Uitgerekend eind juli 2019

Ik heb het echt al zooo veel mensen verteld . Ik kan dit echt niet voor me houden. Ik vind die grens van 12 weken ook een beetje stom. Het kan fout gaan. In het begin grotere kans dan later, maar ik zit er niet mee als mensen weten dat ik misschien op een gegeven moment niet meer zwanger ben. Ik ben ook een heel open persoon en ik wil dit gewoon kunnen delen met mensen.
Ik denk ook dat het komt omdat iedereen het zo laat pas verteld dat niemand zich realiseert dat een miskraam zo vaak voorkomt (voordat je zelf begint met zwanger worden natuurlijk). Of dat het zwanger worden niet altijd zo makkelijk gaat. Ik ben groot voorstander van dat hier meer openheid over is, zodat dit beter door de wereld wordt begrepen.
En ik ben gewoon zwanger totdat het tegendeel bewezen is. Ik wil daarvan kunnen genieten. Dat kan ik niet als ik er constant in gesprekken omheen moet draaien. Of wekenlang niet kan vertellen wat mij het meeste bezig houdt. 

@dwaallichtje wij hebben het de vorige keer idd ook al vrij vlot aan familie en goede vrienden verteld.. het was ook fijn om zo veel steun te hebben toen ik een miskraam kreeg. en toen hoorde ik ook pas meer verhalen van bekenden die een miskraam hebben gehad.
wij zijn van plan om het dit weekend aan familie te vertellen dus dat is wel spannend en leuk!

Nou dames ik moet heel eerlijk zeggen dat de symptomen langzaam beginnen door te schemeren. Ik ben totaal geen huilebalk maar ben nu al twee keer in huilen uitgebarsten om iets wat me vriend zei. Die zag dat totaal niet aankomen en voelde zich daarna heel erg schuldig terwijl het echt om niks ging! Toen besefte ik okee ik ben echt zwanger en de emoties vliegen in het rond. Dus @ Anneke @ paxxx ik kan niet meer zeggen dat ik nergens last van heb! 
@ Anneke geen worst case scenarios opzoeken deed ik ook voor de bevalling en uiteindelijk heb ik mezelf alleen maar aangemaakt ;hoe voelen weeën, wat er fout kan gaan tijdens een bevalling etc etc
@ paxxx ik ben zo benieuwd voor je! Hoop dat je een mooie echo hebt! Ik heb 31 december mijn eerste echo zo Spannend!!! Als t goed is ben ik dan 10 weken. Weet je al hoe jullie het gaan vertellen?
@ dwaallichtje na ik heb jullie nu haha dus voor mij al genoeg druk van de ketel. Ik wacht liever wel tot na de eerste echo maar ook gewoon omdat ik t leuk vind om een fotootje alvast mee te kunnen nemen. Maar als ik jullie niet had, had ik t zeker wel minstens aan 1 iemand verklapt dat zeker :)

Ik mag me ook melden hier. Vandaag een positieve test. Ik denk dat ik 29 juli ongeveer uitgerekend ben. We hebben al een dochter van 16 maanden (uitgerekende datum was toen 29 juli ook). 
Alleen mijn man en ik weten het nog. Zo spannend weer. Het moet nog een beetje binnenkomen. Fijn om het hier even te kunnen delen. 

Gefeliciteerd nieuw komers:) 

Brandnewmummy: ohjeej die hormonen he, bij mij nog niet veel veranderd weinig symptomen.. hoeveel weken ben jij nu? 
En inderdaad beter maar stoppen met allerlei rampsenarios te bedenken en gewoon lekker proberen  te genieten zo lang het goed gaat en klachten uitblijven :) 
Vind het ook wel Fijn om even de eerste weken alleen aan het idee te wennen dat we papa en mama worden.. maar ik begrijp het punt van dwaallichtje wel.. 

Mag ik mij hier ook melden?
Gisterenavond een test gedaan en zwanger van ons 3e kindje. Uitgerekend op 26 of 28 juli, mijn cyclus wisselde wat. Aangezien we verhuisd zijn moet ik opzoek naar een nieuwe verloskundige, dta ga ik zo doen. Pas na de eerste echo willen wij familie en vrienden in lichten maar ik merk toch wel heel erg de behoefte om er al lekker over te kletsen. 
Hoewel, of misschien wel doordat wij al twee gezonde kinderen hebben en de zwangerschappen en bevallingen redelijk soepel verliepen ben ik nu best onzeker of alles wel goed gaat komen..  Beetje het gevoel dat het een derde x toch niet weer zo goed kan gaan.... 

Gefeliciteerd!! 
Lekker opzoek gaan naar een verloskundige! 
Je bent al twee keer eerder zwanger geweest dus het komt vast wel goed! 
Probeer er lekker van te genieten

Terug
Bovenaan