Uitgerekend begin november

Ik heb alleen een raar gevoel in de buik. Beetje misselijk. Ik eet dan wat fruit. En dan gaat het wel weer wat beter. Ik eet wel meer brood als normaal. En mijn borsten zijn ook al best wat gegroeid. Gelukkig had ik nog bh's liggen van de vorige zwangerschap.
Ook heb ik het idee dag iedereen het aan mij kan zien. Ik vind dat mijn buik al zo opgezwollen is. En vandaag behoorlijke steken in mijn buik. Heb een drukke dag gehad. Ik had niet verwacht dat ik daar nu al last van kon hebben.

@willow85 pijn in de onderrug heb ik ook veel last van, soms ook een behoorlijke druk alsof alles bijeen geduwd wordt.

Ik heb verder sinds vandaag ook voor onderin de buik aan de zijkanten beetje spierpijn gevoel. En smaak is al zeer veranderd hier.

Ik neem een kleine kommetje vla in de ochtend, zodat ik wel wat 'gegeten' heb maar hij smaakt nu al niet meer haha

Wat lees ik allemaal al een verschillende klachten. Ik heb nagenoeg nergens "last" van, maar merk ook nog niet veel anders. Borsten nog niet groter en niet gevoeliger, smaak nog hetzelfde, niet misselijk, geen rugpijn. Begin er haast over te twijfelen of het wel goed is, maar je leest ook zo vaak dat het pas later de klachten komen...dus probeer me er maar niet te druk over te maken. Voel alleen wat kleine steekjes in de buik, en beetje het gevoel ongesteld te moeten worden nog steeds. Zit enorm na te denken over komende weken. Zaterdag verjaardag (ik wou rijden maar krijg het niet voor elkaar door andere zwangere vriendin), weekendje weg binnenkort met vriendinnen, nog een verjaardag..nou ben ik geen stevige drinker, maar een wijntje op een verjaardag als ik niet hoef te rijden is wel normaal voor mij. Maar vaak krijg ik uberhaubt al opmerkingen of het niet eens tijd is voor kinderen, dat ik bang ben dat als ik niet drink dat ze er gelijk wat van gaan denken. Hoop dat het me makkelijk afgaat om verborgen te houden. Herkennen jullie dit ook, of hebben jullie goeie nieuwe ideeën naast niet fit, antibiotica en gestopt met drinken voor de gezondheid e.d.? Zou overigens fijn zijn als we het de familie met Pasen inderdaad al kunnen vertellen als we het eerste bezoekje aan de VK hebben gehad. Mijn vriend heeft het liever niet. Maar hij hoeft natuurlijk niet zo vaak de schijn op te houden als mij :) en ik vind het wel fijn mocht het nog mis gaan dat zij hier in ook kunnen ondersteunen. We laten het van de situaties afhangen hebben we maar besloten. Wel leuk om het op een bepaalde manier te vertellen natuurlijk met een kleinigheidje als foto, paasei met briefje, opa en oma boekje oid. Nou, geloof dat ik wel weer genoeg heb getypt! (Vind het leuk om het allemaal even kwijt te kunnen) Ben benieuwd naar jullie reacties. Leuk ook om van jullie alles te lezen en te vergelijken. Groetjes

@dw1987

Dat klopt, de meeste klachten en kwaaltjes komen na 6 weken omdat dan het hormoon een een zeer snel tempo verdubbeld. En als je al veel klachten hebt wordt meestal vanaf week 6 meer en meer... dus ik ben benieuwd ben nu 5 weken. Hier het zelfde probleem, over 2 weken houdt me vriend zn verjaardag en normaal drink ik toch wel wat mee, en we hebben 1 week daarna pas de echo. En willen het de familie die het nog niet weet daarna inlichten. En misschien de rest van vrienden en kennissen maar dat licht een beetje aan me vriend. Mijn ouders weten het wel ik kan namelijk niks lang verborgen houden voor mn moeder :)

Vindt die 3 weken toch wel lang duren...
Ik ben zooo benieuwd na de eerste echo, is voor mij de eerste die.
2 jaar terug van mn ex een miskraam gehad met 4.3 weken door e pil heen.
En vorig maand een mislukte inestelling (te vroeg getest :$)
Beide keren zeer lichte testen, deze ronde had ik een knaltest!
Dus heb goede hoop ;) voelt ook goed.

Gr

Oh kijk, bedankt @miracle123 ! Heb veel gelezen maar juist net dat zinnetje niet dus fijn om te weten dat het redelijk normaal is dat ik nog niet zo heel veel voel. Die 3 weken wachten duurt inderdaad best lang. Deze week ook al..heb het idee dat ik al weken weet dat ik zwanger ben;) maar nog geen week geleden de test gedaan. Wat vervelend dat je de ervaring met een miskraam hebt moeten mee maken. Hopen dat het nu allemaal goed blijft gaan!! Succes met de verjaardag alvast, zeker een thuisverjaardag is vast moeilijk! Hebben wij gelukkig net 2 week geleden gehad, maar heb toen dus nog wel gedronken. Ik kan me normaal me ook moeilijk stil houden. Mijn moeder (en stiefvader) weten wel dat we bezig zijn. Mijn vader en zijn vriendin nog niet.. Als ik dan nu bij ze ben dan heb ik toch het idee dat ik niet eerlijk ben (al vragen ze er niet na)! Maar ondertussen lach ik in mezelf omdat het een leuk geheimpje is. Kan niet wachten tot ik ze eindelijk mag vertellen dat ze opa en oma worden! En dan mijn broertje..hij werkt de hele dag tegen over me op kantoor. Moet oppassen met wat ik af en toe op mijn pc open e.d. :)

@dw1987
Hier heb ik bijvoorbeeld nog een website die aangeeft dat het nog kan komen ;) http://www.ikbenzwanger.com/weken-zwanger.php
En heb vaker gehoord dat en gelezen dat het hormoon vanaf 6 weken enorm snel verdubbeld, vandaar je ook pas mee kunt doen met moeders voor moeders vanaf je 6de week.
Ja hoop t ook! Maar t voelt wel goed, ondanks ik bij elke pijntje meteen op internet ga zoeken haha. Test was zeer duidelijk en heb afgelopen dinsdag zelfs nog een digitale gedaan, om te kijken of ik kwa telling goed zat en was precies hetzelfde :D
ik heb de kwaaltjes vooral met vlagen komt opzetten en dan gaat t weer, behalve t misselijk dat blijft in de ochtend toch wel ff hangen.
ik heb er ook uren bij zitten dat ik ff 'rust' heb zo gezegd. En verjaardag ik ben benieuwd hoe dat zal verlopen hihi, komen toch een hoop mensen. Ja dat klopt continue opletten op wat je zegt etc. Maar hoop dat die weekjes zoo om zijn haha

Hoi, zo weekend rustig doorgekomen. Schoonmoeder kwam poetsen dus alle moeders voor moeders flessen goed verstopt, haha.
Vandaag eerste buikfoto gemaakt, is nog niks te zien, maar dan hebben we een start foto. Mijn man wil een soort dagboekje maken, echt leuk, hij is zo enthousiast.
We gaan het ook tijdens Pasen aan de ouders, broers en zussen vertellen. Ben erg benieuwd naar de reacties.
Hebben jullie al een verloskundige benaderd voor de eerste afspraak of nog niet?

Xx

Verassend om te lezen waar wij als vrouwen allemaal last van kunnen hebben....
Ik ben nu 6 weken zwanger en dus uitgerekend in november. 1 april eerste echo... Duurt me veel te lang haha...
Klachten heb ik zeker, de eerste weken was ik ontzettend moe, dat gaat nu steeds beter. Me borsten zijn groter geworden, geen twijfel over mogelijk... En buikkrampen, onder in de buik. Met name als ik net 2/3 uurtjes op bed lig. Dan moet ik ook naar de toilet... Heb ook vaker ontlasting sinds ik zwanger ben. Paar keer op een dag... Vorige week een keer enigzins in paniek de VK gebeld. Was op het werk en had ontzettend veel kramp. Maar heb geen bloedverlies dus dat is goed. Het zal waarschijnlijk groei/bandenpijn zijn... Maar toch bezorgd. Herkend iemand dit??

Terug
Bovenaan