Waar zijn Moon en P3?

He Saar,

Hoe is het?   Ben je al ongi geworden?
En heb je trouwens veel last van bijwerkingen van al die medicijnen die je in deze tijd moet innemen?

Ik ben zoals ik al schreef vorige week donderdag van start gegaan met puregon te spuiten. Met zo 'n prikpen is eigenlijk een "peace of cake" (of hoe schrijf je dat?)
Ik heb soms best wel last van m 'n buik, rommelt flink soms. Weet niet of dit door de puregon komt?? Volgens mij voel ik ook m 'n linker eierstok soms steken, misschien dat daar een of meer eitjes groeien?? Donderdag weet ik meer, want dan heb ik m 'n eerste meting weer...

Groet, MOON

heee Moon, het was even druk druk druk hier.
Nu weer wat meer "ademruimte " !
pfffffffffffffffffffffffff.

ik ben uiteindelijk de 11de ongi geworden. meer dan een week later dan verwacht.
Heb toen meteen een afspraak gemaakt voor een uitgangsecho en ben daar afgelopen donderdag al voor geweest. niet prettig terwijl je ongi bent maar goed, we hebben het weer overleefd.
Ben toen 's avonds ook meteen begonnen met spuiten van gonal f.
Spuit nu dus 2 dingen per dag, 1 spuit deca en 150 eenheden gonal f.
op zich gaat het nu nog wel.

donderdag hebben we de eerste meting en telling. ben heel benieuwd hoeveel, en hoe groot ze zijn.
 vorige keer spoot ik 187.5, nu dus iets minder. de gyn is bang voor overstimulatie, dus deze keer pakken we het voorzichtig aan. kunnen altijd meer gaan spuiten als het te langzaam gaat.

duzzzzzzzzzzzz donderdag hoop ik je iets meer te kunnen vertellen!

hoe gaat het bij jullie?????

ik wil even een afspraak met je maken.
deze ronde zijn we allebei zwanger! deal????????

x Saar

He Saar,
Jaah, die deal wil ik graag met je afsluiten  
Heb ook even niks van me laten weten, deels door een drukke week, maar ook even de behoefte aan wat afstand.
Ben vorige week donderdag voor de eerste meting geweest en inderdaad zat er aan de linker kant 1 eitje van 13mm. Dat het er 1 was, was wel wat teleurstellend vond ik, ik had meer verwacht van de puregon... het is toch het doel van de puregon om meer eitjes en dus dubbele kansen te creeeren?!   Maar goed, 1 is beter dan geen, dus we gaan er weer voor!!
Zaterdag moest ik terugkomen, m 'n eitje was gegroeid naar 16mm, nog niet zo veel dus, maar met puregon mag je al pregnyl spuiten bij 18mm (clomid bij 20mm)   dus ik mocht zondag spuiten, en heb vanmorgen de inseminatie gehad!!!
De score van het zaad was weer prima, meer dan 200 (per mm denk ik???)  en 85% goeie zwemmers.   Ook was weer te zien dan m 'n eitje al gesprongen was, maar dat  dat nog niet zo lang geleden gebeurt was.    
Nu maar weer wachten, ik mocht me focussen op 3 maart.
Als het nodig is, dan gaat de volgende cyclus de dosis puregon van 50 naar 75 eenheden. Dat zou dan IUI poging nummer 6 worden.
Ik heb vanmorgen nog eens aangekaart of er ook nog een zevende poging gedaan zal worden i.v.m. de eerste poging zonder eisprong.   Hiervoor heeft ze nu ook groen licht gegeven, wat me wel enigszins gerust stelt. Nog twee IUI pogingen over, met hogere dosis puregon en dus miss. meer eitjes en meer kans.
Je moet je toch ergens aan vasthouden, niet dan?

Goh, jij zit er ook weer midden in, fijn dat er nu weer wat staat te gebeuren, binnenkort weer een poging!!!!!   Weet je al wanneer ze ongeveer je eitjes gaan oogsten?     En hoelang duurt het daarna dan voordat je de eerste terugplaatsing hebt?

Oooooh ik hoop zo dat we allebei dit voorjaar "positief" in gaan!!!!!!!!!!
Veel succes gewenst van deze kant, ik ga voor je duimen dat er veel eitjes groeien!
Liefs, MOON

He Meis,

wat fijn voor je dat je met zo'n goed gevoel de wachtweken in gaat! echt heel fijn voor je.
en goed dat je het gevraagd hebt voor die extra iui poging, geeft je misschien wat meer rust.

wij zijn gisteren weer bij de gyn geweest.
bij de vorige poging heb ik 187.5 gonal gespoten.
Toen bleken er voor de punctie 20 eitjes tezitten, en bij de punctie werden er 23 weggehaald van goede kwaliteit. Nu ben ik begonnen met een lagere dosering, 150 gonal, omdat de gyn het eigenlijk teveel vond.
Maar toen we gisteren daar kwamen, en hij ging kijken en tellen, telde hij al 21 eitjes van 12 mm!!!  Het gaat dus veel te snel. dus die iets lagere dosering heeft nog niet veel zin. Moet vandaag nog een stapje minder doen, 112.5   gonal. en voor de zekerheid morgen nog een keer laten kijken. voor de zekerheid, dat het niet te snel gaat. Ik had al zo'n gevoel dat het er of veel waren of dat ze groot waren. ben nu alweer opgeblazen, en het doet allemaal al pijn. Morgen moeten we ook al plannen wanneer de punctie is. waarschijnlijk donderdag. maar dat horen we morgen definitief.

weer heel spannend, ik hoop gewoon dat het allemaal goed gaat, en dat mijn lichaam het aankan, als het te hard gaat , zetten ze het terugplaatsen niet door.

dus duimennnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!

ik laat je morgen meer weten!

X saar

hoi hoi,

Jeetje, 21 eitjes!! Hopelijk gaat het allemaal inderdaad goed, want het zou echt
balen zijn als het allemaal te snel gaat en dus niet door kan gaan!
Je bent gisteren nog naar 't ziekenhuis geweest??

Hier is alles rustig, voel eigenlijk niks, heb alleen sinds vanmorgen weer net als
een tijdje geleden last van m 'n blaas. Steeds beetjes plassen en wat jeukerig van onderen  (sorry!) Ben weer begonnen met drinken van cranberrysap (had nog wat over van de vorige keer) dit schijnt te helpen voor een goede blaasfunctie (en heeft bij mij in 't verleden ook wel geholpen geloof ik)

Hou je op de hoogte, en jij... SUCCES!!!
Liefs, Moon

Hoi Moon,

Sorry dat ik je zo lang heb laten wachten, maar was even helemaal gaar.

Hoe is het met je blaas??? en de verschijnselen? laat je niet voor de gek houden he!

Heb gisteren de punctie gehad. en het deed echt zo'n pijn. het was echt veel erger dan de vorige keer. heb gisteren de hele dag op de bank gelegen. en dat ga ik vandaag ook doen.
Er zaten zoveeeeeeeeeeeel eitjes. ze hebben er maar liefs 26 !!!!! ( ja je leest het goed ) uitgehaald. echt niet normaal. dat is dan ook de reden waarom ik morgen nog een keer terug moet naar de gyn voor controle. ze houden me nu extra in de gaten ivm met het overstimulatie syndroom. ik MOET me nu echt rustig houden anders gaat de hele terugplaatsing zaterdag niet door.

zaterdag morgen om 9.15 kunnen we bellen voor de terugplaatsing. en dan horen we ook hoeveel embryo's er zijn ontstaan uit de 26 eicellen.

Heel spannend weer!

Maar nu tijd om met een boek op de bank te duiken.

tot snel.

x Saar

Tjeeee, 26 eitjes!!! daar moet toch een winnaar bij zijn!!
Klinkt allemaal heel pijnlijk, sterkte!! en ga inderdaad maar lekker
op de bank liggen of in bad als je er een hebt, warmte helpt vaak wel
goed bij pijn. Of is de pijn na de ingreep  wat afgezakt?   Hoe dan ook, laat
je maar lekker verwennen, want het is allemaal niet niks!!   En natuurlijk moet  
de terugplaatsing  wel doorgaan.

Hier niet veel bijzonders te melden. M 'n blaas doet weer normaal, gelukkig!
Verder dus geen verschijnselen, maar ik probeer er  sowieso rustig onder te blijven,
ieder steekje kan wel een teken zijn, maar ik wordt er alleen maar gek van.
Nog een paar dagen wachten, maandag meot ik ongi worden, dinsdag mag ik testen,

Succes van  't weekend, en ik wacht op je berichtje,
Liefs, MOON  

en...hoe is het gegaan??

Hier is het eigenlijk nog vrij rustig. Morgen moet ik ongi worden en ik heb net als altijd wel wat geborrel in m'n buik, maar het mag eigenlijk nog geen naam hebben,
Spannend...
Liefs, MOON

Terug
Bovenaan