Uitgerekend begin november

Ik heb ook 1 april de 1ste echo! Ik vindt het ook lang duren. :) Ben vandaag 5.3 weken.
Ik heb ook ontzettend last van mn darmen. Krampjes en steekjes door me hele buik en onderrug. En indd ook veeel meer ontlasting, soms moeizaam dan weer niet. En sinds gister na elke x dat ik wat eet mn maag die vervelend is haha. Heb ook veel last van boertjes en lucht in me buik/darmen. Af en toe ook lichte "bandenpijn" of je t al zo mag noemen geen idee, maar volgens mij wordt dat daar gewoon onder gezet. Ik heb ook al een grotere bh moeten kopen. En begin nu langzaam te merken dat me buik meer opgezet is, broeken en leggings die normaal halverwege me buik kwamen zakken nu af of halen het niet.

En moe, moe, moe... vooral tussen 2 en 4 uur krijg ik een behoorlijk dip. Dat ik vaak ff in slaap val.

Hoe komen we de weken door miracle123? Haha!! Aftellen!!!!
De VK vertelde dus aan de telefoon dat het bandenpijn was. Ik vond/vind het wat vroeg, maar goed wat weet ik er nou van, dit is mijn eerste zwangerschap en die beantwoording was goed voor mijn gemoedstoestand! De krampen zijn soms best heftig. Maar vertel mezelf dat ik me niet moet aanstellen, staat me tenslotte nog veel meer te verwachten..
Mn vriend ligt soms in een deuk... Dan ik bezorgd, volgend moment vrolijk van oor tot oor, ander moment rollen de tranen over mijn wangen.. Hormonen!!
Mn vriend wil het graag aan zn moeder vertellen. Hij/wij hebben een goede band met haar en komen veel over elkaars vloer. Als wij niks zeggen, dan merkt zij het tzt wel en we willen het toch graag zelf zeggen.... Mocht het toch mis gaan, dan kunnen we wel wat steun gebruiken..

Haha jaa precies!
Ik ben de dagen indd aant aftellen! :)
Jaa dat van die "moodswings" herken maar al te goed!! Wordt er af en toe niet goed van haha. Ja indd, wij hebben t mn ouders wel al verteld om min of meer dezelfde reden als bij jou. Hij wil t voor zijn vader nog ff stil houden tot de echo. Zodat die wat meer zekerheid heeft en kan die t ook beter laten zien:)
Ja de bandenpijn, lees ik overal her en der na mijn idee is t ook erg vroeg maar denk dat dit komt door de hormonen, darmen, en langzaam verplaatsen van de baarmoeder. Maar kan nog niet komen door t gewicht van de kleine hihi :) maar het is af en toe wel ff schrikken en vervelend maar zodra het vrijwel weer meteen verdwijnt bedenk k me weer ohja dat hoort erbij...

@gebruiker907377 ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Weet je al wanneer je het aan je vriends moeder gaat vertellen? En succes met je hormonen! :)
@miracle123 ook succes! Hoe hebben je ouders gereageerd?? Heb je het nog op een speciale manier verteld?
Hier nog steeds weinig klachten, behalve dat ik vaak naar het toilet moet en dat merk ik vaak als ik de hele nacht al geslapen heb, normaal red ik het wel tot ik er uit moet, maar als mijn vriend er uit gaat moet ik nu ook. En 's avonds ga ik vaak al een x extra. Vandaag overigens precies 6 week!! Heb trouwens wel het idee dat ik iets meer moe wordt 's avonds, maar of dat echt door de zwangerschap komt, ik vraag het me af, zo erg is het nou ook weer niet. We zullen zien of de klachten nog gaan komen! Eerste verjaardag overleeft trouwens! Van een vriendin die net verteld heeft dat ze zwanger is, dus er werd ook nog even uitvoerig besproken over dat ze de laatste keer bij ons was, ze het moeilijk vond haar mond te houden...en daar zit je dan naast..precies hetzelfde te doen als zij, met een smoes dat je niet fit bent. Terwijl zij nog mazzel had dat ze altijd moet rijden gezien ze verder weg woont..;)

@dw1987: we gaan vanavond naar mn schoonmoeder en als het moment goed is, vertellen we het haar. Ben erg benieuwd hoe ze reageerd.
Ik voel me vandaag trouwens best goed. Half uurtje geslapen vanmiddag en nauwlijks krampen. Probeer niet te veel te eten en de porties wat kleiner. Helpt tot nu toe of het valt gewoon net samen haha!

@dw1987 dankje me moeder was helemaal van slag van blijdschap. Ze wist namelijk dat ik dat al een tijdje wou maar waren eigenlijk pas 3 maanden bezig. En me vader vond het ook leul, maar hij is niet zoo sentimenteel haha.

Ik had vandaag t idee alsof ik plots 1 week verder ben, 'ochtend' misselijkheid heeft een hoger stadium bereikt... vanmorgen kreeg k niks binnen tot 1 uur s middags zakte t pas.
En bovenop alle hormonen die door me lichaam vliegen ook nog ongelukje gehad. Stukje vinger afgesneden met een rasp/fijnschiller
daar helemaal door van slag... gelukkig valt het nog mee en heeft niet lang of veel gebloed. Maar ziet er niet uit haha

Nu ben ik van mezelf best wel lomp, maar merk dat ik laatste tijd beetje afwezig ben. Niet handig met koken blijkt wel haha.

En vanmorgen had een mooie droom over de kleine, zoo apart hihi :)
Ben vandaag 5.4 weken zwanger ofja over paar uurtjes 5.5 hihi ook daarmee druk aan t aftellen tot de echo!! :D

Aah wat leuk die enthousiaste reactie miracle. Ben ook super benieuwd naar de reacties maar wachten nog tot Pasen. Nu 6 weken en 3 dagen.

Merk ook dat ik meer afwezig ben en sneller emotioneel.
Ik heb gister het 9 maanden dagboek van Pauline oud binnen gekregen, echt een aanrader!
Kun je alles per week bij houden, staan hele gerichte vragen in per week maar ook ruimte om zelf te schrijven. Ook foto's in te plakken, echt heel leuk.

X

Terug
Bovenaan