Wiebelmama's 3

Hallo,

Even snel een kort berichtje want ik heb het erg druk vandaag....misschien vanavond nog even tijd .

Gisteren was het al erg goed bij de osteopaat. Hij zag en voelde  veel verbetering. Dat hadden we zelf ook al in de gaten de laatste tijd. Echt fijn dat het lijkt te helpen. Over 2,5 week moeten we weer terugkomen.

x-vlinder

Hoi Meiden,

Wat is het hier rustig geweest vandaag. Allemaal lekker van het weekend aan het genieten??

Vandaag zou mijn nichtje komen, maar ze belde af omdat ze ziek is. Lisa was erg verdrietig want ja die had erop gerekend. Heb hara dus vanmiddag ff een paar uurtjes naar mijn schoonmoeder gebracht. Dat vind ze altijd erg leuk om daar te spelen. Die oma doet altijd gek met haar!!

Zelf ben ik naar zuidplein geweest om pasfoto's te laten maken voor mijn ID-kaart. Wat een stomme foto's zeg nu je niet mag lache. Moest zelfs een staart in omdat mijn oren op de foto moeten. Slaat toch nergens op!! Vraag me af hoe ze dat doen met mensen die een hoofddoek dragen, want ja  die de oren zitten onder zo'n hoofddoek!!

Verder heb ik bij 1982 (nieuwe winkel op zuidplein) nog een paar truitjes voor mijzelf gekocht. Ze koste maar 4euro nou dat kon ik niet laten hangen natuurlijk. Werd natuurlijk zoals gewoonlijk ook weer H&M ingtrokken. Die winkel heeft echt aantrekkingskracht. Kna er niet langs lopen zonder er naar binnen te gaan, hahaha. Heb een super leuk en lief pakje gekocht voor Junior/Bambam. Een truitje, broekje en sokjes van baby Pluto, echt zo gaaf. Kon me eigen nog maar net inhouden, want ze hadden nog veel meer van disney baby's. Rompertjes van tijgertje en hele leuke tuinpakjes. Denk dat ik nog veel meer ga halen van die kleren.

Trouwens ff een vraagje. Ik kan mijn plas niet meer ophouden, als ik nies of mijn plas wil ophouden plas ik gewoon in mijn broek. Ik draag nu Tena lady's want ja steeds een natte onderbroek word je niet vrolijk van. Had/heeft iemand van jullie daar ook last van gehad?? Hoop echt dat het na de bevalling over is maar heb er een zwaar hoofd in eigenlijk. Weet nog dat ik na de bevalling van Lisa geen oefeningen heb gedaan daarvoor, had er geen zin in en vond het onzin. Ben er nu te laat mee, maar weet nu dat het geen onzin is, helaas!!

Oja mijn vriend heeft vanmiddag de eethoek met stoelen gehaald. Echt gaaf gewoon. De stoelen zitten heerlijk. Het is gewoon mijn eigen keuken niet meer. Nu nog de muren een mooie nieuwe kleur. Mijn vriend wilt het grijs met donker grijs maken. Van de week haal ik ff een mooie tafel loper voor over de tafel voor de aankleding en een leuke plant en dan is het helemaal af. Ben echt zo blij lijk wel een klein kind. We hadden wel een eethoek maar die had ik ooit bij Leen Bakker gekocht, wat een crisses ding zeg. Heb nu echt een hoe zal ik het zeggen een volwassen eethoek, hahaha ipv een studenten ding!!

Morgen komt mijn schoonvader weer verfen in huis. Ik geloof de hal, gang en keuken, maar weet het niet zeker. Weet wel dat de week dat ik in Landal zit ze gaan beginnen aan de babykamer, zodat Lisa en ik geen last hebben van alle rommel en verflucht.

Mijn schoonouders komen morgen ook hier eten, want een maandag word mijn schoonmoeder geopereerd. Ze heeft gister alle onderzoeken gehad en gepraat met de artsen. De operatie word zwaarder dan ze verwacht hadden. Ze gaan eerst een nieuwe galweg proberen te maken en daarna gaan ze de tumor bij de altvleesklier uitlepelen. Alles wat ze weghalen word gelijk naar het lab gebracht en onderzocht zodat ze eventueel gelijk dat ook kunnen behandelen. We zijn dus allemaal best wel gestrest hier in huis. Merk het ook aan mijn buik, want heb steeds harde buiken. Vannacht had ik zo'n kramp in mijn rug en buik dat ik het gewoon weg moest puffen. Moet dus proberen om me eigen minder zorgen te maken, maar ja dta is wel moeilijk!! Lisa heeft er ook last van en is best wel dwars en lastig. Meer dan normaal zal maar zeggen. Het duurt voor haar natuurlijk ook extra lang want aankomende week mag ze waarschijnlijk niet mee naar het ziekenhuis, maar dat ligt eraan hoe mijn schoonmoeder opknapt. Hoop dat alles goed gaat en ze snel weer de oude is!!

Nou ik heb weer genoeg getikt, ga lekker naar mijn bedje toe. Misschien tot morgen als ik tijd heb tussen alle drukte door.

Liefs xxx

Hallo!

Het is hier nog rustiger dan bij de meiden...:-(

Tara, fijn dat er al wat verbetering is te zien. Snap dat je best pissig bent op het CB dat ze je niet serieus namen. Je hebt het de laatste keer toch ook gezegd en toen vonden ze het wel meevallen toch? Ga je het de volgende keer nog zeggen? Ik zou het wel doen hoor. Hier zijn ze er snel bijgeweest, al heb ik ook wel moeten aandringen dat ik er toen al iets aan wilde doen.
Hoe gaan de oefeningen nu?

Vlinder, ook bij jou vooruitgang. Fijn! Wat doet de osteopaat nu precies met Lars?

Patricia, op het "urine-verhaal" heb ik al bij de meiden gereageerd. Wil je ook nog even veel sterkte wensen met de operatie van je schoonmoeder. Neem je ook voldoende rust? Zoveel harde buiken is een teken van je lichaam datje het echt rustiger aan moet. Of een blaasontsteking.... mis even urine laten testen?

Vandaag redelijk uit kunnen slapen, lekker hoor! Bij het (late) ontbijt heeft onze meid haar eerste boterhammetje gegeten!! Een halve dan, zonder korstjes, heel klein gescneden en een beetje boter erop. Ze vond het lekker!! Wel weer moeilijker om te eten, ha ha, maar ze deed het voor de eerste keer erg goed! Ze heeft zich niet eens verslikt of zo!
Ukkie, jij maakt zelf je groentehapjes hé? Hoe maak je die klaar? Wel of niet een beetje zout met koken? Pureren en dan? Nog aanlengen met wat water of (opvolg)melk? Wil het namelijk ook gaan proberen. En maak je de fruithapjes ook zelf? Had ik laatst gedaan; geprakte banaan met wat liga en klein beetje water.... maar ze wilde het echt niet ;-) Gisteren heeft ze weer boontjes gehad en dat gaat nu ook goed. Ze lijkt meer en meer zin te krijgen in vast voedsel!
Hoe is het met Lise? Is d'r tandje al te zien? Hier nog niet... alleen een klein bultje...

Ik ga nu nog even studeren voor het bezoek komt.

Liefs Anoek

@Anoek, Wat gaat het hard he eigenlijk. De 1ste boterham al weer gegeten. Ik gaf Lisa een boterham met smeerworst en dan in de melk, erg lekker vinden die kleintjes dat.

Hier ook lekker uitgeslapen. Lisa werd om half 8 wakker maar is blijven liggen tot 9uur toen zijn we er pas uitgegaan. Lisa heeft vandaag ook voor het eerst de broertje voelen schoppen. Dat gezichtje van haar was echt super om te zien. Ze vond het helemaal geweldig. Normaal als Junior aan het schoppen is en iemand anders dan ik legt zijn hand op mijn buik dan stopt hij gelijk, maar nu schopte hij vrolijk door.

Vanmorgen al mijn keukenkastje uitgeruimd en anders ingedeeld. De was weer weggewerkt. Nu alleen nog ff strijken vanavond. Mijn schoonouders komen er ook zo aan dus ga me eigen zo maar ff aankleden en opfrissen.

Liefs xxx

Hallo,

Kom net ook van de meiden af! Nu nog even hier wat schrijven voor ik verder ga met wat klusjes die ik nog af moet maken zoals de was.

Ukkie en Anoek. Je hebt ook babykookboeken weten jullie dat? Volgens mij heeft Herman den Blijker er nu een geschreven ook heb je:

- Het babykookboek
- Lekker koken voor je baby

Op www.babykookboek.nl vind je meer info.

Tara, Als je twijfelt met Viggo kun je misschien ook eens naar een osteopaat gaan. Een vriendin van mij is ook voor de voorkeur ernaartoe geweest met haar kindje en na 3 behandelingen was het over.

Hoe is het met de andere meiden?

x-vlinder

Hoi!

Ben ik ook weer! Ben ziekjes (strontverkouden en koppijn) dus heb de afgelopen dagen veel in bed gelegen...dat noemen ze weekend .

Patricia, heb op je urine-vraag gereageerd bij de meiden.

Les voor alle zwangere dames: hoe stom de bekkenbodemspier-oefeningen ook lijken, ze zijn echt supernuttig! Doe ze hoor!!!

Anoek, Lise krijgt ook brood. We geven haar korstjes en die sabbelt ze dan naar binnen. Zo beginnen we maar...als ze echt honger heeft wil ze ze niet, ze heeft nog niet echt door dat het eten is.

Groente: ik kook het gewoon, pureren (met een aardappeltje erbij). Zout schijnt niet te mogen totdat de kleintjes 1 zijn dus ik doe het, met een beetje water, in de blender/staafmixer. Beetje water omdat het anders nogal dik wordt. Ik laat er wel stukjes in trouwens hoor...kan ze makkelijk.

Fruit doe ik banaan, appel en peer (of 1 of 2 van deze soorten) in de mixer. Ze vindt het heerlijk! vanochtend heeft mn mannetje een potje gegeven, nou, die wilde ze niet hoor...eigenwijs ding.

de worteltjes zijn hier trouwens nog niet geaccepteerd, krijg de indruk dat ze die echt niet lekker vindt. Zometeen maar weer proberen...en dan weer bloemkool ofzo.

Tara, ik hoop dat Viggo's hoofdje steeds symmetrischer en ronder wordt en dat de oefeningen en het slapen in de zijslaper gaan werken! Stom zeg, van het CB, dat ze je in eerste instantie gewoon weer naar huis lieten gaan terwijl jij aangaf dat hij een voorkeurshouding had...sukkels.

Met Lise gaat het goed. Ze kan nu echt al bijna zelf zitten. Af en toe valt ze nog om... Op het KDV gaat het ook prima, gelukkig.

Oja, Anoek, jij vroeg toch of Lise ook zo veel slaapt? Nou, sinds een weekje ofzo wel weer. Daarvoor echt maximaal 2 uur op een dag, nu wel weer rond de 4 uur. En dan reken ik vanaf 9 uur 's ochtends: tussen de ochtendvoeding (6 uur) en 9 uur slaapt ze meestal ook. Niet als ze naar het KDV gaat, als ze thuis is wel...

Verder weet ik even niet meer wie wat schreef, mn hoofd is echt een zeef nu. Ik kom morgenavond (denk ik) wel weer. Morgen een lange werkdag: vergadering in Utrecht (voor mij 1,5 uur reizen). En dan: VAKANTIE!!! JEEJ!!!

Meiden, tot later!

Veel liefs en een dikke knuffel, Ukkie26

He meiden,

Hier gaat het wel aardig. Ik ben erg moe en heb de laatste paar dagen erg veel last van harde buiken gehad. Gelukkig is dat vandaag een stuk minder, maar vrijdag stond ik bijna op het punt om te gaan bellen (en toen viel ik in slaap). Er zal waarschijnlijk wel een gedeelte vermoeidheid en spanning hebben meegespeeld. Dit weekend maar heel rustig aan doen.

Ukkie, vervelend dat je je weer niet zo goed voelt. Nog 1 dagje werken en dan vakantie. Ik hoop dat je daarvan weer helemaal opknapt.

Patricia: ik hoop dat het met je schoonmoeder allemaal goed mag gaan en dat het zal meevallen. Veel sterkte en denk ook om jezelf en Junior.

Anoek: blij dat jullie je allemaal weer beter voelen. Wat gaat het overigens snel met Benthe. Nu al brood aan het eten

Vlinder: prettig dat de osteopaat ook al zoveel vooruitgang zag.

Tara: met Viggo's hoofdje gaat het dus alweer een stukje beter. Goed dat je "eigenwijs" genoeg bent geweest om actie te ondernemen en niet op het CB te wachten.

Pippie: Bas doet het allemaal goed zeg!

Bo: lekker aan het genieten in Landal?!?

groetjes
vs

De baby van  Vs wordt een.....????

Mier: Meisje
Twinkel: Jongen
Anoek: Jongen
Ukkie: meisje
Bo: meisje
Vlinder: Jongen
Pippie: Meisje

De baby van  Patricia wordt een.....????

Mier: Jongen
Twinkel: Meisje
Anoek: Jongen
Ukkie: jongen
Bo: jongen
Vlinder:  Tja,  dat is nu niet moeilijk meer JONGEN!
Pippie: Het blijft een gokje, maar ik denk ook een jochie!
VS: euh.....jongen ;)

De baby van  Bo wordt een.....????

Mier: Meisje
Twinkel: Meisje
Anoek: Meisje
Ukkie: jongen (ik ben eigenwijs)
Vlinder: Jongen
Pippie: Jongen
Vs: Meisje

Terug
Bovenaan