Voor wie ervan droomt, maar er nog niet mee 'bezig' is (en voor alle andere meiden die he

Hai Femme!

Tja het is duidelijk te zien in de stukjes die ik schrijf........... ik kan lekker kletsen!
Is niet altijd hoor! Hangt er vanaf of ik me op me gemak voel en zo. En ik heb het niet echt druk op mijn werk waardoor je snel wat "leukere" dingen gaat doen.
Ik werk vrijdags altijd maar vijf uurtjes. Ben vanochtend vroeg begonnen (7 uur) dus kan lekker vanaf 12 uur weekend gaan vieren!!  Nou ja weekend.......... Hard aan het werk in ons huisje. Maar we zijn nu met klussen bezig waarbij je echt opknappend resultaat ziet, dus dat maakt het weer leuker. Nog 5,5 week en dan hoop ik in ons huisje te kunnen gaan slapen!!!

Zijn het nare omstandigheden meis? Ik hoop het maar van niet......

Nou  ik ben maandag weer present!
Dus een fijn weekend!

Groetjes en liefs
Wilma  

Hoi Femme en Wilma,

Ik zal jullie een beetje meer van mijn situatie vertellen, dan weten jullie ook waarom ik nog een jaartje wil wachten!!

Mijn vriend heeft nog een finaciele verplichting uit zijn echtscheiding. Hij betaalt nu nog voor het huis waar zijn ex en kids in wonen. Deze regeling loopt tot juni 2006. Jullie begrijpen dat dit financieel voor ons veel betekent! Tegelijkertijd loopt het contract van mijn vriend bij zijn huidige werkgever nog maar tot en met december. Daarna wil hij iets voor zichzelf beginnen op arbeidsjuridisch gebied, maar ja hoe dat dan inkomentechnisch eruit gaat zien????????? En dan nog als klap op de vuurpijl, heb ik het totaal niet naar mijn zin bij mijn huidige werkgever en ben ik dringend op zoek naar een andere baan. Maar vind er maar eens een!!! Dan zit ik er nog  mee hoe langer dit duurt hoe moeilijk het wordt!! Ik wil straks part time gaan werken en hoe moet ik dat dan mededelen als ik ergens pas in dienst ben!!! Troubles...

Dus daarom wil ik even wachten met een baby (hij overigens ook). Klint dit logisch of niet?? maar ik wil zo graag.................

Wat ik me ook nog af vroeg ik waar komen jullie vandaan? Ik kom uit de omgeving van Maastricht.

Liefs Lieve

Hai Lieve,

Dat zijn nog al wat dingen. Tja, dan is het logisch dat jullie nog even wilt wachten natuurlijk! Maar ja......... dat gevoel he  . Helaas moet het verstand soms voor gaan.
Vervelend dat je het niet naar je zin heb op je werk. Moeilijk is het dan om wat anders te vinden he. Ik werk nu  ruim een jaar bij  mijn nieuwe baan. Ik ging bij mijn vriend inwonen, maar voor dat ik hem leerde kennen wilde ik ook al heel graag een andere baan. Heb er een half jaar over gedaan maar zit  nu echt op mijn stekkie. Ze hebben hier wel al gekkende weg gezegd dat ik wel eerst toestemming moest vragen voor dat ik ook maar beginnen  ging met het proberen  zwanger te  worden! Ha Ha! Ik zal ze over een jaartje eens krijgen
Maar ja, ik zit nu dus nog met mijn studie voor het werk. Mocht het zover zijn dan wil ik inderdaad ook part time gaan werken.

Je begint meestal bij een nieuwe baan met een jaar contract toch? Dan is het helemaal lastig om het te vertellen....... Moeilijk voor je. Ik had het geluk dat ik ambtenaar ben en van de ene gemeente naar de andere gemeente ging. Dan krijg je namelijk vaak al automatisch een vastcontract.

Ik kom trouwens uit noord-holland! Nog al aan de andere kant van het land dus!

Groetjes en liefs Wilma

Hoi Wilma,

Ik vind het ook inderdaad moeilijk. Toen ik hier kwam solliciteren 2 jaar geleden werd mij ook al verteld de komende 3 jaar niet zwanger worden hè!!! Waar bemoeit iedereren zich toch mee vraag je je af!! Dat risico loop je automatisch als je iemand van midden twintig aannneemt!!
Ik heb ook al gedacht blijf maar zitten waar je zit in verband met mijn kinderwens, maar van de andere kant heb ik ook geen zin om de rest van mijn leven iedere dag met lood in mijn schoenen naar mijn werk te gaan. Ik zit iedere dag een potje te huilen dat ik zo graag een andere baan wil. Het is echt niet meer uit te houden. Ik heb geen collega's, alleen mijn baas en aan hem heb ik een gruwelijke hekel!!!!! En ik ik vind maar geen andere baan!! Het is zo moeilijk!!!! Ik verdien nu helemaal geen goed salaris. Dus voor het geld hoef ik het niet te doen, maar ja het is altijd meer als een uitkering, moet ik maar denken!!!

Ik hoop dat de andere mensen hier op het forum het niet erg vinden dat wij hier af en toe een beetje contact met elkaar hebben!!??

Jij en Femme kunnen zo'n lange verhalen schrijven, ben daar niet zo goed in. Ik spring meestal van de hak op de tak!!! ha ha!!

Heb jij net als ik ook een lijstje in je agenda met jongens en meisjes namen!!???

Ik zag op babybrabbel (ook een leuke site) iemand die schijnzwanger is en daadwerkelijk een buikje heeft!! Zijn jullie daar niet bang voor dat dat bij jullie kan gebeuren, omdat we zo graag willen!!!!

Ik verveel me hier op het werk een ongeluk. Mijn baas heeft nu 2 weken vakantie en hier is dus niks maar dan ook niks te doen. Op een dag gaat zo ongeveer 5 x de telefoon en voor de rest krijg ik vierkante ogen van het internetten!! Val bijna in slaap hier!! Vreselijk! Maar dat geeft me wel veel tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe baan!!!!

Tot horens maar weer!!

Liefs Lieve!!!

Hey meiden!

Hey Wilma (en Lieve), ik denk niet dat je dit berichtje voor het weekend nog leest, maar dan heb je maandag ook nog wat  (O,  lees net dat je dat ook al in je berichtje  had gezet hahaha)  Schiet het al een beetje op met jullie huisje? Moet er veel aan gebeuren trouwens? Toen wij hier kwamen, moest er zoveel gebeuren...  In principe moest alles onder handen genomen worden.  Eigenlijk ook nieuwe plintjes om de deur enzo, maar omdat t een huurhuis is, hebben we dat niet gedaan.. Er zaten 4 lagen behang op de muren. Hier konden we ook niet overheen plakken, omdat die gasten voor ons in iedere kamer een heel groot stuk behang eraf gescheurd hadden... Dus fijn met behangstomers in de weer. Dit heeft ons bijna een hele week gekost... (waren vooral 's avonds in t huisje bezig hoor). Ook hebben we nieuwe tegeltjes in de keuken enzo gekregen en alle plafonds in huis moesten sowieso 2x gesausd worden. Het plafond in de woonkamer zelfs 5x! Onder hebben we laminaat gelegd en boven zeil, zeg maar... Komt met de tijd ook nog wel eens laminaat of vloerbedekking ofzo, maar zeil was net ietsje goedkoper hihi!
Ik hoop trouwens, net als jij, dat de andere girls het niet erg vinden dat wij hier zo kletsen, zeg maar... Anders moeten jullie het zeggen hoor!!!

Hey Lieve (en Wilma), wat een vreemde situatie joh, dat je vriend voor het huis van zijn ex moet betalen. Ik kan me voorstellen dat dit echt handen vol geld kost. (is het huur of koop?) En natuurlijk is het ook iets psychisch, je kunt het hoofdstuk niet afsluiten, zeg maar. Natuurlijk kan dat nooit helemaal, omdat er kinderen zijn, maar dat ene stukje zou je af kunnen sluiten (snap je het een beetje? weet niet zo goed hoe ik het anders moet uitleggen ). Echt balen dat je het niet naar je zin hebt op je werk... Maar nu je baas idd op vakantie is, kun je mooi om je heen kijken voor ander werk! Ik kan je helaas ook niet veel helpen ben ik bang, want ik woon in noord Friesland... Beide zo'n beetje in het uiterste! Ik hoop voor je dat het evt.bedrijfje van je vriend goed gaat lopen! In mijn familiekring is ook iemand begonnen met een eigen bedrijf. Als het tegenzit, moet je ieder dubbeltje (is voor mij nog een dubbeltje, die 10 eurocent haha) omdraaien.. Maar als het eenmaal loopt, heb je daar geen last van, als het goed is. Dus ik ga dan echt voor jullie duimen!! Ik kan me daarom voorstellen dat jullie nog even wachten met baby'tjes.. Zoals je misschien wel hebt gelezen, heeft mijn vriend ook net weer nieuw werk en nog geen vast contract... We hopen dat hij bij dit bedrijf kan blijven, zodat wij volgend jaar ook kunnen stoppen met de pil ! Ik heb zelf al een leuke meisjesnaam bedacht: Arjanna vind ik erg mooi (of de varianten Aiyana, Arianna, Arianne). Jongensnaam heb ik nog niet echt... Heb ze niet in mijn agenda staan, maar heb een apart boekje gekocht (LOL...) en daar heb ik ook allemaal tips enzo ingeschreven (zoals die tarwekiemoliecapsules enzo...). Mijn vriend weet dit niet hoor, hij verklaart me voor gek hahaha. Ik heb ook uit de Ikea catalogus dingetjes geknipt die ik nog wil kopen... Hmmm.. nu ik dit zo doorlees, denk ik dat ik toch maar wat rustiger aan moet doen... (heb nl ook al spulletjes in huis - mandjes, lampjes enzo)!  Is Lieve trouwens je echte naam?? Vind het erg mooi, had er nog nooit van gehoord! Maar ja, ik woon ook in Friesland, dus ja... haha
Je schreef een stukje over schijnzwanger zijn... Ik hoop niet dat ik daar last van krijg? Heb je dan ook alle symptomen enzo??? Wat raar... Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk? Moet ik maar eens opzoeken op babybrabbel (zit daar ook regelmatig... je moet voor de aardigheid de topic 'Wat verdient jouw partner netto per maand' ofzo lezen... Je staat te klapperen met je oren! Maar goed, dat is even tussendoor.

Ik ga weer stoppen, zie dat ik alweer een heel stuk heb getypt! Ik ga nog maar even tv kijken, zal wel niks op zijn maar goed... Groetjes en veel liefs van mij!!

Hoi Femme,

Hè, effe problemen met bericht te plaatsen, 3 x getypt en toen kreeg ik access denied?!

In ieder geval wilde ik je even zeggen dat Lieve niet mijn echte naam is. Mijn echte naam komt niet zoveel voor in het zuiden. Sterker nog ik ken niemand in die 28 jaar die ik al besta die dezelfde naam heeft als ik (dan mij?? taal??) Dus pak ik een van mijn favoriete meisjesnamen. Deze naam komt hier in Limburg geregeld voor. Wat ook een favoriet is is: Sterre, Robin en Phaedra(spreek uit feedra) Deze laatste komt hier bij de belgische grens wat vaker voor!!! Jongens namen zijn wat moeilijker. Dan vind ik bijvoorbeel Raf en Tristan erg leuk.

En zo dromen we maar weer wat verder................

Wat betreft dat schijnzwanger moet je maar eens kijken op babybrabbel en dan bij fotogalery geloof ik en dan bij de buiken foto's) daar is iemand die de vraag stelt of iemand weet hoe ver ze in verwachting is. Je zou denken een week of 18, maar helaas...niet zwanger!! En ze heeft echt een zwanger buikje hoor!

Vreemde zaken die hormonen en moeilijk in bedwang te houden!!!

Liefs Lieve

Ha Femme!
alles goed?
heb net gewerkt, was erg druk, dus ben weer blij dat het weekend is. mijn vriend en ik zijn (nog) niet getrouwd, maar toen we ons huis kochten zijn we wel geregistreerd partners geworden, dus we kunnen niet van elkaar af zonder te scheiden. (niet dat we dat willen hoor! hahaha).
eigenlijk wilden we altijd eerst trouwen voordat we begonnen aan kinderen, maar nu vindt hij het ook wel leuk als je kindje evt. bruidsmeisje/jongetje kan zijn. ik vin dhet ook wel leuk om eerst te trouwen, maar we zien wel. dan moet hij me toch eerst vragen.
mijn vriend is ook gek met kinderen, maar hij is meer van de iets grotere kinderen dan van de babys, hij wil meer gaan voetballen met ze en zo. ik ben er wel meer mee bezig dan hij. hij heeft zoiets van "ik zie wel wat er gaat gebeuren".
wel leuk dat jouw vriend er zo enthousiast over is. en dat hij zo bezorgd om je zal zijn. ik denk dat mijn vriend dat ook wel zal zijn.
tot gauw maar weer!
groetjes leetje

Ha Lieve!
leuk dat je ook zo denk als wij hier.
ik ben ook sinds tijdje van de partij (zoals je vast wel gelezen hebt). mijn vriend en ik willen in december stoppen met de pil en dan zien we wel hoe het verder gaat. ik woon in de buurt van nijmegen, dus alle kanten van nederland zijn vertegenwoordigd hier!
wat k*t voor je dat het niet loopt op je werk en dat je geen leuke collega's hebt. als het dan ook met de financien van je vriend nog niet op orde is snap ik best dat je nog ff wil wachten met een kindje.
ik heb in mijn nachtkastej een lijstje liggen met namen en als ik ergens een leuke hoor schrijf ik m erbij.
ik vind bijv. voor een meisje Mila, Noa en Ninthe erg mooi, en voor een jongen: Gijs, Jelle of Bas.
wat een vaag verhaal over die schijnzwangerschap zeg! ik hoop dat dat mij nooit overkomt!
fijn weekend en tot gauw!
groetjes Leetje

Terug
Bovenaan