Waar zijn Moon en P3?

he moon!

HE he het forum doet het weer, ik heb echt een week geen berichtjes kunnen plaatsen. heel erg raar. maar aan alle andere berichtjes te zien kon niemand het.
maar oke, we zijn er weer, en zitten volop in de wachtweken.

Ik heb de laatste cryo tp voor deze ronde op eerste kerstdag gehad.
ook de laatste 2 van de 6 cryo's waren goed ontdooid en zijn 1e kerstdag dus geplaatst.

deze keer een hele lieve vrouwelijke gyn gehad, die ooit in het zelfde schuitje had gezeten en dus alle begrip had voor de situatie.
ze was voorzichtig en verteld ook precies wat ze zag en ging doen.

maar nu weer wachten wachten en nog es wachten.
ik ben alleen zo bang dat het weer niet gelukt is en ik weer die punctie moet ondergaan. grrrrrrrrrr. maar ik probeer positief te blijven hoor!

heb 4 januari mijn NOD.

En jij, hoe gaat het met jou????
ik las dat het goed was gegaan met de IUI. heel erg fijn voor je. dat het allemaal toch nog is doorgegaan.
heb je verschijnselen? of durf je er net als ik niet in te geloven?

hoor graag van je! x Saar

jaah, hij doet het gelukkig weer!!   Ik kwam er alleen pas gisteren achter dat 'ie het al een week niet meer deed!   Had nog wel een paar keer gekeken of er een berichtje van jou was, maar die waren er dus niet. Gisteren begon ik me toch wat zorgen te maken dat ik maar niks van je las, en besloot een berichtje te typen, maar die kon ik dus niet plaatsen. Ik was even bang voor je dat de tp niet door was gegaan, bijv. omdat de cryo's niet goed ontdooid waren. Nou, gelukkig lees ik hier nu het tegendeel.   Nou, eerste kerstdag ook nog, dat moet toch geluk brengen, of niet?
Ik heb inderdaad dinsdag voor kerst de inseminatie gehad. De scores waren weer heel goed, en ook was weer te zien dat het eitje al "aan het gaan was". Alles positief zou je zeggen, en dat was ook zo, maar op eerste kerstdag werd ik heel ziek, 39 graden koorts overgeven, koud, warm, verkouden en hoofdpijn die niet te houden was!! Heb hiervoor die dag en ook tweede kerstdag nog een aantal paracetamol genomen. Dit heb ik wel met een heel dubbel gevoel genomen, ik had het echt nodig voor de hoofdpijn, maar vroeg me gelijk ook af of dit niet schadelijk zou kunnen zijn voor de eerste celdelingen?   De vorige keer raadde de fertiliteitsmedewerkster me al aan om niet meer te drinken vanaf de inseminatie, het is niet bekent in hoeverre in dat stadium alcohol al schadelijk kan zijn, maar het risico!!?? En hoe is dit risico bij paracetamol?? Aaaaaaahhh twijfels!!!
Nou ja, ik kan er nu niks meer aan veranderen.
Ik heb officieel mijn NOD op 5 januari!! dagje na jou dus. Maar mag de 6de testen.

Verschijnselen, tja... ik denk wel weer af en toe m 'n borsten te voelen, en heb vooral afgelopen zaterdag gerommel en steekjes in m 'n onderbuik gevoeld (innesteling??)  
Ik geloof er net als jij verder nog niet zo in....eerst zien (positieve test) en dan geloven.

Hou je op de hoogte...tenminste zolang het forum normaal blijft functioneren
Groet, MOON

Hoi Saar,
Hoe is het? Morgen je NOD...voel je iets??   Oooooh ik hoop zo voor je dat het gewoon gelukt is!! Is je echt vreselijk gegunt!!

Ik weet het niet hoor. Voel eigenlijk niet veel, maar dat hoeft natuurlijk ook niet, toch?!  
Wel was ik vanmorgen even misselijk, stond echt te kokhalzen in de keuken (sorry) maar ik ben ook wel wat gespannen over of het gelukt is of niet, en daar kan ik ook wat misselijk van zijn geworden.
Begint nu toch wel spannend te worden, nog tot maandag wachten, pfffff  

Hopelijk lees ik hier snel geod nieuws van je...
Groet, MOON

Hoi Saar,
Hoe is het? Morgen je NOD...voel je iets??   Oooooh ik hoop zo voor je dat het gewoon gelukt is!! Is je echt vreselijk gegunt!!

Ik weet het niet hoor. Voel eigenlijk niet veel, maar dat hoeft natuurlijk ook niet, toch?!  
Wel was ik vanmorgen even misselijk, stond echt te kokhalzen in de keuken (sorry) maar ik ben ook wel wat gespannen over of het gelukt is of niet, en daar kan ik ook wat misselijk van zijn geworden.
Begint nu toch wel spannend te worden, nog tot maandag wachten, pfffff  

Hopelijk lees ik hier snel geod nieuws van je...
Groet, MOON

HE Moon,

waarschijnlijk heb je het al geraden.
Helaas zijn de RD gisteren gekomen.
weer een dikke vette tegenvaller.

moet over 3 weken gaan spuiten voor punctie 2. zie er tegenop.
kan er ook nog niet helemaal over nadenken. eerst deze teleurstelling maar weer even laten bezinken.

hoe gaat het bij jou?

x Saar

Hey Saar,
Hier helaas ook geen goed nieuws... ben vorige week maandag ongi geworden.   Heb een paar dagen nodig gehad om er van te bekomen... Ik moest met het z 'huis bellen bij goed en bij slecht nieuws, omdat ik bij slecht nieuws over zou gaan op Puregon, die je met zo 'n prikpen toediend. Hiervoor zou ik dan denk ik nog een prikinstructie krijgen.
Zo 'n nieuwe, volgende stap zat me echter al eventjes niet lekker. Voordat je het weet ben je bij de laatste stap aangekomen. Toen ik belde heb ik gevraagd of ik niet toch gewoon nog 1 of twee keer clomid zou mogen gebruiken, en dan pas de pogingen met Puregon te beginnen. Dit om nog een beetje te rekken, zeg maar.   Maar toen vertelde ze me dat als ik nu clomid zou gebruiken, er daarna sowieso nog maar 2 IUI-pogingen met Puregon zouden volgen. Ik heb nu dus nog 3 IUI-pogingen over, en daarna zouden nog 3 IVF-pogingen kunnen volgen. Daarna houdt het op!!!     Hiervan ben ik heel erg geschrokken. Nog 6 kansen, dus ong. 6 maanden, en als het dan niet is gelukt....?????????????
Ik heb het er met mijn man over gehad, en we vroegen ons af of dit aan het verloop van de procedure ligt, of aan de financiele kant van het verhaal, dat je maar zoveel pogingen vergoed krijgt!?!?!?!?
Ik moet donderdag weer voor een eerste FM, en dan wil ik eens horen hoe het precies zit. Mijn man zei, als het de financiele kant is, dan kunnen we er toch gewoon pogingen bij kopen?? Dit gaf me wel weer een beetje rust, sinds een paar dagen.

Ik ben nu toch met clomid verder gegaan, omdat ik me pas later echt realiseerde wat ze aan de telefoon zei. Hiervan had ik een dag later al weer spijt. Bij Puregon zullen ze ook eerst de dosis goed moeten afstellen, dus om dan maar 2 pogingen daarvoor te hebben....
Ik wil donderdag ook overleggen of ik deze cyclus de IUI-poging achterwege kan laten, en wel gewoon pregnyl mag spuiten, zodat we het deze ronde zeg maar even weer zelf doen.
Dan heb ik dus nog 3 IUI-pogingen over, die ik dan met Puregon kan doen.
Zo, een heel lang verhaal, maar dit spookt dan ook al een hele week in m 'n gedachte.

Ik heb de afgelopen week eventjes niet echt de behoefte gehad om hier te schrijven.   Wel heb ik aan jou gedacht hoor, vroeg me wel af hoe het bij jou was, maar ik kon me er  niet toe zetten om ook even te komen kijken.
Verschrikkelijk balen zeg, dat het ook bij jou weer niet gelukt is, nu weer een nieuwe punctie, met alle hormonen ed. die daat bij komen kijken... sterkte

Wat ik me nog afvraag is... wat jij ondergaat is toch ICSI?? Dit is toch wat anders dan IVF, of niet???   Hoe komt het dan dan jij zoveel pogingen krijgt. Ze doen bij jou die punctie waarbij ze de eicelllen oogsten, die worden bevrucht en per 2 ingevroren, en het ligt eraan hoeveel paar het zijn, hoeveel pogingen je hebt. En nu je eerste cryo's op zijn krijg je weer een nieuwe punctie.... Hoeveel van die puncties kun je krijgen??
Ik zal donderdag hierover ook wat opheldering vragen, maar misschien weet jij het antwoord ook wel....

Nou, hier laat ik het voor nu even bij...is ook wel genoeg    hihi
Succes!
liefs, Moon

He Moon,

wat jammer zeg, ik had al zo'n vermoeden toen ik maar niks van je hoorde.
maar dacht ook, je hebt iedere keer tijd nodig om het weer even te laten bezinken.
Ik snap je twijfels. maar ik denk niet dat je moet denken in "maar"6 kansen nu nog.
zou dacht ik voor de eerste punctie ook, maar zo zit het niet helemaal in elkaar.

Wij hebben ook 6 x IUI gedaan. dit omdat de gyn het adviseerde, het is ook het minst belastende traject en idd wel goed te doen.
maar het is bij ICSI en IVF niet zo dat je na 3 maanden klaar bent.
Iedere punctie wordt geteld als 1 poging. maar als er net als bij ons bv zoveel eitjes zijn, en er ook nog es heel veel bevrucht worden en er daarvan een paar van in de vriezer gaan, dat nog allemaal bij 1 poging hoort.
dus het plaatsen van cryo's wordt geen poging. dat hoort er gewoon nog allemaal bij.

Volgens mij is het door de overheid bepaald een tijdje geleden dat er 3 pogingen vergoed worden door de zorgverzekeraar. incl alle medicijnen.
in het streekziekenhuis werd de pregnyl niet vergoed , en bij de kliniek waar ik nu ben heb iuk nog nooit iets hoven betalen.
Ik denk dat zij dat anders factureren aan de verzekeraar.

oh en je begint pas aan een nieuwe poging als alle cryo's op zijn.

wij hebben het er ook over gehad als we niet genoeg hebben we aan 3 pogingen we doorgaan en het dan zelf betalen.
maar nu 1 poging verder en aan het begin van de tweede, denk ik niet dat dat vol te houden is. het is zwaar. en ik weet niet hoevaak ik dit zou kunnen.

ik zou gewoon even goed je wensen kenbaar maken, en vertellen wat je wel en vooral niet wil, je kan je grenzen altijd nog verleggen. maar het is jouw lichaam en jij moet je er prettig bij voelen.

volgende week hebben we weer de eerste afspraak, dan krijgen we alle medicijnen weer. ik zie het nog helemaal niet zitten! maar we moeten even doorbijten nu!

sterkte meis,

Liefs Saar

Terug
Bovenaan