Uitgerekend in December 2016!

<p style="text-align: left;">Gefeliciteerd dames!! Ik ben ook uitgerekend in december, 3 dec. Het is m'n eerste zwangerschap. Het intake gesprek en de eerste echo staan gepland op 25 april. We kunnen niet wachten!!</p>
<p style="text-align: left;">Wie heeft er nog meer last van wakker liggen 's nachts? Ik kan gewoon niet slapen, ben om t uur wakker en lig gewoon onrustig.</p>

Hallo dames,

Ik sluit me graag aan bij jullie, na drie positieve zwangerschapstesten :) Het is super onwerkelijk, omdat het bij ons in 1x raak is. Eerlijk gezegd zijn we er zelfs een beetje door overdonderd, omdat je zo vaak verhalen hoort dat het jaren kan duren. Wij hadden er eigenlijk helemaal geen rekening mee gehouden dat het in 1x raak kan zijn. Maar blijkbaar wel dus :)

Ach, we hebben nog ruim de tijd om er aan te wennen en het is ook wel super leuk en bijzonder! Omdat ik na het stoppen van mijn anticonceptie maar 1 'normale' cyclus heb gehad, weet ik niet zo goed hoe lang mijn cyclus duurt. Maar afgaande op het gemiddelde van 28 dagen, ben ik op 13 december uitgerekend.

Ik heb normaal al veel last van brandend maagzuur, dat is nu weer flink aan het opspelen. Bel daarom vanmiddag de huisarts, of ik gewoon de Gaviscon of Omeprazol door kan blijven gebruiken. Verder heb ik regelmatig krampen, dan lijkt het net of ik ongesteld ga worden. Word daar heel zenuwachtig van! Maar het zal er wel bij horen :)

Leuk om zo samen ervaringen uit te wisselen!

@Wendy; ik herken het hoor, die 'stress' waar je het over hebt. Het helpt me te beseffen dat ik er toch niks aan kan doen, dus probeer gewoon normaal door te leven (hoewel dat lastig is als er continu ZWANGER ZWANGER ZWANGER door je hoofd schiet). Daarnaast ben ik christen, dus elke keer als ik me zorgen maak, bid ik er voor. Misschien helpt het je om met een vriendin af te spreken dat als je je zorgen maakt, je even een appje stuurt oid?

@gogotine; ik ben überhaupt geen fantastische slaper, maar de afgelopen nachten was ik midden in de nacht klaar wakker omdat ik weer bijna mocht gaan testen ;-) Soms als ik slecht slaap, gaat mijn man (of ik) in de logeerkamer liggen. Misschien helpt dat jou ook? En anders zo veel mogelijk overdag proberen even een powernapje te doen :)

Hoi, hier ook tweede keer zwanger. Helemaal happy!!!! Heeft een van jullie zich aangemeld voor Moeders voor moeders? De eerste keer was ik te laat, maar dit keer kan ik wel meedoen. Moet wel steeds erbij nadenken om niet "gewoon" te plassen, maar alles te gieten in die blauwe bekers hahahaha.

Eerste afspraak vk is 20 april, en echo is met 10 weken. Maar ik zie dat de meesten al eerder voor een echo gaan. Bij de eerste was het ook bij 10 weken, of is het beter om al eerder een echo te laten doen?

Oh ja en 3 december uitgerekend :)

Gefeliciteerd Emma! Geen idee of het beter is om het eerder te laten doen. Bij ons kon de intake en de echo (termijn) in één afspraak dus leek mij wel zo handig en uiteraard heel leuk! We kunnen niet wachten.

@Lien: dank voor je reactie! Ik slaap normaal als een roosje maar goed er  gebeurt natuurlijk van alles in het lijf. Vanmorgen ook echt voor het eerst beroerd gevoeld. Die krampjes ken ik wel, maar zolang er geen bloed komt is het goed toch? Het blijft gewoon spannend.

@Wendy: ik wilde nog even zeggen dat ik dat gevoel ook echt heel goed ken. Het ene moment voel je je super zeker en super blij en daarna  angstig! We moeten er gewoon van genieten :)

@Lien123 & @Gogotine: Jullie hebben allebei helemaal gelijk. Ik moet het ook gewoon van me afzetten en genieten van de zwangerschap. Denk dat het ook wel komt omdat het de eerste keer is en alles nog zo nieuw is voor me. En het bidden als je je zorgen maakt herken ik ook wel en ik moet toegeven dat ook dat wel voor wat rust zorgt.

Haha ik merk wel echt dat mijn 'dag/nacht-ritme' aan het verschuiven is. 's avonds als ik in bed lig kan ik nergens anders aan denken en kom ik niet in slaap. Dan ga ik maar wat zwangerschapsboeken lezen. Merk de laatste week wel dat het steeds later wordt :p

Hebben jullie trouwens al last van misselijkheid o.i.d.? Ik heb nog niks gemerkt en hoop stilletjes dat ik één van de gelukkigen ben die hier geen last van heeft. Maar ik zit ook nog maar aan het einde van de vijfde week dus weet niet of ik al te vroeg aan het juichen ben.

Hoi dames,

Het wordt gezellig hier... leuk steeds meer in zelfde weken. Hier nu bijna 6 weken... Nog niet extreem last er van.. bij mijn vorige zwangerschappen kwam misselijk zijn in week 8 ongeveer... dat t me echt in de weg ging zitten.. maar niet extreem ofzo.. dus hoeft niet wendy.

@ alle dames
Ik heb een geheime facebookgroep gemaakt (omdat ik dit forum vanaf mn telefoon niet makkelijk kan benaderen). Als je wilt dat ik je toevoeg dan ff je fb naam vermelden.

Grt Suz

Hoi allemaal,

Ik heb maandag een positieve test gehad. Mijn vriend geloofde dit eerst niet dus ik heb de dag erop nog een test gedaan en die was ook positief.

Ik vind het allemaal erg spannend. Dit is onze eerste. Gister konden wij al terrecht bij de vk. Jammer genoeg kon ze nog niks zien op de echo. We mogen over vier weken weer terug komen.

Terug
Bovenaan