Waar zijn Moon en P3?

Hoi,
Nou, vandaag het HSGonderzoek gehad....jezus wat was dat pijnlijk zeg!! Zal bij iedereen wel anders zijn, maar bij mij dus behoorlijk gevoelig.
Duurde gelukkig niet lang, en eindelijk kan ik weer eens goed nieuws brengen...
!!!!ALLES IS GOED!!!!  Yes wat was ik blij zeg.   Mijn man  leek wel een beetje telerugesteld, hij had verwacht dat er wel iets zou zijn wat dus zou verklaren waarom het tot nu toe niet is gelukt, en gehoopt dat als het verholpen  zou zijn dat het dan allemaal goed zou komen. Ik snap wel dat 'ie dat dacht, nu weten we nog niet waarom het niet lukt, maar ik ben wel blij dat  er niks is gevonden, hoeft ik ook geen vervelende ingreep of  iets dergelijks te ondergaan om het te verhelpen. Vandaag was voor nu wel weer even genoeg  .
Eind van de week is zo 'n beetje weer m 'n eisprong, dus hopen dat het bij mij wel  zo is dat ik nu vruchtbaarder ben (de verpleegster zei dat dit wel mogelijk was)   en dat ik dan toch nog zwanger de vakantie inga.
Groet, MOON

Hoi Moon,

wat fijn zeg dat alles goed is!
het is inderdaad 1 van de vervelenste onderzoeken.
Maar het zit er op, en jullie gaan er gewoon heel erg hard aan werken deze maand!
dus zet em op!!!
ik ga voor je duimen!!!!

Hier gaat alles zijn gangetje. ben het deze maand maar wat meer los aan het laten.
is misschien ook niet verkeerd, maar helemaal gaat het nog niet.

Nog 2 weken werken en dan hebben we eindelijk vrij. eind juli gaan we naar griekenland.
mmmmmmm even lekker weg, lekker naar de zon...............
ff genieten van elkaar. dat is soms echt wel nodig na zo'n lange tijd ziekenhuis in, en ziekenhuis uit.

We hebben inmiddels wel besloten om voor 2 embryo's te gaan, als er 2 goede bij zitten. ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
wil wel weer es lekker onbezorgd kunnen leven! pfffffffff.

geduld geduld............ mmmm heb het helaas niet meer zo veel!

x Saar

hoi hoi,
Nou, dat was wel even spannend... vorige week woensdag moest ik weer voor een echo (dag12) toen bleek er een eitje te groeien (rechts), maar hij was pas 13,5 mm, dus niet zo groot. Ik natuurlijk in de stress, want ik wil nu natuurlijk de poging niet voorbij laten gaan.
Heb stiekem woensdagavond en donderdagavond wat extra clomid genomen!! en vrijdag moest ik terugkomen, gelukkig was het eitje een stuk gegroeit, nl. 18,5mm.
Vervolgens mocht ik zaterdag spuiten met pregnyl.
Ik had me voorgenomen om om 10.00u te spuiten, zodat de eisprong zondagavond rond 0.00u is.     Toen ik me zaterdagmorgen aan het aankleden was (rond 9.15u) had ik ineens een flinke kramp rechts onderin m 'n buik. Tja, wat kon dat anders zijn dan m'n eisprong, pfffff   En we hadden woensdag voor het laatst geklust, dus te lang geleden. Ik wist natuurlijk niet zeker of het m 'n eisprong was, maar had er geen goed gevoel bij.
Mijn man was thuis en ik heb het hem verteld. Voor mijn eigen gemoedsrust had ik zoiets van, we kunnen niks anders doen dan nu nog even te klussen, dus hebben we dat maar gedaan (midden op de ochtend om 11.30u)wel  raar om het zo verplicht te doen en ook nog midden op de dag, maar ja, ik werd er wel weer wat rustiger van, haha!! Hebben we er toch alles aan gedaan om nog een kansje te hebben, hoewel ik me wel afvraag of het nog nut heeft als je eisprong al is geweest, ookal is het pas een paar uur geleden, maar ja, afwachten maar weer.
Ik heb trouwens rond 10.00u toch ook nog pregnyl gespoten, ik wist immers niet of het echt m 'n ei was. Zondagavond uiteraard nog even flink ons best gedaan.
Ik had tijdens en erna wel behoorlijke pijn rechts onderin m 'n buik...wat dat nou weer was. Heb er s 'nachts nog flink last van gehad en ook vanmorgen toen ik opstond voelde ik het nog een beetje.     Wat denk jij??
Heb vanmorgen even getempt, het was 36,7. Heb de rest van de cyclus niet getempt, maar eerder was mijn normale temp 36,5, dus lijkt het wel of er een verhoging in zit.
Ze zeggen dat vlak na je eisprong je temp eerst omlaag gaat, en (1 a 2 dagen)daarna pas omhoog, zou het dan zaterdag toch m'n ei zijn geweest???
Ooooooh ik maak mezelf alleen maar gekker, nu hou ik er over op hoor! haha!
Tja, we kunnen niks anders doen dan maar weer wachten tot 26 juli.

Lekker zeg dat jullie naar griekenland gaan. Wij hebben niks gepland...zijn vorig jaar 18 dagen naar Noorwegen geweest en nu had m'n man zoiets van, dit jaar maar even niet op vakantie. We hadden wel in de planning om een paar dagen naar een van de waddeneilanden te gaan, om ook te gaan wadlopen, maar ik heb het nogsteeds in m'  n rug (zelfs een lichte hernia en nu heb ik ook fysio) dus dan gaat wadlopen niet door, helaas.   Ik wil er wel een paar dagen tussenuit, dus ga binnenkort toch eens op internet kijken voor leuke ideetjes voor uitstapjes met bijv. 2 a 3 overnachtingen.
Verder zijn we thuis nog druk met schilderen van wat kozijnen die weer aan de beurt zijn, en kunnen we natuurlijk als het (hopelijk) mooi weer is lekker in de tuin zitten...barbeque aan, boekje lezen...ach, we komen die drie weken best wel door, haha!   We krijgen vrijdag 25 juli vakantie.
groetjes maar weer, MOON

Hey hoi,
Hoe is het met je?
Even een update van mij.     Aanstaande vrijdag of zaterdag is m 'n nod. Sinds een week (eigenlijk sinds een paar dagen na de eisprong) voel ik natuurlijk weer vanalles. Steekjes krampjes enzo in m'n buik en links en rechts bij m 'n liezen/voorkant bekken.
Af en toe, vooral als ik lig, dan voel ik ook m 'n borsten (denk ik). Ik heb ook last van zoiets als opvliegers, dat ik het ineens erg warm heb, echt het zweet me uitbreekt. het volgende moment is dat dan weer over, heel gek!!   Ik moet ook  ontzettend vaak plassen en ben met momenten erg emotioneel. Dit alles kan denk ik ook wel te maken hebben met de clomid en pregnyl, probeer mezelf niet al te gek te maken, maar soms dwaal ik toch wel weer een beetje af in de richting dat het misschien wel is gelukt. Zo niet dan zou dat natuurlijk wel weer een flinke tegenslag zijn, dus ik probeer een beetje te relativeren, hoe moeilijk dat ook is.
Wachten maar weer, tot zaterdag, dan ga ik denk ik testen, als het dan nog nodig is.

Wanneer ga je precies op vakantie??  
Groetjes, MOON

hoi,
Nou, ik denk dat je al op vakantie bent, dus zul je dit pas lezen als je terug bent, maar...ik ben helaas weer ongi geworden, zucht.
Heb net even flink liggen janken, wat een teleurstelling weer! Ik had zo n goeie hoop dat ik m 'n vakantie op een leuke manier in zou gaan, maar nee dus, is me helaas  blijkbaar niet gegunt.   Ik had gisteren al verwacht dat ik ongi zou worden, door wat ik al eerder geschreven heb, maar ook omdat  het dag 28 was, en ik de laatste paar keer op dag 28 ongi werd, ongeacht of m 'n ei op dag 14 of 15 kwam. Was dus erg blij dat gisteren om was en ik niet ongi was geworden. Vanmorgen wel wat krampjes, maar nadat ik gepoept had was dat weer zo 'n beetje over. Vanmiddag om 15.15u toch ineens was bruin bij het afvegen, na vandaag al zeker 10 keer naar de wc te zijn geweest, pffffff
Weet even niet meer wat ik nu nog moet schrijven, op naar de IUI dan maar.

Groet, MOON  

Ahhh jammer Moon we zaten nog zo voor je te duimen bij het juli nod lijstje

Dikke knufff

Hoi hoi,
Nou...'k heb ook lekker vakantie, de eerste week zit er al weer op..gaat snel.
We hebben besloten om een paar dagen naar terschelling te gaan, lekker uitwaaien op het strand, zeekanoën tussen de zeehondjes (hoop ik), lekker eten,  heerlijk, we gaan volgend weekend, heb er zin in!!   Hoe was jou vakantie in Griekenland (toch??)

Verder eigenlijk niet veel nieuws. Ik heb toch besloten om de clomid te gebruiken, zit inmiddels vandaag op dag 9, dus alles is weer in volle gang. Ga denk ik vanaf dinsdag ovulatietesten gebruiken en ook een paar keer tempen om te zien wat m 'n temp nu is, en of 'ie gaat steigen en er dus een eisprong komt...spannend, maar ik reken nergens meer op, accepteer dat we volgende maand met de IUI gaan starten.

Hoe staat het verder met jou? heb je al een afspraak in het z 'huis staan binnenkort?

Nou, de groetjes maar weer, en hopen dat het de komende dagen weer een beetje opklaart qua weer, wil nog wel even in de zon kunnen zitten!
MOON

Hoi Moon, volgens mij lopen we elkarr nu net mis.
en bij jij nu lekker op vakantie.
In Griekenland was het heerlijk, we zijn helemaal tot rust gekomen.
We hadden dit echt even nodig. hebben het echt fijn gehad samen. hebben alles nog es goed doorkunnen spreken. het was echt super.

heb net al je berichtjes gelezen, wat klote zeg dat het weer niet gelukt is. maar je bent nu al weer met een nieuwe poging bezig, nu moet ongeveer je eisprong zijn toch????
en mocht het echt op IUI aankomen. het is niet leuk, zeker niet, maar het is te doen.
echt! ik ga deze maand weer heel hard voor je duimen dat het niet meer nodig is. en jullie het gewoon op eigen houtje is gelukt.

ik ben donderdag begon met de eerste hormoon spuiten voor het begin van de ICSI.
deze kan ik zelf zetten, en moet nu op de eerste dag van de ongi bellen voor een uitgangsecho. dat moet in de eerste 3 dagen volgens mij gebeuren ( bah) en dan krijg ik nieuwe spuiten erbij. vanaf nu heb ik dus geen controle meer over mijn eigen lichaam, alles wordt bepaald door de gyn.
echt geen fijn gevoel. maar hij bepaald nu wanneer er hoeveel eitjes komen.
ik vind het echt heel spannend allemaal. en weet soms nog niet helemaal hoe ik me moet voelen.
we hebben net voor de vakantie nog wel een afspraak gemaakt zodat we alle vragen ( we hadden een heel lijstje ;) ) konden stellen wat nog niet helemaal duidelijk was.
We hebben besloten: om 2 embryo's te laten plaatsen, en om alle andere embryo's in te laten vriezen, en die te gebruiken voor dat poging 2 begint.
We hebben dan dus extra kansen, om dat de pogingen pas weer geteld worden op het moment dat er een nieuwe punctie plaats vind.

Nu gaat het dus allemaal echt beginnen.

ik denk dat ik woensdag ongi wordt, dus komende week moeten we terug voor de eerste afspraak en dan gaat het echt beginnen..

ik hou je op de hoogte.

en jij weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes.

x saar

Terug
Bovenaan