Starten met Clomid

Hallo! Ik heb ook clomid gebruikt. De 1e 2 keer was ik er best ziek van. Buikpijn, opgeblazen gevoel en niet lekker enzo. Bij de 3e keer had ik zo goed als geen bijwerkingen meer, misschien dat je lichaam dr aan went ofzo? En toen was ik ineens zwanger!!
 
Gefeliciteerd Lieke! Wat fijn dat het bij jou gelukt is. Hier net mijn eerste pilletje genomen. Dus ben heel benieuwd..

Danielle hoe voel jij je, weer een dag voorbij zonder menstruatie gelukkig. Wat vervelend dat jij van de provera niet ongesteld werd. Dat is ongeveer het zelfde als primolut wat ik had gekregen toch?

Maar gelukkig heeft het goed uitgepakt en is het nu afwachten!
 
Ja inderdaad weer een dag voorbij zonder menstruatie. Wordt iedere dag spannender. Iedere dag wordt de kans groter op een zwangerschap.  Maar misschien de kans ook groter op teleurstelling als ik dan toch weer ga vloeien.

Misschien heb ik me doordat er geen reactie is geweest op die provera ook wel rotter gevoeld tijdens de clomid kuur. Ja provera is ook een middel met progresteron die een menstruatie moet opwekken. Deed alleen niets bij mij.

Liefs

 
Nee gek is dat he! Ieder lichaam reageert er toch weer anders op. Maar het was dus niet noodzakelijk om ongesteld te worden om te mogen starten? Ik dacht dat je eerst ongesteld moest worden en dan mag pas starten.

Ja snap dat de kans op een teleurstelling dan ook groter word. Is ook goed van je dat je hebt besloten om later te testen. Want stel je test te vroeg dan is er natuurlijk ook nog geen positieve test.

Maar hoe kan het dat jou cyclus dan zo kort is en dat je toch pcos hebt? Heb je dan in die korte cyclus geen eisprong?
 
Ze hebben inderdaad wel liever dat er eerst een menstruatie is voordat je begint met de clomid. Maar omdat er na die twee kuren niets gebeurde mocht ik "blind" starten met de clomid.

Ik heb geen pcos.  Maar had altijd een super korte cyclus van  21 dagen. En na mijn curettage van de zomer was m'n cyclus zo veranderd en bleek ik geen eisprong meer te hebben. Dus moest starten met de clomid.

Er is eerst twee maanden gekeken naar m'n cyclus. Ik moest op cd 4 bloed prikken en dat leek meer op de hormoonhuishouding van halverwege de cyclus alleen het progesteron bleef laag dus geen eisprong. Maar wel voldoende eitjes bij de echo.

 
Ow sorry! Je hebt inderdaad ook helemaal niet gezegd dat je dat had, maar was er een beetje van uitgegaan omdat je Clomid daar bijna altijd voor gebruikt word.

Maar wat jij hebt is natuurlijk ook vervelend! Hopelijk ben je de eerste ronde gelijk zwanger en blijkt Clomid een wondermiddel haha.
 
Hoef je toch geen sorry voor te zeggen.  Wij hebben  wel even met geknepen billen gezeten dat we te horen zouden krijgen dat ik bijvoorbeeld vervroegd in de overgang zou zijn of zo iets. Dus een enorme opluchting dat de clomid goed z'n werk heeft gedaan.  Clomid is natuurlijk een middel wat de eisprong opwekt dus voor meerdere aandoeningen te gebruiken hihi.

Je verhaal sprak me aan omdat ookal heb ik geen pcos we slikken het allebei voor hetzelfde doel. Een eisprong. Zodat we zwanger kunnen raken
 
Terug
Bovenaan