Waar zijn Moon en P3?

ooh nee toch, ik had het idee dat je zo 'n goeie kans maakte dit keer!! Wat een verschrikkelijke teleurstelling weer, zeker omdat het je laatste IUI poging was. Ik had het zo voor jullie gehoopt!!   Dat ICSI is weer een nieuwe stap, daar moet je weer even aan wennenvoordat je er echt klaar voor bent, dan is die maand nu misschien wel even prettig, of misschien ook niet...wordt je geduld nog weer meer op de proef gesteld.
ICSI gaat eigenlijk best wel ver, maar ja, als daar voor jullie goeie mogelijkheden zitten! Lijkt me een heel apart idee dat ze die dag dan een al bevruchte eicel bij je geplaatst hebben, ik denk dat ik me de hele week niet meer zou durven bewegen :)

Ik heb zondagnacht m 'n eisprong gehad. Kan dus op zondag 29 juni misschien testen...
Hou je op de hoogte..
Sterkte
Groet, MOON

pfffff het lijkt wel of de dagen voorbij kruipen!! Het is nu pas vrijdag en ik heb het idee dat ik al weken aan eht wachten ben tot het 29 juni is. Echt heel erg deze maand, en dat terwijl ik toch best druk ben geweest deze week. Genoeg afleiding zeg maar.
Verder is het in m 'n lijf vrij rustig. Niet als de afgelopen maanden  toen het nogal bleef rommelen na m 'n eisprong. Wel zat ik straks in de auto en toen merkte ik ineens dat ik m 'n borsten eventjes voelde. Beide en aan de zijkant een beetje trekkerig gevoel, raar!
Nou, verder ga ik maar nergens vanuit, tenminste dat probeer ik,
Hoe is 't met jou?
Groet, MOON

Hai Moon,
het wachten is echt het ergste he.
ik ben daar ook helemaal klaar mee.
daar zouden ze toch ook iets op moeten verzinnen he! ik ga weer voor je duimen!
Hier gaat alles zijn gangetje.
we hebben donderdagmiddag de eerste afspraak, dan horen we of het IVF if ICSI gaat worden.
dan deze maand nog een aantal afspraken. en dan es kijken of we volgende maand kunnen beginnen.
we hebben (uit zelf bescherming en zodat er niet wekelijks gevraagd wordt hoe het gaat) tegen onze familie en vrienden die het weten gezegd dat we tot na de vakantie gaan wachten. even rust. misschien is dat wel even beter. lullig maar beter voor ons.
ik zie zo op tegen al die hormonen.
maar ja............

hoe gaat het nu bij jou?

x saar

hey hoi,
Wat toevallig...eens een keer vlak achter elkaar op het topic! Had je vanmorgen vrij, of doe je dit ook wel eens op je werk??   Ik niet op m 'n werk hoor, we hebben wel een computer, maar daar maken al mijn collega's gebruik van, dus ze zullen maar eens zien dat ik deze website heb ingevoerd!!   Ze weten wel van mijn siuatie af, dus dat is het niet, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om op je werk prive dingen op de computer te doen, haha!   Nee, ik werk in de zorg (verstandelijk gehandicapten), heb dus gewoon een vrije morgen en moet vanavond werken.
Spannend dat jullie donderdag horen welke behandeling het gaat worden, weet je zo met welke je de meeste kans hebt?? ICSI lijkt me, want dan is het eitje al bevrucht, de eerste stap is dan al gezet, maar ja, er worden ook genoeg mensen zwanger met ivf....ben benieuwd wat eht voor jullie gaat worden.
Bij mij gaat het er verder vrij rustig aan toe. Voel eigenlijk vrij weinig, behalve soms wat in m 'n buik. Ik hou me voor dat dit m 'n darmen zijn, of dat het gewoon van de hormonen komt, ga er verder niet vanuit dat het raak is. Dat idee heb ik deze maand ook helemaal niet, raar is dat!
Ik heb steeds in m 'n hoofd dat ik misschien te laat gespoten heb met pregnyl en dat het eitje al eerder uit zichzelf is gesprongen, weet ook niet echt waarom ik dit denk, misschien omdat vrijdags het eitje al 20,5 was en ik zaterdags pas gespoten heb, en ik vrijdagavond wel een soort van steekje heb gevoelt!?? We hebben wel woensdag-avond en vrijdagavond (en zondagavond) geklust, dus dat zou goed zijn, maar toch heb ik er zo m 'n twijfels bij.   Blijft dus nog even spannend.
Morgen gaan we naar de gyn om het over IUI te gaan hebben, ik denk dat we er wel voor gaan kiezen, maar dat  het pas in september gaat beginnen. Dan hebben we nog even de tijd om aan het hele idee te wennen en om zelf nog even ons best te doen zodat het misschien niet meer nodig is,
hou je op de hoogte...
Groet, MOON

Ben helaas vanmiddag (al) ongi geworden!   Ik was gisteravond en vanmorgen een beetje misselijk en had ook wat meer krampen, aan de ene kant dacht ik: wordt ws. ongesteld, maar een klein stemmetje zei me toch ook dat het misschien wel een goed teken kon zijn...nou, niet dus, zucht
Voordeel is wel dat ik voordat ze in het z' huis vakantie krijgen nog een ronde kan komen voor de echo en het moment van spuiten met pregnyl nog kan worden vastgesteld. Kan ik tenminste nog een keer spuiten en zeker zijn van een eisprong.

Woensdag bij de gyn geweest: We gaan eind augustus/ begin september met IUI van start.   Eerst moet ik volgende week dinsdag nog daarheen voor een HSG. Ze gaan dan kijken of er geen verklevingen e.d. zijn. Heb jij ook dat onderzoek gehad?? Hoe vond jij het??   Hopelijk is de uitslag daarvan goed, maar dat horen we pas 18 Aug.
Heb ergens gelezen dat je na een HSG vruchtbaarder bent, tenminste als er dus geen verklevingen zijn... weet jij hier meer over??

Hoe is het bij jullie...jullie hadden toch donderdag een gesprek gehad over welke behandeling nu volgt?? En??
Nou, lees wel weer van je, fijn weekend,
Groet, MOON

hoi moon,

wat balen zeg!
we hebben echt geen geluk he!

Ik zit eigenlijk de hele dag achter de computer.
Heel hard aan hetw erk hoor.
Ik heb een eigen bedrijf aan huis. en mijn man heeft ook een eigen bedrijf.
wij kunnen dus redelijk makkelijk onze planning aan die van de gyn aanpassen.
is wel prettig want we hoeven nu dus niets uit te leggen.

we zijn vorige week bij de gyn geweest voor een gesprek.
hij heeft de procudure uitgelegd. en toen zonk het pas echt in bij me. wat we nudus allemaal moeten gaan doen.
we kunnen dus eerst een keer proberen met ivf.
maar als er dan geen bevruchting plaats vind zijn we al 1 poging kwijt.
wij hebben dud besloten om icsi te gaan doen.
omdat voor ons daar de kansen hoger liggen.
we hadden gehoopt volgende maand de eerst poging te kunnen doen. maar dat gaan we niet haen met onze vakantie. we gaan vliegen, en de gyn vind het verstandiger om niet te beginnen, en te wachten tot we weer in nederland zijn.
er zijn vrouwen die niet goed reageren op de hormonen en dan in het ziekenhuis belanden. dus 1 maand extra wachten.
ze proberen om 10 eicel te rijpen in de eerste ronde. zeker niet meer.
ze kijken daarvoor naar je eileiders en aan de hand daarvan wordt de medicatie bpaald. dus eind augustus ook voor ons weer het begin aan iets nieuws,

oh ja we moeten er nu ook al over na denken hoeveel embryo's ze terug mogen plaatsen. 1 of 2? wij willen graag voor 2 gaan, zodat we misschien deze ellende wat minder vaak door hoeven te maken om ons gezinnetje compleet te maken. wat zou jij doen?

ik heb ook een HSG gehad. het was geen pretje. bij mij deed het pijn. maar het is echt zo verschillend bij iedere vrouw. ik kan je alleen aanraden, om er niet alleen naar toe te gaan. het is er fijn om iemand zijn hand fijn te knijpen.
en als ze vragen om een keer te hoesten, doe dan dan asjeblieft! het scheelt ontzettend!
ik wil er niet teveel over zeggen, omdat je je dan drukker gaat maken dan nodig is.
het is gewoon geen leuk onderzoek, maar je moet er even door.

Het schijnt idd dat je vruchtbaarder bent. maar ik moet zeggen dat he bij ons niet het geval was. maar ik hoop dat jullie meer geluk hebben!

Vandaag een ovu test gedaan. dus we gaan het deze ronde zelf proberen. dus klussen!
see you soon!
xx Saar

Hoi hoi,
Goh, een heel verhaal zeg!   Goed dat jullie voor ICSI gaan....als dat de grootste kans geeft! En ja, als je eerst gaat vliegen is het misschien beter om pas daarna te beginnen, al zou je het het liefst morgen misschien al wel willen doen, of niet? Maar ja, je wilt eht risico natuurlijk niet nemen dat eht door het vliegen alsnog fout gaat. Waar gaan jullie heen op vakantie?
Tja, ik denk dat wij ook voor twee eitjes zouden gaan om terug te plaatsen, je weet natuurlijk niet zeker of een van  beide ook gaat innestelen, en twee geeft dan natuurlijk dubbele kans op tenminste 1 innesteling. Als het toch zo mocht zijn dat het zo goed lukt dat het er twee worden, dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen!!

Op zich ben ik (nog) niet zo zenuwachtig voor het onderzoek van dinsdag, het moet toch gebeuren, en ik laat het wel over me heen komen. De volgende dag is voor mij alweer dag 12 dus moet ik dan al weer naar het z 'huis voor een folikelmeting. Ik vraag me wel af of het dan bij mij onder niet allemaal nog erg gevoelig zal zijn voor een inwendige echo, maar, dat zal ik dan ook wel zien.
Weet jij of ze na zo 'n HSG meteen al uitslag hebben? dat het misschien de dag erna al wel in m 'n dossier zou kunnen staan?   We hebben pas op 18 aug. een afspraak bij de gyn. dus dat is wel lang wachten op de uitslag.   Als ze zo 'n baarmoederfoto hebben gemaakt dan is toch meteen op de foto te zien of het goed zit of niet (niet zoals bij een bloedonderzoek bedoel ik, waarbij ze soms dingen op de kweek moeten zetten). Hopelijk verwerken ze die informatie dan snel in mijn dossier en kan ik de volgende dag al wat over horen. Oooh ik ben zo ongeduldig.

groet, MOON

Oh, je schrijft dat jullie het deze keer zonder alle poespas en gewoon met een ovulatietest gaan proberen, ik wens jullie alle geluk van de wereld dat het alsmog zo mag lukken,
groet, simone

Terug
Bovenaan