wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Hoi hoi,

Dikkidik1, jah dat is echt vervelend als mensen dat zeggen, van je hebt er al 1 dus. Het maakt echt niet uit of het nou de eerst is of de 2de het is even frustrerend als het niet in 1 keer lukt. Dus ook jou wens ik super veel succes, met alles!!  

Sommige mensen kan ik   wel wat doen met hun uitspraken, pas waren we bijvoorbeeld gezellig aan het eten met wat vrienden. En iedereen weet wel dat ik een kinderwens heb maar niet dat we al druk aan het klussen zijn. Op een gegeven moment zegt een vriend van mijn vriend, nou het zou me niks verbazen als angelique stiekum de pil niet slikt en zomaar zwanger is. Dat raakte me zo diep. Want zomaar zwanger raken gaat niet echt    

Fijn dat je je ook even hebt voorgesteld.

dikke kus angelique,

Hi meiden,

Dikkidik weer een beetje bijgekomen? Ik snap ook wel dat je net zo gespannen bent als van de eerste. Je hebt toch een bepaald beeld in je hoofd over je toekomst. En als je lichaam al bewezen heeft dat het kan, waarom dan nu niet? Vervelend hoor.

Ik ga even een 'egoberichtje' schrijven hoor, moet het even allemaal kwijt:

Buren van achter ons hadden zaterdag ineens een bord 'Een dochter' buiten hangen. En ook al ken ik ze niet goed, ik was stikjaloers omdat hun oudste zoontje geboren is toen wij al even bezig waren (is nu net  1 geworden, de slingers hingen er nog)   en ze nu al de tweede heeft. En mijn mans ex is ook al van de tweede zwanger. En wij wachten maar en wachten maar. Mijn wens is er al 2,5 jaar en de pogingen al 1,5 jaar.  En als ik al die lijstjes zien van verschillende topics, zie ik mensen die 1,2, 3 of misschien 7 rondes bezig zijn. En dan sta ik er tussen met mijn 18. Pfff ik zie alles even emt een zwart randje...

Al met al bijna het hele weekend opgefokt geweest: boos en verdrietig. Ik heb het dus exact 1 maand vol gehouden om er wat relaxter mee om te gaan, en eigenlijk vooral omdat ik mijn hoop meer op na de HSG had gezet. En dat is nu, dus de onrust begint weer. Nu gaat mijn man komend weekend naar een jaarlijks feest met vrienden en ze gaan altijd heel veel drinken. Ik zou het liefst willen schreeuwen: 'doe het niet, dan gaat er straks weer een kans verloren'. Maar na al die rondes kan ik hem toch ook niet meer vragen om niet met zijn vrienden te gaan drinken, dat is echt niet te verlangen. Als ik dit ga aankaarten, dan krijgen we niet echt een leuk gesprek. Hij is inmiddels ook best wel geirriteerd door  het lange wachten en vindt vooral dat ik t ook wat meer los moet laten en we niet ons hele leven er naar in moeten richten. Hij verheugt zich al een apar weken op het bieren met zijn vrienden. Dus dat gesprek ga ik maar niet aan, maar ik vreet me intussen wel op.

Nou ja, weer drukke  dagen voor de boeg... dan hoef ik niet zo na te denken over de HSG donderdag. En donderdag en vrijdag werk ik thuis voor zover dat gaat. En ik ga mijn best weer doen om positief te worden, want ik ben van mijzelf wel een positief persoon (al lees je dat nu niet aan mijn woorden af, julie krijgen een lekker beeld van mij  ;-)

Hebben jullie wel een leuk weekend gehad? Ik hoop op een paar lekkere relaxte, positieve verhalen, want dat betekent dat jullie weer goed in je vel zitten!

x
Wenser

Hoi hoi,

Wenser geeft niet meid dat je even ego bent hebben we allemaal als we er even door heen zitten, en daar heb je ons dan voor.
Kan mij die jaloerzie zo ontzettend goed voorstellen, heb die fase ook gehad en nu bij vlagen ook nog wel eens.
Gelukkig ben ik nu wel zover dat het minder pijn doet als mensen in de omgeving zwanger zijn of net bevallen zijn. Maar hier hebben de nodige traantjes ook wel gevloeid.
Zelf toen mijn schoonzus bevallen was van hun 2e dochter had ik nadat ik mijn zwager aan de telefoon had gehad met tranen en tuiten aan mijn man verteld dat ze een dochter hadden.

Voor Angelique ik zal mij ook even voorstellen.
Ik ben Saskia 29 getrouwd en samen met mijn man een zoon van inmiddels alweer 4,5 jaar. Wij zijn inmiddels 3,5 jaar verder met onze droom voor een 2e kindje.
Sinds Februarie loop ik bij de gyn en ben ik inmiddels uitbehandeld hier in het streekziekenhuis en sta ik zwole bij een ivf kliniek op de wachtlijst.
Het is bij mij een groot wonder geweest dat ik van Daan spontaan zwanger en geworden want theoretisch gezien is dat door enstige verklevingen aan mijn linkerkant en een afwijking van de eilieder aan de rechterkant.

Maar ik heb wel een goed weekend achter de rug hoor, voel mij nu ook voor de 3e dag achtereen echt goed. Geen dipjes ed. Gisteren zijn wij onverwachts een dagje naar avonturenpark Hellendoorn geweest was erg leuk Daan vond het ook helemaal geweldig.
Als afsluiter wezen eten bij de mac donalds nou ja dat is ook altijd goed natuurlijk.
En een weekend geklust zonder de gedachten op zwanger worden.
Jeetje wat is dat relaxed ik was helemaal vergeten dat je ook nog intens genieten kon.
Vaderdag hebben we niet echt wat op gedaan Daan had een houdertje voor memoblaadjes gemaakt en ik had een doosjes met chocolaatjes ekocht.
We hadden van de week de hele voortuin leeg gehaald en opnieuw aangeplant dus daar gingen ook weer wat centjes inzitten.
En Daan gata binnenkort een nieuwe kamer krijgen dus daar zullen ook wel meer centen in gaan ziteen dan als mij lief is valt altijd weer tegen.
Vanmorgen heerlijk in huis aan de gang geweest en de boel weer heerlijk aan kant morgen nog de badkamer even van top tot teen goed doen en dan kunnen we er weer een poosje tegen.
Het beddengoed van beide bedden is weer bijna droog dus kunnen weer fris slapen vanavond.
Ik had zowieso veel wasgoed liggen en hoop er vandaag een beetje door te komen en alles nog buiten te kunnen drogen, vind niks lekkerder als wasgoed heerlijk buiten aan de lijn.
Zit nu lekker achter het huis van het zonnetje te genieten heerlijk.

Nou meiden ik straal wat possitieve energie jullie kant uit

Liefs Saskia

Dank je lieve Sassie, voor je positieve energie. En dan nog het heerlijke weer... ik ga maandag altijd paardrijden (priveles op mijn verzorgpaard, buitenbak), dus als het zulk weer is ben ik blij. Woensdag rij ik ook wel, maar als het dan regent, ga ik niet zo lang of wacht ik even. Maar maandag moet ik echt bijna anderhalf uur op t paard, ook als het regent.

Ik wist niet dat hij al 4,5 jaar was, grote jongen. Wel leuk zeker deze leeftijd.  Maar hij is al zo snel groot en straks wil ie niet meer op schoot zitten en knuffelen want is hij een stoere vent van 5 jaar ;-) Spannend he, op de wachtlijst vooor IVF. Wil je graag blijven volgen dan hoor. Ik zie het er bij mij ook nog wel eens van komen ;-(
Zit er trouwens wel over na te denken dat ik, als ik 'onverklaarbaar' wordt bestempeld en het weer zelf ga proberen, iets minder op het forum te komen. Daardoor ben ik er zo vaak mee bezig. Maar aan de andere kant is het ook wel fijn, leed delen, met elkaar kletsen enz.

Heerlijk je huisje weer schoon. Je moet dat natuurlijk door de weeks doen, aangezien je in het weekend zoveel weg ben. Ik werk fulltime en mijn man ook, dus ik moet zeggen dat het soms niet allemaal even schoon is. Natuurlijk elke weekend 'grote schoonmaak' maar dan kom je niet aan je keukenkastjes, berging, zoder etc. toe. Nou ja, als het niet gaat zoalas het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Meiden, tot schrijfs

Wenser

Hoi hoi,

Sassie: hopelijk ben je snel aan de beurt voor ivf. En hopelijk ben je dan snel zwanger! Dankje voor het voorstellen.

Wenser: Af en toe mag je best even een ego berichtje sturen hoor, het moet er soms gewoon even uit. En zo kan je het van je afschrijven. Het is ook moeilijk als iedereen in je omgeving zo zwanger is. Zo voelde ik me 12 maanden geleden heel erg jarloers toen mijn kleine broertje van 18 kwam vertellen dat hij zijn vriendin zwanger had gemaakt, een ongelukje. Natuurlijk vind ik het super leuk om tante te zijn, maar toch is het anders.

Mijn weekend was opzich wel heel erg goed, alleen beginnen de hormonen goed hun best te doen in mijn lichaam, en ben ik behoorlijk chago, vooral als ik naar bed toe ga. Mijn vriend roept regelmatig ik ga wel op de bank liggen haha. Nu net klaar met werken, en lekker thuis aan de slag.    

xxxx angelique,

Angel, was je nu al ongi of nog niet.... spannend dan! En doen die hormonen elke maand hun werk, of is dat normaal niet zo?
x
Wenser

Zo ik heb de pannen op het vuur staan kunnen we redelijk optijd gaan eten strakjes.

Angelique zoals het het er nu naar uit ziet gaat het zeker een half jaar duren voor wij in aanmerking komen voor ivf, maar moet zeggen dat ik het ook wel even lekker vind hoor geen stress geen moeten gewoon even relaxen en bij tanken.

Wenser lekker joh paardrijden geeft wel even de nodige ontspanning.
Wij zijn idd de meeste weekenden niet thuis als het even kan zitten we op de camping.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nu pas dat Daan echt naar school gaat het huis weer een beetje op orde krijg hoor nu kan ik ongestoord mijn gang gaan en mijn ding doen.
En nog laat ik de boel de boel wel eens.
Ik werk maar parttime dus heb eigenlijk zeeen van tijd en omdat ik in de horeca werk ook nog eens zeeen van tijd door de week en overdag.

Ik kan mij voorstellen hoor dat je door het forum er teveel mee bezig bent, ik was hier toen ik stopte met de pil heel veel te vinden maar na anderhalf jaar kwam ik hier bewust niet meer op het forum.
Tot dus een poosje geleden, ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen bij onze topic kijk en reageer want eigenlijk vind ik alleen hier de aansluiting.
En ik vind het juist vervelend om te lezen dat de mensen binnen afzienbare tijd zwanger zijn of hele korte tijd beter gezegd.

En Daan is idd al 4,5 grote vent al, gaat ongelofelijk snel helaas.
Maar ik moet wel zeggen dat het steeds leuker word nog steeds dat zei ik a toen hij baby was maar iedere leeftijd heeft zijn charmes en eiegn dingen.
IK zal hem zo eens op gaan zoeken voor het eten nog een kwartiertje en dan kunnen we aan tafel schuiven.

Liefs Saskia

Hey wenser, dit is de eerste maand dat ik deze hormonen heb, dus ik weet het niet, stond wel op de bijsluiter dat je nog al stemmingswisselingen kon krijgen. Ik ben nog niet ongie, als ik van 14 dagen na eisprong uitzou gaan. Dan zou het de 28ste moeten komen. Dus ik ben heel erg benieuwd. Zwangerschapstest ligt al in huis, dus als ik de 29ste nog niet ongie ben dan mag ik gaan testen. Als ik niet ongie of zwanger ben dan moet ik 17 juli weer terug naar de gyn, en dan krijg ik mijn twee de ronde clomid, en gaan ze verder kijken.

Hey sassie, half jaar duurt wel lang, maar inderdaad dan kun je even relaxen en genieten van je zoontje van 4,5. Maar dat doe je wel lees ik al!

Xxx angelique,

Terug
Bovenaan