Waar zijn Moon en P3?

Ooooowww, ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat!!! Maar je bent nog op vakantie en hebt natuurlijk geen computer bij de hand. Op dit moment weet je al wel of je zwanger bent of niet, ik hoop zo voor je van wel!!!
Ik ben vorige week vrijdag in 't z'huis geweest, de fertiliteitsmedewerkster was eigenlijk heel positief, niet zo negatief als ik in ieder geval. Ze vond dat het nu toch wel een betere cyclus aan het worden is, wel wat latere eisprong dan verwacht met de pregnil, en een kleine week te vroeg ongesteld, maar al met al nu een cyclus van 29 dagen.
Ze zei dat het lichaam soms wat tijd nodig heeft om te wennen aan nieuwe medicatie, en dat het daarom toch nog wat rommelig is verlopen, maar deze cyclus gaan we op dezelfde manier verder, geen hogere dosis dus.
Morgen (vrijdag) moet ik weer komen voor een echo, is dag 10. En dan gaan we dus het paasweekend in, ben benieuwd hoe het verder gaat, want normaal gezien zou ik zondag of maandag dan weer moeten komen, en dinsdag is dag 14....
Met kerst kon (?) ik niet komen, ook vanuit mezelf niet omdat ik moest werken, maar het was niet echt de bedoeling vanuit het ziekenhuis. Wie weet moet ik wel met ovulatietesten zelf de eisprong gaan bepalen en dan zelf ook beslissen wanneer ik pregnil ga spuiten. Nee, nu ik dat opschrijf denk ik ook van niet,
nou, ik laat het je weten, hopelijk snel een berichtje van jou, 'k weet niet eens wanneer je terugkomt van vakantie, maar ik zie het wel,
groet, MOON

Dag Moon,

ik helaas weer geen goed nieuws........
de RD zijn op zaterdag de 16de al gekomen.
precies zoals we al gedacht hadden.
het was echt even balen, maar doordat we op vakantie waren en dus geen tijd hadden om er echt even bij stil te staan kwam de klap zodra we thuis kwamen.
echt heel raar maar denk dat we ons gevoel even "stil" hadden gezet.
ondanks het slechte nieuws hebben we een leuke en gezellige vakantie gehad.
heb "voor straf "   maar ieder dag mee geapresskied.
Vanmiddag weer de eerste FM en gaan we er weer met frisse (tegen) zin aan de gang.
ik hou je vanaf nu weer helemaal op de hoogte ;)

en jij????? je bent vrijdag nog geweest???
nog nieuws, oh wat zou het fijn zijn als het is goed op gang zou komen bij je!
ik ga voor je duimen.

x Saar

Hoi Saar,
Oooh, ik had het zo voor je gehoopt!! echt weer een teleurstelling!!!  
Maar wel fijn dat je in ieder geval al meteen ongesteld bent geworden en niet nog een paar dagen voor niets in spanning hebt gezeten, toch?   Op naar een nieuwe kans maar weer! enneh...positief blijven hoor, al is het even wat moeilijk, het zal echt een keer lukken!!!

Zelf ben ik dus vrijdag en tweede paasdag (gisteren dus) voor een FM geweest, vrijdag was er een eiblaasje van 12mm. Toen ik er maandag (dag 13) weer was, was het eiblaasje niet verder gegroeid dan naar 14 mm!! niet goed gegroeid dus! maar volgens de gyn. kan dat. Voor mij voelde het wel als weer een teleurstelling, het gaat ook nooit zoals het zou moeten!!! Nu moet ik morgen weer  terugkomen..ben benieuwd hoe het er dan voor staat  . Ik hou je op de hoogte,
Groet, MOON  

je raad het al...slecht nieuws. De eiblaasjes zijn niet verder gegroeid, het lijkt er zelfs op dat ze weer aan het krimpen zijn, zucht!   Ik moet nu vrijdag nog een keer terugkomen om toch nog een keer te kijken of er geen groei in zit, maar heb daar zelf een hard hoofd in.   De fertiliteitsmedewerkster wilde vandaag nog met de gyneacoloog bespreken hoe het er nu bij mij voorstaat, misschien dat hij er nog ideeen bij heeft, ze zou misschien vandaag nog bellen, maar dit heeft ze niet gedaan, de gyn. zal dus ook wel niks toe te voegen hebben gehad.
Waarschijnlijk wordt het nu weeeeeeeer de cyclus afwachten en de volgende cyclus wordt dan denk ik de clomid toch verhoogd.   Het duurt allemaal zo lang!!!!! steeds weer die twee weken wachten voordat ik weer verder kan, en dan denk ik dat er een goede kans in zit, en dan wordt die hoop me vroegtijdig weeeeeer ontnomen, pfffffff!!!!
Ben er vandaag wel erg verdrietig en chagie om, waarom kan het nu niet gewoon een keer goed gaan, een gewone cyclus, met de goede dosis medicatie, optijd de pregnil spuiten en optijd m 'n eisprong en dan rustig (nou ja) die twee spannende weken afwachten, dat lijkt me nou zo fijn, gewoon dat alles op de rit is. Of het dan niet meteen raak is zou ik dan denk ik niet eens zo erg vinden, want dan weet   ik dat er gewoon weer een goeie kans inzit de volgende cyclus.
Nu weet ik nog niks, tenminste zo voel ik het. Mijn man is ook wel verdrietig, maar die is ook zo realistisch om te zeggen dat we steeds weer een stapje dichter bij komen. Op dit moment zie ik dat niet zo, komt misschien een dezer dagen wel,

Zo even stoom afgeblazen, lucht wel even op,
Groet, MOON

je raad het al...slecht nieuws. De eiblaasjes zijn niet verder gegroeid, het lijkt er zelfs op dat ze weer aan het krimpen zijn, zucht!   Ik moet nu vrijdag nog een keer terugkomen om toch nog een keer te kijken of er geen groei in zit, maar heb daar zelf een hard hoofd in.   De fertiliteitsmedewerkster wilde vandaag nog met de gyneacoloog bespreken hoe het er nu bij mij voorstaat, misschien dat hij er nog ideeen bij heeft, ze zou misschien vandaag nog bellen, maar dit heeft ze niet gedaan, de gyn. zal dus ook wel niks toe te voegen hebben gehad.
Waarschijnlijk wordt het nu weeeeeeeer de cyclus afwachten en de volgende cyclus wordt dan denk ik de clomid toch verhoogd.   Het duurt allemaal zo lang!!!!! steeds weer die twee weken wachten voordat ik weer verder kan, en dan denk ik dat er een goede kans in zit, en dan wordt die hoop me vroegtijdig weeeeeer ontnomen, pfffffff!!!!
Ben er vandaag wel erg verdrietig en chagie om, waarom kan het nu niet gewoon een keer goed gaan, een gewone cyclus, met de goede dosis medicatie, optijd de pregnil spuiten en optijd m 'n eisprong en dan rustig (nou ja) die twee spannende weken afwachten, dat lijkt me nou zo fijn, gewoon dat alles op de rit is. Of het dan niet meteen raak is zou ik dan denk ik niet eens zo erg vinden, want dan weet   ik dat er gewoon weer een goeie kans inzit de volgende cyclus.
Nu weet ik nog niks, tenminste zo voel ik het. Mijn man is ook wel verdrietig, maar die is ook zo realistisch om te zeggen dat we steeds weer een stapje dichter bij komen. Op dit moment zie ik dat niet zo, komt misschien een dezer dagen wel,

Zo even stoom afgeblazen, lucht wel even op,
Groet, MOON

Ooooohhhhhhhh Moooooooooon, ik kan wel janken iedere keer bij al dat slechte nieuws van ons.
Wat verschrikkelijk weer voor je zeg, ik had zo gehoopt dat je eindelijk een stapje verder zou komen, en een mooie "normale" cyclus zou hebben.
ga je nu wel zelf nog ovu testen, dat je een eventuele eisprong niet mist???
of heeft dat geen zin?

Wij zijn dinsdag bij de gyn geweest.
Zaterdag gaat het weer gebeuren.
om half 9 inleveren en om kwart voor 10 plaatsen van de goede zwemmers.
poging 4 al weer. het gaat zo snel, ondanks dat die 2 weken zolang duren.
het wordt nu al wel snel minder, en het einde begint al in zicht te komen.
maar daar mag ik nog niet aan denken. ik weet het.
maar ja, je weet hoeveel kansen je hebt, dat knaagt al wel een beetje.
er is trouwens dinsdag al bloed afgenomen bij mijn man.
voor het chromosomen ( mmmm, schrijf je dat zo??? ) onderzoek. dat horen ze blijkbaar te doen voor ivf of icsi gestart kan worden. en dat duurt dus 2 maanden voor dat deuitslag binnen is. wat een vooruit zicht zeg, dat ze daar al aan denken.
maar goed. dit zal wel zijn om ons tussendoor niet heel erg lang te hoeven laten wachten.

het wordt dus allemaal weer erg spannend.
ik hou je weer op de hoogte

liefs Saar

Hoi hoi,
Ben vrijdag nog een keer in 't ziekenhuis geweest, en er heeft verder geen groei plaatsgevonden. De fertiliteitsmedewerster had al met m 'n gyn. overlegt en ze gaven me de optie om de cyclus te doorbreken met provera zodat het geregeld wordt dat ik binnen 10 dagen ongesteld wordt en dus weer met een nieuwe cyclus kan beginnen.
Dit heb ik toegezegd en nu ben ik dus met die provera-kuur bezig. Hoop einde van de week ongesteld te worden. Ze hebben de dosis clomid nu verdubbeld, van 50mg naar 100mg. Eens kijken of het wat uithaald, maar ik denk het wel, op naar een nieuwe kans dus.
Jij bent gisteren weer geholpen!!?? nu ga je weer een spannende tijd tegemoet!!
Hoe was de "zaadtelling" nu? weer 1.000.000 of minder?
Het geluk moet nu toch eens een keer onze kant op komen, of niet soms!!!
Ik ga voor je duimen en hou je op de hoogte,
groet, Simone

het zit je ook niet echt es mee zeg. Had zo gehoopt voor je dat je een normale cyclus ronde zou hebben. maar wel prettig dat ze je niet nog weken laten wachten, en je op een korte termijn al een nieuwe cyclus kan beginnen.
wat dat betreft is het goed dat er middeltjes voor zijn.

Wij zijn inderdaad gisteren weer geweest, het was een gekke bedoeling.
We hadden deze ronde een betere telling dan alle 3 de vorige keren bij elkaar
nu waren het 2,5 miljoen goede. echt super fijn, en mijn mannetje was er ook heel erg blij mee! maar toen ging de gyn kijken hoe hte met mijn ei stond.
15 mm, te klein om te laten springen met pregnyl. dus toen werd het even ingewikkeld.
ik weet namelijk zeker dat ik later mijn ei heb dan normaal. ik heb gewoon een cyclus van 30 dagen ipv 28. de vorige keren hebben ze pregnyl gezet, en dat klopte, want 2 dagen eerder pregnyl, was 2 dagen eerder ongesteld.
Maar nu mijn ei nog zo klein was, wist hij het ook even niet meer.
ze hebben de zaadjes nog wel ingebracht. voor als ik toch binnen 48 uur mijn eisprong had.
Ik heb dus voorgesteld om ovu testen te gebruiken.
omdat ik denk dat ik dinsdag mij eisprong heb.
nu hebben we voor dinsdag een afspraak om het nog een keer te proberen, en het dus nog een keer in te brengen. heel erg fijn dat hij zo mee denkt en niet op de automatische piloot verder gaat.
Maar heb gisteren dus getest, en net weer. en heb nu een dikke vette streep op mijn ovu test. dat betekend dus dat ik morgen mijn eisprong waarschijnlijk heb.
Ik ga morgenvroeg even bellen om te kijken of we morgen nog kunnen komen. of dat het gisteren voldoende was.
maar ik hoop stiekum dat we nog een keer mogen komen.
dan hebben we er in ieder geval weer alles aan gedaan.
als ik morgen iets meer weet laat ik een berichtje voor je achter.

en ik hoop dat de nieuwe dosis clomid zijn werk goed gaat doen.

liefs Saar

Terug
Bovenaan