je lekker volop aan het genieten?
@Xbo, slapen met een baby is inderdaad een stuk lastiger. Ze doet het eigenlijk fantastisch goed alleen soms zitten er weleens slechtere nachten tussen door bv krampjes ofzo. Maar ze gaat eigenlijk altijd na haar flesje weer lkkr slapen. Ik had vd apotheek van die zakjes met vezels. Kan je gewoon kopen zonder recept vd huisarts. 

Terug
Bovenaan