uitgerekend eerst week Augustus 2018

Heyhey ik ben ook nieuw!
gefeliciteerd iedereen!
ik heb bijna hetzelfde als jou Ashna, mijn laatste menstruatie was 1 dagje later 23 oktober. Waarschijnlijk eind juli/begin augustus uitgerekend.
ik weet sinds afgelopen donderdag dat ik zwanger ben en voor mij ook de eerste keer! Super spannend maar ook een beetje onzeker..
Dinsdag de eerste afspraak :)

Heeyy

Ja ergste is dat ik het niet zozeer precies weet hoor.. moest ff me naam veranderen dat ging mis zo de hele mik haha

jaa gaat echt van alles door je heen.. ga je ook eerst bij de huisarts of verloskundige?

Ik ben toen ik positief getest had meteen naar de huisarts gegaan en zij heeft me toen doorverwezen naar de verloskundige. Die heb ik daarna gebeld en meteen een afspraak gemaakt voor komende dinsdag.
Alleen dan ben ik dus 7 weken en ik lees dus overal dat ze normaal later de eerste echo doen en eigenlijk alleen bij 7 weken al als er een goede reden voor is.. dus ik ben nou een beetje in de war waarom zo snel al. Ze zei ook dat als er niks te zien is via de buik ze inwendig gaan kijken, dus waarom dan niet gewoon nog een weekje wachten?
maar ik zal er vast dinsdag meer uitleg over krijgen.
Maar volgens mij zijn wij even ver toch Adee? Dus dan heb jij ook al een echo met 7 weken?

Nog meer nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd!!
is t misschien een idee om een fb-groep op te zetten? Dat houdt t wat overzichtelijker. 

Mama’s to be die mee willen?

Voor mij is een groep op Facebook pas interessant vanaf 12/13 weken, dan pas willen we het aan vrienden bekend maken.
voor die tijd vind ik de anonimiteit van dit forum wel prettig. 

Vier dagen bloedverlies gehad (dinsdag t/m vrijdag). De verloskundige zei woensdag over de telefoon dat het een miskraam was maar ik vertrouwde het niet. Dus afgelopen zaterdag voor eigen kosten naar een echopraktijk gegaan en ja hoor, dooierzak, vruchtje EN hartactie gezien! 
Het is dus geen miskraam! (Of het was een tweeling). Ik meld me dus weer aan :)

Ps. Overigens is het zo bizar hoe je wordt gehandeld met een miskraam die natuurlijk niet alleen fysiek een aanslag is maar ook psychologisch: een verloskundige die snel over de telefoon het constateert, je niet wil zien en het gesprek snel afrond met de boodschap om ibuprofen te nemen tegen de koorts en hopelijk dat ik snel weer zwanger wordt. Huisarts was die week gesloten. Mn baas die ik vertel waarom ik ziek in huis zit, reageerde met de boodschap dat het jammer was maar dat het leven doorgaat ... Nog even duidelijk aan hem uitgelegd dat ik niet net als mn vorige miskraam op kantoor ga zitten en om het kwartier maandverband ga wisselen.
Dus je zit moederziel alleen thuis met allerlei spookideeen: mola, buitenbaarmoederlijke zwangerschap etc. Blij dat wij de middelen hebben om zonder twijfel voor eigen kosten toch een echo te regelen. Ik zal zo wel eerst mijn huisarts bellen (die hopelijk weer terug is) en vragen om advies. Gisteren had ik namelijk weer bloedverlies 

Terug
Bovenaan