Uitgerekend Maart 2020

Hoi allemaal, 
Ik denk dat ik zwanger ben.. heb deze week 2x gestest met een early test en er is een heeeeeeeel licht streepje te zien bij beide!
Ik lees dus even mee bij dit topic..
Ik twijfel wel wanneer ik nog een test moet doen en wanneer ik de verloskundige zal bellen..
In 2020 heeft februari 1 dag extra.. dus de mensen in dit topic zouden zomaar eens een schrikkel-baby kunnen krijgen.. (ja sorry, waar ik allemaal overna denk)
x Deetje

Hoi hoi, 
Iedereen gefeliciteerd! 
Ik heb vanochtend de test gedaan en positief. Ik ben nu 5weken. Ik denk dat ik begin maart uitgerekend ben. Ik ga me ook aanmelden voor moeders voor moeders. Een vriendin van me zit in het medise circuit. Heb me eigen ook aangemeld bij een vk. Moet alleen nog te horen krijgen wanneer het eerste gesprek is. 
Vind het heel spannend. Het is ons eerste kindje. 
Liefs Do 

@deetje a, wat heftig van het schrikkeljaar. Ik denk dat weinig meiden dat nog weten. Alle meiden in dit forum zijn begin maart uitgerekend.
ik ben zelf 5 mrt uitgerekend. Ik mag misschien maandag een echo. Omdat ik bloedverlies heb gehad. Ik dacht nml dat ik ongesteld was. En anders meteen na mijn vakantie een echo. 
Succes iedereen hier,
grt Brabander 

Ik heb inderdaad ook al nagedacht over het schrikkeljaar :)
Ben zelf 4 maart uitgerekend, mijn dochter was 5 dagen te vroeg ... als deze baby hetzelfde plan volgt, zal het geboren worden op 29 feb :) Ach ik maak me er niet druk om, als het zo is, is het zo ...
@Deetje, ik zag je opmerking over de kattenbak. Ik blijf dit zelf doen, bij mijn 1e zws ook 9 maanden zelf gedaan. Handschoenen aan en nadien je handen wassen en dan is er niks aan de hand. Citaat van mijn verloskundige: zolang je de inhoud niet in je mond stopt is er niks aan de hand. Niet alle katten zijn besmet met toxoplasmose (vaak alleen jonge katten) en als je een beetje voorzichtig bent kan het prima. Maar uiteraard doen waar jij je goed bij voelt.
Ik heb gisteren de verloskundige gebeld en heb 26 juli een afspraak. Spannend!

@peetje ik heb gisteren via de huisarts vernomen dat ik in verleden nog niet met toxoplasmose in aanraking gekomen ben, en dus geen antistoffen heb. Ze zegt dat als je zelf kattenbak schoonmaakt, een goede handhygiëne en handschoenen volstaat. 
Veel liefs,

Do

Hoi iedereen,
Allereerst voor iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap.
Ik wil me graag aansluiten bij deze groep. Gisteren hebben we een test gedaan. Ik had last van buikpijn (anders dan als ik ongesteld moet worden) en zere borsten en dat laatste heb ik echt nooit. Morgen zou pas mijn NOD zijn, maar ik had een heel duidelijk positieve test. We zijn heel blij. Vorig jaar vanaf juni gestopt met de pil en elke maand weer een teleurstelling gehad. 
Kan het nu ook nog niet echt bevatten dat het zo is.
Vraagje: kan ik nu gewoon een verloskundigepraktijk bellen voor een afspraak?

Allereerst gefeliciteerd allemaal!
ik mag me ook aansluiten vanochtend positief getest en ik verwacht rond 9 maart uitgerekend te zijn. 
In april heb ik een miskraam gehad dus hopelijk gaat het nu allemaal goed! Mijn eerste afspraak is pas 5 augustus.

Terug
Bovenaan