Waar zijn Moon en P3?

Hoi Moon, sorry, het is alweer even geleden zeg.
ben gisteren bij de gyn geweest voor een evoluatie gesprek.
Hij baalde ook dat onze topper niet is blijven zitten.
Het was echt een hele mooie zei hij. maar ja daar hebben we nu niets meer aan.
Hij heeft gekeken hoe het er nu voor staat. er zit nu een eitje van 14 mm, zaterdag dus nog een keer terug om te meten, en dan een spuit pregnyl, en dan worden er maandag 3 cryo's ontdooid en de 2 beste worden dan vrijdag ( volgende week dus) geplaatst.
alles ondervoorbehoud natuurlijk. maar zoals het er nu uitziet is dat de planning.

En dan maar hopen dat er 1 of allebei willen blijven zitten.

gelukkig een rondje zonder hormonen, alleen de pregnyl dan, maar dat is wel te overkomen. duimen dus maar weer!

Hoe gaat het bij jullie, wanneer heb je de eerste IUI???
of heb je die al gehad????

Laat je me iets weten????

tot snel
x saar

Hey Saar,
Ja, voor mij ook al weer eventjes geleden dat ik zowiezo op de site was, Heb een drukke week achter de rug.
We hadden Kermis bij ons in het dorp ( gaat er een beetje zo aan toe als bijv. de carnaval in het zuiden van het land) Vier dagen feest!! Erg gezellig.
Ik moest wel de maandag (afgelopen maandag dus) even naar het z 'huis voor een folikelmeting. M'n eitje bleek 15mm te zijn, mooi!
Woensdag moest ik terugkomen.... het eitje was niet zo hard gegroeid, was toen 17,5mm. Ik voelde de bui al hangen dat het niks zou gaan worden, net als in maart toen m 'n eitje weer ging krimpen
Voor de zekerheid dat 'ie niet toch een groeispurt zou krijgen moest ik donderdag weer terugkomen, toen was ie 18,5 mm, toch nog ietsje groei (en hoop) Wel moest ik vrijdag nog een keer komen, wat een gesleep!! Vrijdag was niet verder gegroeid, dus 18,5mm, volgens de fertiliteitsarts is dat wel de grens van rijping, hoewel een eitje van 20mm de voorkeur heeft. maar vervolgens mocht ik toch gelukkig zaterdagavond spuiten met pregnyl, het eitje had dan nog een ruime dag om toch nog iets door te groeien, en ook na de pregnyl groeit ie nog door als het goed is, en nu is maandag 6 oktober de inseminatie!!! Spannend.

Goh, we zitten dit keer wel dicht bij elkaar als ik het goed begrijp!
Hoe zit dat nou precies, want je hebt gespoten met pregnyl?? Er worden nu toch geen eitjes "geoogst" omdat je ingevroren crio's hebt (of hoe noem je die dingen)

Ik hou je op de hoogte hoe het gaat,
Groet, Moon

He Moon!

Wat spannend! je hebt vandaag je eerste IUI gehad toch!!
is het allemaal meegevallen?
ik ga zo hard voor jullie duimen!!!!!!!!!!!!!!!!

hier is het toch iets anders gelopen.
Ben donderdag bij de gyn geweest, en normaal is mijn cyclus iedere maand het zelfde, maar deze ronde dus niet! Het eitje was echt nauwelijks gegroeid, terwijl ik echt normaal alles echt volgens het boekje heb.

Heb nu morgen middag weer een afspraak voor een FM, ik hoop dan wel echt dat ie wat groter is geworden! en dat we verder kunnen.
Deze maand idd gaan geen eitjes oogsten, we hebben nog 6 cryo's in de vriezer. en zodra alles goed is bij mij, wordt er een pregnyl gezet, en dan wanneer normaal de innesteling plaats vindt worden er 2 cryo's geplaatst. de beste 2 dus.
ze worden ongeveer 24 uur voor plaatsen ontdooid en dan wordt gekeken of ze goed ontdooien en of de celdeling plaatsbegint te vinden.

heel spannend, dus morgen weet ik hopelijk meer te vertellen!

oh moon , zorg je goed voor jezelf, en laat je niet gek maken he!
ik begin nu met duimen!

succes! x Saar

He Moon,
Gisteren weer bij de gyn geweest.
Het eitje is nog steeds niet helemaal groot genoeg, nu moeten we morgen weer terug.
volgens de gyn duurt het nu gewoon langer omdat ik de vorige maand de punctie heb gehad. mijn eierstokken moeten weer even een ritme vinden.
we hebben afsgesproken dat ik 2 x per dag een ovu test doe om zeker de eisprong niet mis te lopen. maar dat komt wel goed.
morgen weer terug en ik hoop dat alles dan eindelijk oke is, en we kunnen gaan wachten op de cryo terugplaatsing.

het duurt allemaal een eeuwigheid zeg! pfffffffffffffff
en nu maar duimen dat ons geduld beloond wordt!

hoe gaat het met je????

liefs Saarj

Hey Saar,
Balen zeg, die onzekerheid!! Ik weet precies hoe je je voelt  Ik had vorige week hetzelfde... m 'n eitje was ook traag, woensdag was ie 17,5 en donderdag 18,5 en vrijdag bleef ie 18,5 aaaahhhhh! Maar goed, ik mocht toch zaterdag gaan spuiten omdat het eitje dus op de rand van rijping was. Maandag zijn we inderdaad voor de IUI gegaan. Tjee wat een gedoe is dat toch... eerst dat produceren van het zaad (ahum!) dit was onder zoveel druk toch niet echt makkelijk. Toen om 10.30u inleveren en een uur wachten zodat ze het nog konden preparen. en uiteindelijk werden we om 11.45u naar binnen geroepen.
Eerst het eitje nog eens gemeten, hij was gelukkig nog ietsje gegroeid naar een mooie 20mm, YES!   Toen dus de inseminatie... bleek er bij mij een soort bochtje in de baarmoederhals te zitten waardoor het inbrengen van het rietje wat moeilijker ging, aahh, je snapt het misschien al...errug pijnlijk. Dit duurde gelukkig maar heel kort, toen was het ook al klaar, en het is natuurlijk ook weer allemaal voor een goed doel, dus dan onderga je dat maar weer
Nu gaf ze dus aan dat ik, omdat ik pregnyl gebruik, niet meteen over twee weken mag testen omdat het hcg-hormoon in de pregnyl zit en dit dus op een test kan verschijnen wanneer je dit tevroeg doet. Nou gebruik ik al zeker 5 rondes pregnyl...had ik wel even eerder willen weten dus!!
Ik had gehoopt dat ik 20 oktober zou kunnen testen, dan is namelijk onze trouwdag..we zijn nu twee jaar getrouwd! Was wel leuk geweest om die dag een positieve test in handen te hebben, maar ja, ik neem het risico op teleurstelling maar niet en wacht tot ongeveer 25 oktober...als de rd's dan nog niet zijn verschenen!

Hopelijk krijg je morgen toch nog goed nieuws en is het eitje tot een mooie grootte gegroeid!     Ik snap het trouwens volgens mij nog niet helemaal...cryo's zijn toch bevruchte eicellen?? waarom moet je dan toch zelf een eitje produceren??
Misschien stel ik nu wel een heel domme vraag...valt het kwartje niet helemaal, haha maar...leg het me nog eens uit....
Heel veel succes, en ik lees snel weer hoe het gaat...hoe je op de hoogte van hoe ik me voel, alhoewel ik probeer om me er niet 24 uur per dag bezig te houden en bij ieder steekje te denken dat het raak is...
We wachten weer af,
Groet, Simone

He Moon,

we zitten deze ronde dichtbij elkaar zeg! 25 oktober, en ik 28 of 29 oktober testen. dat hangt nog af of ik vandaag een positieve LH test heb. ik betwijfel het, maar dan wordt er morgen een Pregnyl gezet en dan wordt het dus op de 29ste.

Gisteren bij de gyn geweest, hij was wel gegroeid maar nog net niet groot genoeg.
dus morgen vroeg nog maar een keer terug. t is dat we allebei een eigen berdijf hebben, maar anders is dit met je werk toch niet te doen.
we kunnen gaan en staan waar we willen.

maar even over het eitje. ze willen de cryo's pas plaatsen wanneer het "bedje" waar ze in moeten nestellen groot en goed genoeg is, en dit kan dus pas 4 dagen na je eisprong.
Omdat mij   cyclus erg regelmatig is ( behalve de ronde dus, na punctie) en alles goed is, en ik een heel mooi bedje maak uit mezelf ( ha ha, is zo grappig als je de gyn iedere keer hoort zeggen dat ik een mooi bedje heb!!) ze hebben besloten dat ze dit zonder hormonen doen, anders wordt het weer een soort van kunstmatige cyclus, terwijl dit niet nodig is. de kans is heel klein dat ook dat eitje wordt bevrucht ( anders was dit in de 3 jaar hiervoor ook wel een keer gebeurd, toch??? )   daarom dus op deze manier.

een heel gepuzzel wel, want het nadeel is nu dat we om de dag terug moeten, en anders hadden ze de groei wat meer in de hand gehad. maar als dus morgen de pregnyl gezet wordt, is maandag de eisprong, en worden onze eskimootjes vrijdag geplaatst.
wat een planning. ze halen er 3 uit de vriezer, dus ik hoop dat er 2 goede eskimootjes overleven.

morgen dus meer!

liefs Saar

haha...eskimootjes!! nou, het wordt tijd dat die een warmer onderkomen gaan krijgen, of niet soms!!  
Succes en ik hoop voor je dat het morgen positief uitpakt!
Groet, Moon
ps. hier verder geen nieuws..

Hoi Moon,

Gisteren een positieve ovu test, en vandaag voor de verandering maar weer es naar de gyn geweest ( ze zouden toch es met klantenkaarten moeten beginnen!)
we hebben vandaga een afspraak gemaakt voor de 16 de.
dan worden er 2 eskimo's geplaatst. ze worden woensdag uit de vriezer gehaald. en als ze allebei goed ontdooien laten ze de rest in de vriezer zitten, als 1 van de 2 niet goed ontdooid halen ze er nog 2 uit, omdat ze per 2 verpakt zitten. er worden er zowiezo 2 geplaatst.

we moeten de 16de bellen , om 9.15 , hoelaat we daar terecht kunnen. Mijn man heeft de hele dag vrij geregeld, dus die kan gelukkig gewoon mee.
en dan mogen we de 28 ste testen.

vind het weer heel spannend worden allemaal.
ik hoop zo dat we deze ronde allebei positief nieuws hebben! we gaan ervoor meisje!!!

tot snel.
x Saar

Terug
Bovenaan