Reuma en zwangerschap

Mijn mannetje werkt 40 uur per week. Hij had voor mij de was al naar beneden gegooid en het meeste al naar de wasmachine gebracht, dus dat scheeld. En dalijk vraag ik hem ff om het bed op te maken.

Ik gebruikte de term kapot, omdat als ik een beetje doe mijn nek heel erg trekt en stekende pijn, mijn hoofdpijn heviger werd (steken bij mijn linker oog en achterin mijn hoofd bij mijn nek) verder de spieren in mijn benen die, tja hoe leg ik dat uit. Lastig. Het is dus een combi dingen zwaar voelen en op meerdere plekken stekende pijn. En nee ik gebruik geen medicatie omdat dat niet meer helpt bij mij, tenzij ik hele zware medicijnen slik, maar dat wil ik liever niet. En dan raak ik daar ook weer aan gewend. Ik neem nu alleen als het echt niet meer gaat.

Soms is het gewoon ff moeilijk. Dan denk ik: verdorie ik doe toch dingen in delen, verdeeld over de dag of dagen. Ik moet de dingen al doen als ik me een dag wat beter voel. Nu klinkt dit wel allemaal heel heftig en negatief. Want dan denken jullie natuurlijk van ohh hoe wil je dat dalijk doen met een kleine, dan krijg je het nog drukker en word het nog zwaarder voor je. Soms is het gewoon ff niet te verkroppen dat dingen ff niet zo gaan als ik ze graag zie. Normaal weet ik hier wel mijn weg in. Misschien omdat ik me de laatste dagen niet echt toppie voelde en begin vorige week ineens zo'n last had van mijn zieke heup dat het daarom ff moeilijk is. We gaan er gewoon voor!

Liefs Nathalie

nathalie ik heb net heel mijn verhaal in dat andere topic neergezet, ik heb ME/CVS en ook altijd pijn, hele lage weerstand, vitamineproblemen e.d. niet handig maar voor je kind kan je alles zeg ik je, hoe erg je dag ook is je gaat je bed uit en je doet het gewoon zonder na te denken dat is mij wel opgevallen ik denk dat mijn leven nu meer inhoud heeft als eerst zonder (ik deed minder en had meer klachten) en nu doe ik meer (je moet wel als mama zijnde, heb wel veel klachten maar het maakt niet zoveel uit je gaat minder egoistisch leven en doet het gewoon omdat je zoveel van je kindje houd...

FF uit een andere topic hier heen plakken hoor, hihih

Dit schreef imd

Ik heb ME (CVS-chronisch vermoeidheidsyndroom) heb altijd pijn (soort van spierpijn) en hele lage weerstand en verschillende vitaminetekorten (B12 kan mijn maag niet aanmaken / uit eten halen dus krijg ik via spuiten) en B11 (foliumzuur moet ik grotere aantallen slikken zeker als ik weer zwanger wil worden dus ben nu al bezig weer (5 mgr ipv de normalere 0,5 mgr) daarnaast heb ik nu weer iets met mijn eiwitten daar ga ik voor naah het ziekenhuis, hierdoor houd ik heel veel vocht vast. en das voornamelijk lastig.

De eerste periode in mijn zwangerschap ging het prima HEERLIJK zelfs, de twee periode kwam alles weer terug en op het eind vond ik het wel heel erg zwaar (vooral omdat ik een hele grote buik had, heel veel vocht vasthield en depresief begon te raken (ik slik anti depresiva tegen de moeheid dan heb je soms net effe dat pufje om toch je bed uit te komen als je niet "kan" ) hierdoor moest ik ook in het ziekenhuis bevallen en 3 dagen blijven (was vooral voor mijn zoon)

MAAR alles was het helemaal waard hoor, we willen graag een tweede ga straks ontpillen maar nog wel even veilig doen totdat alles weer (zo'n beetje hihi)   gezond is..

Hhahah ik had je tekst hier al ff heen geplakt imd dan kan de rest het ook ff lezen.
Ja ik denk dat voor ons een kleine gewoon een hele verrijking is. En dan ga je ook meer naar buiten, omdat voor de kleine ook frisse lucht goed is, dus tja dan doe je meer dingen denk ik. We moeten dan wel op onze grenzen letten, maar okay. Voor een kleine heb ik heel veel over hoor.

Mijn paps komt binnen!

Vlinder379 heeft ook me, hehe eindelijk terug gevonden. Had haar vanmiddag al gezegd van anders kom je gezellig hier kletsen. Ze heeft ook al een kleine. Mijn vriend en ik zitten in ronde 3 voor ons 1e kindje!

Ik heb vanmiddag ff geslapen. Was zo ontzettend moe.
Toen ik wakker werd voelde ik me eigenlijk nog meer brak dan toen ik ging rusten
Vanavond nog ff naar buiten gegaan, ff naar de winkel en frisse lucht halen.
Dat heeft me wel goed gedaan. Zit nu lekker op de bank.

Vanmorgen hydrotherapie gehad, en vanmiddag naar chiropractie geweest.

Morgen naar revalidatietherapie en daarna fysio. Ff eten en dan werken, dus druk dagje!

Hoe gaat het met jullie? Fijn om te horen dat het met jou goed gaat Bloemetje

Terug
Bovenaan