wie NOD rond 30 mei?

Ik moet eerst nog even achterhalen wanneer nu precies mijn ei is geweest om mijn NOD-dag te kunnen bepalen.

Wanneer mijn temp. morgen nog weer hoog is (en dat hoop ik, want dan hebben we op het juiste moment gewiebeld), dan is mijn NOD 31 mei.
Als ik me dan erg anders voel ga ik denk ik wel testen, anders toch nog maar even wachten tot 5 juni.

1 Juni heb ik een bruiloft. Ik hoop dat ik voor die tijd duidelijkheid heb (zwanger of ongesteld, dit laatste natuurlijk liever niet).
Helemaal vervelend zou het zijn wanneer ik nog niet ongesteld ben en de test ook nog negatief aangeeft, dan kan ik nog geen glaasje alchohol drinken en dat valt denk ik wel op, aangezien ik normaal gezien graag een wijntje drink.
Moet sowieso maar eens na gaan denken over een goede smoes om niet te drinken dan. Jullie nog tips???

Liefs,

Twinkel3

Hoi Twinkel,

Wat dacht van een antbiotica-kuurtje?!!  Ik heb zelf, voordatik stopte met de pil, tegelmatig last gehad van hoofdpijn, ook goed excuus.   Je kan ook de BOB zijn of heb je geen rijbewijs? Beter excuus kan je niet bedenken!

Natuurlijk hoop ik voor jou smoesjes niet nodig zijn en dan je voor die tijd duidelijkheid hebt. Alhoewel als duidelijk is dat je zwanger bent, kan je nog niet drinken. Vaak is iedereen op zo'n dag meer met het bruidspaar bezig ipv met jou, dus misschien valt het niet eens op.

Groetjes Anoek

Hallo Anoek77 (en andere dames),

Dat zijn idd wel handige tips.
Ik had ook al een tip van een vriendin gekregen om gewoon een wijntje en wat fris tegelijk te bestellen. Niemand die er nl. echt op let wat je nu drinkt, alleen jezelf valt het op.

BOB-pen is geen optie, aangezien we dicht bij de feestlocatie wonen en dus niet met de auto gaan.

Mijn temp. was vanmorgen trouwens weer hoog (36,7), dus is mijn ei waarschijnlijk donderdag geweest gelukkig! NOD is nu 31 mei.
Hopen dat we op 1 juni dus wat meer duidelijkheid hebben (in de goede zin van het woord hoop ik natuurlijk)!

Liefs,

Twinkel3

Ha ha, dan gaat de BOB-smoes niet werken nee!! Of wat dacht van deze; ik wil deze dag bewust meemaken en daarom drink ik niet?
Jouw NOD is dus precies gelijk met die van mij. Spannend hé? Het duurt alleen nog zo lang

Groetjes Anoek

ik zit met het zelfde probleem, het is hier in de buurt kermis van het weekend, we gaan dan altijd met de hele vriendengroep op stap op zaterdag. en ik houd wel van een glaasje! of 2 of 3 of 4 of 5! ha ha

maar hoe zit het met wel drinken. op verschillende sites staat vermeld dat een beetje alcohol de eerste 12 weken geen kwaad kan, omdat de "baby" met bloed nog niet verbonden zit.

hebben jullie dat ook gelezen?

liefs Saar

Hoi SaarJ,

Dat heb ik idd ook wel gelezen.
Er schijnt pas een bloedband te zijn vanaf week 6.
Toch voel ik mij niet erg prettig bij de combinatie alcohol en (mogelijke) zwangerschap.
Juist die eerste weken zijn erg belangrijk voor de "kleine", er wordt dan van alles gevormd en aangelegd.
Ook heb ik laatst op Netwerk een documentaire gezien over FAS (foetaal alcohol syndroom), dit was ook niet mis. Ik drink liever niet, dan weet ik dat ik  ook geen risico's loop.
Tja, dus toch maar smoezen verzinnen!  

Liefs,

Twinkel3

hoi dames!

ik zit nog niet zolang hier en lees steeds vaker mee.

ik heb 1 mei mijn menstruatie gahad.
vorige week vrijdag de 11e, een positieve cb ovulatietest! vrij vroeg dus al!
we hebben toen natuurlijk gezellig ''gewiebeld".

nu zijn we een dikke week verder. stond er niet eens zo bij stil , maar sinds afgelopen zaterdag heb ik ineens vage klachtjes.

-vlagen van misselijk, vooral als ik eigenlijk wat moet eten
-1 dag behoorlijke lage rugpijn
-cervixslijm blijft aanhouden.
af en toe hoofdpijn, net zoals wanneer ik ongie moet worden.
-ongiegevoel in de buik.

heb nog nooit een temp lijst bijgehouden. maar weet wel van mezelf dat ik een vrij lage temp heb van mezelf. rond de 36.6/36.7.

nu heb ik een temp van 37/37.4/37.5

en het rare is dat ik het toch echt voel allemaal, maar je bent zo bang dat je voor de gek word gehouden door je lichaam.
als ik nu niet zwanger blijk te zijn, dan kan ik dus niet meer op mijn lichaam vertrouwen wat gevoel betreft.....

moet nog een weekje wachten, en gelukkig zitten er meer mensen in hetzelfde schuitje!

jullie al bepaalde ''klachtjes''? jullie hebben je ei gloof ik later dan mijn gehad toch?

hoi Lievebeestje, en de rest natuurlijk,

bij jou begint het nu dus echt spannend te worden.
ik zou gewoon proberen geduldig af te wachten tot je NOD, ik weet uit ervaring dat je lichaam je flink voor de gek kan houden. het zo leuk zijn als je klachten er niet voor niets zijn, en je lichaam je iets wil laten weten!

ik heb mijn ei inderdaad later gehad, heb over precies een week mijn NOD, ik begin al afte tellen!
heb nog geen klachten, hoop dat dat deze week gaat komen.

ik ga duimen, voor jullie allemaal!

liefs Saar

Terug
Bovenaan