Hey Saar,
Hier helaas ook geen goed nieuws... ben vorige week maandag ongi geworden. Heb een paar dagen nodig gehad om er van te bekomen... Ik moest met het z 'huis bellen bij goed en bij slecht nieuws, omdat ik bij slecht nieuws over zou gaan op Puregon, die je met zo 'n prikpen toediend. Hiervoor zou ik dan denk ik nog een prikinstructie krijgen.
Zo 'n nieuwe, volgende stap zat me echter al eventjes niet lekker. Voordat je het weet ben je bij de laatste stap aangekomen. Toen ik belde heb ik gevraagd of ik niet toch gewoon nog 1 of twee keer clomid zou mogen gebruiken, en dan pas de pogingen met Puregon te beginnen. Dit om nog een beetje te rekken, zeg maar. Maar toen vertelde ze me dat als ik nu clomid zou gebruiken, er daarna sowieso nog maar 2 IUI-pogingen met Puregon zouden volgen. Ik heb nu dus nog 3 IUI-pogingen over, en daarna zouden nog 3 IVF-pogingen kunnen volgen. Daarna houdt het op!!! Hiervan ben ik heel erg geschrokken. Nog 6 kansen, dus ong. 6 maanden, en als het dan niet is gelukt....?????????????
Ik heb het er met mijn man over gehad, en we vroegen ons af of dit aan het verloop van de procedure ligt, of aan de financiele kant van het verhaal, dat je maar zoveel pogingen vergoed krijgt!?!?!?!?
Ik moet donderdag weer voor een eerste FM, en dan wil ik eens horen hoe het precies zit. Mijn man zei, als het de financiele kant is, dan kunnen we er toch gewoon pogingen bij kopen?? Dit gaf me wel weer een beetje rust, sinds een paar dagen.
Ik ben nu toch met clomid verder gegaan, omdat ik me pas later echt realiseerde wat ze aan de telefoon zei. Hiervan had ik een dag later al weer spijt. Bij Puregon zullen ze ook eerst de dosis goed moeten afstellen, dus om dan maar 2 pogingen daarvoor te hebben....
Ik wil donderdag ook overleggen of ik deze cyclus de IUI-poging achterwege kan laten, en wel gewoon pregnyl mag spuiten, zodat we het deze ronde zeg maar even weer zelf doen.
Dan heb ik dus nog 3 IUI-pogingen over, die ik dan met Puregon kan doen.
Zo, een heel lang verhaal, maar dit spookt dan ook al een hele week in m 'n gedachte.
Ik heb de afgelopen week eventjes niet echt de behoefte gehad om hier te schrijven. Wel heb ik aan jou gedacht hoor, vroeg me wel af hoe het bij jou was, maar ik kon me er niet toe zetten om ook even te komen kijken.
Verschrikkelijk balen zeg, dat het ook bij jou weer niet gelukt is, nu weer een nieuwe punctie, met alle hormonen ed. die daat bij komen kijken... sterkte
Wat ik me nog afvraag is... wat jij ondergaat is toch ICSI?? Dit is toch wat anders dan IVF, of niet??? Hoe komt het dan dan jij zoveel pogingen krijgt. Ze doen bij jou die punctie waarbij ze de eicelllen oogsten, die worden bevrucht en per 2 ingevroren, en het ligt eraan hoeveel paar het zijn, hoeveel pogingen je hebt. En nu je eerste cryo's op zijn krijg je weer een nieuwe punctie.... Hoeveel van die puncties kun je krijgen??
Ik zal donderdag hierover ook wat opheldering vragen, maar misschien weet jij het antwoord ook wel....
Nou, hier laat ik het voor nu even bij...is ook wel genoeg hihi
Succes!
liefs, Moon