Waar zijn Moon en P3?

Hoi Moon,

heb deze week heeeeeeeeeeeel erg druk gehad vandaar mijn late reactie.

fijn zeg dat ze je nu goed in de gaten houden.
dat is denk ik ook het beste om te volgen wat er nu allemaal in je lichaam gebeurt.
en nu kunnen ze tenminste iets ondernemen als je eitjes groot genoeg zijn.
weet je inmiddels al wat meer??? zijn inmiddels al een paar dagen verder , en hoop dat je eitjes een mooi formaatje hebben!

hier gaat het wel weer oke, ben woensdag bij de arts geweest, heb gezegd dat we twijfelen over of we de 6 pogingen wel vol moeten maken. hij raadde ons aan om toch door te zetten. en dus gebruik te maken van ale 6 de pogingen. maar hij beloofd in te grijpen op het moment dat de zaadjes van mijn man slechter worden dan de vorige ronde. we hebben morgen vroeg onze derde IUI poging. we moeten de zwemmers om kwart voor 9 inleveren en om 10.00 wordt het geplaatst. dus dan beginnen die ellendige wachtweken weer. over 2 weken gaan we heerlijk op vkantie, lekker wintersporten. dus als het gelukt is, wordt het een hele rustige voor mij......
oh wat zou ik dan gelukkig zijn......................
mijn humeur begint er wel een beetje onder te leiden. het begint zo aan me te vreten de laatste tijd, ik kan er heel slecht tegen.
ik snap het gewoon niet, en wil gewoon dat er es een keer positief nieuws komt , ook bij jou.............

liefs Saarj

Hoi hoi,
Wat fijn zeg, dat je vandaag weer behandelt bent, gaan jullie weer een spannende tijd tegemoet!!! Ik hoop voor julie met een positieve uitslag !!!
Met mij gaat het even weer niet zo goed. Ik ben dinsdag voor een FM geweest, en m 'n grootste eiblaasje was toen 19 mm, dus ik moest de volgende dag (woensdag dus)Pregnil gaan spuiten.
Dit heb ik gedaan, en ong. 40 uur daarna zou de eisprong plaatsvinden donderdag op vrijdagnacht rond een uur of  1.  Wij natuurlijk rond die tijd goed ons best gedaan, en ik had er ook een goed gevoel bij.
Wel had ik nog niet een verandring in m'n uitscheiding geconstateerd, je weet wel, dat ie helder en elastischer wordt. Ik vrijdagochtend temperaturen, geen verhoging. Toen kwam ik echt wel weer aan het twijfelen. De temp was zelfs iets lager dan normaal. Ik bellen met de Fertilitsitsmedewerker (marion), die gaf aan dat het gewoon is dat de temp eerst iets zakt, maar toen ik vertelde dat ik geen elastische uitscheiding had gekregen hoorde ik ook bij haar een twijfel. Toen zei ze ineens, misschien zijn het dan geen eiblaasjes, maar twee kleine cystes!!!!!!   Vervolgens zei ze dat ik de volgende dag nog maar eens moest tempen, en dat we verder niks kunnen doen!!! en dat ik eventueel dag drie van de volgende (!) cyclus kan komen om te kijken of de eisblaasjes er nog zitten!!!
Vanmorgen dus getempt, geen verhoging    
Vorige cyclus was het ook al zo fout gegaan, en afgelopen  maandag zei marion nog dat de vorige cyclus geen schoonheidsprijs verdiende, maar dat we daar nu niks meer mee konden. Hieruit maak ik op dat ze als ze me tijdens die cyclus nog een paar keer hadden onderzocht, ze misschien wel ontdekt hadden wat er toen mis is gegaan.
Nu gaat het dus weer niet goed, maar wil ze niet meer verder onderzoeken / me niet  nog een keer zien deze cyclus, en gaat het dus mijns inziens weer hetzelfde als vorige maand.   Komen we nog geen stap verder .
Ik heb besloten om maandagochtend te bellen om toch een afspraak te maken voor hopelijk maandag, zodat we tenminste kunnen kijken hoe het er voor staat. Ik ga niet wachten tot de volgende cyclus. Misschien als ze maandag dan zien dat de eiblaasjes (of cystes) er nog zitten, want ik voel ze nu zelf ook zitten, dat ze dan nog een stap kunnen zetten??!!??!
Echt klote zo!!! ik had me zo verheugd op twee weken gezonde spanning,
Vorige maand heb ik op een gegeven moment wel de veranderde uitscheiding opgemerkt, misschien dat het deze maand wel weer gebeurt, kunnen we er dan misschien nog rekening mee houden ?!?!    
Ik hou je op de hoogte
Groet, Moon

Oh moon, wat een pech weer zeg, ik ben heel benieuwd hoe dat bij je af gaat lopen.
het wordt bij ons allebei steeds afgewisselt zeg, goed nieuws , slecht nieuws, goed nieuws........ pfffffffffff dat we het maar es bij goed nieuws houden zeg.

Bij ons is het zaterdag wel goed gegaan.
de eerste IUI waren er 1 mljoen goede, de 2e keer 300.000 en nu weer iets meer dan 1 miljoen........... en daar waren we natuurlijk heel blij mee.
De gyn zijn elke keer blij dat het er bij goed uit ziet. het slijm mooi helder etc.
ze hebben nog wel een pregnyl spuit gezet, dit is echt heel rood en dik geworden. had er de vorige keer niet zo'n last van. maar nu, auwwwwwwwwwwwww. maar het is alweer een beetje weg aan het trekken.
en nu maar hopen dat 3 keer ook echt scheepsrecht is!
ik hou je op de hoogte.

wanneer kun je weer terecht voor een afspraak?

liefs Saarj

Hoi hoi,
Even een weekje rustig aangedaan, geprobeerd wat afstand te nemen want ik had steeds zo n hoofdpijn van alle spanningen/er teveel mee bezig zijn.  Is ook aardig gelukt, heb de teleurstelling van vorige week achter me gelaten en kijk nu weer uit naar m'n volgende cyclus. Wel heb ik donderdag nog een keer getempt om te kijken of ik al verhoging had, gewoon om te kunnen zien of ik wel weer binnenkort ongesteld ga worden en dus weer door kan. En ja, de verhoging was er. Nu ben ik wel benieuwd wanneer de eisprong geweest is (diep van binnen zit wel een hele kleine hoop dat het zaterdags al is geweest, zodat er misschien toch nog een bevruchting heeft plaatsgevonden, maar zover moet ik natuurlijk niet denken, gewoon afwachten maar weer)
Als ik ongesteld wordt dan ga ik dag drie even voor een echo om te kijken of de eiblaasjes weg zijn, en dan wil ik ook vragen hoe nu verder, omdat de pregnil niet z 'n werk heeft gedaan.   Weet jij of ze daarvan de dosis kunnen verhogen??

Spannend, nog een weekje wachten en dan komt bij jullie alweer de uitslag...
ja, hopelijk is drie keer scheepsrecht.
Hebben ze bij jou de pregnil intraveneus ingespoten, of in de bilspier of buikplooi??
Ik heb het dus zelf gedaan, in de buikplooi, heb daar ook wel een wat dikkere rode plek aan overgehouden, die meer jeukte dan zeer deed.   Wel eng om zelf te spuiten, maar nu ik het zelf heb gedaan weet ik zeker dat ik het zo weer zou doen.  
Ook wel stoer   !!   En het gaf me toch ook wel het gevoel dat we het weer geheel in eigen hand hadden.
nou, ik hou je weer op de hoogte, enneh...ik wens je heel veel geduld en succes van de week
groet, MOON

Hoi Moon, het is moeilijk. ik weet het , en afstand nemen, positief blijven, en vooruit blijven kijken helemaal. je geduld wordt ook onzettend op de proef gesteld.
ik blijf voor je duimen hoor, iedere maand opnieuw.
er komt een dag dat bij ons allebei onze mooiste wens uitkomt.
Volhouden nog, en nooit opgeven.

Hier gaat het ook rustig, de dagen duren lang, ik voel wienig, maar dat is ook wel omdat ik het niet meer toelaat om dingen te voelen die er niet zijn.
Iedere maand heb ik mezelf gek gemaakt met vole ik dit, voel ik dat.... en ja dan ga je het dus ook echt voelen. heel frustrerend, dus dat heb ik wel een beetje losgelaten.....
misschien komt dat ook omdat ik vrijdag avond op vakantie ga, lekker een weekje snowboarden.
als het gelukt is dan natuurlijk heel voorzichtig en veel minder , of misschien wel helemaal niet. ben zo aan vakantie toe dat ik er gewoon heel erg naar uit kijk,
dus ik laat het maar op me af komen.
de 18de is mijn NOD, dus we zien wel.

nou meisje, maak   je niet te druk.
ik hou je op de hoogte.

liefs Saar

Hey Saarj,
Heb je de 18de pas je NOD?? Ik heb even teruggelezen en las dat je op zaterdag je IUI behandeling hebt gehad, toch?? Is je NOD dan niet komende zaterdag?   'k kan het helamaal mis hebben hoor...je zult het zelf wel weten.
Lekker zeg, een weekje er tussenuit. Ga je met je familie of met vrienden?
Wel spannend dat je dan op vakantie kunt gaan testen en misschien een goeie uitslag hebt, met al die mensen zo dicht om je heen, terwijl je het w.s. nog niet wilt vertellen.
Of als je met je familie gaat, ga je het hun dan al wel vertellen?? weten zij ervan??
Hou me op de hoogte,
groet, MOON

Hoi Moon,

ik dacht ook aan aanstaande zaterdag, de gyn zal me wel 2 dagen extra wachttijd gegeven hebben.
Maar ik wil ook zaterdag gaan testen.
Het probleem is dat we met 8 mensen gaan. en dat er slechts 1 stel weet van onze IUI pogingen. tegen de rest hebben we nooit iets gezegd.
we hebben toen we de mmm ingingen bestloten om het niet tegen iedereen te zeggen.
Alleen tegen drie stellen hele goede vrienden, mijn ouders, mijn broer, en de ouders en broer en vrouw van mijn man.
Ik vind het heel moeilijk om iedere keer te moeten zeggen dat het niet gelukt is.
En als het nu wel gelukt is........ tja. daar ben ik nog niet helemaal uit.
ik zou niet weten hoe ik dit aan moet pakken.
heel erg moeilijk
de enige die precies iedere keer de datum weet van mijn NOD naast mijn man, is mijn moeder.
dus die zal wel bellen hoe het ermee staat.
en als het gelukt is, zou ik het liefste tegen haar liegen. veel mensen zullen dit raar vinden. maar ik zou het haar dan heel graag persoonlijk willen vertellen.
ze is er altijd geweest voor ons, en dat zou wel een mooie manier verdienen om het haar te vertellen.

Hoe zou jij het aanpakken op vakantie. zou je als het gelukt zou zijn, open kaart spelen, of een smoes verzinnen???

hoe staan de zaken er bij jou voor???
nog nieuws?

liefs Saar

Hoi,
Ik snap heel goed dat je aan de telefoon zou "liegen" tegen je moeder als de uitslag positief is. Je wilt het dan toch het liefst persoonlijk vertellen, en samen eens flink huilen van geluk, ja toch!!   Deze cyclus had ik ook zoiets bedacht om m 'n ouders en zus öm de tuin te leiden"(klinkt wat vriendelijker) Ik had gezegd dat ik pas over 5 dagen met pregnil zou moeten spuiten, terwijl ik het die dag al had gedaan. Dit omdat ik (wij) het toch fijn zouden vinden om als het goed zou  uitpakken een paar dagen voor onszelf te hebben, en het bijv. een dag voordat hun denken dat de datum is het ze te gaan vertellen.
Nu pakte het helemaal verkeerd uit, kreeg ik geen eisprong na de pregnil, en voelde ik me vreselijk dat ik gelogen had, maar toen ik het m 'n moeder vertelde snapte ze dit helemaal en vond ze het helemaal geen liegen. (de lieverd) We hebben nu afgesproken dat we het er wat minder over gaan hebben, tenminste dat hun er wat minder om gaan vragen, hoe moeilijk ze dat soms ook vinden, en dat ik degene ben die er iets over verteld als ik dat wil. Dit geeft wel weer wat rust.

Als ik zoals jij op vakantie zou zijn tijdens m 'n nod, en de test zou positief zijn, dan zou ik het niet aan iedereen vertellen, denk ik. Het ligt eraan wie er mee zijn. Als het   m'n ouders, schoonouders, zus of zwager zouden zijn, dan wel want die weten er van en leven met ons mee. We hebben ook een stel vrienden die er van weet, en hun zouden we het denk ik ook vertellen als ze mee zijn. Verder staan mensen net iets verder bij ons vandaan om het ze in zo 'n pril stadium te vertellen. Dan is het nog net zo fijn om het lekker even voor ons tweetjes te houden.

Mijn grote nieuws tot slot is dat ik gisteren ongesteld ben geworden!! een kleine week te vroeg dus, maar ik wist wel dat ik het moest worden, dat het niet gelukt was deze maand. Het kwam dus ook niet zo hard aan. Vind het ergens wel fijn, kunnen we nu al verder. Morgen ga ik even naar het z'huis voor een controle-echo, en maar weer eens horen wat de strategie nu gaat zijn. Ik denk gewoon weer verder met clomid (misschien toch een hogere dosis?) en dan weer pregnil (misschien ook wel een hogere dosis???)

Als ik je niet meer "spreek" wens ik je alvast een heel fijne vakantie en ik duim met je mee voor een positieve test,
laat je het snel even weten...
Groet, MOON

Terug
Bovenaan