Spelletje

Hé, moet jij niet in de tuin werken ??

Ja, wij vieren Sinterklaas, maar zonder lootjes. We doen het puur voor de kinderen. Ik heb er dit jaar weinig zin in mijn mijn dikke buik, maar ik wil het mijn zoontje niet onthouden, dus we doen het. Gewoon op 5 december, vroeg in de avond. We maken het niet lang, maar dat hoeft voor de kids ook niet.

Hoe lossen jullie het dalijk op met de boodschappen ? Laten bezorgen of is er iemand die het voor je haalt ?

Bedoel je in de kraamweek? Hmm, ik denk dat het sowieso de eerste weken gewoon mijn man is die even boodschappen doet na zijn werk. Wij doen normaal ook maar 1 keer inde week boodschappen, dus dat moet goed komen.

Heeft de naam van je toekomstige kindje een speciale betekenis?

de naam heeft geen bijzondere betekenis, behalve als ze op eerste kerstdag wordt geboren, dan krijgt ze een naam erbij...

Wat doe je als in je kraamtijd onverwacht bezoek op de stoep staat terwijl je eigenlijk lekker wil gaan slapen/rusten?

Dat is een hele lastige.... .ken mezelf goed genoeg.... ik denk dat ik de slaap later inhaal... maar de kleine breng ik wel naar boven. Dit hangt natuurlijk ook wel van het soort bezoek af. Ga er van uit dat iedereen netjes aangeeft wanneer die komt (behalve mijn moeder en dat is ook niet erg), dit ging met de eerste ook prima.

Ben er geen ster in om mijn eigen wensen dan door te zetten, wel voor de  kids, maar mijzelf is een stuk moeilijker.

Nemen jullie ook dingen over van de opvoeding die jullie gekregen hebben?

Ik denk dat iedereen dat doet. Niet alleen delen van je eigen opvoeding van je ouders, maar ook wat je om je heen ziet. Tenminste vaak hoor ik mezelf zeggen of denken: "Oh zo gaan wij dat dus later echt niet doen he?"
Ik denk dat mijn man en ik voor het grootste gedeelte toch echt wel op 1 lijn zitten, dus we denken over dingen hetzelfde...ik denk dat dat erg belangrijk is.

Gaan jullie foto's maken bij het aangeven van jullie kindje?

Nee wij hebben geen foto's gemaakt van de aangifte van Lisa!! Moesten haar helaas ook in Tilburg aangeven omdat ze in het ziekenhuis is geboren daar! Jammer want Mark en Ik zijn echt Waalwijkers en ons meisje niet dus................maar verder hebben we al een paar honderd foto's hoor!

Nieuwe vraag mmmm even denken hoor haha

Willen jullie je kindje laten dopen?

Hier wel katholiek opgevoed maar doen er niets meer mee maar willen haar wel laten dopen vandaar mijn vraag.............

liefs Daantje

Nee, we zijn beide niet gelovig opgevoed en laten ons kindje niet dopen.

Merkkleding of wat goedkopere kleding (bv hema, prenatal, bentex)  voor de kleine....

Zie nu  namelijk regelmatig kindjes in merkkleding lopen die vervolgens  niet (buiten)  mogen spelen of knutselen, omdat de kleding dan stuk gaat.  

Oh ja dat zie ik heel veel op mijn werk op het kdv. Vind ik echt heel erg. Ik ga voor de wa goedkopere kleding. niet omdat ik merkkleding niet leuk vind, maar omdat ik het niet nodig vind. Heb ik zelf ook niet en de kleertjes van de HEMA bijvoorbeeld zijn juist hartstikke leuk!!

Houd/hield je een 9 maanden dagboek bij?

Terug
Bovenaan